FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kukulek5 w Styczeń 03, 2009, 09:08:18 am
-
Nie chce mi zapalac na benzynie.
Raz jest dobrze i od razu pali, a za chwile juz nie. Sprawdzilem niby pompa dostaje prad, ale sprawdzalem przez zarowke nie miernik. Jest jakis przekaznik odpowiedzialny za pompe, ktory to? Moze pompa umiera
bede wdzieczny za pomoc
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18686
Tu masz nawet foto który to. Puszki z bezpiecznikami się nawet nie chciało otwierać?
-
moze Ci sie zawieszać,wez nie tyle młodek co śrubokręt jak nie bedzie chciał odpalic i puknij od góry mocno - z wyczuciem,tylko nic nie połam
najlepiej to jak nie bedzie chciał palic - druga osoba niech kręci rozrusznikiem a Ty idz nasłuchiwać czy chodzi,jesli tego nie chcesz robic ,sciągnij wężyk odpowiedzialny za dostarczenie paliwa i przy kreceniu rozrusznikiem KRÓTKIM przez druga osobe patrz czy podaje paliwo , tylko uwazaj bo tam jest jako takie ciśnienie.
-
moze Ci sie zawieszać,wez nie tyle młodek co śrubokręt jak nie bedzie chciał odpalic i puknij od góry mocno - z wyczuciem,tylko nic nie połam
CyCu a co ma mu się zawieszać? pompa nie działa jak pływak w cylindrycznej butli od lpg...
-
u znajomego się zawieszała,nie wiem na jakiej zasadzie, po uderzeniu działała - coprawda do nastepnej proby odpalenia, no ale...
-
To mógł być jakiś brak kontaktu w połączeniu elektrycznym pompy. W takich wypadkach zawsze trza rozebrać urządzenie i sprawdzić po kolei każdy punkt. Bo wiesz cuś tam się bardziej obruszy zrobi zware i po pompie... albo w gorszym wypadku - gdzieś przypałęta się iskra i w rezultacie możemy sobie piec kiełbaski w bagażniku przy bardzo aromatycznych zapachach benzyny ;)
-
Kiedyś miałem podobny przypadek. Zamieniłem wtedy przekażniki (chyba od wentylatora chłodnicy) wtedy zapalil. Po przyjeżdzie do domu obejrzałem ten "zawieszony" przekażnik. Okazało się że styki były nadpalone. kupiłem nowy przekażnik i po kłopocie.
-
rozwalil mnie ten post. w skrzynce z bezpiecznikami/przekaznikami jest napisane POMPA PALIWA. nie wiem czego mozna nie widziec
-
No dobra... sprecyzuje swój post. Wyjąłem przekażnik pompy paliwa, a w jego miejsce wstawiłem przekażnik od wentylatora chłodnicy. Oczywiste jest że położenie tych przekażników odczytałem z osłony skrzynki z bezpiecznikami/przekażnikami. W ten sposób upewniłem się że przyczyną niedomagań był przekażnik. Z resztą gdy obejrzałem go w domu nie miałem żadnych wątpliwości. Miał prawo raz łączyć a raz nie
-
szczepan, kolega G.T., pisał raczej o tym co napisał kukulek5 ;)
-
Faktem jest zawiesza sie, lekkie uderzenie i bylo ok, tylko ciekawe na jak dlugo. Teraz juz wiem ktory to przekaznik haha
Dzieki za pomoc
-
Czasami podobny efekt daje też wyłącznik uderzeniowy pompy paliwa. Jest gdzieś pod maską i on tez potrafi raz łączyć a raz nie. Kilka lekkich uderzeń w niego aby się po przełączał i na jakiś czas powinien być spokój.