FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Adim w Grudzień 30, 2008, 00:11:46 am
-
Witam
Tak jak w temacie, czy piastu kół przednich np z przejściówki lub zwykłego caro pasuja do Caro Plusa na Lukasie.
Dzisiaj zobaczyłem że w jednym otworze jest zerwany gwint i chcem wymienić piaste. Chyba że znacie jakiś inny sposób na naprawienie tego.
-
Adim, piasty z lucasa są inne. wkładałem lucasy do siebie i myślałem że są takie same, ale jak zakupiłem lucasowsie (250zł sztuka z lożyskami i oringami) i przyłożyłem to była różnica, minimalna ale była
-
Zwrotnica jest identyczna, ale piasta jest inna.
-
A dokładnie w czym tkwi różnica może wiecie ??
-
róznica jest w odsadzeniu ( płaszczyzna do mocowania śrub, w stosunku to reszty jest bardziej/mniej wysunięta)
niewiem czasem jeszcze czy nie jest także różnica w średnicy, ale to tylko przypuszczenia
-
mam gdzieś fote obu piast. odasdzenie jest wysunięte bardziej ku zewnętrznej krawędzi o dosłownie 1-2mm. Inaczej, wsadzając lucasy na piastach pod heble nie wsadzimy mocowania zacisku między tarcze a mocowanie przykręcone do zwrotnicy
[ Dodano: 30 Gru 2008 17:03 ]
a średnica jest taka sama:
ps. w ksiązce z poldka pisze nawet, że przód na lucasach jest minimalnie szerszy, dlategoteż nie ma dystansu z przodu tak jak w heblach
-
to z tym 1-2 mm to przesada bo jest nieco więcej . Ale faktycznie na 1 rzut oka są trudne do odróżnienia .
Ale jak się przpatrzysz bliżej to widać odrazu ze lucas ma grubszy kołnierz w którym są śruby mocujące koła . Da się kupić samą piastę ale trzeba dać ok 100 zł bez łożysk . w ramach desperacji jedną piastę co prawda do innego auta naprawiłem tak że rozwierciłem urwany gwint i resztę gwintów dobrych i wprasowałem szpilki radełkowane zadaje się ze z jakiegoś daewoo . Ale to trochę pracy . w sumie sam nie wiem dlaczego FSO tak długo tłukło ten chory układ . Przecież lepiej zmienić szpilkę za 7 zł niż całą piastę za 200 . A przecież w większości aut do wymiany szpilki nie trzeba nawet piasty demontować .
-
Różnica jest między lucasem a starym układem hamulcowym. Odsadzenie dokładnie o całe 3mm na zewnątrz w lucasie. Reszta wg mnie jest taka sama no może poza
grubszy kołnierz w którym są śruby mocujące koła
ale tego nie sprawdzałem.
-
diodalodz napisał/a:
grubszy kołnierz w którym są śruby mocujące koła
ale tego nie sprawdzałem.
bo to widać dopiero jak się ma w ręku "nową" używaną piastę którą sprzedał ci pan ze szrotu do Lucasa a po poskładaniu wszystkiego nie możesz obrócić kołem i już 30 razy upewnileś się że tarcza na 100 % weszła dobrze na piastę :)
dobrze że przypadkowi ludzie nie słyszeli jak pozdrowiłem tego debila ze szrotu .
-
Wielkie dzięki z odpowiedzi. To teraz przenoszę się do tematu Giełda i Kupię :(
-
jak coś to mam jedną piastę od lucasa . Z tym że musze jej poszukać . Od razu mówie że trzeba zmienić w niej łożyska bo ktoś jeździł z przebitą miseczką i troszkę przygniły ale piasta sama w sobie jest ok . Zostały mi bo ja pokombinowalem jeszcze bardziej ze zwrotnicami .
miseczki dzisiaj w garażu spadły mi na nogi wiec i piasta pewno gdzieś jest blisko .
-
Jakbyś mógł to poszukaj jej i daj mi znać jak ją znajdziesz i ile za nią chcesz.