FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: sprinter87 w Grudzień 09, 2008, 19:07:17 pm
-
WITAM wszystkich mam pewien problem ponieważ mój potwór niedawno za siorbał z baku około 20litrów udałem się do gazowni sprawdzić czy parownik nadaje sie do wymiany czy może to wina filtru albo nieszczelności. Gazwonik poinformował mnie że moja instalacja Landi z 98roku ma tak stary parownik, że regeneracja i wymiana membran jest niemożliwa i musze kupić nowy plus jakieś tam kable jeszcze. Moje pytanie jest o cene ile kosztuje wymiana i wyregulowanie gazu? Czy ktos z was wymieniał parownik na nowy?Czy wystarczy kupić parownik na allegro czy potrzeba jeszcze jakiś części dodatkowych?! Polonez 1.6 Gli[/b]
-
Ja jak kupowałem parownik u gazerów to założenie i regulacja + regulacje przez 1 rok mam gratis.
Założysz bez problemu sam jak kupisz na allegro. Wtedy regulacja jakieś 20zł.
-
kabli nie potrzeba ,ewentualnie przewod 2x0.75 jakby trzeba bylo przedluzyc kabelki zasilajace elektrozawor
nowy parownik z allegro bedzie mial wszystko co potrzebne - kupujesz i zakladasz
-
Moj nie chciał chodzić na gazie im było zimniej tym gorzej, kupiłem z allegro komplet uszczelek i membrane za około 50 zł i jest ok
-
Witam ponownie po wizycie u gazownika parownik zreanimowany instalacja wyregulowana i po przejechaniu całej butli(40l) wyszło spalanie 16,5 przy spokojniej jeździe po mieście pokonując około 10-15km dziennie.Czytając i przeglądając forum dochodze do wniosku ze to i tak dużo wiec moje pytanie czy wymienić jeszcze świece i filt??A jeśli tak to ile będzie mnie to kosztować i czy poprawi to spalanie?
-
Świece, filtr powietrza to powinieneś wymienić przed wizytą u gazownika.
Filtr powietrza ma kolosalny wpływ na instalację LPG/spalanie )opory przepływu).
Ja filtr i świece wymieniam raz w roku i nie mam kłopotów.
P.S.
Pokonuję swoim 2.0 podobne odległości jak Ty i pali mi przy obecnej aurze 14-15 l lpg/100 km.
-
Jestem początkujący w kwestii grzebania przy poldku, ponieważ jestem szczęśliwym spadkobiercą poloneza po starszym bracie:D dlatego chciałbym się dowiedzieć czy wymiana filtra i świec jest skomplikowanym zabiegiem i czy po wymianie trzeba udać się na gazownie celem regulacji??
-
Swiece załóż NGK wytrzumuja 10 tysiecy km.
A co do spalania rzedu 16L/100km po miescie to norma przy 10km... to krotkie odcinki i samochod przez wiekszosc czasu jest nierozgrzany wiec bedzie tyle palił.
Poczekaj do lata.
-
Swiece załóż NGK wytrzumuja 10 tysiecy km.
to nie lepiej Iskry FE65PS ,ta sama cena ,a wytrzymuja 50kkm :twisted:
-
he he :) prawda, czy cena ta sama ? ja za NGK płaciłem po 10zł/szt a za iskry po 7zł/szt.
Tak czy siak, iskry to można włożyć do motorynki :)
-
iskra to to samo co NGK bo od 5 lat zakłady iskry zostały przejęte przez NGK .
-
Tak czy siak, iskry to można włożyć do motorynki :)
Zabawne... U mnie zawsze są zakładane Iskry, do każdego PN-a i problemu z nimi nigdy nie było, a wytrzymują dużo.
-
To ja mam albo pecha albo uraz jakis psychiczny do iskier :)
-
Chyba tak, bo ja tak samo jeżdżę na iskrach,od początku,i nigdy nie miałem z nimi problemu,tylko może nie 50000 tys.km,tak jak pisze KGB,ale 15000tys,km to rozsądna granica,i niema co tu oszczędzać,Jest to tak tani element silnika,że na tym się nie oszczędza,a spełnia bardzo ważną rolę. :D