FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: BARTEK1925 w Grudzień 13, 2008, 17:37:39 pm
-
No właśnie,
miałem dzisiaj problemy z uszczelkami pod obudowę termostatu.
Powierzchnia styku na głowicy jest czysta i równa, obudowa termostatu nie jest przekoszona, oczywiście również czysta i równa.
Mimo tego po założeniu kolejnej uszczelki, występuje lekki wyciek :?, tzn poci się jak jest zimny albo ciepły, ale nie zawsze :roll:
Czyżbym za mocno dokręcał śruby obudowy :?: Uszczelkę dorabiałem z kartonu 1 mm. Zastanawiam się czy nie zapodać z grubszego kartonu, bo kiedyś miałem z kartonu 1,5 mm i trzymało długo.
Może koś ma pomysł z czego lepiej taką uszczelkę wykonać :?: :roll:
Czekam na pomysły Szanownych Kolegów :)
Ahaa, założoną dzisiaj uszczelkę nasączyłem co nieco olejem.
-
Ja uszczelki nie stosuję bo te termostaty co mam (firmu Mera) mają taką grubą gumę że jak się je wciśnie w gniazdo to jeszcze 0,5mm gumy wystaje i to wystarcza w zupełności jak dokręcę. Jak je wymieniałem to się wkurzyłem że zapomniałem uszczelki kupić a tu niespodziankę mi zrobiły :)
-
Jeśli chodzi o uszczelkę termostatu to dałbym wraz z oryginalną uszczelką dałbym trochę (ale naprawdę tylko trochę) silikonu wysokotemperaturowego do silników. Powinno trzymać.
-
Dzięki za odzew, ale mi chodzi o uszczelkę obudowy :)
-
wytnij z kartonu po soku z biedronki i wysmaruj silikonem z obu stron
poczekaj az silikon troche wyschnie i skrecaj
-
tak jak pisze MichalSW, zastosuj silikon. najlepiej czarny, bo czerwony wyglada paskudnie :? :?
-
Sam ta uszczelkę wycinałem z grubego kartonu, smarowałem olejem silnikowym z obu stron, skrecalem i koniec- musi trzymać :)
-
ja dorabiam do wszystkiego z kręgielitu zazwyczaj. chociaż zazwyczaj są to jakieś przekładnie. Myślę, że do termostatu też by się zdała.
-
ja dorabiam do wszystkiego z kręgielitu zazwyczaj
Dobry material tylko ze u mnie cholernie ciezko dostac jakakolwiek grubosc :(
-
Mogę podesłać kawałek jak trzeba ;) Ale to po świętach, bo teraz paczki i listy wolno chodzą :?
[ Dodano: 13 Gru 2008 22:40 ]
I nie wiem, czy to dobrze nazywam ;)
http://www.allegro.pl/item503248691_klingerit_material_na_uszczelki.html
-
Mój Tato w zamierzchłych czasach dorabiał do Wartburga takie uszczelki z preszpanu, ale teraz jest on praktycznie niedostępny.
-
Mogę podesłać kawałek jak trzeba ;) Ale to po świętach, bo teraz paczki i listy wolno chodzą :?
[ Dodano: 13 Gru 2008 22:40 ]
I nie wiem, czy to dobrze nazywam ;)
http://www.allegro.pl/item503248691_klingerit_material_na_uszczelki.html
U mnie w sklepie na półce w kilku różnych grubościach. Mam w domu różnej wielkości odpady po wycinaniu uszczelek do silników motocykli, podaj wymiar jaki potrzebujesz to Ci wyślę.
-
Ja dorabiałem z byle papieru. Lekko smarowałem i dokrecałem z wyczucie. Zawsze było ok. Albo masz koślawą obudowę albo za mocno dokrecasz. Niema bata żeby było inaczej skoro ciągle masz problem. W takim wypadku spróbowałbym wyciąć uszczelkę z kawałka dętki. Jeśli coś jest krzywo to guma to wyrówca. Silikon jest dobry... no własnie do niczego. Z ojcem kiedyś walczyliśmy z uszczelką zaworka nagrzewnicy w Tipo. Tam wszystko plastikowe i ze starosci pogiete było. Silikon niestety ciekł, nawet ak zostawialiśmy na parę dni do dobrego przeschniecia. Kawałek dętki załatwił sprawę :D