FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Pablo 92 w Styczeń 06, 2009, 22:17:23 pm

Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 06, 2009, 22:17:23 pm
Jakie części trzeba wymienić (oprócz uszczelki :P ) przy takiej naprawie? wystarczy wymiana samej uszczelki i plan głowicy? bo podobno też trzeba wymieniać uszczelko pod wałkami i jakieś płytki pod zaworami czy coś takiego... I zna ktos może lie taka przyjemność kosztuje ze strny części?
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: davit w Styczeń 06, 2009, 22:32:06 pm
Jeżeli zdejmujesz głowice to powinno się ją splanować. nie zrobią ci planu bez jej rozebrania więc trzeba odkręcić wałki. Jak już będzie rozebrana głowica to wymień przy okazji uszczelniacze zaworów i simmeringi na wałkach. jeżeli chodzi o koszty to plan 70 zł,uszczelka pod głowice od 30-120zł, pod wałki to nie pamiętam, uszczelniacze ok 8zł sztuka, no i wiadomo że trzeba by  założyć nowy rozrząd koszt paska ok 35 zł +rolka napinacza jakieś 60zł. Jeżeli chcesz się sam bawić w regulacje zaworów to musisz się zaopatrzyć w dodatkowe płytki koszt ok 2zł szt. Jeśli chcesz żeby ustawili ci zawory w warsztacie to jest to koszt ok 100 zł.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 06, 2009, 23:23:38 pm
Ja dodam od siebie tyle, że płytki stoją nie 2 a 5-6zł sztuka (mowa o nowej płytce).
Watro sprawdzić stan prowadnic zaworowych. Przy okazji roboty głowicy zrób jej obróbkę pod kątem spasowania z kolektorami oraz polerki kanałów do i wylotowych.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: davit w Styczeń 06, 2009, 23:28:01 pm
jimo#1921,  To widocznie zdrożały płytki, jak ja robiłem DOHCa to kosztowały 2 zyle.Jeżeli chodzi o prowadnice to jeśli auto jeździło na LPG to raczej na pewno będą do roboty, ja jak zrobiłem kiedyś głowice to po 15 tyś. już się zawory kiwały.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 07, 2009, 06:55:11 am
Najpierw to odpowiedni gwintownik i wyczyscić otwory w bloku !! Sprawdzic dlugosc srub -jezeli maja 115mm ok jezeli nie to wymiana na nowe(okolo 70zl) inaczej najlepsza uszczelka nic nie da. W glowicy warto obrobic kanaly ssace i wydechowe oraz zadziory w kanalach wodnych. Pamietaj ze uszczelka od 1800/2000 nie pasuje do silnika 1600(A w druga strone tak  :P )
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 07, 2009, 11:04:50 am
Z tą zmianą rozrządu, a już napinacza to bym nie panikował. Raz zrzucałem głowice po ok. 20 tysiącach, i pasek zmieniłem, bo to jednakjakiś tam przebieg, no i pasek za genialnie nie wyglądał. Zrobiłem generalnie wtedy bład - głowice trzeba było splanowac, albo w ogóle jej nie sciagać (powodem był wystrzał świecy z gwintu :) ). Ponieważ potem wszystko się lało (wsopaniała uszczelka Ajusa też miała w tym udizał), za jakieś 8 tysięcy zrzuciłem głowice znowu, i rozrządowi jednak dałem spokój.
Poza tym napinacz, panowie, to jednak kosztuje dużo więcej niż 60 zł, o ile pamiętam nawet ten najmniejsze (56 mm do 1.6 z paskiem 143 zęby).
Płytki nie koniecznie będziesz potrzebował, ale ze względu na demontaż zaworów i obowiązkową zmianę uszczelek pod głowiczką (cena 10-20 zł, zależnie od jakości), skontroluj luzy, będziesz wiedział czy któreś płytki zmieniać i na jakie.
Śruby głowicy - jeżeli przykręcałeś na nich głowice już 3 razy, to wymień, wzgjędnie zmierz je i pórównaj gwinty - wyciągnięte sruby od raz na złom.
Jeśli potrzebujesz nowe śruby - kupujesz od Cromy, kupujesz dobrą nasadkę typu "Ribe", numeru nie znam. Względnie kupujesz od Opla Corsy - nie wiem którego, wyrzuciłem gdzieś numer katalogowy tych śrub - będa albo na klucz sześciokatny, albo na "odwócony torx", numer 12 albo 13, względnie łatwy do dostania.
Nie zapomnij przedmuchać głowicy spręzonym powietrzem po planowaniu. dobrze też zmienić uszczelki kolektorów.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 07, 2009, 19:25:50 pm
Dzięki za te informacje :) Z robotą nie ma problemu bo mój ojciec i mój dziadek są mechanikami. Po prostu chcę kupić silnik 1.6 dohc który ma zdjętą głowicę i wypalony 1 zawór więc po drodze chcę wszystko porobić bo w końcu to ma być silnik pod driftowóz a wiem że 1.6 dohc fiatowskie kochają wysokie obroty (krótkie korby) w przeciwieństwie do 2.0
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 07, 2009, 22:51:50 pm
To zrób go porządnie całego. Inaczej strata czasu i pieniędzy, i proszenie się o kłopoty. Szykuj tylko z 2 kawałki (licząc ze całą robote masz za darmo).
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 07, 2009, 23:06:21 pm
i tak chyba zrobię :) A wszystko sam robie ;)

PS. ma ktos może na sprzedaż 1 zawór do takiego silnika?
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 07, 2009, 23:16:12 pm
tak, akurat mam jeden zawór ale wygięty w chińskie zero - pasuje!?...

chłopie jak ty sie tak do tego zabierasz to z tego silnika nic nie bedzie...
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 07, 2009, 23:33:22 pm
dlaczego tak uważasz? rreszta zaworów jest w dobrym stanie
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: davit w Styczeń 08, 2009, 00:48:42 am
Bo robisz auto do driftu a nie do spokojnej jazdy.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 08, 2009, 01:44:11 am
Pablo 92, świece i klocki hamulcowe też tylko najbardziej zużyte wymieniasz?
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 08, 2009, 08:15:08 am
Ale spokojnie, niedenerwujcie się narazie chcem kupić jeden zawór bo wszystkie trudno dostać chyba że ktoś ma komplet?
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 08, 2009, 09:24:37 am
Pablo 92, słuchaj to jak wszystko trudno dostać to co po 3 zawodach driftowych robisz pół roczną pauzę bo - wszystko trudno dostać?
To może poszukaj innego silnika? Do którego części łątwiej dostać? Nie oszukujmy się - prędzej czy później coś trzaśnie - jeśli motor będzie wykorzystywany ekstremalnie - ten silnik ma namniej 30 lat i co z nim nie zrobisz tego nie zmienisz. Po takich przebiegach i upływie czasu czynnik losowy baaaardzo idzie do góry. Teraz wymienisz jeden zawór za 2 miesiące będziesz wymieniał inne dwa...
No chyba, że Ty dritem nazywasz pokręcenie się pod Auchan czy innym Realem raz na 3 tygodnie przez 20 minut ;)
to już sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 08, 2009, 10:17:40 am
Aj tam zaraz trudno. Zawory do wyboru do koloru, od 17 do 30 zł sztuka, dostępne nastepnego dnia. Trzeba tylko sklep umiec znaleść.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 08, 2009, 16:22:19 pm
A ma może ktoś namiary na taki sklep? :)  Ja nie prosiłem o wywód na temat tego ile silnik będzie chodził, tylko zadałem kilka prostych pytań na które dostałem odpowiedzi ;) Mi nie trzeba tłumaczyć że silnik ma 30 lat itp itd bo dobrze o tym wiem. Spokojna twoja rozczochrana ;) :mrgreen:

Edit: nalazłem fajny sklep ale niestety zaworów tu nie ma ;/
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?show= (http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?show=)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 08, 2009, 17:09:53 pm
Szukaj EuroMotoFanu u siebie w ostatecznosci, jak nic inengo nie masz.
Dwa - gdzieś podwałem telefon do sklepu we Wrocku, zakupy i przesyłka to nie problem.
71-361-86-70.
Trzy - online też często można sporo rzeczy dostać  w różnych sklepach, trzeba poszukać dobrze tylko.
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Styczeń 08, 2009, 18:13:17 pm
dzięki :)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 22, 2009, 22:36:04 pm
zrób raz a dobrze :wink:  pałować można swobodnie tylko podstawowa sprawa dobra chłodnica (szeroka aluminiowa)  i dobre ciśnienie oleju minimum 0,4 przy 6 tys. jak dobry silnik to mu mielenie kołami w fiacie będzie jak splunąć  :wink:
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Luty 23, 2009, 00:01:22 am
Nastapiła jednak mała zmiana planów jeśli kogoś by to interesowało - znalazłem tanio 2.0 dohc z fiata tipo na pełnym wtrysku więc temat raczej nei aktualny :) Pozdrawiam
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 23, 2009, 15:58:30 pm
Pablo 92, a czytałeś o przystosowaniu silnika z fwd do rwd? to pewnie ostudzi twój entuzjazm. :P
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Michael w Luty 23, 2009, 22:27:19 pm
Oj chlopaku pobawisz sie w przekladke oj pobawisz to lepiej kupic 2.0 dohca z fiata 132 lub argi i po prostu przelozyc wtrysk tipo razem z glowica itd.Nie wiem czy bedziesz sie podjemowal wlasnie przerobki napedu bo to troche roboty jest.Ale powodzenia
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Luty 23, 2009, 22:57:16 pm
Cytat: "maciejowski"
Pablo 92, a czytałeś o przystosowaniu silnika z fwd do rwd? to pewnie ostudzi twój entuzjazm. :P


Tzn co masz na myśli? Wystarczy mocowania podorabiać, skrzynia od 2.0 132 pasuje więc nie widze problemu
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Luty 23, 2009, 23:10:35 pm
Chyba czegoś nie czytałeś :mrgreen:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=104047#104047
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=28
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Luty 23, 2009, 23:26:48 pm
Mi to nie przeszkadza, mam warunki, mam wszystko co potrzebne a i drugi zdechły silnik tez sie znajdzie. Dalej nie widzę problemu :)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 23, 2009, 23:44:57 pm
Cytat: "Pablo 92"
Dalej nie widzę problemu

Jak wezmiesz się za robotę to będziesz miał ich pod dostatkiem -na początek spawanie smoka pompy olejowej, przerabianie miski od 132 oraz puszczenie wydechu na 2 strone(glowicy nie da się "odwrócic" bo kanały się nie pokrywają) Ale spróbuj - kilku już tego dokonało  :)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Luty 23, 2009, 23:50:32 pm
nie zaprzeczam że problemów nie będzie :) Tylko jaki jest np. z puszczeniem wydechu druga stroną? z tego co pamiętam to prawa strona nie różni się niczym od lewej :)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Luty 24, 2009, 21:00:01 pm
A dlaczego miałbym odwraca głowice? Przecież prościej jest puścic wolny wydech po tej stronie co silnik ma normanlie, aku przełożyć na drugą stronę i nie bawić się z pierd ołami ;)
Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Luty 25, 2009, 16:33:02 pm
Cytat: "Pablo 92"
prościej jest puścic wolny wydech po tej stronie co silnik
:shock:
Kto da ci na to przegląd? No chyba, że na same zawody na lawecie go wozić :mrgreen: