FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: markus15021959 w Grudzień 07, 2008, 12:15:58 pm
-
Po wymianie sławnego kabelka od aparatu zapłonowego do modułu w warsztacie przejechałem około 300 m od warsztatu i polonez padł. Mechanik kontrolka sprawdzał przejscie kabelka , cewke zaplonowa i powiedział : padl moduł. Czy jest sposob na upewnienie sie czy na pewno moduł , bo na pewno brak iskry na swiecach . ale z braku nowego modułu nie mogł podmienic chciałbym miec pewnosc co do diagnozy. Prosze o pomoc i skuteczne rady : jak dzialac i sprawdzac. Z gory wszystkim dziekuje i przepraszam za moze nazwe TO odgrzewanym kotletem /temat stary jak poldek.../ , ale jest to moje I wystapienie na Forum.
Marek
-
A czemu wymieniałeś zielony kabelek? Czy Twój mechanik sprawdził cewkę w aparacie zapłonowym?
-
Mowił, ze w stanie spoczynkowym iskra była , w momencie rozruchu znikneła. Wymienil kabelek i silnik mu odpalil kilkakrotnie sprawdził, było ok. , ja odebralem poldka i po 300 m znowu stanał . odnosnie cewki w aparacie zapłonowym nie wiem nic . Chyba teraz sam sprawdze omomierzem przejscie pradu przez ceweczke w aparacie zaplonowym . Moze znasz opornosc tej cewki ?
-
Sprawdź/podmień palec rozdzielacza. Cewka ma mieć 700-800 omów.
-
Iskry nie ma juz na glownym przewodzie wysokiego napiecia wychodzacym z cewki zaplonowej , Tak ze wymiana palca rozdzielacza nie da nic , bo te czesci sa w nastepnym etapie przejscia iskry. Moze wiesz jak sprawdzic moduł , jakies konkretne wartosci napiec ew, inne sposoby.
-
Moduł APE-05 (http://www.elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_09_s30.pdf) Może to Ci coś pomoże w diagnozie.