FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Artek824 w Styczeń 05, 2009, 21:20:43 pm
-
sprawdz wtryskiwacz i centralke ,jak go przerzucisz juz na bene to sprobuj odpiac wsuwke od cewki na reduktorze obojetnie ktora i zobacz czy auto zgasnie(moze Ci lpuszczac gaz z benzyna widzialem juz takie kwiatki przy jednopunktach).jesli bedzie chodzil normalnie bez zmian to wina lezy po stronie centralki lub wtryskiwacza. sproboj przemyc przepustnice i silnik krokowy
-
Czesc dzieki za zainteresowanie grzebalem dzis przy tym i mam nowe ustalenie doszedlem w czym tkwi problem ale nie wiem z czego on wynika , a mianowicie
Zdjalem puszke z filtrem powietrza posadzilem kumpla przy stacyjce i kazalem mu odpalic na gazie i przelaczyc na bene a ja swiecilem latarka na ujscie wtrysku i jak przelaczyl na bene to paliwo poszlo jak z prysznica czyli OK a jak zgasil silnik i prubowal odpalic ponownie na benie to w czasie krecenia nie pojawil sie nawet slad beny nawet zadna mgielka dopiero jak juz puscil kluczyk to paliwo strzyknelo doslownie przez ulamek sekundy, tek jakby komus z nosa skaplo :) probe powtazalem kilka krotnie i to samo . Acha silniczek krokowy wymienilem bez skutku , sprawdzilem wsie wtyczki , wsie bezpieczniki nawet odlaczylem alarm ale objaw jest jasny , tylko diegnozy brak :)
Wiec jakby wpadl Ci jakis pomysl to prosze napisz. Dzieki
-
a elektrozawór od paliwa otwiera sie po przekręceniu kluczyka? powinno być słychać. chyba że centrala odcina zasilanie wtrysku przy przełaczeniu na gaz- to może to sprawdzić
czyli po prostu ominąc centralkę od gazu i podłaczyc na "krótko"-w niej może tkwić problem
-
ale ja nie mam na przewodzie palwowym zadnego zawora tylko przed reduktorem elektrozawor z filtrem i na reduktorze cewka i to wsio a przy przekreceniu kluczyka wsio klika i pstryka
-
Po pierwsze Panowie to zawor odcinajacy bene wystepuje tylko przy silnikach gaznikowych.przy ukladzie wtryskowym odcina sie wtryski przekaznikiem lub emulatorem w przypadku wielopunktu.ale do rzeczy: po mojemu to we wtryskiwaczu membrane szlag trafil i trza by go rozebrac i popatrzec co tam sie podzialo.jak piszesz ze po przelaczeniu z gazu na bene leje sie jak z prysznica to wiele na membrane wskazuje bo powinna leciec tylko rozpylona mgiełka a jak on leje ile chce to go poprostu zalewa paliwem i dlatego nie chce odpalic.
-
no ale widzisz- po przelaczeniu sie leje ale w trakcie rozruchu nic nie idzie paliwa tak jak pisalem dopiero jak puscisz kluczyk to wtrysk robi "psik" przez ulamek sekundy a w czasie krecenia nic widzialem bo wsio zdjalem i laterka na wtrysk swiecilem a kolo krecil.
A oze to byc modul zaplonowy ??????????????????????????????????/
-
jakby to byl modul zaplonowy to by chodzil tylko na dwa gary albo wcale by nie odpalalani na benie ani na gazie.przyszedl mi do glowy jeszcze pomysl zeby sprawdzic przekaznik odcinajacy wtryskiwacz.Tam jest taki zwykly jak do swiatel zwierno -rozwierny(pewnie bedzie uczepiony na plastikowej opasce na jakies wiazce albo rurce od gazu lub nawet rzucony luzem tak jak niektorzy gaziarze robia).patrzac z przodu na niego po lewej i po prawej stronie masz zasilanie przekaznika podpiete do elektrozaworu gazowego a te dwa kabelki po srodku to przewody od wtryskiwacza.sproboj je odpiac i zewrzec .jesli odpali to znaczy ze przekaznik masz walniety i trzeba go wymienic(cena ok.10 zeta) a jesli nie to trzeba zajac sie wtryskiwaczem bo to ze on slabo podaje podczas krecenia tak jak piszesz wskazuje ewidetnie na niego.
-
OK dzieki jeszcze dzis sprawdze ale nie przypominam sobie zebym mial pod maska jakis taki przekaznik ale zejde i sprawdze
-
Podepnij po prostu 12V pod wtryskiwacz i sprawdź czy wtryskiwacz działa.
-
wtrysk dziala bo po przelaczeniu z gazu normalnie chodzi i na wolnych obrotach tez tylko w czasie rozruchu nie podaje paliwa ani kropli dopiero jak sie pusci kluczyk to na chwilke prysnie a pod maska nie znalazlem zadnego przekaznika ktury odcina wtrysk ani nigdzie indziej
-
BOSCH czy Abimex?
-
abimex
-
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale tam chyba masz na stałe 12V na wtryskiwaczu, a komp załącza masę. Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka masz te 12V. Jak ktoś ma schemat pod ręką niech sprawdzi, albo ja sprawdzę jutro :P
-
dobra a wystarczy tylkotaka prubowka ktora lapie sie mase i przekuwa izolacje plusa ???/
do wtrysku ida 2 przewody niebieski i chyba bialy to plusem bedzie ten niebiesi ?????????
a jesli w czasie krecenia nie ma napiecia na wtrysku to komp walniety a moze cos ze stgacyjka ???????????????????????????????????
-
Niebieski wychodzi ze schematu, że idzie do bezpiecznika od wtrysku. Sprawdź czy masz na nim napięcie, po przekręceniu kluczyka. ( na bezpieczniku )
Biały powinien iść do kompa.
-
dobra sprawdze i dam znac
-
Tylko ze schematu wynika, że to idzie do jakiegoś jednego z 4 oddzielnych bezpieczników. Nie czasami do tych za schowkiem, gdzie jest też przekaźnik od pompy ?
Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto jeszcze ma Abimexa ;)
[ Dodano: 10 Sty 2009 19:13 ]
A i jeszcze jedno. Zasilania najprawdopdobniej i tak nie będzie, jak nie będzie zwarty jakiś przekaźnik ( od pompy czy od wtrysku to Ci już nie powiem ) .
-
tak tam sa 4 bezpieczniki za przekaznikami to jytro dojde ktory jest od wtrysku, a jeszcze mozesz mi powiedziec gdzie szukac przekaznika od wtrysku ??????
bo jego chetnia bym tez sprawdzil
-
Mis Uszatek, nie wiem czy jest. Tam ( gdzieś przy tym bezpieczniku) też powinien być przekaźnik od pompy i prawdopodobnie on zasila jedno i drugie ! Mam tylko schemat w pdfie i brakuje numeru kilku przewodów i nie mogę sprawdzić.
-
tam sa dwa od pompy i od wtrysku.a probowales odpiac mu kleme na chwile??moze jakiegos bleda zlapal bo juz nie wiem.
-
prubowalem ale slyszalem ze zeby prawidlowo zresetowac dziada trza zdjac kleme na jakiez 0,5 godz. a puzniej odpalic bez dotykania gazu i nagrzac do wlaczenia sie wentyla to jutro to zrobie i pomieszam w przekaznikach.
acha zanim go niby zresetowalem to wyzucal mi blad 33 zbyt wysoki sygnal czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym ale puzniej przestal go wywalac . Czy moze to miec cos wspulnego z moja awaria ??????
[ Dodano: 10 Sty 2009 23:38 ]
http://mr25.webpark.pl/polonez/polonez.html
jeszcze takie schematy znalazlem tylko z nich wynika ze na silniku 1.6i z katalizatorem z wtrysku wychodza 3 przewody a ja mam z katem i z mojego wtrysku wychodza 2 wiec tez chyba nie sa zbyt dokladne
-
Ja mam schemat z 2 przewodami. Z Morawaskiego :roll:
-
zresetowalem go dzisaj i pojezdzilem , zczytalem kody i wyszlo mi 44,45 znow pojezdzilem i nie wywala teraz zadnych bledow nie wiem czy to normalne. Przekazniki sprawne , bezpieczniki tez jutro go prowadze do mechanikow bo juz nie mam sily
[ Dodano: 12 Sty 2009 16:31 ]
zmienilem kompa i to tez nie to , kolo na szrocie mowi ze to moze byc czujnik polozenia walu- mozliwe jest to, a jak mozna to sprawdzic ? bo komp i tak wyzuca blad 12 czy moge we wtyczce czujnika zrobic zware i sprubowac odpalic nic sie nie stanie ???????
-
44 i 45 to błędy sondy.
Jak w czujniku zrobisz zwarę, no to tak jakby nie działał.
O ile masz laptopa, ewentualnie możliwość przyniesienia kompa do garażu to CPWK możesz sobie sprawdzić.
Na upartego możesz sygnał zgrać na MP3 z wejściem mikrofonowym i przeanalizować na kompie.
-
Mam laptopa ale musial bys mi wytlumaczyc jak dziecku co to jest CPWK i jak to zrobic bo nie kumam czaczy albo z MP3 zalezy co prostrze, dzieki
-
CPWK - czujnik położenia wału korbowego. Żeby to sprawdzić za pomocą laptopa musisz jeszcze umieć posługiwać się miernikiem / lutownicą i mieć minimalną wiedzę o prądzie ;)
Najpierw sprawdź opór na czujniku, dobierze się oporniki i wpinasz się pod kartę dźwiękową i z laptopa robisz sobie oscyloskop, chyba że masz okazję od kogoś prawdziwy oscyloskop pożyczyć.
-
OK dzieki lutowac umiem kompa tez obsluguje ale racze w bardziej konwencjonalny sposob lepiej bedzie jak czujnik pdmienie do skonczy sie tak ze auta nie zrobie i jeszcze laptopa rozpierdziele.
a jeszcze 1 kwestion czy moze to byc jakies polaczenie , przewod zerwany przy rozruszniku lob przy stacyjce bo ten objaw jest tylko w czasie rozruchy.
i czy zeby wyeliminowac alarm to wystarczy wprowadzic go w stan serwisowy ??
bo i z alarmem dzieja sie dziwne zeczy dzis przy uzbrajaniu przestal migac awaryjnymi a dioda blyska przy zapalaniu swiatel i nieregularnie w czasie jazdy po nierownej drodze
-
A o alarmie nic nie wspominałeś. Może masz z immobiliserem i przez to nie można odpalić :P
Jaki to alarm ?
-
to boxer nie wiem czy nie byl montowany fabrycznie bo na papierach od alarmu jest stan licznika 0 km immo chyba nie ma bo nigdzie nie ma tego "oczka" ale i tak mnie zastanawia te dziwne zachowanie diody
[ Dodano: 16 Sty 2009 16:19 ]
to nie alarm , alarm odpiety a usterka pozostala
-
Panowie pomyslcie na zdrowy rozum.Skoro auto odpala na gazie i pozniej po przezuceniu na bene chodzi normalnie to co ma do tego immobilajzer i alarm.Po mojemu to gdyby to byla sprawa imobilajzera to nie odpalilo by tototo wogole.Odcinka iskry i dowidzenia a auto normalnie chodzi tylko nie pali na benie.Ja bym zmierzyl prady na wtrysku po wlaczeniu zaplonu i w momencie krecenia rozrusznikiem.Ale moim zdaniem to wina wtryskiwacza na 99 procent.
-
Dobra jutro kupie iernik pomierze prady na wtrysku tylko powiedz mi ile ma byc i kiedy ??? i jeszcze jedno sama pompa paliwa moze powodowac taka awarie moze tam jakis przewod zkorodowal albo cos ze stacyjka bo to dziwne ze tylko w czasie krecenia nie podaje paliwa wedlug mnie wtrysk albo dziala albo nie jesli dziala po przelaczeniu to uznal bym go za sprawny, a i jeszcze dioda alarmu w czasie jazdy na gazie swieci sie na stale czyli uszkodzony jakis obwod alarmu a p przelaczeniu na bene gasnie czyli niby wsio OK ale p odlaczeniu alarmu czlkiem z kostek i tak sytuacja sie nie zmienia
-
Panowie pomyslcie na zdrowy rozum.Skoro auto odpala na gazie i pozniej po przezuceniu na bene chodzi normalnie to co ma do tego immobilajzer i alarm.
Sam miałem alarm, z którym poniżej pewniej temperatury się nie dało auta odpalić :P FOX to wogóle był ciekawy wynalazek ;)
-
no wlasnie .Skoro sytuacja sie nie zmienia znaczy to ze alarm nie ma nic do rzeczY.kabel od pompy tez nie bardzo bo po przełaczeniu nie jechal by na benie wogole.A co do napiecia w momencie krecenia rozrusznikiem to nie pamietam ile tam bylo ale napewno spadek bedzie dosc spory.najlepiej by bylo jakbys mial schemat.tam napewno bedzie
-
OK ale niestety musze te pomiary odlozyc jeszcze do jutra bo dzis jeden osiol wjechal mi na pasach w tyl i troche mi rece opadly i nic juz nie robilem
-
Sam miałem alarm, z którym poniżej pewniej temperatury się nie dało auta odpalić :P FOX to wogóle był ciekawy wynalazek ;)[/quote]
[ Dodano: 18 Sty 2009 18:02 ]
matucha#1931 Dobra ale gosciu odpiol alarm i dalej to samo a po mojemu na gazie tez by przy nizszej temperaturze nie odpalal.
-
Art GSI, chodzi mi o to że ja najpierw napisałem czy sprawdzał alarm, a jakby nie patrzeć, to Mis Uszatek, na drugi dzień odpisał, że odpiął i nic się nie zmieniło, więc nie wiem o co biega ;)
A poza tym jak sprawdzić zasilanie wtrysku też już napisałem wcześniej.
-
Witam Panowie Matucha i Art GSI .
BINGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wczoraj dopiero doszedlem o co chodzi, odpowiedz jest tak banalna ze az brzydko
elektryczny wklad stacyjki :mrgreen: sa tam 3 pastikowe bolczyki z czego 1 sie wyslizgal, ale jak ja wyjalem i palcami wciskalem to odpalal wiec zrobile podkladke pod ta kostke zeby lapiej dociskalo i GIT :mrgreen: Dzieki za pomoc i porady przy okazji pary zeczy sie dowiedzialem.
-
Nową kostke stacyjki kup lepiej, pozbedziesz sie problemu za 15 zł
-
wiem poprostu wsadzilem byle co aby dzialalo bo byla sobota a jutro juz kupie