FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: specjalista w Listopad 27, 2008, 17:32:28 pm
-
Witam.
Mam problem z synchronizacja na 2 biegu. Przy zbyt wysokich obrotach nie mogę zmieniać biegów 1->2(ponad 4000RPM na jedynce) oraz redukować 3->2(ponad 2500RPM na trójce). Jeśli zmiana biegów jest w jakichś granicach to czuć tylko delikatny opór, a nieraz jak się uda to wejdzie płynnie. Oczywiście zmiana na podwójne wysprzęglenie pomaga. Najpewniej poszedł synchronizator i teraz zastanawiam się czy warto to naprawiać, czy kupić inną skrzynie. Synchronizator niby drogi nie jest, ale co z wymianą. Nie mam warunków do zrzucenia skrzyni biegów, a oddawanie tego do warsztatu będzie chyba nieopłacalne. Natomiast kupno używanej to ryzyko wpakowania się w koszty przekładki skrzyni bez gwarancji, że będzie chodzić lepiej niż moja.
Moje pytanie jest takie czy wymiana synchronizatora jest trudna? Czy da się tego dokonać w domowych warunkach?
-
specjalista, myśle, że lepiej kupić druga i zrobić zamiane.
-
Problem w tym, że mam dwa Polonezy z 1997 roku (jeden ma 114 tys km przebiegu a drugi 250 tys km przebiegu) i w obu skrzynie pracują podobnie jak Twoja. Miałem kiedyś Poloneza z 1993 oku i było tak samo. Nie wiem więc na ile to wina zużycia skrzyni a na ile samej konstrukcji.
-
No u mnie to się ostatnio pogorszyło. Kiedyś nie mogłem zmienić biegów 1->2 przy 6500RPM i to uznałem za jej wrodzoną przypadłość. Teraz przekroczenie 4000RPM często owocuje chamskim zgrzytem, a zbicie na dwójkę przed skrzyżowaniem jest możliwe tylko przy niewielkiej prędkości albo na dwa wysprzęglenia.
A co do kupna drugiej skrzyni to pewnie tak się to skończy, bo już dzwoniłem do warsztatu i krzyknęli 400 za naprawę i 400 za założenie... Poszukam może jakiegoś tańszego miejsca i po prostu wrzucę inną skrzynie.
-
specjalista, mysle, że skrzynia to wydatek rzedu 150zł.
-
Ja mam tą samą przypadłość. Ale zrobiłem z tym 50 tys. i jakoś przestało przeszkadzać. Problem robi się jedynie jak chce się szybko od 0 przyspieszyć. Już się nawet zastanawiałem nad tym czy nie kupić skrzyni na szrocie, spróbować rozłożyć i złożyć i jak wyjdzie to się za swoją wezmę. Patrząc po obrazkach to chyba nie jest aż takie trudne....
-
Nie no, najgorsza robocizna, ale taka jest cena nieposiadania własnego garażu z kanałem.
No i żeby skrzynia okazała się lepsza od mojej obecnej...
-
Ja jak ogladalem jednego roverka to u niego ZAWSZE przy zmianie biegu z 2 na 3 zgrzytało. Predkośc była obojętna ale zgrzytało. U mnie jest ok.
-
ja nie mam juz synchronizowanej skrzyni. 2 wchodzi cicho tylko przy niewielkich obrotach (do 3tys max) redukcja hehe powyzej 2 tys zapomnijcie. przy zmianie z 1 na 2 na 6500 nie wejdzie. skoczy sie zgrzytem. 3 bieg redukujac wbija sie ze strzalem. takze skrzynka do smieci bo w wymiane synchro bawi sie to szkoda czasu. praktycznie cala skrzynka wo rozebrania na czynniki pierwsze. no i wypadalo by zmienic lozyska. sprawdzic a czesto i wymienic wodziki.... no roboty od metra
-
aWsadzić skrzynię od sierki i po problemie. Skończy się też problem z krzyżakami na wale :mrgreen: :P :P :P
-
aWsadzić skrzynię od sierki i po problemie. Skończy się też problem z krzyżakami na wale :mrgreen: :P :P :P
Hmm... A dużo to roboty? I co trzeba mieć? Bo osobiście chciałem też z mostem coś zrobić, bo wyje, to może za jednym razem z tą skrzynią bym to ruszył i miał wreszcie porządne przeniesienie napędu...
-
duzo i liczac koszta wiecej jak 400zł :P
-
duzo i liczac koszta wiecej jak 400zł
Nie strasz tak ludzi bo nikt więcej tego nie zrobi poza nami.
W skład zestawu potrzebnego do swapu wchodzą:
Skrzynia N9 z forda sierry
wał napędowy z forda sierry pod skrzynię N9
tarcza sprzęgła z forda sierry 1,6 190mm/23zęby pod skrzynię N9
łożysko wyciskowe do forda sierry jw. pod N9
Przerobiony dzwon aluminiowy ze skrzyni poldoroverowej
przerobiona łapa sprzęgła
dystans do spięcia wału forda z mostem polda
zbudowane od podstaw podwieszanie skrzyni do podwozia
...
Zresztą sam poczytaj:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13302
A tu sam proces wkładania tego do kupy:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13302&start=234
-
Odkopuje :D
mam jedno pytanko, jak już te biegi zgrzytają to jak z tym jeździć? Czy pomimo zgrzytów wciskać biegi na chama? podwójne wysprzęganie u mnie nie pomaga, jedynie zwolnienie do praktycznie 0 ale wtedy to już jedynkę da się wrzucić.
Za klika dni lecę w góry więc chciał bym wiedzieć jak jechać żeby wrócić :D
-
problem z drugim biegiem to chyba standart w polonezie. ile razy ja scialem ten bieg :D baa :D nawet 3 i 4 raz stracilem :D jak jedynka wejdzie przy 50km/h to skrzynia jeszcze pochodzi... w remont skrzyni nie ma sie co bawic. lepiej kupic druga. Fist#1947, skoro zgrzytaja to wrzucaj biegi powoli jak zgrzyt Ci przeszkadza. sprobuj tez wrzucac biegi w roznych polozeniach pedalu sprzegla tzn nie wciskaj do samej podlogi tylko zatrzymaj troche przed i zobacz jak beda wchodzic. moze pedal wchodzi zbyt gleboko i sloneczko przytrzymuje tarcze sprzeglowa w ruchu i dlatego tak sie dzieje. mialem juz pare takich przypadkow.
-
tak OT: Młodyolek, zmieniłeś nick ? :D
a w temacie,
jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja ?
-
Wsadź z forda i po problemie...
-
jak jedynka wejdzie przy 50km/h to skrzynia jeszcze pochodzi..
bez jaj, sprawna skrzynia ma blokadę i nie da się włożyć jedynki gdy auto się toczy. Chyba, żę ją przegwałciłeś na siłę. No chyba, że ja mam znowu inaczej i się nie znam.
-
snikers, to podobno ja sie nie znam :D witaj w klubie :P jaka znowu blokada :D no chyba ze zbyt duzo andrenaliny przyprawia mnie o kosmiczna moc i wbijam te biegi z niewielkim uzyciem sily :P u mnie w kazdym samochodzie 1 bieg wejdzie przy 50km/h
-
Bocian_s#313, koszty koszty i jeszcze raz koszty ... (przynajmniej tak mi się wydaje :P )
-
Wiedziałem że chodzi o Rovera......
Padnięty synchronizator drugiego biegu - koszt uszkodzonej części 15zł...
Jak znajdziesz typa który wymieni ci to w cenie niższej niż zakup skrzyni używki ze szrotu daj znać - przyjadę i chętnie go poznam.
U mnie było to samo...
Z 1>2 tylko przy odpowiednim przygazowaniu i odpowiednich obrotach silnika i odpowiedniej prędkości.
Z 3>2 praktycznie niemożliwe bez zgrzytu.
Tak ... wymień skrzynię. Wyjdzie taniej, łatwiej i przyjemniej.
Aha....
I ten charakterystyczny szum rozpędzającej się turbiny przy zmianie z 3 na 2..... w zdrowej skrzyni oznacza że synchronizator właśnie dyszy jak parowóz .... nie rób tak... przy dużej prędkości.
Skrzynia ma daremne przełożenia...
jeeeeedeeeen....
dwwwwaaaaaa
trz. trz trz trz trz.....
Bardzo długa trójka i krótkie poprzednie biegie powoduja że przy redukcji z 3 na 2 synchronizatory dostają wściku macicy i szybko się zużywają bo są chyba z mosiadzu lub innej gumy do żucia.
-
sprobuj tez wrzucac biegi w roznych polozeniach pedalu sprzegla
Nic nie pomaga.
W sumie dalej nie wiem jak mam zmieniać te biegi żeby tej skrzyni nie dobić. głównie chodzi mi właśnie o zmianę z 3>2.
Jak na chama wbije to wchodzi bez problemu ale zgrzyt jest straszny
jak zrobię to lekko to najpierw lewarek opiera się chyba o ta turbinę o której mówi Stingerek i tak czekam aż mi wejdzie, ale tu czasami jest tak że Poldek się już zatrzyma a bieg dalej nie wchodzi.
Na razie robię tak że jak muszę to wbijam na siłę a gdy mogę na spokojnie to dociskam lewarkiem turbinkę ona wyhamowuje się przez mój nacisk i w końcu wskakuje.
I pytanie na które nie dostałem dalej odp:
jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja ?
-
I pytanie na które nie dostałem dalej odp:
Cytat:
jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja ?
Raczej na wyjętej skrzyni będzie ciężko. Mam jakąś skrzynię zdekompletowaną. Ponoć problemem był głównie wsteczny więc jak coś to może się dogadamy. przełożysz sobie co brakuje (dzwon, wyjście ze skrzyni na wał i napęd prędkościomierza) i pojedziesz..
-
skrzynie to i ja mam ale z abimexa i żebym miał trochę wiedzy, czas, garaż to bym z tych 2 złożył jedną bo ta od abimexa w idealnym stanie...