FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Fistasz w Styczeń 05, 2009, 18:38:23 pm
-
Jakie sa róznice pomiedzy instalacją elektryczną w ATU a Caro, chodzi o "niePlusy". Wim naprzykładk ze w atu nie ma wyjscia na spryskiwacz i wycieraczke tylnej szyby. Co jeszcze jest inne?
-
3 światło stop.
-
i nic wiecej? Bo nie chce miec po wsadzeniu jakis problemów.
Mam troche problem z odczytaniem schematów elektrycznych. Wiekszosc rzeczy dało rade zidentyfikowac. Przy okazji okazało sie ze wiazka ta jest od atu. Jednak mam problem z takimi elementami jak: złacza wewnetrzne wiazki, co to wogóle jest?
zmieniłem temat bo mam jeszcze kilka pytan w tej kwesti. Np. jek przemodzic swiatła drogowe i mijania. Jak wiadomo w borewiczu sa dwie lampy a pozniej jest zespolona. Ja mam dwie wtyczki, osobna do mijania i osobna do drogowych. I teraz jak tu z jednej zrobic dwie?
-
Jeśli dobrze pamiętam to w Borku jest tak że na mijania świecą się dwie lampy a na drogowych wszystkie cztery, przy czym reflektory obsługujące mijania mają żarówki dwuwłóknowe? Jak tak to z samym połączeniem elektrycznym nie ma problemu: do reflektora z żarówką dwuwłóknową obsługującą mijania/drogowe podłączasz normalnie odpowiednią wtyczkę tak jak to było w Atu, następnie patrzysz którym kablem leci prąd na włókno świateł drogowych i od niego bierzesz prąd na reflektory drogowe (no i oczywiście mase). Problem tylko powstaje taki że te dwa dodatkowe Borewiczowe reflektory drogowe to jest dodatkowe obciążenie i nie wiem w tej chwili czy nie powinno się dać dla nich osobny przekaźnik? Ale to też nie sprawi najmniejszego kłopotu.
-
nie wiem jak w polonezie, ale w kancie wewnętrze relfektory są poprostu równolegle podpięte podwójnym konektorem do przewodu zasilającego światła długie w zewnętrznych. nawet na schemacie jest to tak narysowane, więc nie jest to rzeźba szalonego elektryka.
Fistasz, weź czasami książkę, albo schemat do ręki, a później wpadaj na forum z takimi pytaniami :P
-
maciejowski, schematy dłubie juz drugi dzien zrzedu. Tylko do borka mam taki na którm mało co widac, dlatego pytam. Poza tym te schematy potrafia odbiegac daleko od rzeczywistosci.
-
ja na twoim miesjscu bym roscioł kostke od zespolonej lampy zobaczył ktory przewod daje swiatła drogowe i ten pociagnoł do tej lampy od drogowych
-
tak postapie, zobaczymy efekty.
Jeszcze dla upewnienia jakiego koloru sa kable do czujników zurzycia klocków? Bo mam dwie wtyczki z czarnym i niebiesko-czarnym kablem, ale nei jestem pewien czy one sa własnie od tych czujników, chociaz do niczego innego raczej nei pasuja.
-
Fistasz, schemat schematem, w dwóch autach tak mam.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=200700&c=260&f=12
-
Dobra po podłączeniu wyszystkiego wyszły kolejne problemy. Wiekszosc zeczy działa jak nalezy ale po podlaczeniu akumulatora mruga kontrolka swiateł awaryjnych, same sweiatła nie swieca w tym momencie. A i wentylator nagrzewnicy nie działa, chociaz bez tego narazie sie obede. Tylko jak wyaczyc ta cholerna kontrolke bo to stuknie mnie wykonczy nerwowo.
A i jeszcze jaki przelacznik do nadmuchu mam zastosowac? Zwykły czy ten z wbudowanym regulatorem?
-
Fistasz, awaryjne świecą jak nie podłaczysz klawisza od awaryjnych. wczoraj sprawdzałem swoją instalację czy jeszcze jest sprawna i po podłączeniu stacyjki i licznika i po podpięciu akumulatora włączały mi się awaryjne. jak podpiąłem klawisz awaryjne przestały działać
-
no to dobrze, Narazie wyjałem zarówke od kontroli i przesrtało mrugac. W tym tygodniu załoze przełaczniki.
i ponawiam: jaki przelacznik do nadmuchu mam zastosowac? Zwykły czy ten z wbudowanym regulatorem?
-
Fistasz, kwestia jest tego czy to podchodzi. jeśli tak, a masz nową wiązkę to wsadzaj z wbudowanym
-
jeśli chodzi o te światła to u mnie w poldku z 90r drogowe były na jednym przekaźniku ale wewnętrzne miały inny bezpiecznik niż zewnętrzne