FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 22:33:47 pm

Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 22:33:47 pm
Witam
potrzebuje schemat elektryczny wtrysku MPI z Poloneza Caro Plus, gdyż w Morawskim go nie ma  :? Czy ktos dysponuje takim schematem ???
Kolejna sprawa to immo- posiadam praktycznie kompletny wtrysk MPI - brakuje mi wlasiwie tylko wiązki elektrycznej i elementów immo. Orientuje się ktoś czy da rade to obejść w jakiś sposób albo czy są firmy które mogą uspić immobilazer ?

Sprawa jest dość pilna gdyż instaluje taki wtrysk w silniku DOHC fiata i chciałbym zakończyć temat przed końcem tego roku  :) Poszukuje rownież samej kompletnej wiązki elektrycznej od MPI.
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 22:52:59 pm
Chodzi mi o taki schemat elektryczny na podstawie którego będe mógł podpiąć to do auta i ewentualnie dorobić całość jeżeli nie uda się zakupić gotowej wiązki  :)
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 21, 2008, 22:55:00 pm
Masz schemat całej wtyczki do ECU, co do czego - myślę że wystarczy.
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 22:57:18 pm
Gdzie ten schemat ?
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 21, 2008, 22:59:56 pm
W książce Trzeciaka. Niestety nie zabrałem jej na święta do czytania przy poduszce :P
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 23:06:04 pm
Ok  :)
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 21, 2008, 23:36:42 pm
Wtryski prawdopodobnie zostają orginalne razem z  kolektorem wtryskowym fiata. Mpi ohv ma oporność wtrysków 13 ohm a wtryski z Argenty LE około 16.9 ohm wiec jest szansza ze ruszy to bez problemu. Kolektor silnika dohc posiada również wtryskiwacz rozruchowy który można podpiąć osobno albo pod któryś wtryskiwacz gdyby się okazało ze dostaje za mało paliwa. Wtrysk idzie do lekko dłubnietego 2.0 DOHC. Na razie nić więcej nie jestem w stanie powiedzieć gdyż graty przywiozłem kilka godzin temu i nie miałem jeszcze czasu na myślenie co i jak  :) Powodem wymiany jest to ze Bosch którego kiedyś zainstalowałem strasznie zamula motor a ze chodzi to głównie na LPG to dodatkowo sytuacje pogarsza za mala przepustnica
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 22, 2008, 09:02:24 am
Najs :) Jak wygląda sprawa przepustnicy (potencjometr, jakis krokowiec itp...)?
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 23, 2008, 21:50:57 pm
Pierwsza opcja tzn wykorzystanie kolektora argenty z listwa GSi odpada - inne odleglosci wtryskiwaczy- w MPI sa nad kanalem ssacym a w fiacie dwa po lewej stronie 2 kanałów a 2 po prawej. Dobra wiadomość to taka ze odległość kanałów ssących jest identyczna w ohv i dohc co umozliwia w miarę bezproblemowe przespawanie kolektorów. Wiec są trzy opcje na dzien dzisiejszy :
1) Przespawać kolektor od MPI pod głowice dohc  i ewentualnie skorygowac jego wysokosść pochylenie itd w stosunku do głowicy dohc fiata
2)Przespawać sam zespól przepustnicy  i puścić to na fiatowskich wtryskach i regulatorze paliwa. Tyle ze nie wiem co na to elektronika- rezystancja wtrysków rózni się o okolo 3 ohmy  :?
3) Przeciąc i przedłuzyć liste paliwowa pomiedzy 2 a 3 garem aby pasowala pod orginalny kolektor tyle ze nie wiem czy ten material mozna spawac  :) i musze jeszcze pomierzyc czy sie zmiesci w fabryczne otwory...
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 23, 2008, 21:56:11 pm
Bez kolektora GSi całość traci urok... mowa tu o dolotowym oczywiście.
Jak ktoś jeździł GSi to wie, że przy 4tyś to świszcze jak mała sprężarka...  :twisted:  :twisted:
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 23, 2008, 22:00:05 pm
Cytat: "Multec"
Bez kolektora GSi całość traci urok
to ma przedewszystkim DZIAŁAĆ- a kwestie estetyczne są sprawa drugorzędna
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 24, 2008, 21:32:55 pm
Cytat: "Elwood#1887"

2)Przespawać sam zespól przepustnicy  i puścić to na fiatowskich wtryskach i regulatorze paliwa. Tyle ze nie wiem co na to elektronika- rezystancja wtrysków rózni się o okolo 3 ohmy  :?


Wątpię czy mu to będzie robić jakąś różnicę, bo o ile mnie pamięć nie myli to komp i tak podciąga wtryskiwacze do masy, a zasilanie idzie z przekaźnika pompy paliwa.
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 24, 2008, 23:53:28 pm
W sumie masz racje :)  ale dochodzi jeszcze kwestia wydajności wtrysków, a nigdzie nie mogę znaleść numeru katalogowego wtrysków argi:( Po kilku godzinach myślenia i pomiarów doszedłem do wniosku ze nie ma się co bawić w instalacje 20 letnich wtrysków i regulatora- zwłaszcza ze nie mam pewności ze to odpali i czy są dobre. Dlatego stwierdziłem ze po prostu przespawam kolektor MPI pod głowice dohc- na nowszych częściach odpali bez problemu raczej  :) Cala motyw polega na odcięciu mocowania z kolektora gażnikowego dohc i dospawania do kolektora MPI   i następnie obróbki przejścia- nie wiem jednak czy to się uda na 100 % gdyż nie wykonywałem jeszcze pomiarów na silniku. Na wysokość powinien się zmieścić, a otwory w silniku dohc są owalne wiec obejmują otwór dolotowy wraz ze wtryskiwaczem :mrgreen: W każdym razie będzie sporo spawania np moze zajsc potzreba przecięcia kolektora w połowie  i obniżenia plus przekręcenie o 180 stopni i ponownego spawania ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych silnika  :|
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 27, 2008, 13:14:00 pm
Elwood#1887, a nie próbujesz z jakimś innym kolektorem? Może coś będzie lepiej pasować. Tempra? Tam też był jakiś Multec. I większe pojemności. Może zagadaj na Tempra Klub. Albo CORSA GSi?
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Grudzień 28, 2008, 22:52:49 pm
Święty miał w EFI kolektor z jakiegoś przednionapędowego Fiata, o ile mnie wzrok nie myli :)
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 29, 2008, 23:18:39 pm
Cytat: "matucha#1931"
Elwood#1887, a nie próbujesz z jakimś innym kolektorem? Może coś będzie lepiej pasować. Tempra? Tam też był jakiś Multec. I

Wszystko zostało już dawno przemyślane i obejrzane oraz sprawdzone  :)  Pasujące wtryski to Bosch z Argenty lub pożnijsze wersje z Cromy 2.0 oraz rzadkie wersje wtrysku IAW z Argenty. Niestety wszystkie te wtryski posiadają przepływomierz klapowy(nie dotyczy IAW, ale ten jest cholernie rzadki :| ) co do LPG jest sprawa niezbyt dobra a dodatkowo po zamontowaniu kolektora ssącego należy przenieść aparat w głowice co wymaga trudno dostępnych części. Swap MPI z poloneza rozwiązuje ten problem z powody braku zarówno rozdzielacza jak i przepływomierza oraz jest sporo nowszy a części łatwiej dostać .Jedyny Multec jaki był to chyba tylko w Punto 1.6 .Tempra to inna rodzina silników z maksymalna pojemnoscia 1600 )


PS ma ktoś schemat wtrysku ?  :|
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 29, 2008, 23:32:00 pm
A Kadet GSi 8V?
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Grudzień 31, 2008, 16:24:49 pm
Jeżeli chodzi o schemat instalacji wtryskowej Multeca z PN GSI mam go w domciu, to może mi się uda jutro sknera odpalić to Ci Elwood#1887 przyślę
A rodzina wtrysków silników 2.0 z Fiatów Tipo, Tempra, Croma z MPI chyba powinna również podpasić,
Mam na myśli tekie cuś jak IAW z Cromy (http://http://moto.allegro.pl/item506423502_komputer_fiat_croma_2_0_iaw_046_01_wf46_07_10f.html)
(http://img201.imageshack.us/img201/816/516153900ki9.th.jpg) (http://img201.imageshack.us/my.php?image=516153900ki9.jpg)
tylko, czy się aparat zapłonowy zmieści :mrgreen:
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 04, 2009, 01:45:37 am
Dzieki za schematy ktore ktoś wrzucil mi na skrzynke  :)
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: masterbud w Styczeń 04, 2009, 17:04:45 pm
GrzesiekBP, jezeli posiadasz schematy instalacji od gli lub gsi poloneza wyslij mi  na adres              masterbud@onet.eu        dzieki 8)
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 05, 2009, 02:31:37 am
Czy kompy MPI były ZAWSZE z immo ?? Podobno na początku produkcji wyszla jakas seria bez. Czy ktoś ma jakies wiarygodne info na ten temat ? Chodzi o to ze zdjecie immo jest bardzo drogie(jakis emulator potrzebny) :|  wiec taniej wyjdzie kupic taki bez jesl itakie byly  :)

[ Dodano: 2009-02-05, 02:33 ]
Cytat: "GrzesiekBP"
tylko, czy się aparat zapłonowy zmieści
Nie zmiesci się -potrzebna głowiczka  i aparat z Fiata Argenty/132
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Luty 11, 2009, 20:39:04 pm
Cytat: "GrzesiekBP"

[url=http://img410.imageshack.us/img410/5775/003mx2.th.jpg]Obrazek (http://img410.imageshack.us/my.php?image=003mx2.jpg)[/URL]
mój 131 2l + dolot Croma, Tempra albo co DOHC


Na 99,5% croma 2.0 8V, możesz mi wymierzyć ten kolektor:> sam się zastanawiam nad zapodaniem takowego pod maskę ;) - tylko toczą się spoty czy wlizie czy nie wlizie - więc przydałyby się wymiary.
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 12, 2009, 21:13:00 pm
GrzesiekBP,  Jak ładowanie wtrysku od tempry ma się do mojego tematu ??

Jezeli o to chodzi to
(http://img4.imageshack.us/img4/1268/manifolds195gq0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img4.imageshack.us/img4/manifolds195gq0.jpg/1/w720.png) (http://g.imageshack.us/img4/manifolds195gq0.jpg/1/)

Aparat zaplonowy w przednionapędówkach jest na wyjsciu walka od strony  grodzi i jest bardzo wielki- mysle ze jak wytniesz grodż i nagrzewnice to wejdzie  :)  Inna sprawa ze woda lejaca sie na aparat i przewody WN nie bedzie sprzyjac niezawodnosci silnika po deszczu. Bajecznie dobry dostęp pomijam milczeniem
Wal trzeba skrócic okolo 8.5 cm jezeli skrzynia ma byc fiatowska. Wal MUSI być zrobiony i wywazony w odpowiednim zakladzie- inaczej bardzo szybko padaja poduszki, zaczyna wyć skrzynia i most oraz moze peknac budowa skrzyni
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Luty 12, 2009, 23:57:29 pm
Technicznie wstawianie kolektora i komputera z Tempry jest lepsze i prostsze niż przeróbka aluminiowego kolektora i wstawiania komputera MPi z całkiem innego silnika.

Cytuj (zaznaczone)
Aparat zaplonowy w przednionapędówkach jest na wyjsciu walka od strony grodzi i jest bardzo wielki

Kwestia znalezienia pokrywy rorządu z takowym wałem i aparatem zapłonowym jakie znajdują się na rysunku graniczy z cudem, a aparat zapłonowy w seryjnym miejscu niestety koliduje z kolektorem dolotowym na wysokości palca rozdzielacza.
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 13, 2009, 00:02:17 am
Cytat: "GrzesiekBP"
echnicznie wstawianie kolektora i komputera z Tempry jest lepsze i prostsze niż przeróbka aluminiowego kolektora i wstawiania komputera MPi z całkiem innego silnika.
Nie zupelnie  :)  Wstawilem juz abimexa do dohc i boscha tez. Obecnie bede MPI montowal do dohc z Boschem(kola pasowe są takie same i czujnik PWK tez !) wiec cała robota jest juz w wiekszosci zrobiona  :mrgreen: . Pozostaje jedynie przespawanie dolotu i podpiecie elektryki co jest dla mnie najmniejszym problemem. Plus jest taki ze jest zero problemu z czesciami i brak przeplywki co jest glównym argumentem dla własciciela u którego wykonuje ta modyfikacje przemawiajacym za tym rozwiązaniem. Kolejnym jest wlasnie zdobycie aparatu/walka/głowiczki do montażu rozdzielacza w glowicy A po za tym chce pokazać ze się da  :P
Tytuł: Wtrysk MPI polonez 1.6
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Luty 13, 2009, 00:12:53 am
W MPi Multeca nie jest takowy rozdzielacz potrzebny, gdyż posiada cewkę dwubiegunową, a tam rozdzielacz nie jest potrzebny

[ Dodano: Czw 08 Paź, 2009 ]
Ostatnio wypatrzyłem Lancię Dedrę z silnikiem DOHC 8V, na Weberze IAW, na zapłonie bezrozdzielaczowym, który różni się od standardowego wtrysku IAW komputerem, przepustnicą, usytuowaniem CPWK i być może wtryskiwaczami.
Różnica palega na tym, że std. IAW podaje benzynę sekwencyjnie, a ten z Dedry, leje ze wszystkich wtryskiwaczy naraz :mrgreen:
Takowy zamierzam nabyć, tylko te klocki to parę ładnych $$, a jeśli mi to nie zagra :?