FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 20:45:11 pm

Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 20:45:11 pm
Witam. Czeka mnie zakup nowych pierscieni tłokowych i panewek korbowych i głownych. Czy ktos z was robil juz jakis maly remoncik K16?? Jaka firme pierscieni i panewek polecacie?? Ma ktos z was z tym jakies doswiadczenie??
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Styczeń 05, 2009, 20:51:38 pm
pierscienie goetze (lub oryginal). a dobre panewki sa w sumie GLYCO.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 21:04:43 pm
a orientujesz sie w cenach oryginalów i firm ktore podales??
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 05, 2009, 21:18:25 pm
chcesz juz robic pierscionki w roverku?
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 21:22:56 pm
niestety biedne po 7 godzinach pracy podziekowaly za wspolprace. Olejowe sie wysypaly.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 05, 2009, 21:32:00 pm
to straszna kaszana, ledwo co wlozyles i juz rozbierasz. moim zdaniem zastanawialbym sie czy warto
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 21:38:00 pm
Cytat: "G.T."
zastanawialbym sie czy warto
eee tam :mrgreen:  dla poloneza wszystko. kolejne 1500zl czy tam ile w ta czy w tamta mi to lata. bede remontowal troche czasu ale bede swiadomy ze mam zdrowego rovera. a tym bardziej ze uparłem sie na K16. i tak juz wlozylem w niego tyle kasy i ogromna glupota byloby wywiesc go na zlom czy cos podobnego. K16 ma byc i ma chodzic. nic innego nie wchodzi w gre
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 05, 2009, 21:45:20 pm
a jak doszło do tego że musisz robić remont  :?:
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach. Kompresja wraca tak samo jak uśmiech na Twojej twarzy ze zrywnego silnika :wink:
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2009, 21:50:59 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach.

robilem pare silnikow i ta kwestia jest dla mnie prosta. potrafie zmienic pierscienie :wink: a jak doszlo do tego :?:  hmm... niestety mój bład. silnik po wyjeciu zostal zalany olejem na tloki czyli tak jak trzeba. ale ze stal od lutego 2008 to olej zdarzyl zleciec w komore korbowa. a mi nie przyszlo na mysl zeby przed odpaleniem tez tam troszke wlac oleju i przekrecic pare razy walem :roll:  i niestety olejowe szlak trafil. z reszta kompresje tez mial ciekawa :?  na cieplym 16 14 16 11 :|
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 06, 2009, 14:43:23 pm
Ja zaproponuję 1,6 albo 1,8. jak masz gearancję rozruchową to co się martwisz. Wkładasz jedziesz i albo dobry albo nie.
Swojego 1,8 kupowałem na słowo honoru ale nei przez allegro tylko przez forum roverkowe i ogólnie jestem zadowolny. Silnik 100kkm przelotu i tylko z czasu poklepie popychacz ale to też się zrobi w swoim czasie.

Na twoim miejscu bym rozglądął się za czymś większym a tego głowicę na allegro lub na zapas a resztę na złom na surowce wtórne.

Jest trochę ryzyka ale i frajda więksa jak coś...
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 06, 2009, 16:11:15 pm
Bocian_s#313,  cena???????
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 06, 2009, 17:29:46 pm
mlodyolek  :arrow:  www.allegro.pl
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Piotrekk w Styczeń 06, 2009, 17:50:25 pm
Na twoim miejscu nie bawił bym się w naprawę tylko zakupił inny silnik
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Styczeń 06, 2009, 19:21:05 pm
heh czasem tak bywa mój fiatowski dohc stał dłużej jak roku kupiony  początkiem kwietnia 07 odpalony koniec czerwca 08 niczym nie zalewany silnik i pierścionki żyją po dziś dzień  :mrgreen: ja na twoim miejscu kupił bym 1,6 rovera teraz   ale jak zechcesz tak zrobisz decyzja należy do ciebie  :wink:
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Styczeń 06, 2009, 20:07:23 pm
kup lepiej nowy wiekszy "silnik", bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
a jak juz chcesz remotnowac koniecznie rovera, to....kup inny wiekszy silnik i go remontuj  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 06, 2009, 21:57:26 pm
Cytat: "-Marcin-"
bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
juz rozebrany i tylko pierscienie i panewki do wymiany. no i reszta podstawowych gratow po rozebraniu silnika uszczelki zimeringi itp itd.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Styczeń 06, 2009, 22:14:28 pm
mlodyolek, remontuj tego co masz. Na wieksze pojemności przyjdzie czas.
"Najpierw naucz sie jeździć 1.4" - Van
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 06, 2009, 22:14:47 pm
mlodyolek, dowiedz sie ile wszystko kosztuje do tego remontu, podlicz. wydaje mi sie że nie przekroczy to wszysko 700zl

ludzie i co za 700 kupi silnik niby?- no raczej nie, a czy tamten silnik długo mu pochodzi- też loteria. Silnik juz jak widać kupił-nie trafił.
a tak zrobi i bedzie miał porządny

wsadzając 1.8 czy 1.6 juz robi sobie kłopot ze skrzynia( słaba) ze sprzęgłem, mostem, przeciez pod 1.4 to ledwo co wytrzymuje. jak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 06, 2009, 22:16:59 pm
a najgorsze jest to ze w sklepie w ktorym zawsze zaopatrywalem sie w czesci do poloneza typ powiedzial, ze fabryka juz nie ma na stanie pierscieni i panewek do rovera. a w innym sklepie powiedzieli ze mi nie sprowadza a w serwisie ROVER-a sprowadzenie trwa ok 3 tygodni bo oni to z Anglii sprowadzaja i koszt pierscienie to kilkaset zlotych. a panewki nie wiele mnie.  :roll:

[ Dodano: 06 Sty 2009 22:20 ]
Cytat: "Zoltanno#1930"
ak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
normalne to raczej ono nie bedzie a jezdzic bede jak cos do szkoly bo dziewczyny nie mam :P  :P  i chyba tak zrobie. ze zainwestuje w remont niz kupno wiekszego silnika. na wieksze pojemnosci przyjdzie czas.
A tak P.S czy warto w roverku robic polerke kanałow w glowicy??
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 06, 2009, 22:27:24 pm
jasne, że warto. każda wykonana poprawka da odczuwalne rezultaty.  pierścieni poszukaj w ofercie firmy " Prima ". może coś jest podchodzącego.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 06, 2009, 23:09:23 pm
mlodyolek
Pierścienie:

PR K42054-000 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92- KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92-    193,42zł   <<< łódzka Prima

AE R49650 STD PIERŚ.RV 1/1.2/2 14K16 95- KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 95- dwa rodz.pierś.     402,19zł  <<< AE

AE R43690 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K16 KPL.4 CYL. ROVER/POLONEZ 92- dwa rodz.pierś.    374,25zł   <<< AE

SM 90622-00 STD PIERŚ.RV 1/1.2/2 14K16 KPL.1 CYL. ROVER/POLONEZ 95- dwa rodz.pierś. 4cyl   81,63zł   <<< Schoetle

SM 90624-00 STD PIERŚ.RV 1.2/1.5/3 14K16 KPL.1 CYL. ROVER/POLONEZ 92- dwa rodz.pierś. 4cyl   67,47zł   <<< Schoetle

Panewki:

GLY 44130RA STD PANEW.KORB RV -1.4 K8-18 1120,1396cc 1.6,1.8 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/     [Nominały]  <<< Glyco  Korbowe(Federal Modul)  /mam tej firmy w dohcu - są ok/   108,79

GLY 44130RA.010" PANEW.KORB RV -1.4 K8-1 1120,1396cc 1.6,1.8 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/     [nadwymiar]   <<< Glyco   Korbowe  104,68zł (co ciekawe nadwymiary tańsze :) )

AEM 5603 STD PANEWKI GŁ RV 1.1-1.4 K8-16 1120,1396cc 8+16V /POLONEZ 16V/   <<< AE    186,98   nominały   Główne

AEB 4748 STD PANEWKI KORB RV -1.4 K8-K16 1120,1396cc 8+16V /POLONEZ 1.4 16V/   <<< AE   106,59zł   nominały  Korbowe

Nadwymiary 0,25 są odpowiednio w bardzo podobnych cenach.


Przykladowe uszczelki pod glowice

GZ 3002929200 RV USZ.GŁ.1120,1396 K16 ROVER,/POLONEZ/ 1.4 16v+8v K8 METALOWA     GOETZE  cena 221,74zł

GZ 2129292240 RV KPL.GŁOW.1396cc 16V 14K ROVER/POLONEZ/ 90-94 u.stalowa z uszcz. pod głowice                 komplet GOETZE plus stalowa pod glowice    cena  487,76zł


nie mam tylko info czy obecnie sa na magazynie.
siec sklepow CER MOTOR
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 07, 2009, 11:53:38 am
CHŁOPAKI, WSZYSTKO TYLKO NIE PRODUKTY ŁÓDZKIEJ "PRIMY"  :!:

Ja i Elwood#1887 przejechaliśmy się na "produktach" tej firmy.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 07, 2009, 12:01:51 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
CHŁOPAKI, WSZYSTKO TYLKO NIE PRODUKTY ŁÓDZKIEJ "PRIMY"  :!:

Ja i Elwood#1887 przejechaliśmy się na "produktach" tej firmy.


Jest szansa, że ja niestety też:/
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 07, 2009, 19:27:27 pm
No i ja tez mialem Primy w 1.6 dlugo nie wytrzymuja. Dwa razy juz je zmienialem
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 07, 2009, 20:30:53 pm
Cytat: "Zoltanno#1930"
mlodyolek, dowiedz sie ile wszystko kosztuje do tego remontu, podlicz. wydaje mi sie że nie przekroczy to wszysko 700zl

ludzie i co za 700 kupi silnik niby?- no raczej nie, a czy tamten silnik długo mu pochodzi- też loteria. Silnik juz jak widać kupił-nie trafił.
a tak zrobi i bedzie miał porządny



za 450 kupilem silnik ze skrzynia i smiga u znajomka az milo. wiec nie wiem o co kaman skoro 14k4f sa latwo dostepne i to za bardzo rozsadne pieniadze. w zmiane pojemnosci bym sie narazie nie bawil, niech ogarnie najpierw 1,4
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 07, 2009, 20:39:35 pm
ehh... mam teraz spory dylemat. sam juz nie wiem. do konca tygodnia musze podjac decyzje   :( czy remont czy kupno innego 1.4. narazie wieksze pojemnosci odkladam na bok. na to przyjdzie czas
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 08, 2009, 14:48:34 pm
W razie jakbyś sie jednak zdecydował na remont to prosimy o szczegułową fotorelację i dokładny opis podjętych czynności i efektów prac.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 10, 2009, 12:01:26 pm
No i postanowione. Kupuje drugi silnik. Wlasnie wrocilem z ogledzin. Po pomiarze komprescji na zimnym silniku wnioskuje ze bedzie troche chodzil. Wyniki nastepujace: 13 13 12 12. nie jest tak zle jak na zimny silnik. na poczatku mial ochote zapalic ale nie dal rady. chyba benzyna sie skonczyla. dzis wieczorem zdam relacje jak to chodzi.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 14, 2009, 13:55:07 pm
No i jak tam postępy prac??
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 14, 2009, 14:06:17 pm
Prace nad SWAP-em zakonczone. Ten drugi silniczek pieknie chodzi. Zero dymku nawet na zimnym silniku  :lol: miec K16 to jest piekna rzecz. zaczynam sie rozgladac nad samym dołem 1.6 albo 1.8
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 14, 2009, 17:27:50 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
No i jak tam postępy prac??


Już jeździ.  :)
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 14, 2009, 20:04:04 pm
no nareszcie
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 14, 2009, 22:50:07 pm
tez sie ciesze 8)

[ Dodano: 15 Sty 2009 13:16 ]
mam jeszcze pytanko. czy panewki korbowe i głowne pasuja z 1.4 do 1.6 albo 1.8?? bo tak sobie mysle zeby dorwac gdzies sam dól 1.6 albo 1.8 i wolnymi chwilami i i funduszami wyremontowac takie 1.6 czy 1.8  8)  bo głowica chyba pasuje z 1.4 do tych wiekszych K-series??
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 15, 2009, 20:10:57 pm
a ty znowu swoje. Ostatnio 1,8 można wyrwać za 1300-1700zł kompletny i nawet z gwarancją rozruchową. Koszt zakupu uwalonego 1,6 czy 1,8 plus remont to nie wiem czy nie wyjdzie na to samo. Pamiętaj że i remont może się "nie udać" i co wtedy.

NO ale jak se chcesz.

A co do głowy z 1,4 do 1,6 czy 1,8 to ponoć wałki są inne i zastosowanie głowy z 1,4 podniesie stopień sprężania ale to raczej nie problem... Reszta jest ta sama.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 15, 2009, 21:53:12 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
a ty znowu swoje
no co  :oops:  tylko krowa nie zmienia pogladow. po prostu sobie tak rozkminialem i wpadlem na taki pomysl. i chyba wczesniej tez ktos cos takiego zasugerowal. czyli jakby wrzucil wałki od 1.8 i głowice z 1.4 i uporzadkowal to na elektronice z 1.4 to jakos by to chodzilo :?:  :?:  czy moja bójna wyobraźnia spada na psy :mrgreen:  :?:  :P
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 16, 2009, 10:54:43 am
Jak już chcesz być taki ambitny to proszę bardzo:
http://allegro.pl/show_item.php?item=531032551

A co do tego co piszesz o wałkach i innych takich to masz rację.
Tytuł: Czesci silnika
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 16, 2009, 13:37:12 pm
Bocian_s#313,  co do linku to mowisz zeby zrobic przerzutke wału korbowego i głowicy  :wink: