FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: behemot180 w Styczeń 01, 2009, 22:38:04 pm
-
Poldek 1.6 GLI `95 Caro, problem jest taki, że przy ostrym hamowaniu, skręcie czy nawet szybszej jeździe na rondzie resetuje się silnik- na sekundę zaświecają się kontrolki stopu, czerwona dioda pompy oleju i wszystko co się świeci przy zapłonie oraz po chwili włącza się ogrzewanie tylnej szyby które zawsze włącza się automatycznie po każdorazowym uruchomieniu silnika- więc resetuje się ale nie gaśnie. Martwi mnie to trochę ze względu na pompę oleju i ew brak ciśnienia i czy jest to spowodowane czymś szczególnym, co to może być? Dodam jeszcze że np gdy hamuję włączony kierunkowskaz zaczyna migać ze cztery razy szybciej, więc to może ogólnie elektryka jest do zrobienia?
-
Z tym migającym kierunkowskazem przy hamowaniu to może być wina hybrydy pod deską rozdzielczą, bo ona jest odpowiedzialna za światła awaryjne, kierunkowskazy, ogrzewanie tylnej szyby, pracę wycieraczek i kontrolkę przepalenia żarówki światła hamowania.
Kontrolka "STOP" jest zmostkowana z kontrolką ciśnienia oleju i kontrolką wadliwego działania układu hamulcowego, więc jeżeli zaświeca Ci się takowa przy "ostrym hamowaniu" czy też "szybszej jeździe na rondzie" i zapewne zaraz po odpaleniu kontrolka "STOP" się pare sekund świeci, to może być znak, że należałoby sprawdzić poziom oleju w silniku :mrgreen:
a pozatym wydaje mi się, że było to kiedyś na forum opisane ja bym wolał użyć szukajki, a nie zaśmiecać forum banałami
-
generalnie co do poziomu oleju w silniku racja jednak gdyby tylko w tym tkwiła rzecz nie włączałoby się ogrzewanie tylnej szyby jak przy prawowitym odpaleniu, stop nie świeci po uruchomieniu nawet przez sekundę a co do banału hmm problem nie wydaje się być typowy i ciężko znaleźć słowa kluczowe które można by wpisać w wyszukiwarkę, dzięki za odp
-
To może klema na akumulatorze luźna?
-
ja przy skladaniu silnika nie przykrecilem masy za akumulatorem i prawa lampa gorzej swiecila, wlaczajac prawy kierunkowskaz wlaczaly sie wycieraczki, moze nie masz masy gdzies??
-
A co do ogrzewania tylnej szyby, to pozwolę sobie zacytować Morawskiego:
"W układzie elektrycznym wprowadzono urządzenie mikroprocesorowe /APE 07/, które łączy w sobie cztery funkcje, Są to:
1. Programator wycieraczki, który programuje różne częstotiwości przerywanego ruchu wycieraczek oraz spryskiwacza szyby.
2. Przerywacz kierunkowskazów i świateł awaryjnych, który zwiększoną częstotliwością pracy kontrolki sygnalizuje również przepalenie się żarówki którejkolwiek lampy kierunkowskazu.
3. Sygnalizator przepalenia żarówki świateł hamowania. W przypadku przepalenia się żarówki świateł hamowanie kontrolka w zestawie wskaźników zaczyna świecić po zakończeniu hamowanie. Jeśli przepaleniu rległa tylko jedna żarówka świateł hamowania, to kontrolka gaśnie po około 1 sekundzie. GHdy przepaliły się obydwie żarówki, kontrolka gaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. W celu sprawdzenie, czy żarówka kontrolki nie jest przepalona zaświeca się ona z chwilą włączenia zapłonu i świeci pulsującym światłem do momentu pierwszego naciśnięcia na pedał hamulca.
4. Wyłącznik szyby ogrzewanej, który działa następująco. Po uruchumieniu silnika i uzuuskaniu odpowiedniego ciśnienia oleju, urządzenie odmierza 30 sekund i włącza ogrzewanie szyby na 2,5 minuty. Druga funkcja poolega na wyłączeniu ogrzewania szyby po 10 minutach od chwili włączenia wyłącznikiem. Wcześniejsze wykłączenie ogrzewania szyby tylnej można uzyskać naciskając wyłącznik ponownie."
W autach z fabrycznie zamontowanym hakiem holowniczym urządzenie to miało jeszcze podłączenie do wyłącznika "haka holowniczego", czy też "przyczepy" (jak się komu podoba)(styk w APE "LH") i przestrajało się pod zwiększony pobór prądu na żarówek przyczepki, czy jakoś tek :D
Oczywiście powinieneś sprawdzić poprawność podłączenia złączy elektrycznych zależnych od tego urządzenia, uwzględnić wydumki typu brak żaróweczek w zestawie wskaźników oraz niestety awaryjność tego układu (niejednego takiego widziałem, który podczas hamowanie przy włączonym kierundowskazie dostawał szybszego pomrygiwania kierunkowskazem, mało tego ja też kiedyś tak miałem :D , po czym przestało działać wszystko: wycieraczki, ogrzewanie szybki, światło hamowania, kierunkowskazy, awaryjne i chyba jeszcze żeby było śmieszniej światła mijania na wyłączniku bo flesz chyba działął). Nowy APE 07 na alledrogo kosztuje 69,00-, co chyba nie jest tak dużą sumą pieniędzy, a używkę możesz dorwać na szrocie za piwo, czy flaszkę :D
-
temat odpowiedi ale trochę inne pytanie:
Chciałbym sobie zrobić przycisk do resetu kompa w Boschu. Koś ma jakieś doświadczenia? W co się wpiąć?
-
to tak szybko błędy łapie :?:
Może po prostu wymienić wadliwą część :idea: i nie będzie potrzeba resetu :mrgreen:
-
Najlepiej, to chyba założyć wielki hebel na któryś z kabli od aku, albo klemę na zatrzaski.
-
Najlepiej, to chyba założyć wielki hebel na któryś z kabli od aku
W sumie wystarczy zrobić obejście na złączu z wiązką wtryskową. lub dać wyłącznik na Pin 16 na komputerze (za szkody spowodowane tym rozwiązaniem nie odpowiadam :mrgreen: )
Piny w Boschu: 16- stały "+", 17- "+" po stacyjce
-
No właśnie mój sposób chyba byłby najbezpieczniejszy, najprostszy, no może jedynie nie najtańszy ;) I swoją drogą niezłe utrudnienie dla złodzieja przy okazji.
-
Hebel :lol: dobre, dobre :lol: Miał kiedyś sąsiad taki immobiliser w Maluchu :roll:
-
to tak szybko błędy łapie
Może po prostu wymienić wadliwą część i nie będzie potrzeba resetu
Nie łapie(sporadyczny zwarcie sondy do masy) i nie jest nic uszkodzone. Prawdopodobinie charakterystyki rozjeżdzają sie gdy jeżdzena gaznie. Po resecie albo podpięciu pod laptopa lepiej chodzi.
dać wyłącznik na Pin 16 na komputerze (za szkody spowodowane tym rozwiązaniem nie odpowiadam )
co masz na myśli?
no może jedynie nie najtańszy
Chyba rzeczywiście najprostszy sposób tylko ten zegarek :) . Na złomie za parę groszy znajdę sprawny wyłącznik.
-
Do pina 16 na komputerze Boschowskim dochodzi kabel plusowy z akumulatora
-
...Chyba rzeczywiście najprostszy sposób tylko ten zegarek :) . ...
Do zegarka i radia z pamięcią dobrze pociągnąć wtedy oddzielnie 12V z aku.
-
Mam pytanko. Kiedy jade i wrzuce kieruneczek w prawo, pyka normalnie, ale gdy wcisne hamulec to pyka, jakby ktoras zarowka byla spalona. Wymienilem wszystkie na nowe i nic, nadal to samo. Dodam ze przy kierunku w lewo nic sie nie dzieje, dziala poprawnie. Gdzie szukac przyczyny tego bledu? GrzesiekBP, napisal ze to moze wina hybrydy? Co to takiego, i gdzie to jest umiejscowione?
-
Hybryda siedzi na grodzi pod zegarami :mrgreen: i nazywa się APE 07