FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 20:45:11 pm
-
Witam. Czeka mnie zakup nowych pierscieni tłokowych i panewek korbowych i głownych. Czy ktos z was robil juz jakis maly remoncik K16?? Jaka firme pierscieni i panewek polecacie?? Ma ktos z was z tym jakies doswiadczenie??
-
pierscienie goetze (lub oryginal). a dobre panewki sa w sumie GLYCO.
-
a orientujesz sie w cenach oryginalów i firm ktore podales??
-
chcesz juz robic pierscionki w roverku?
-
niestety biedne po 7 godzinach pracy podziekowaly za wspolprace. Olejowe sie wysypaly.
-
to straszna kaszana, ledwo co wlozyles i juz rozbierasz. moim zdaniem zastanawialbym sie czy warto
-
zastanawialbym sie czy warto
eee tam :mrgreen: dla poloneza wszystko. kolejne 1500zl czy tam ile w ta czy w tamta mi to lata. bede remontowal troche czasu ale bede swiadomy ze mam zdrowego rovera. a tym bardziej ze uparłem sie na K16. i tak juz wlozylem w niego tyle kasy i ogromna glupota byloby wywiesc go na zlom czy cos podobnego. K16 ma byc i ma chodzic. nic innego nie wchodzi w gre
-
a jak doszło do tego że musisz robić remont :?:
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach. Kompresja wraca tak samo jak uśmiech na Twojej twarzy ze zrywnego silnika :wink:
-
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach.
robilem pare silnikow i ta kwestia jest dla mnie prosta. potrafie zmienic pierscienie :wink: a jak doszlo do tego :?: hmm... niestety mój bład. silnik po wyjeciu zostal zalany olejem na tloki czyli tak jak trzeba. ale ze stal od lutego 2008 to olej zdarzyl zleciec w komore korbowa. a mi nie przyszlo na mysl zeby przed odpaleniem tez tam troszke wlac oleju i przekrecic pare razy walem :roll: i niestety olejowe szlak trafil. z reszta kompresje tez mial ciekawa :? na cieplym 16 14 16 11 :|
-
Ja zaproponuję 1,6 albo 1,8. jak masz gearancję rozruchową to co się martwisz. Wkładasz jedziesz i albo dobry albo nie.
Swojego 1,8 kupowałem na słowo honoru ale nei przez allegro tylko przez forum roverkowe i ogólnie jestem zadowolny. Silnik 100kkm przelotu i tylko z czasu poklepie popychacz ale to też się zrobi w swoim czasie.
Na twoim miejscu bym rozglądął się za czymś większym a tego głowicę na allegro lub na zapas a resztę na złom na surowce wtórne.
Jest trochę ryzyka ale i frajda więksa jak coś...
-
Bocian_s#313, cena???????
-
mlodyolek :arrow: www.allegro.pl
-
Na twoim miejscu nie bawił bym się w naprawę tylko zakupił inny silnik
-
heh czasem tak bywa mój fiatowski dohc stał dłużej jak roku kupiony początkiem kwietnia 07 odpalony koniec czerwca 08 niczym nie zalewany silnik i pierścionki żyją po dziś dzień :mrgreen: ja na twoim miejscu kupił bym 1,6 rovera teraz ale jak zechcesz tak zrobisz decyzja należy do ciebie :wink:
-
kup lepiej nowy wiekszy "silnik", bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
a jak juz chcesz remotnowac koniecznie rovera, to....kup inny wiekszy silnik i go remontuj :mrgreen: :mrgreen:
-
bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
juz rozebrany i tylko pierscienie i panewki do wymiany. no i reszta podstawowych gratow po rozebraniu silnika uszczelki zimeringi itp itd.
-
mlodyolek, remontuj tego co masz. Na wieksze pojemności przyjdzie czas.
"Najpierw naucz sie jeździć 1.4" - Van
-
mlodyolek, dowiedz sie ile wszystko kosztuje do tego remontu, podlicz. wydaje mi sie że nie przekroczy to wszysko 700zl
ludzie i co za 700 kupi silnik niby?- no raczej nie, a czy tamten silnik długo mu pochodzi- też loteria. Silnik juz jak widać kupił-nie trafił.
a tak zrobi i bedzie miał porządny
wsadzając 1.8 czy 1.6 juz robi sobie kłopot ze skrzynia( słaba) ze sprzęgłem, mostem, przeciez pod 1.4 to ledwo co wytrzymuje. jak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
-
a najgorsze jest to ze w sklepie w ktorym zawsze zaopatrywalem sie w czesci do poloneza typ powiedzial, ze fabryka juz nie ma na stanie pierscieni i panewek do rovera. a w innym sklepie powiedzieli ze mi nie sprowadza a w serwisie ROVER-a sprowadzenie trwa ok 3 tygodni bo oni to z Anglii sprowadzaja i koszt pierscienie to kilkaset zlotych. a panewki nie wiele mnie. :roll:
[ Dodano: 06 Sty 2009 22:20 ]
ak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
normalne to raczej ono nie bedzie a jezdzic bede jak cos do szkoly bo dziewczyny nie mam :P :P i chyba tak zrobie. ze zainwestuje w remont niz kupno wiekszego silnika. na wieksze pojemnosci przyjdzie czas.
A tak P.S czy warto w roverku robic polerke kanałow w glowicy??
-
jasne, że warto. każda wykonana poprawka da odczuwalne rezultaty. pierścieni poszukaj w ofercie firmy " Prima ". może coś jest podchodzącego.
-
mlodyolek
Pierścienie:
PR K42054-000 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92- KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92- 193,42zł <<< łódzka Prima
AE R49650 STD PIERŚ.RV 1/1.2/2 14K16 95- KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 95- dwa rodz.pierś. 402,19zł <<< AE
AE R43690 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K16 KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92- dwa rodz.pierś. 374,25zł <<< AE
SM 90622-00 STD PIERŚ.RV 1/1.2/2 14K16 KPL.1 CYL. ROVER/POLONEZ 95- dwa rodz.pierś. 4cyl 81,63zł <<< Schoetle
SM 90624-00 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K16 KPL.1 CYL. ROVER/POLONEZ 92- dwa rodz.pierś. 4cyl 67,47zł <<< Schoetle
Panewki:
GLY 44130RA STD PANEW.KORB RV -1.4 K8-18 1120,1396cc 1.6,1.8 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/ [Nominały] <<< Glyco Korbowe(Federal Modul) /mam tej firmy w dohcu - są ok/ 108,79
GLY 44130RA.010" PANEW.KORB RV -1.4 K8-1 1120,1396cc 1.6,1.8 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/ [nadwymiar] <<< Glyco Korbowe 104,68zł (co ciekawe nadwymiary tańsze :) )
AEM 5603 STD PANEWKI GŁ RV 1.1-1.4 K8-16 1120,1396cc 8+16V /POLONEZ 16V/ <<< AE 186,98 nominały Główne
AEB 4748 STD PANEWKI KORB RV -1.4 K8-K16 1120,1396cc 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/ <<< AE 106,59zł nominały Korbowe
Nadwymiary 0,25 są odpowiednio w bardzo podobnych cenach.
Przykladowe uszczelki pod glowice
GZ 3002929200 RV USZ.GŁ.1120,1396 K16 ROVER,/POLONEZ/ 1.4 16v+8v K8 METALOWA GOETZE cena 221,74zł
GZ 2129292240 RV KPL.GŁOW.1396cc 16V 14K ROVER/POLONEZ/ 90-94 u.stalowa z uszcz. pod głowice komplet GOETZE plus stalowa pod glowice cena 487,76zł
nie mam tylko info czy obecnie sa na magazynie.
siec sklepow CER MOTOR
-
CHŁOPAKI, WSZYSTKO TYLKO NIE PRODUKTY ŁÓDZKIEJ "PRIMY" :!:
Ja i Elwood#1887 przejechaliśmy się na "produktach" tej firmy.
-
CHŁOPAKI, WSZYSTKO TYLKO NIE PRODUKTY ŁÓDZKIEJ "PRIMY" :!:
Ja i Elwood#1887 przejechaliśmy się na "produktach" tej firmy.
Jest szansa, że ja niestety też:/
-
No i ja tez mialem Primy w 1.6 dlugo nie wytrzymuja. Dwa razy juz je zmienialem
-
mlodyolek, dowiedz sie ile wszystko kosztuje do tego remontu, podlicz. wydaje mi sie że nie przekroczy to wszysko 700zl
ludzie i co za 700 kupi silnik niby?- no raczej nie, a czy tamten silnik długo mu pochodzi- też loteria. Silnik juz jak widać kupił-nie trafił.
a tak zrobi i bedzie miał porządny
za 450 kupilem silnik ze skrzynia i smiga u znajomka az milo. wiec nie wiem o co kaman skoro 14k4f sa latwo dostepne i to za bardzo rozsadne pieniadze. w zmiane pojemnosci bym sie narazie nie bawil, niech ogarnie najpierw 1,4
-
ehh... mam teraz spory dylemat. sam juz nie wiem. do konca tygodnia musze podjac decyzje :( czy remont czy kupno innego 1.4. narazie wieksze pojemnosci odkladam na bok. na to przyjdzie czas
-
W razie jakbyś sie jednak zdecydował na remont to prosimy o szczegułową fotorelację i dokładny opis podjętych czynności i efektów prac.
-
No i postanowione. Kupuje drugi silnik. Wlasnie wrocilem z ogledzin. Po pomiarze komprescji na zimnym silniku wnioskuje ze bedzie troche chodzil. Wyniki nastepujace: 13 13 12 12. nie jest tak zle jak na zimny silnik. na poczatku mial ochote zapalic ale nie dal rady. chyba benzyna sie skonczyla. dzis wieczorem zdam relacje jak to chodzi.
-
No i jak tam postępy prac??
-
Prace nad SWAP-em zakonczone. Ten drugi silniczek pieknie chodzi. Zero dymku nawet na zimnym silniku :lol: miec K16 to jest piekna rzecz. zaczynam sie rozgladac nad samym dołem 1.6 albo 1.8
-
No i jak tam postępy prac??
Już jeździ. :)
-
no nareszcie
-
tez sie ciesze 8)
[ Dodano: 15 Sty 2009 13:16 ]
mam jeszcze pytanko. czy panewki korbowe i głowne pasuja z 1.4 do 1.6 albo 1.8?? bo tak sobie mysle zeby dorwac gdzies sam dól 1.6 albo 1.8 i wolnymi chwilami i i funduszami wyremontowac takie 1.6 czy 1.8 8) bo głowica chyba pasuje z 1.4 do tych wiekszych K-series??
-
a ty znowu swoje. Ostatnio 1,8 można wyrwać za 1300-1700zł kompletny i nawet z gwarancją rozruchową. Koszt zakupu uwalonego 1,6 czy 1,8 plus remont to nie wiem czy nie wyjdzie na to samo. Pamiętaj że i remont może się "nie udać" i co wtedy.
NO ale jak se chcesz.
A co do głowy z 1,4 do 1,6 czy 1,8 to ponoć wałki są inne i zastosowanie głowy z 1,4 podniesie stopień sprężania ale to raczej nie problem... Reszta jest ta sama.
-
a ty znowu swoje
no co :oops: tylko krowa nie zmienia pogladow. po prostu sobie tak rozkminialem i wpadlem na taki pomysl. i chyba wczesniej tez ktos cos takiego zasugerowal. czyli jakby wrzucil wałki od 1.8 i głowice z 1.4 i uporzadkowal to na elektronice z 1.4 to jakos by to chodzilo :?: :?: czy moja bójna wyobraźnia spada na psy :mrgreen: :?: :P
-
Jak już chcesz być taki ambitny to proszę bardzo:
http://allegro.pl/show_item.php?item=531032551
A co do tego co piszesz o wałkach i innych takich to masz rację.
-
Bocian_s#313, co do linku to mowisz zeby zrobic przerzutke wału korbowego i głowicy :wink: