FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: truck w Grudzień 14, 2008, 08:42:21 am
-
Chciałbym podnieść Trucka o 10 cm, żeby śmiało śmigał po bezdrożach. O ile osobówkę podnieść można stosując sprężyny trucka i zabiegi kowalskie przy resorach, to w Trucku nie jest to już takie proste.
Chcę uzyskać efekt jak w Analogu (Traperze) i zastanawiam się jak poradzić sobie z przodem, bo tył po prostu odetnę i podspawam profil 10cm pod mocowanie resorów.
Macie jakieś pomysły?
-
Polecam temat kolegi bruns o podwyższaniu Fiata 125p:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16436
-
Polecam temat kolegi bruns o podwyższaniu Fiata 125p:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16436
Czytałem to, ale jak pisałem łatwiej podnieść osobówkę niż Trucka, bo truck ma już resory na moście.
Najlepsze jest oczywiście rozwiązanie na Nivie, ale to kosztowna operacja, myślałem raczej o dospawaniu nadkoli z poloneza do istniejących, tak żeby pasowało dotychczasowe zawieszenie i układ kierowniczy, trzeba będzie tylko przedłużyć kolumnę kierownicy. Chyba że zostawię układ kierowniczy, a dam dłuższe drążki kierownicze.
Rama byłaby dobrym rozwiązaniem, ale jakby nie było to dodatkowe obciążenie, dla i tak już ciężkiego auta jak na ten silnik.
-
JA to widze tak ,a nad truckiem sie zastanawialem w tej materii ,ze z tylu mozna podwyzszyc mocowania resorow ,ale to logiczne i dac wieksze kola ,co zwiekszy dystans miedzy pochwa ,a gleba
z przodu natomiast doszedlem do takiego konsensusu ,ze trzeba zmusic wachacze ,by oparly sie o ograniczniki odbicia
czyli realne podwyzszenie to ~5cm - myslalem o dorobieniu dystansu na gore sprezyny ,badz dostosowaniu sprezyn np. od Zuka
do tego oczywiscie wieksze kola
przyjmujac ,ze truck ma 185/70 R14 to zakladajac 195/70 R15 daje podwyzszenie auta o 2cm na samych oponach
-
z tego co ja pamietam to trucki z przodu maja waski zawias, wiec moze wystarczy go zmienic na szeroki i do tego springi z zuka i to by cie zadowolilo
-
z tego co ja pamietam to trucki z przodu maja waski zawias
G.T. Nie znam się na tych różnicach, mógłbyś mi to szerzej opisać??? To pierwszy poldek, za którego się zabrałem, więc nie mam porównania.
Co dokładnie musiałbym wymienić i ile cm to mi da.
-
roznica rozstawu kol waskiego i szerokiego caro to 6cm czyli po 3 na strone. inna jest belka pod silnik i jak dobrze pamietam trzeba by przespawac mocowanie gornego wachacza
-
Ale to, że wpakuję szeroki, nie za wiele mi da. Bardziej potrzebuję iść z całym zawieszeniem w dół żeby zwiększyć prześwit, niż na boki. Górny wachacz oprze się na odboju i koniec, nie zależnie czy to wąska, czy szeroka belka.
Muszę to jeszcze obmierzyć, może to coś da że belka będzie szersza?
-
truck plus nie wyglada jakby mial z przodu waski zawias ,ale to nieistotne
mozna zrobic dodatkowa belke pod dolne wahacze ,a gornych nie ruszac ,tylko przedluzyc mocowanie sworzni gornych
ale to by byla rzezba niezla :roll:
-
KGB, truck nie wyglada bo ma 14"
truck, a dlaczego nie wypieprzysz odboja?
-
truck, a dlaczego nie wypieprzysz odboja?
nie, no nie róbmy kichy, odbój musi być. Zresztą jak spuszczę wahacz pod tak ostrym kątem, to będzie pokracznie.
Ale mam już pomysł! Co wy na to?
Dolny wahacz zamocuję na dospawanym uchu do belki - 10 cm poniżej oryginału - dospawka będzie z innej belki, a górny wahacz zostanie jak jest z tym że dospawam do niego od spodu drugi - z dystansem 10cm. Powinno to zagrać! Oczywiście stabilizator i drążki reakcyjne też zostaną odpowiednio odsadzone .
Najpierw kupię na złomowcu jakieś szmelcowate wahacze i 2 belki, żeby nie zniszczyć sprawnych - może dostanę gdzieś za darmo dla dobra nauki :twisted:
-
odbój musi być
nie musi, w kantach, i pewenie starszych polonezach też, nie było
-
nie musi, w kantach, i pewenie starszych polonezach też, nie było
No, nie było, ale pomijając odbój, wyobraź sobie że spuszczasz 10 cm wahacz - pod jakim kątem będzie - porażka. Będzie miał znacznie węższy rozstaw kół, a przy większej dziurze lub kamieniu górny wahacz wyrwie mocowanie w nadkolu. Zbyt duży kąt natarcia.
Druga sprawa - jak na nierównościach koło ma pracować skoro na płaskim będzie w skrajnym dolnym położeniu? Koło podczas jazdy pracuje w górę i w dół - musi być pełen zakres!
-
http://www.youtube.com/watch?v=g__026MrKVw
Ten seryjny;)
-
A moze by tak http://allegro.pl/item509454953_pajero_sport_2_5_tdi_rama_czesci_1999_20007.html