FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: andrzej1980 w Grudzień 25, 2008, 15:26:03 pm
-
Witam
polonez 1,6gle 94r okragle zegary.
Usterka taka jak w tytule.
Po wlaczeniu stacyjki nic nie swieci na desce rozdzielczej oprocz kontrolki ladowania akumulatora.
Auto odpala kontrolka ladowania gasnie i nic sie nie swieci.
Z tego co sprawdzilem działa:
Awaryjne, kierunkowskazy postojowe (na desce rozdzielczej te wskazniki sie zawiecaja jesli cos jest wlaczone z tych urzadzen.), dmuchawa.
Dodatkowo dzialaja wycieraczki przod i tyl.
NIE DZIALA:
Swiatla wszystkie z wyjatkiem wczesniej wymieniomych podswietlenie deski rozdzielczej przyciskow, obrotomierz.
Gdzie szukac problemu? wstepnie przepatrzylem polaczenia ale za bardzo nie wiem na czym sie skoncentrowac.
Problem zrobil sie nagle wczesniej wszystko dzialalo. Auto przed awaria jezdzilo 5 min postoju i awaria, dobrze ze bylo widno i blisko domu to jakos dotarlem:)
Dziekuje za jakąs pomoc
Zdrowych i wesolych Swiat!
Pozdrawiam
-
No ja bym zaczął od bezpieczników.
-
hmm te od swiatel sa sprawne, jeszcze sie upewnie:)
ale kilka na raz mogłoby pojść?
Pozdrawiam
-
:) poprostu zobacz czy nie spalony żaden
Zegarek pracuje?
-
zegarek nie pracuje.
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w skrzynce i sa sprawne
dodatkowo kazdy przekaznik wyjolem i wlozylem (na wypadek gdyby zasniedzial czy cos)
tak samo rozlaczylem i zalczylem wiazki idace przy kolumnie kierowniczej i od stacyjki.
dotarlem nawet do czarnej skrzynki z napisem "urzadzenie mikroprocesorowe":) wszedzie kable sa podlaczone nie ma oznak jakis przypalen.
Moze jakis przekaznik podaje plusa na zegray ew zasila wlaczniki swiatel?
Na co teraz zwrocic uwage?
-
OK dzieki za schemat
tego wlasnie potrzebowalem
Miernik mam (jestem elektrykiem/elektronikiem tylko w innej branzy) i na sile to bym okablowal ze musialoby zaczac dzialac tylko bez sensu wywazac otwarte drzwi.
Zarowki sa OK sciezki niepopalone.
Jutro sprawdze miernikiem czy plus jest na tych sciezakach co podales jesli go nie bedzie to podam go tam innym kablem i zobacze co dalej i dam znac
[ Dodano: 26 Gru 2008 11:39 ]
Nie bylo plusa po stacyjce na 3 nozce
Metoda prob i bledow doszedlem ze jesli zewre przewody czarny i niebieski (z wiazki od stacyjki czerwony brazowy czarny niebieski) -stacyjka wlaczona to wtedy wszystko dziala.
Moje pytanie czy te przewody moge na stale zewrzec? czy pokombinowac z przekaznikiem
Ja oryginalnie zwiera stacyjka?
Czerwony z brazowym to rozrusznik
A czy pozostale 3 tez sa zwarte po wlaczeniu stacyjki a rozlaczone po wylaczeniu?
pozdrawiam [/code]
[ Dodano: 26 Gru 2008 13:34 ]
Zwarlem na stale niebieski i czarny sprawdzajac miernikiem na wylaczonej stacyjce nie ma poboru pradu miedzy nimi natomiast po wlaczeniu jest prad ok 25mA czyli na podswietlenie tablicy rozdzielczej i wskaznikow Na razie wszystko dziala wiec moze naprawilem:)
-
:arrow: up
-
ja mam bardzo podobny problem w 1.6GLE 94r. okragle zegary
Nie dziala:
1. swiatla pozycyjne przod/tyl
2. swiatla mijania, drogowe
3. wskazniki na desce rozdzielczej
4. brak podswietlenia deski
5. ogrzewanie tylnej szyby
6. obrotowmierz
Dziala:
dmuchawa
swiatla przeciwmgielne przod/tyl
zegarek
wycieraczki
Wyjalem zegary i szukalem napiecia na wtyczkach. Znalazlem chyba na 2, a na reszcie brak. Napiecie jest na wszystkich przekaznikach i na niektorych bezpiecznikach. Wszytskie bezp. sa cale, ale nie ma na niektorych napiecia. Gdzie szukac przyczyny?? czy jest jakies miejsce po drodze od puszki z bezp. do aku gdzie warto zajrzec?
-
Jaki Polonez?
-
Jaki Polonez?
juz dopisale w poscie wyzej :)
-
A co z przekaźnikiem od świateł? Jak włączysz światła to przeskakuje ? Napięcie pewnie masz na zasilaniu?
-
A co z przekaźnikiem od świateł? Jak włączysz światła to przeskakuje ? Napięcie pewnie masz na zasilaniu?
jesli dobrze rozumuje, a zaznacze ze jesli chodzi o elektryke, to mam wiedze tylko z ogolniaka, to tak, napiecie mam na zasilaniu. Jak wyjme przekaznik, to w jednym otworze jest napiecie.
Co ma przeskakiwac jak wlacze swiatla? nic nie uslyszalem
Jak wlacze swiatla na raz (pozycyjne), to swieci sie kontrolka na desce rozdzielczej, ale swiatel nie ma. Ostatnio swiecilo sie tylko jedno i nie dam sobie nic uciac, ze po prostu sie zarowka przepalila, ale te swiatla mnie srednio interesuja :P
Jak wlacze na mijania, czyli drugi raz nacisne wlacznik, to na desce nie ma zadnej kontrolki i swiatla sie zadne nie pala oprocz przeciwmgielnych, ale pod warunkiem, ze sa wlaczone z tylu i przodu na raz. Jesli wlacze tylko przeciwmgielne na tyl, albo tylko na przod to zadne sie nie swieca
-
kostka stacyjki sie zepsuła. trzeba wymienić. da sprawdzenia zmostkuj sobie kable we wtyczce co idzie do stacyjki- jesli pomoże to na pewno ta sprawa.
PS. uważaj byś nigdzie nie pojechał-wrzuć auto na luz :)
-
No bo to jest tak, że jak włączysz włącznikiem, to przekaźnik przeskakuje i zwiera styk zasilający światła.
Jakby nie to, co napisał kolega powyżej to:
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/zestaw.html
Sprawdź czy masę i +12V masz tam gdzie jest na schemacie.
[ Dodano: 18 Sty 2009 20:52 ]
Zoltanno#1930, a obrotomierz też idzie jakoś przez kostkę ?
PS
kurcze nie wiem ile jeszcze byków znajdę w tym poście :P
-
zależy o co Ci chodzi :) obrotomierz dostaje sygnałowy z cewki zapłonowej srodkową wtyczką w zegarach okrągłych, chyba czerwoną w kwadratowych. plus stały dostaje ze stacyjki.
-
dzieki panowie. jutro posprawdzam.
Jesli chodzi o kostke stacyjki to co to dokladnie jest? Chodzi o te czarna, platikowa czesc do ktorej z jednej strony wchodza 4 kabelki, a z drugiej kluczyk, ktorym sie wlasnie na tej kostce odpowiednie styki zwiera??
-
Zoltanno#1930, chodzi mi o to, że kostkę wykluczyłem, z racji, że zasilanie jest na zegarach, chyba, że kolega coś nie tak sprawdził, no ale niech jutro sprawdzi jeszcze raz i się właśnie zastanawiałem, co sam obrotek ma do tego ;)
PawkoPolon:
http://www.allegro.pl/item505823685_kostka_stacyjki_nexia_polonez.html
-
problem rozwiazany :) Rzeczywiscie kostka padla. Zrobilem tak: Ucialem kable przed sama kostka. 3 kabelki podlaczylem do wlacznika od swiatel przeciwmgielnych (swiatla zbedne), a czwarty (czerwony) do wlacznika od spryskiwacza tylnej szyby (i tak nie dzialal). Efekt jest taki ze wlaczam "swiatla" czyli zwieram 3 kabelki, a pozniej pstrykam spryskiwaczem dolaczajac kabel czerwony, czyli rozrusznik i autko pali na dotyk :)
Dzieki Panowie :)
Problem mam jeszcze z recznym. Nie moge go zaciagnac. Strasznie ciezko chodzi i nawet o jeden zabek nie moge zaciagnac i brak efektu hamowania.
-
PawkoPolon, ta kostka kosztuje 15 zł :!: :| :evil:
-
PawkoPolon, zaraz zaraz znaczy się masz swojego uruchamianego z palca?? :P :mrgreen:
-
Tak dokladnie z palca :P jestem wspolwlascicielem tego auta i zrobilismy calkiem mily patent na pominiecie kostki....a jesli choidzi o te 15 zl to nie oplaca nam sie wymieniac poniewaz tak wysoka kwota stanowi zbyt duzo czesc wartosci tego auta a wlasciwie to ceny za ile zostal kupiony :P.....jak ktos bedzie miec problem podobny zapraszamy na pewno pomozemy :)
-
PawkoPolon, zaraz zaraz znaczy się masz swojego uruchamianego z palca?? :P :mrgreen:
a kluczyk potrzebny tylko do wylaczenia blokady kierownicy :) - dobrze, ze przekonalem sie o tym przy predkosci 10km/h, a nie 100...
Odpalajac Polona czuje sie jak w wypas bolidzie z przyciskiem "Start/Stop" :mrgreen: A kupiony byl rzeczywiscie za porzadna flaszke, co czyni go fura majaca najwyzszy stosunek jakosci do ceny :mrgreen:
-
Witam!
Ja też mam problem ze światłami. Otóż nie działają mi migacze. Wszystko chodzi elegancko łącznie z awaryjnymi. Migacze po włączeniu mrugają nieregularnie 3-5 razy po czym znikają bezpowrotnie. Proszę o jakieś rady gdyż nie znam się na tym kompletnie a wizyta u elektryka może okazać się zbędna.
Dajcie znać!
Pozdrawiam.
P.S. Mój polonez to FSO Warszawa silnik 1,5 rocznik 1982. Piękne cacko ;)
-
dominikk1 rozumiem, że przerywacz sprawdzałeś ?? O ile pamiętam w starych polonezach był jeszcze mechaniczny (taki aluminiowy) i był schowany koło pedałów z lewej strony...
-
urzadzenie mikroprocesorowe. za licznikiem po lwej za rura. ktory rok auta ?
-
Stingerek,
P.S. Mój polonez to FSO Warszawa silnik 1,5 rocznik 1982. Piękne cacko
tam jest przerywacz
-
Znalazłem dziś przerywacz i założyłem nowy. Działa elegancko. Tak przy okazji będę wymieniał akumulator. Myślę że 55 Ah będzie najlepszy. Tylko jakiej firmy??? Orientujecie się może?
-
Ostatnio (poltora roku temu) kupilem TOPLA, kolega też ma, narazie chodzi normalnie. więc moge polecic.
-
Ja półtora roku temu kupiłem akumulator firmy WORLD BAT (podobno teraz to jest Centra) ale w zeszłym roku dokładnie w Grudniu poszedł na wymianę gwarancyjną - zwarcie w jednej z cel :(
Ale szczerze nie polecam bo nawet ten nowy jakoś dziwnie się zachowuje ale zobaczymy...
-
chłopaki mam poloneza 1983 rok wszystko było pieknie cacy...lecz autko zamilkło...przekrecam kluczyk a tu cisza niemam prądu w samochodzie nic niedziała.... wszystko sprawdziłem.....bezpieczniki ,klemy kable, wszystko jest idealne nic niekombinowane...ten polonez nawet radia nigdy niemiał...wszystko fabryczne.... Więc co mogło sie stać?
-
Z Twojego opisu wygląda na pad akumulatora. :evil:
-
nie wszystko u mnie w autku jest ekstra bo jezdze tez fiatem akumulator jest ok
[ Dodano: 31 Sty 2009 12:51 ]
z elektryki to troszke wiem ale niewiem jaka jest przyczyna tego zachowania elektryki w moim aucie.
-
1) Dokręć nakrętkę na automacie rozrusznika.
2)Sprawdź masę silnika.
-
Kiedy ostatnio ładowałeś akumulator i sprawdzałeś w nim poziom elektrolitu ?
Bez miernika będzie to użeranie się żeby sprawdzić co i jak.
-
ja pilnuje akumulatora niemam z nim problemów bo jezdze na nim na codzien innym autkiem... dokrecone sa nakretki całą elektryke przejzałem..wszystko jest tak jak powinno byc..i lipa dalej
-
post praktycznie nie pasuje pod temat ale miedzy innymi ten temat znalazlem, a nie bede zakladal nowego dla takiego bzdetu
(http://img22.imageshack.us/img22/4230/3ebc05c1.jpg)
juz mi odpowiedzial kiedys Grzech, ale post wygasl... z tego co zapamietalem to przerywacze kontrolek recznego i ssania, bodajze 5W.. z tym ze dzisiaj w motoryzacyjnym to powiedzialem to gosc zrobil wielkie oczy... tak to jest jak sie idzie bez danej rzeczy do pokazania, no ale nie mam obecnie dostepu do auta a bylem tam, to przy okazji juz chcialem je kupic
wiec czy to sa te przerywacza 5W? moze jakis dokladny typ ktos zna? i czy dobrze glowkuje ze jak mi nie dziala kontrolka od recznego (raz mignie co jakis bardzo dluugi czas) to bedzie winny ktorys z nich?
PS.Jak bardzo nie pasuje pod ten temat to zrobie wygasniecie posta
-
A ja sie zastanaiwłem po co idzie kabelek od reczenego (od krancowki) do tego bzdetu :D I dlatego nie mam tej kontrolki...
-
kurde juz wiedzialem ze da mi zle albo wcale jak zobaczylem tego goscia.. bo co trafie na niego to wracam potem zeby wymienic ;/ no nic, dzieki za potwierdzenie :)