FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Pablo 92 w Styczeń 06, 2009, 22:17:23 pm
-
Jakie części trzeba wymienić (oprócz uszczelki :P ) przy takiej naprawie? wystarczy wymiana samej uszczelki i plan głowicy? bo podobno też trzeba wymieniać uszczelko pod wałkami i jakieś płytki pod zaworami czy coś takiego... I zna ktos może lie taka przyjemność kosztuje ze strny części?
-
Jeżeli zdejmujesz głowice to powinno się ją splanować. nie zrobią ci planu bez jej rozebrania więc trzeba odkręcić wałki. Jak już będzie rozebrana głowica to wymień przy okazji uszczelniacze zaworów i simmeringi na wałkach. jeżeli chodzi o koszty to plan 70 zł,uszczelka pod głowice od 30-120zł, pod wałki to nie pamiętam, uszczelniacze ok 8zł sztuka, no i wiadomo że trzeba by założyć nowy rozrząd koszt paska ok 35 zł +rolka napinacza jakieś 60zł. Jeżeli chcesz się sam bawić w regulacje zaworów to musisz się zaopatrzyć w dodatkowe płytki koszt ok 2zł szt. Jeśli chcesz żeby ustawili ci zawory w warsztacie to jest to koszt ok 100 zł.
-
Ja dodam od siebie tyle, że płytki stoją nie 2 a 5-6zł sztuka (mowa o nowej płytce).
Watro sprawdzić stan prowadnic zaworowych. Przy okazji roboty głowicy zrób jej obróbkę pod kątem spasowania z kolektorami oraz polerki kanałów do i wylotowych.
-
jimo#1921, To widocznie zdrożały płytki, jak ja robiłem DOHCa to kosztowały 2 zyle.Jeżeli chodzi o prowadnice to jeśli auto jeździło na LPG to raczej na pewno będą do roboty, ja jak zrobiłem kiedyś głowice to po 15 tyś. już się zawory kiwały.
-
Najpierw to odpowiedni gwintownik i wyczyscić otwory w bloku !! Sprawdzic dlugosc srub -jezeli maja 115mm ok jezeli nie to wymiana na nowe(okolo 70zl) inaczej najlepsza uszczelka nic nie da. W glowicy warto obrobic kanaly ssace i wydechowe oraz zadziory w kanalach wodnych. Pamietaj ze uszczelka od 1800/2000 nie pasuje do silnika 1600(A w druga strone tak :P )
-
Z tą zmianą rozrządu, a już napinacza to bym nie panikował. Raz zrzucałem głowice po ok. 20 tysiącach, i pasek zmieniłem, bo to jednakjakiś tam przebieg, no i pasek za genialnie nie wyglądał. Zrobiłem generalnie wtedy bład - głowice trzeba było splanowac, albo w ogóle jej nie sciagać (powodem był wystrzał świecy z gwintu :) ). Ponieważ potem wszystko się lało (wsopaniała uszczelka Ajusa też miała w tym udizał), za jakieś 8 tysięcy zrzuciłem głowice znowu, i rozrządowi jednak dałem spokój.
Poza tym napinacz, panowie, to jednak kosztuje dużo więcej niż 60 zł, o ile pamiętam nawet ten najmniejsze (56 mm do 1.6 z paskiem 143 zęby).
Płytki nie koniecznie będziesz potrzebował, ale ze względu na demontaż zaworów i obowiązkową zmianę uszczelek pod głowiczką (cena 10-20 zł, zależnie od jakości), skontroluj luzy, będziesz wiedział czy któreś płytki zmieniać i na jakie.
Śruby głowicy - jeżeli przykręcałeś na nich głowice już 3 razy, to wymień, wzgjędnie zmierz je i pórównaj gwinty - wyciągnięte sruby od raz na złom.
Jeśli potrzebujesz nowe śruby - kupujesz od Cromy, kupujesz dobrą nasadkę typu "Ribe", numeru nie znam. Względnie kupujesz od Opla Corsy - nie wiem którego, wyrzuciłem gdzieś numer katalogowy tych śrub - będa albo na klucz sześciokatny, albo na "odwócony torx", numer 12 albo 13, względnie łatwy do dostania.
Nie zapomnij przedmuchać głowicy spręzonym powietrzem po planowaniu. dobrze też zmienić uszczelki kolektorów.
-
Dzięki za te informacje :) Z robotą nie ma problemu bo mój ojciec i mój dziadek są mechanikami. Po prostu chcę kupić silnik 1.6 dohc który ma zdjętą głowicę i wypalony 1 zawór więc po drodze chcę wszystko porobić bo w końcu to ma być silnik pod driftowóz a wiem że 1.6 dohc fiatowskie kochają wysokie obroty (krótkie korby) w przeciwieństwie do 2.0
-
To zrób go porządnie całego. Inaczej strata czasu i pieniędzy, i proszenie się o kłopoty. Szykuj tylko z 2 kawałki (licząc ze całą robote masz za darmo).
-
i tak chyba zrobię :) A wszystko sam robie ;)
PS. ma ktos może na sprzedaż 1 zawór do takiego silnika?
-
tak, akurat mam jeden zawór ale wygięty w chińskie zero - pasuje!?...
chłopie jak ty sie tak do tego zabierasz to z tego silnika nic nie bedzie...
-
dlaczego tak uważasz? rreszta zaworów jest w dobrym stanie
-
Bo robisz auto do driftu a nie do spokojnej jazdy.
-
Pablo 92, świece i klocki hamulcowe też tylko najbardziej zużyte wymieniasz?
-
Ale spokojnie, niedenerwujcie się narazie chcem kupić jeden zawór bo wszystkie trudno dostać chyba że ktoś ma komplet?
-
Pablo 92, słuchaj to jak wszystko trudno dostać to co po 3 zawodach driftowych robisz pół roczną pauzę bo - wszystko trudno dostać?
To może poszukaj innego silnika? Do którego części łątwiej dostać? Nie oszukujmy się - prędzej czy później coś trzaśnie - jeśli motor będzie wykorzystywany ekstremalnie - ten silnik ma namniej 30 lat i co z nim nie zrobisz tego nie zmienisz. Po takich przebiegach i upływie czasu czynnik losowy baaaardzo idzie do góry. Teraz wymienisz jeden zawór za 2 miesiące będziesz wymieniał inne dwa...
No chyba, że Ty dritem nazywasz pokręcenie się pod Auchan czy innym Realem raz na 3 tygodnie przez 20 minut ;)
to już sam sobie odpowiedz na to pytanie.
-
Aj tam zaraz trudno. Zawory do wyboru do koloru, od 17 do 30 zł sztuka, dostępne nastepnego dnia. Trzeba tylko sklep umiec znaleść.
-
A ma może ktoś namiary na taki sklep? :) Ja nie prosiłem o wywód na temat tego ile silnik będzie chodził, tylko zadałem kilka prostych pytań na które dostałem odpowiedzi ;) Mi nie trzeba tłumaczyć że silnik ma 30 lat itp itd bo dobrze o tym wiem. Spokojna twoja rozczochrana ;) :mrgreen:
Edit: nalazłem fajny sklep ale niestety zaworów tu nie ma ;/
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?show= (http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?show=)
-
Szukaj EuroMotoFanu u siebie w ostatecznosci, jak nic inengo nie masz.
Dwa - gdzieś podwałem telefon do sklepu we Wrocku, zakupy i przesyłka to nie problem.
71-361-86-70.
Trzy - online też często można sporo rzeczy dostać w różnych sklepach, trzeba poszukać dobrze tylko.
-
dzięki :)
-
zrób raz a dobrze :wink: pałować można swobodnie tylko podstawowa sprawa dobra chłodnica (szeroka aluminiowa) i dobre ciśnienie oleju minimum 0,4 przy 6 tys. jak dobry silnik to mu mielenie kołami w fiacie będzie jak splunąć :wink:
-
Nastapiła jednak mała zmiana planów jeśli kogoś by to interesowało - znalazłem tanio 2.0 dohc z fiata tipo na pełnym wtrysku więc temat raczej nei aktualny :) Pozdrawiam
-
Pablo 92, a czytałeś o przystosowaniu silnika z fwd do rwd? to pewnie ostudzi twój entuzjazm. :P
-
Oj chlopaku pobawisz sie w przekladke oj pobawisz to lepiej kupic 2.0 dohca z fiata 132 lub argi i po prostu przelozyc wtrysk tipo razem z glowica itd.Nie wiem czy bedziesz sie podjemowal wlasnie przerobki napedu bo to troche roboty jest.Ale powodzenia
-
Pablo 92, a czytałeś o przystosowaniu silnika z fwd do rwd? to pewnie ostudzi twój entuzjazm. :P
Tzn co masz na myśli? Wystarczy mocowania podorabiać, skrzynia od 2.0 132 pasuje więc nie widze problemu
-
Chyba czegoś nie czytałeś :mrgreen:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=104047#104047
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=28
-
Mi to nie przeszkadza, mam warunki, mam wszystko co potrzebne a i drugi zdechły silnik tez sie znajdzie. Dalej nie widzę problemu :)
-
Dalej nie widzę problemu
Jak wezmiesz się za robotę to będziesz miał ich pod dostatkiem -na początek spawanie smoka pompy olejowej, przerabianie miski od 132 oraz puszczenie wydechu na 2 strone(glowicy nie da się "odwrócic" bo kanały się nie pokrywają) Ale spróbuj - kilku już tego dokonało :)
-
nie zaprzeczam że problemów nie będzie :) Tylko jaki jest np. z puszczeniem wydechu druga stroną? z tego co pamiętam to prawa strona nie różni się niczym od lewej :)
-
A dlaczego miałbym odwraca głowice? Przecież prościej jest puścic wolny wydech po tej stronie co silnik ma normanlie, aku przełożyć na drugą stronę i nie bawić się z pierd ołami ;)
-
prościej jest puścic wolny wydech po tej stronie co silnik
:shock:
Kto da ci na to przegląd? No chyba, że na same zawody na lawecie go wozić :mrgreen: