FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Grudzień 15, 2008, 02:01:26 am
-
Witam . Wiem że te mosty się różnią amorami . Tylko mam pytanie czy FSO zostawiło w tym moście też mocowanie do starych amorków ?? Ewentualnie czy ktoś robił operację przekładki ??
Co powiecie o trwałości tych mostów pod względem wycia i głośności ?? Lepszy most z caro na lucasie czy z caro + ??
Jakie gwinty ma 3 nik na moście tzn podłączenie do budy 10x1 czy 10 x1,25 jak cała reszta starego FSO ??
-
Do starego zawieszenia da się zamocować wszystkie mosty szerokie i wąskie. Fabrycznie są pozostawione wszystkie mocowania do starszej wersji. W drugą stronę niestety tak dobrze już nie jest bo skosne amory wymagają innego mocowania dostępnego dopiero w mostach Atowskich i plusowskich.
Oczywiście pozostaje sprawa jeszcze szerokości samego mostu. W polonezie wchodzi idelanie a w DFie z tego co pamiętam wchodzi na styk (opony przy samym rancie).
Przewody hamulcowe w systemie lucas są już 10x1.
Co do wycia i trwałości to słyszałem opinię że stare mosty były trwalsze ale czy to prawda tego nie wiem...
-
most ok pod warunkiem że nie masz koł od poldka bo przy niskim tyłku obcierają o ranty.
przedkłądałem nie ma problemów. co do wycia to nie zauwazyłem róznicy i ten i ten podobna trwałosc.
-
czyli ten nowy typ łożysk na półosiach (o ile to prawda) nic nie zmienił jeśli chodzi o głośność mostu ??
-
jaki nowy typ ? to ze maja oslony przeciwkurzowe to zmienia tylko oznaczenie na koncu na RR
-
podobno w niektórych są łożyska stożkowe zamiast kulowych , może tą modyfikację przeszedł tylko trucka a może to bajka .
-
w truckach sa inne lozyska ,moze stozkowe ,napewno duzo drozsze
-
w truckach sa inne lozyska ,moze stozkowe ,napewno duzo drozsze
Stożkowe są w Trucku, Kombi, Cargo.
-
w kombi i cargo ? przeciez tam siedza zwykle mosty ,jak jest realizowany naciag lozysk ?
-
KGB, nie wiem. Wyczytałem w Trzeciaku, że mosty w Kombi i w Cargo mają zwiększoną nośność względem mostów w Caro przez zastosowanie w nich łożysk stożkowych.
-
czyli oski nie wyciagales u siebie
truck ma inna pochwe lozyska i ma jakis pierscien rozprezny z tego co widze na przekroju
mozesz u siebie obejzec most przy kolach i porownac do zwyklego mostu
jezeli zdejmowales bebny to tez moglbys zauwazyc roznice ,bo na rysunku widac ,ze w truckowskim bebnie most wdziera sie to srodka bebna
kombi ma wieksze bebny z tylu ,wiec jezeli bylyby to bebny z trucka ,to najprawdopodobniej caly most jest z trucka ,tylko mocowania ma przyspawane jak w caro
-
Mogę zrobić zdjęcie półosi i mostu od strony półosi w Trucku szerokim nie lucasie... :D
-
Ja też zrobię jakieś fotki w weekend bo mam zamiar bębny pomalować ;)
-
czyli zwykły plusik ma normalne łożyska kulowe tak ??
Mam jeszcze jedno pytanie czy wymiana mostu w fiacie na szeroki daje jakiś gigantyczny postęp w prowadzeniu tego autka ?
generalnie chodzi mi o ogromną niestabilność od 90 km/h w lekkich łukach . to zawieszenie bardzo dziwnie się zachowuje .
szeroki most w DF plus 175/13 na feldze z poloneza 5x13 zdaje się ociera o ranty ??
jaka jest różnica w szerokości wąskiego i szerokiego zawiasu ??
-
zauwazyłem sporą poprawę w prowadzeniu ale zmieniłem tez resory na sztywniejsze
na 5 calowej obciera tylko gdy jest mocno obniżony tyłek. na 5,5J i 185 drze gdy tylko się opona do rantu zbliży
-
szeroki w DFie wyglada kiepsko - kolega Marcin posiada taki twor i ogladalismy go sobie na spocie
mialem DFa z peknietym mocowaniem resora (jak sie okazalo) i byl stabilny ,wiec jezeli u ciebie cos jest nie tak to zacznij od sprawdzenia stanu zawieszenia
szeroki most jest szerszy o 6cm
-
wyciągałem ośke w kombi, łożyska są stożkowe - wytrzymalsze, takie same są w cargo
cena łozyska "zagranicznego" 93zł.
-
zwieszenie mam w 100 % ok , wszystkie tuleje i w resorach i w kościach są w idealnym stanie bo zmieniałem je niedawno . tak samo mocowania do budy . zmienie jeszcze ostatnią fele na taka z poloneza bo 3 mam już plusowe a jedna z tyłu jest fiatowska.
może szerokość opon ma na to też wpływ bo z tyłu mam 165 .
-
a jak jest z przerobieniem mostu lukasa na tarcze?? czy wystarczy podczas wymiany łożysk założyć flansze trzymające łożyska od mostu tarczoweg i wszystko będzie ok?? i przy okazji gdzie w dolnośląskiem mozna zakład znaleźć co wymienia łożyska na półosiach??
-
graczol1, jak znajdziesz szerokie półośki albo most na tarczach będzie łatwiej. Ale jak nie uda się gotowca dorwać to twój opis jak najbardziej jest OK.
-
najlepiej wstawic cale poloski od szerokiego mostu na tarczach
polos na beben ma troche grubsze czolo ,tak jakos 2mm ,wiec i pod jarzmo hamulca trzebaby bylo dac podkladki