FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Lukasz w Styczeń 16, 2009, 17:19:13 pm
-
od jakiegos czasu zauwazylem ze ucieka mi plyn z chlodnicy. znalazlem gdzie mniej wiecej. miejsce zaznaczone jest kwadratem. to tak mniej wiecej bo nie mam czym zrobic zdjecia. wyglada jakby wyplywal spod obudowy. nie leje sie jakos tragicznie ale kapie i co miesiac musze wlac prawie litr.
myslalem ze to gdzies z tych rurek zaznaczonych strzałka. jednak nie.
co moze byc przyczyna ??
zalany jest plynem Petrygo olej czysty nie ma masła. wskaznik temperatury zaraz za 1 kreska czyli w normaie jak ma playn jak nie ma to prawie 90. dzisiaj pokazal dobrze ponad 100 prawie do kreski przed czerwonym polem. wentylator sie nie zalaczyl.
i jezcze jedno glupie pytanie. a ta czarna okragla puszeczka to termostat ? bo nie mozemy dojsc z kolega co to jest
linklink do zdjecia bo albo ja nie umiem wrzucic albo cis jest nie tak (http://img229.imageshack.us/my.php?image=522024288zm6.jpg)
-
Lukasz, mi to wygląda na pompe wody.
http://www.allegro.pl/item528575013_pompa_wody_rover_polonez_1_4_1_6_1_8_16v.html
-
miałem ten sam problem, sączyło mi się delikatnie z tego miejsca. po zdjęcie obudowy rozrządu okazało się, że to pompa wody. wymieniłem na nową i po kłopocie.
-
Przyjrzyj się dokładnie skąd dokładnie jest wyciek. Jak z pod koła napędowego to pompka do wymiany. Mnie dopadło to na wakacjach dwa lata temu (auto miało wtedy 16xkkm). Strasznie się wtedy nudziłem to autko załatwiło mi atrakcje :lol: :lol: .
PS. Jaki masz przebieg tego auta??
-
jutro bede mial czas to zrobie jakies zdjecie i wtedy ocenicie.
Bocian_s#313, auto ma przejechane okolo 190 tys moze troche wiecej (nie wiem dokladnie bo licznik nie bije :P )
a do zdjecia obudowy i wymiany wystarcza zwykle klucze nasadowe??
-
Tak, ale musisz rozpiac rozrzad.
-
dokładnie potwierdzam pompa wody
-
A właśnie , żeby nie zakładać nowego tematu: jak to jest ze zdejmowaniem paska rozrządu, czy aby nie jest tak że każdy montaż/demontaż powinien być przeprowadzany tylko raz ? W sensie czy nie trzeba nowego paska wtedy ? Ile jest napinaczy paska ?
-
To że każde ściągnięcie paska rozrządu = wymiana na nowy, bez względu na przebieg poprzedniego, to chyba oczywiste :)
-
Napinacz jest jeden. Moim zdaniem mozna zakladac pasek kilka razy bo przeciez ta procedura w niczym mu nie szkodzi. Generalnie tylko pilnowac w miare czestych wymian. Ja stosuje 50 kkm.