FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: bisz w Styczeń 24, 2009, 12:18:51 pm
-
Nurtuje mnie taka kwestia pt halogeny w 125p ale i w poldkach. Wszystkie rajdowe fiaciory zawsze kojarza sie z dodatkowymi halogenami na zderzaku przednim. Wygląda to faktycznie rasowo i rajdowo, i każdy chciałby takie mieć, ale pytanie... W zasadzie jakie jest ich praktyczne zastosowanie ? W rajdach albo na codzień :) ? Czym ich rola różni się od świateł długich ? Czy to tylko pic na wode żeby wyglądało czy faktycznie ktoś stwierdził ich użyteczność ?:)
-
halogeny jak są zamontowane pod zderzakiem, tak jak w borku, pełnią rolę świateł przeciwmgłowych - w gęstej mgle oświetlają drogę z jak najniższego poziomu przez co nie powodują białych rażących smug światła. na zdeżaku montuje się reflektory dalekosiężne pełnią rolę taką jak wewnętrzne lampy w kancie czy borku, tylko trochę lepiej.
-
halogeny jak są zamontowane pod zderzakiem, tak jak w borku, pełnią rolę świateł przeciwmgłowych - w gęstej mgle oświetlają drogę z jak najniższego poziomu przez co nie powodują białych rażących smug światła. na zdeżaku montuje się reflektory dalekosiężne pełnią rolę taką jak wewnętrzne lampy w kancie czy borku, tylko trochę lepiej.
Co do halogenów pod zderzakiem to tak jak napisał graczol, mają one szeroki kąt świecenia i świetnie doświetlają pobocze. Natomiast to co montuje się nad zderzakiem to są halogeny dalekosiężne i powiem, że nie tylko trochę lepiej "świecą" ;) w nocy efekt jest bdb, nie ma problemu z dostrzeżeniem czegokolwiek z odległości c.a 200 metrów, a nawet i więcej. Spinasz takie halogeny szeregowo z długimi które już w fiaciorze masz.
-
szeregowo
napewno szeregowo? :wink:
-
yyyy no równolegle ;) pomyłka ;)
-
Te dalekosiezne róznią sie konstrukcja od zwykłych przeciwmgłowych?
-
Te dalekosiezne róznią sie konstrukcja od zwykłych przeciwmgłowych?
Tak, szkło jest zupełnie inne.
-
To raz, a i odbłysnik wygląda inaczej.
Pozatym ja ma spięte halogeny z długimi, jazda po nieoświetlonych drogach to poprostu miód. Doskonale widać pobocze.
Polecam , to tylko kawałek przewodu w skrzynce bezpieczników a daje rade. oczywiście z diodą co by właczanie halogenów nie odpalało długich.
-
ja ma dalekosiezne, elekt widoczny tylko w nocy przy w miare dobrej widocznoisci, mgla opady sniegu czy deszczu im nie sluza... snop swiatla kierowany jest do przodu w waskiej wiasce idealnie nadaja sie do oswietlania pobocza w odleglosci jakis 80metrow od auta. a na postej drodze widac co jest przedemna w odleglosci 800metrow (zmiezylem)
-
...
Polecam , to tylko kawałek przewodu w skrzynce bezpieczników a daje rade. oczywiście z diodą co by właczanie halogenów nie odpalało długich.
Tez tak mam i tez polecam. Z tym ze ja sobie ostatnio ten mostek zrobilem na dodatkowym przelaczniku , jako ze malo jezdze w nocy , a duzo mrugam dlugimi w dzien.
No i Pan diagnosta na przegladzie powiedzial , ze tak byc nie moze i nalezy usunac polaczenie ;P
-
Z tym ze ja sobie ostatnio ten mostek zrobilem na dodatkowym przelaczniku
Czyli jak dokładnie?
-
Tzn mam na dole deski dodatkowy przelacznik z ikonka swiatel przeciwmgielnych i jak go wcisne , to mam zmostkowane dlugie z przecimgielnymi , a jak nie wcisne , to jest wszystko tak jak fabryka przewidziala. W caro jest kupa miejsca na przelaczniki , wiec nie ma z tym problemu. Przelacznik mam z logo autosana, ale wyglada tak jak od fiata i poloneza, tylko niepodswietlany ;P
-
Ja pociągnąłem osobny kabel od aku, przez przekaźnik załączany drogowymi z dodatkowym wyłącznikiem. Dzięki temu włączam drogowe razem z dodatkowymi dalekosiężnymi lub bez nich. Ta druga opcja często się przydaje przy mijaniu dużych tablic informacyjnych, taka elektrownia nawet po odbiciu potrafi nieźle oślepić :D
Niestety dni moich 2HO są już policzone. Pomimo cudowania z dorabianiem oringów i zabezpieczaniem wazeliną itp przy dużych deszczach zaczynają w środku mocno parować. Na pewno jednak nie zrezygnuje z dodatkowych drogowych, za dobrze się jeździ :)
-
Ja mam u siebie to podłączone tak ze mam guzik 3 pozycyjny taki od swiateł i jest tak
Pozycja 0 - Nie świeci nic
Pozycja 1 - Świeca tylko dodatkowe halogeny dalekosiężne
Pozycja 2 - Po włączeniu świateł drogowych świeca: dalekosiężne, przeciwmgielne no i światła drogowe (Czyli wszystko co jest:P )
-
A ja właśnie wczoraj dołożyłem komplecik lampek :P
(http://img141.imageshack.us/img141/6439/57861496cv6.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=57861496cv6.jpg)
-
Taki ładny lublinek... a mój jest w tragicznym opłakanym stanie...
-
Pewnie zaraz zostanę skarcony, że łamie przepisy ble, ble, ble.... ale ja np zawsze po trasie w nocy włączam halogeny. jakoś tak czuje się bezpieczniej widząc szeroko drogę. jedynym minusem jest problem niektórych kierowców TIRów którzy błyskają mi długimi, że im przeszkadza czy co! ciekawe, że nie błyskają mi wszyscy tylko niektórzy :D
Ps. chętnie spiął bym sobie halogeny z długimi, interesuje mnie tylko, które przewody mam ze sobą połączyć i o co chodzi z tą "diodą". z opisu wnioskuję, iż powoduje ona przepływ prądu tylko w jedną stronę ale czy są różne diody a jeśli tak to jaka to ma być. z miernikiem i lutownicą sobie radzę ale elektronika jako taka jest mi obca. pozdrawiam
-
Dokładnie - przez diodę płynie prąd tylko w jednym kierunku, czyli masz ją po to, żeby włączając halogeny nie włączyły się długie.
Połączyć musisz przewód zasilający przekaźnik długich z przewodem zasilającym przekaźnik od halogenów ( z diodą ). Tak wyjdzie najmniej przewodu.
Najprościej ( też z diodą ) przewód przed bezpiecznikiem jednego z długich z przewodem wychodzącym z włącznika przeciwmgielnych.
Grakoz, komplet takich lampek jak ja mam to 64zł ;) I wszystko będzie legalnie :P
-
GRakoz, to zależy czy mijajacy cie kierowca jest trzeźwy czy nie :D Trzeźwym to nie przeszkadza, jednak halogeny naprawdę dużo pomagaja, szkoda tylko że są zabronione w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, dlatego ja mam spięte z długimi, i jak coś jedzie z naprzeciwka to po prostu wyłączam. Ja połączyłem przewodem z diodą w kierunku do przekaźnika halogenów, sterowanie przekaźnika długich ze sterowaniem przekaźnika halogenów.
-
Qrcze jaki fajny temat.
Tak się składa że w sobotę zaliczyłem takie mleko że 60km/h to był strach w oczach. W carusku mam dalekosiężne na przednim nosku (2HO) i w zderzaku też dalekosiężne (pozostałość po rajdowej przeszłości caruska). Niestety snop światła dawany przez te dolne halogeny nijak nie ułatwiał jazdy bo i/albo są źle ustawione i dawały za bardzo skupiony snop światła. Mam gdzieś w domu przeciwmgłówki to sobie podmienię wolnym czasem.
Ogólnie nie wyobrażam sobie jazdy caruskiem bez tych halogenów. Jak je wyłączam to te długie marne jakieś się robią.
W borkostworku mam 4 lapmy seryjne H4 więc długie są konkret. W zderzaku/pod mam dalekosiężne 2HO i jest to trochę nielegalne bo mam 6 świateł drogowych. Chcę je zmienić na przeciwmgłówki aby było legal jak i z powodu powyżej.
Zastanawiałem się też jakby to było gdyby w miejsce drogowych wewnętrznych w borku dać takie dalekosiężne 2HO mocowane na zderzaku. Dalej pozostałoby 4 lampy drogowe ale za to te wewnętrze niałyby znacznie większą średnicę lustra i bardziej przejrzysty klosz. Jakby to ładnie wkomponował to kto wie...
-
dzięki chłopaki, jak trochę przeschnie na zewnątrz to pokombinuje z podłączeniem.
komplet takich lampek jak ja mam to 64zł ;) I wszystko będzie legalnie :P
wiem, że takie dalekosiężne bardzo dużo dają (kolega ma takie wielkie w Patrolu GR i jak je odpali to przed autem jaśniej jak w dzień :D ) ale jakoś nie widzą mi się one na zderzaku. swojego czasu myślałem też o założeniu żarników ksenonowych ale po pierwsze nie działa mi regulacja wysokości lamp (mam zamiar założyć elektryczną według pomysłu z forum) a po drugie z moim szczęściem zaraz by mi dowód zabrali.
-
Jak już jest temat o halogenach..
Co sądzicie o halogenowych żarówkach zamiast zwykłych w pozycyjnych poldka?
Podobno bardzo poprawiają widoczność.
-
Grakoz, zawsze możesz dać w atrapę - tak jak u mnie w podpisie ;)
-
Jak już jest temat o halogenach..
Co sądzicie o halogenowych żarówkach zamiast zwykłych w pozycyjnych poldka?
Podobno bardzo poprawiają widoczność.
tzn jakie zarowki halogenowe? pozycja musi miec 5W mocy
-
tzn jakie zarowki halogenowe? pozycja musi miec 5W mocy
widziałem takie coś.
wygląda jak TA (http://multisort.pl/u/1/1/c/11cfb2c89e78ca8db2f7ad17456737d1/640x_LAP-HAB10_5W.jpg) żarówka halogenowa do lampki domowej natomiast ma mocowanie jak w samochodzie.
podobno daje dużo wiecej światła
-
Daruj sobie.
Takie sobie kup:
http://allegro.pl/item537286127_hit_postojowki_w5w_hiper_led_najmocniejsze.html
-
a po co pozycyjne mocniejsze :?: :roll:
-
Zastanawiałem się też jakby to było gdyby w miejsce drogowych wewnętrznych w borku dać takie dalekosiężne 2HO mocowane na zderzaku. Dalej pozostałoby 4 lampy drogowe ale za to te wewnętrze niałyby znacznie większą średnicę lustra i bardziej przejrzysty klosz. Jakby to ładnie wkomponował to kto wie...
To jest bardzo dobry pomysł
(http://img141.imageshack.us/img141/7007/img0045pa6zw1.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=img0045pa6zw1.jpg)
-
Takie sobie kup:
http://allegro.pl/item537...mocniejsze.html
a co z poborem prądu? nie będzie mi się świecić lapmka od spalonej zarówki?
a po co pozycyjne mocniejsze
nie chodzi o wiekszą moc a mocniejszy strumień światła
-
jezdzisz na pozycyjnych czy jak? ze chcesz mocniejsze
-
podobno wzmacniają działanie swiateł mijania.
Kończmy temat.
Jak wypróbuję, to dam znać.
-
Pewnie zaraz zostanę skarcony, że łamie przepisy ble, ble, ble.... ale ja np zawsze po trasie w nocy włączam halogeny. jakoś tak czuje się bezpieczniej widząc szeroko drogę. jedynym minusem jest problem niektórych kierowców TIRów którzy błyskają mi długimi, że im przeszkadza czy co! ciekawe, że nie błyskają mi wszyscy tylko niektórzy :D
nie jezdzij w nocy. w miescie tez uzywasz halogenow? ja takim jak ty zaswiecam naraz halogeny i dlugie. nie wiem, czy niektorzy nie ogarniaja ze w nocy (nie wieczorem) kiedy oczy sa troche bardziej zmeczone, to jasne swiatlo naprawde przeszkadza. do tego dochodzi jeszcze ustawienie halogenow. nie spotkalem nikogo kto mialby halogemy ustawione tak jak trzeba, czyli na droge a nie do gory. taki sam efekt jak ktos sam probuje nieudolnie wyregulowac swiatla i 1 wali w gore. najczesciej to od strony lewej, bo po co nieswiecic komus po oczach?
jak dla mnie, niektorym powinno sie zakladac okularki z 2 diodami swiecacymi prosto w oczy, zeby poczuli jak jasne swiatlo moze razic....
-
Daro, polecam prosty zabieg, wlaczasz swiatla mijania i za pomoca np bezpiecznika wylaczasz postojowe. jezeli zauwazysz roznice jestes wielki
-
zgadzam sie, zle ustawione swiatla lub choinka czy jeszcze ine zabiegi tupu jazda ze szperaczami wlaczonymi komus prosto w oczy powinna byc karana kastracja lub wbiciem na pal. Kiedy noca pokonuje sie 200-400 i wiecej kilometrow to po ktoryms tam razie z kolei kiedy przez sekunde czy dwie nasze oczy dochodza do siebie po takiej iluminacji czlowieka.. poprostu... szlag trafia.
UZYWAJMY SWIATEL MADRZE !
-
G.T., jak pewnie zauważyłes a tylko zadałem pytanie a nie stwierdzałem faktów.........
poprostu widziałem takie żarówki, ale nie widzialem w na żywo efektów
-
zgadzam się z moimi trzema przedmówcami, uważam, że za źle ustawione światła powinni dowód zabierać!!!xprot, robię identycznie jak Ty, tylko że ja mam wtedy włączone 4*H4 +2*H3 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: szybko wymiękają i o dziwo wiedzą, żę halogeny trzeba wyłączyć. jeszcze muszę jakiś patent wykombinować na tych co za mną jadą...
-
graczol1, przeciwmgielne tylnie nie pomagają?
-
jeszcze muszę jakiś patent wykombinować na tych co za mną jadą...
jak sie za blisko trzymają na zderzaku i nie chcą wyprzedzić to przy 70km/h redukujesz do trójki puszczasz gaz i zaciagasz lekko reczny.... (oczywiście trzeba obserwować delikwenta co by w nas nie zaparkował) po takim zabiegu odległość zanczaco się zwiększa :D
-
Tylne przeciwmgielne zawsze dzialaja :D (sprawdzone) swieca w obu lampach i debile odbieraja je za swiatla stopu :P Bardzo dobry i sprawdzony sposob na gulfiarzy ;)
[ Dodano: 28 Sty 2009 11:32 ]
A swoja droga tez zastanawiam sie nad dodatkowymi lampami...o tej porze roku problem jest inny, jadac za kims w ciagu paru minut masz tak zabrudzone lampy, ze trza sie zatrzymac i myc. Teoretycznie rzecz biorac zakladajac dodatkowe lampy na tej samej wysokosci mamy dodatkowa robote co pare kilometrow w trasie. Oczywiscie nie mowie ze dodatkowe nie pomagaja...ale moznaby cos pokombinowac z wysokoscia? Jak to sie ma do przepisow? Choc i tak jadac za kims mamy cala szybe uwalona czyli montujac halogeny nawet na dachu tez beda usyfione co chwile.
-
ja bym pomyślał nad adaptacją spryskiwaczy reflektorów. Będzie taniej, łatwiej i zgodnie z przepisami :)
-
Przypominam przygłupom, którzy nie wiedzą po co są halogeny i wogóle światła, z służy to (te) do oświetlania drogi a nie do przeszkadzania innym i powodowania wypadków ani do ozdabiania auta. Jak ktoś się lepiej czuje z większą ilością światła i ma w dupie innych to może niech siedzi w domu. A na debili za nami z halogenami i źle ustawionymi mijania to planuję przykleić jakąś folię mocno odblaskowa, żeby sami się oślepiali własnymi światełkami i przydałby się jeszcze dodatkowy halogen ale z tyłu...
-
nie jezdzij w nocy.
jak będziemy mieć w Polsce dzień polarny to przestanę jeździć w nocy.
w miescie tez uzywasz halogenow?
w mieście ich nie używam. nawet jadąc po trasie w momencie wjechania na teren zabudowany wyłączam halogeny.
do tego dochodzi jeszcze ustawienie halogenow. nie spotkalem nikogo kto mialby halogemy ustawione tak jak trzeba, czyli na droge a nie do gory.
i tu Cię zmartwię bo mam ustawione halogeny bardziej w dół. kiedyś zdejmowałem zderzak, potem niechcący ustawiłem je źle i tak mam do tej pory, że świecą w dół.
-
Koniec OT panowie :)
skoro już przy halogenach jesteśmy to czy wymiana przeciwmgielnych na dalekosiężne (tez kwadratowe) daje jakieś rezultaty przy jeździe w nocy ? duża różnica jest ?
-
Daje. Ja mam w Poldku 138x78 i są mniejsze niż halogeny przeciwmgielne nawet. Do tego można lekko ustawić na boki, żeby doświetlały pobocze i jest bajka :)
Jak chcesz dać wielkości halogena, to będzie jeszcze lepiej.
-
a Co myślicie o tym:
http://allegro.pl/item547513386_halogeny_dublet_dalekosiezne_p_mglowe.html
ciekawe jak to sie sprawuje? I czy w rzeczywistości nie wygląda na wiejski tuning.
-
Daro, jakbyś oglądał forum, to widziałbyś, co zamontował Mariusz#1926 :P
-
matucha#1931, hehhee akurat dzis nie czytałem wieści z naszej ambasady :)
zobaczymy jak to bedzie wygladać i swiecić :)
-
Taki pomysł wpadł mi do głowy...Chciałbym spiąć halogeny z drogowymi ALE TYLKO kiedy mrugam światłami (wajcha do siebie a nie na dół ) - wykonalne?
-
Nie ma rzeczy niemożliwych ;) Są tylko trudne do wykonania :)
-
No właśnie, musi się dać...trzeba by kombinować przy pająku...A ja pająka nie miałem potrzeby wyjmować i nawet nie wiem jak to tam wygląda...
[ Dodano: 21 Lut 2010 19:59 ]
Ma ktoś pająka na wierzchu? Da się tam coś wymodzić?
-
TakiMilek, a w Caro nie jest tak, że przy mruganiu drogowymi mijania też się świecą ?
-
Tak właśnie jest. Przy mruganiu palą się i drogowe i mijania.
-
No to możesz nawet pod maskę wrzucić układzik z 2 przekaźników i już działa :mrgreen: Już rysuję schemat ;)
-
matucha#1931, a no fakt...Kurde nie wpadł bym na to. :D Masz jednak łeb na karku ;)
-
Taki układ na jednym przekaźniku który po otrzymaniu dwóch plusów (dorgowe + mijania) zalaczy układ halogenów, wbrew pozorom bardzo proste.
-
ale schemat narysuj ;)
-
nic z tego nie czaje ale spoko :P wiem juz o co chodzi ;) Dzieki za szybka odpowiedz
[ Dodano: 21 Lut 2010 20:36 ]
o, teraz lepiej ;)
-
Ktos kiedys pisal tutaj na forum zeby spiac kable od drogowych i halogenów diodami. Wtedy przy wlaczeniu drogowych wlaczaja sie halogeny, ale przy wlaczeniu halogenów nie wlaczaja sie drogowe. Ale czy to jest takie dobre?
-
Ale czy to jest takie dobre?
dobre
tylko można stracić dowód....
Ja oprócz diody dodatkowo miałem wyłacznik.
-
Ale czy to jest takie dobre?
dobre
tylko można stracić dowód....
Ja oprócz diody dodatkowo miałem wyłacznik.
A dlaczegóż to? Przeca długich uzywamy tylko jak nikogo nie ma z naprzeciwka. A tak to dodatkowo sobie doswietlamy droge ;)
-
Bo pzeciwmgielnych używa sie tylko na krętych drogach i przy ograniczonej widoczości...
policja czesto stoi w bocznych ulicach i nie zawsze ich widac z daleka....
-
Fazi a co chcesz w ten sposób osiągnąć ?
Ja tak mam zrobione i mam duzo lepiej doswietloną drogę w nocy, daje to CHOLERNIE sporo.
A policja... moze cie cmoknąć, nie mogą ci zabrać dowodu jeżeli jednym ruchem wypniesz kabelek (ja mam wcisniety pod przekaźniki) to tak jakby ci mieli zabrac dowod za przelaoną żarówkę (moga jeśli jej nie wymienisz na miejscu)
-
Daro, jakbyś oglądał forum, to widziałbyś, co zamontował Mariusz#1926 :P
tzn co? masz na mysli to?
http://img55.imageshack.us/i/resizeofobraz13046.jpg/
-
Szczerze to te halogeny wyglądają tak sobie.
-
Fazi a co chcesz w ten sposób osiągnąć ?
Ja tak mam zrobione i mam duzo lepiej doswietloną drogę w nocy, daje to CHOLERNIE sporo.
o co Ci chodzi? :mrgreen: Sam odpowiedziales na to pytanie... I wlasnie to chyba Ty gdzies to pisałeś.
-
trzeba by taką replikę zrobić z grila od plusa bo te pozostałe są proste u dołu i nie pasują do przedniej pólki z plusa zostaje straszna szczelina
-
Mariusz#1926, jak te podówjne świecą w praktyce? daje to coś w porównaniu z seryjnymi przeciwmgielnymi?
-
przeciwmgielne świecą prawie tak samo jak oryginały z FSO
co do dalekosiężnych są spięte razem ze światłami drogowymi, wajcha w dół i świeca 4 żarowy ( zgodne z rozporządzeniem ministra w sprawie szczegółowych warunków technicznych)
jak dla mnie na światłach drogowych jest dobrze bo oprócz tego że świeca daleko to doświetlają jeszcze drogę przed autem nie jak to miało miejsce na samych drogowych że przed samochodem była 10m czarna plama tu jest wszystko doświetlone
auto przeszło już 2 przeglądy i żaden się nie czepił pytał tylko czy przypadkiem nie jest to spięte z halogenami bo tego nie wolno ale jak sprawdził to powiedział że tak może być
-
spotkał się już może któryś z Was z taka konstrukcją halogena? http://www.allegro.pl/item921289251_halogeny_przeciwmglowe_kable_i_wlacznik_gratis.html (http://www.allegro.pl/item921289251_halogeny_przeciwmglowe_kable_i_wlacznik_gratis.html) oczywiście przemilczam zachwalania sprzedającego o skuteczności, bo argument "OPRACOWANE NA TECHNOLOGI HIGH TECHNOLOGY FOG LAMP" zdecydowanie mnie odrzuca.
Co myślicie o takiej konstrukcji? ma to szanse skutecznie drogę oświetlić?
-
siema szukam tanich dwóch Halogenów do Mojej Pszczółki atu :] jak ktoś ma tanie i w dobry stanie to czekam na propozycje :) pozdro. :twisted:
-
spotkał się już może któryś z Was z taka konstrukcją halogena? http://www.allegro.pl/item921289251_halogeny_przeciwmglowe_kable_i_wlacznik_gratis.html (http://www.allegro.pl/item921289251_halogeny_przeciwmglowe_kable_i_wlacznik_gratis.html) oczywiście przemilczam zachwalania sprzedającego o skuteczności, bo argument "OPRACOWANE NA TECHNOLOGI HIGH TECHNOLOGY FOG LAMP" zdecydowanie mnie odrzuca.
Co myślicie o takiej konstrukcji? ma to szanse skutecznie drogę oświetlić?
Sądząc po cenie i wyglądzie to jest to jakieś nabieractwo...
-
A co powiecie o tym http://allegro.pl/item935157220_halogeny_niebieskie_i_biale_140_x_50_2_szt.html ?
-
powiemy jedno to że nie mają homologacji
jak ktoś chce zakupić to sprzedam swoje
do sprzedania też lampy z czarnym środkiem takie jak w aviatorze
-
A po jakich drogach jeździcie? mi od 2002 roku na drogach po, których jeżdżę zdarzyło się kilka razy długie włączyć maksymalnie na minutę bo ciągle z przeciwka ktoś jedzie lub przede mną. Włączałem kilka razy przeciwmgielne i nie zauważyłem jakiegoś rewelacyjnego doświetlania pobocza. Może wystarczy wymyć lub wymienić lampy, ustawić je odpowiednio i zastosować normalne żarówki a nie jakieś wynalazki z hipermarketu.
-
http://www.allegro.pl/item938011028_halogeny_dalekosiezne_przeciwmgielne_2w1_bigie.html
A jakby sie te sprawowały ?? wyglądają bardzo fajnie i mają zaślepki ;]
-
... i mają zaślepki ;]
Właśnie to mnie najbardziej zawsze zastanawiało po co to jest na halogenach ?
To halogeny nie są po to, żeby nimi świecić ?
Czy za każdym razem jak chcę je włączyć to trzeba się zatrzymać i biegusiem zdejmować zaślepki ? :roll: :mrgreen:
-
Owszem - a jak jest śmiesznie jak się ich nie zdejmie przez zapomnienie... :lol: Ludzie czasami tak jeżdżą dziwiąc się, że coś im lampy słabo świecą. :mrgreen: Na logikę to zaślepki mają chronić szkła przed uszkodzeniami - np. uderzającymi kamykami czy piaskiem. W końcu skoro są zamontowane te światła tak nisko, to są narażone na wieczne uderzanie...
[ Dodano: 25 Lut 2010 23:37 ]
http://www.allegro.pl/item938011028_halogeny_dalekosiezne_przeciwmgielne_2w1_bigie.html
A jakby sie te sprawowały ?? wyglądają bardzo fajnie i mają zaślepki ;]
Ja bym raczej się o homologację zatroszczył... :wink:
-
... i mają zaślepki ;]
Właśnie to mnie najbardziej zawsze zastanawiało po co to jest na halogenach ?
To halogeny nie są po to, żeby nimi świecić ?
Czy za każdym razem jak chcę je włączyć to trzeba się zatrzymać i biegusiem zdejmować zaślepki ? :roll: :mrgreen:
po to zeby auto przeszlo przeglad :) skoro halogeny nie maja homologacji albo nie klasyfikuja sie pod zaden paragraf w warunkach dopuszczenia do ruchu to zakladasz kapturek i halogen w oku prawa znika.
mozna tez powiedziec ze chroni przed kamieniami ale watpie
-
nie kombinujcie z chińskim.
http://sklep.wesem.pl/4/reflektory_dodatkowe?sess_id=20a4c6638f56d63e6845cfe6be89e093 wspie.rajcie polski przemysł. :mrgreen:
-
a co sadzicie o tym link (http://www.allegro.pl/item936793073_lampa_dalekosiezna_halogen_h3_ursus_zetor_mf_itp.html) ? 18 cm z zarowka 100w? napewno swieciloby ladnie :mrgreen:
-
Chcesz je dać w miejsce oryginalnych? Mogą być nieco za blisko jezdni. :roll: Tzn nie odradzam jakoś, tylko warto by było wziąć miarkę, udać się do samochodu i pomierzyć jak to wyjdzie.
-
Bartek#1925 tak ma :)
-
Bartek#1925 tak ma :)
i Bocian_s#313 w Borostworku.
-
A jak ustawić dobrze halogeny? Tak w/g widzi mi sie, jak uznamy ze dobrze doswietlaja czy sa jakies patenty tak jak z ustawianiem swiatel mijania?
A na przeglad halogeny wystarczy "zaslonic" tasma naklejajac X, halogenow wtedy juz "nie ma" :) kochane Polskie prawo
-
Pawel., akurat w Plusie nie musisz zasłaniać bo i tak są legalne ;)
Ja swoje ustawiałem na prostej drodze tak, żeby mi się dobrze patrzyło. Co do drogowych to nie ma wymagań. Jedyne dotyczą odległości od środka auta i od powierzchni jezdni.
-
poprawiłem mocowania wesemkow i ślimaczków, wieczorem regulacja :)
(http://img715.imageshack.us/img715/3681/img6836j.th.jpg) (http://img715.imageshack.us/i/img6836j.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
mateo - jak kwestia przeglądu z tymi halogenami ? Mógłbyś podrzucić jaka to średnica tych halunków, na jaką żarówkę, i jakieś foto poglądowe jak to jest zamocowane ?
-
mateo - jak kwestia przeglądu z tymi halogenami
nie wiem pewnie nie bedzie to nikomu przeszkadzac... we wtorek jade na regulacje z nowymi reflektorami to zobacze czy cos powiedza.
średnica tych halunków
220mm. srednica szkla stere halogeny Bosch Rallye
na jaką żarówkę
12V 55W osram night breaker plus tak samo jak w wesemkach i takie same wyladuja w nowych reflektorach.
i jakieś foto poglądowe jak to jest zamocowane
otwor w zderzaku i poprostu przykrecone.
(http://img269.imageshack.us/img269/4835/img6837d.th.jpg) (http://img269.imageshack.us/i/img6837d.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Widzisz, bo mi policja zatrzymałą dowód za halogeny umieszczone za atrapą!
I na przeglądzie tak samo się bluzgali.
-
Widzisz, bo mi policja zatrzymałą dowód za halogeny umieszczone za atrapą!
No właśnie, halogeny. Przepisy wyraźnie mówią gdzie można zamontować halogeny. mateo#1939 założył dalekosięgi, czyli dozwoloną w przepisach drugą parę świateł drogowych. A tak poza tym... Od kiedy cie interesuje za co dowod zabieraja ? :mrgreen:
220mm. srednica szkla stere halogeny Bosch Rallye
Spore. Ja będę zakładał 160mm :P w takim rozstawie jak u Ciebie, ale trochę wyżej, w nosku.
-
Średnica to jedno natomiast liczba cechowania która jest kluczowa w przypadku zgodności z przepisami to drugie. Już to w paru miejscach pisałem na forum, ale widzę potrzebę powtórzenia:
4. Co to jest liczba cechowania?
Podstawowym parametrem charakteryzującym reflektor drogowy jest światłość maksymalna, odpowiedzialna za zasięg reflektora. O wartości światłości maksymalnej mówi liczba cechowania reflektora drogowego (w przybliżeniu, jeżeli pomnożymy liczbę cechowania przez 3 to dostaniemy światłość maksymalną wyrażoną w tysiącach kandeli). W większości reflektorów liczbę cechowania można znaleźć obok numeru homologacji.
5. Jaka jest maksymalna dozwolona liczba cechowania?
Niestety nie możemy stosować dowolnie silnych reflektorów. Po pierwsze producentom nie wolno produkować reflektorów o większej liczbie cechowania niż 50 (150000cd), a po drugie maksymalna światłość emitowana przez wszystkie jednocześnie zapalone reflektory drogowe naszego samochodu nie może przekraczać 225000cd (sumaryczna liczba cechowania 75). Reflektorów o łącznej światłości przekraczającej 225000cd wolno jednak używać na zamkniętych odcinkach drogi (np. rajdy) jak również poza drogami publicznymi.
źródło: Wesem (http://wesem.pl/pytania/#4) - szybciej to znaleźć niż ustawę ;)
Reflektory od caro mają liczbę cechowania (o ile dobrze pamiętam) 17,5.
-
Pojechałem raz na przegląd to mi pan zaczął śpiewać litanię, że światłą musza mieć osobny włacznik, kontrolkę, muszą być ileś tam od krawędzi auta, dalekosiężne nie mogą być całkiem na dole, blablabla. Kupiłem dekle na halogeny, założyłem i juz sie nie doczepili. W razie W zakładam te dekle i jest git. Ew jeszcze mozna nakleić czarny "X" na światła i tez sie nie bedzie nikt czepiał.
-
Reflektory od caro mają liczbę cechowania (o ile dobrze pamiętam) 17,5.
Jeśli chodzi Ci o lampy przednie to mają 12,5. Dlatego są to dość słabe światła.
-
Grzech#1938, jak pisałem posta, to było tak "(o ile dobrze pamiętam) 12,5 lub 17,5.". Po czym po namyśle stwierdziłem, że 12,5 było w borku; a 17,5 w caro :]. Jak widać, pomyliłem się. ;)
-
Reflektory od caro mają liczbę cechowania (o ile dobrze pamiętam) 17,5.
Jeśli chodzi Ci o lampy przednie to mają 12,5. Dlatego są to dość słabe światła.
Wesem podaje 17.5 dla lamp Caro: http://sklep.wesem.pl/3/6710/Reflektory_typu_0295_FSO_Polonez_Caro
-
o toto, a jednak jednak - już wiem na jakich danych się opierałem :P.
Ja mam u siebie z wesemu HO3 i właśnie na nie się zdecydowałem by mieć 75 łączną liczbę cechowania (co jeszcze jest dozwolone). Zastosowanie HO2 teoretycznie to łamanie przepisów.
-
przednie światła w polonezie to zgroza....
zastanawiam się właśnie nad wesemkami maja 17.5 ale kosztują 100pln za sztukę, a za 120pln mam komet ale zelmotowskich chyba z hurtowni, nie wiem co wybrać :roll:
-
Czekaj Jimo...
Halogeny poloneza mają orginalnie cechowanie 17.5....
LAmpy główne 17.5....
Co daje 17.5 x4 .... razem 70....
HO3 mają 20...
Jak to liczyć ?
-
zelmoty.
wesem nigdy nie grzeszył jakością, chociaż obecnie przejmuje produkcję zelmotu, więc pewnie również ich linie produkcyjne.
-
a po drugie maksymalna światłość emitowana przez wszystkie jednocześnie zapalone reflektory drogowe naszego samochodu nie może przekraczać 225000cd (sumaryczna liczba cechowania 75)
Chyba że to halogeny się nie wliczają... w to.
Czyli 4x17.5 jest dla orginalnych lamp plus dwa wesemki dalekosiężne...
I chyba tak zrobie u siebie.
-
a po drugie maksymalna światłość emitowana przez wszystkie jednocześnie zapalone reflektory drogowe naszego samochodu nie może przekraczać 225000cd (sumaryczna liczba cechowania 75)
Chyba że to halogeny się nie wliczają... w to.
Czyli 4x17.5 jest dla orginalnych lamp plus dwa wesemki dalekosiężne...
I chyba tak zrobie u siebie.
Stingerek, dokładnie tak.
Rozpatrywane są reflektory drogowe. Dodatkowe halogeny dalekosiężne muszą być spięte ze światłami drogowymi instalacji pojazdu. Więc mamy 2x17,5 + 2x20 = 75.
Tak popularne 2HO mają liczbę cechowania 40, więc użytkowanie 2 daje nam 80 - teoretycznie tylko na odcinkach wyłączonych z ruchu, używania do rajdów i temu podobnych.
-
cos takiego bym sobei zrobil..
http://www.youtube.com/watch?v=EifJCOU1MTA&feature=related
-
mateo#1939, i tak samo szybko by ktoś stwierdził, że lepiej będą wyglądać na jego samochodzie niż Twoim ;)
-
jimo#1921, służyło by mi to jedynie podczas jazdy na nocnych trasach... większość czasu przeleżało by w piwnicy.
-
Ja to bym chciał coś takiego na maske Poldka :D
http://moto.allegro.pl/rajdowa-skorupa-na-halogeny-elektrownia-a-la-wrc-i1392771308.html
-
Pozwólcie że odkopie, mam w planach montaż dodatkowych reflektorów na zderzaku.
Do włączania chciałbym wykorzystać przycisk 3 poziomowy, taki jak do świateł, z opcjami:
1 - wyłączone
2 - Halogeny
3 - Halogeny + Dodatkowe reflektory
Jak to najlepiej "ugryźć", potrzeba zrobienia na nowym przekaźniku ? Czy wystarczy odpowiednio pociągnąć i podłączyć przewody do przycisku ?
-
Zdecydowanie przekaźnik.
Tylko....
Rozumiem żę zamiast przycisku od halogenów chcesz zastosować np przycisk od świateł zwykłych ?
Wył.
Orginalne Halogeny
Cała elektrownia ?
Przy czym (cała elektrownia)
dałbym jeszcze dodatkowo przewód do przekaźnika świateł długich. i wtedy masz całkowitą elektrownię.
Nie mniej jednak nie widzę sensu w dodatkowym przycisku.
ja mam u siebie halogeny spięte z dodatkowymi normalnie rownolegle (bezpiecznik tylko dalem mocniejszy)
I halogeny zapalają się razem z dodatkowymi , a wszystko razem zapala sie razem z dlugimi.
-
Tak, taki przycisk jak do świateł, chciałbym zastosować zamiast tego zwykłego od Halogenów.
Z długimi nie chcę łączyć, czyli :
- Wył
- Oryginalne Halogeny dolne
- j.w + 2 dodatkowe reflektory na zderzaku
Chodzi mi o taki zestaw, tak jak na filmiku:
http://imageshack.us/clip/my-videos/843/nft.mp4/
Przekaźnik do Halogenów dolnych zapewne mam, także może być on wspólny ?
Czyli później pozostaje kombinacja podłączenia przewodów do przycisku.
-
Panowie mam drobny problem z podpięciem dalekosiężnych. Dałem je przez dodatkowy przekaźnik a sterowanie cewką wziąłem z przewodu od świateł długich coby mi się załączały właśnie z nimi. Wszystko ładnie świeci ale po zgaszeniu długich te dodatkowe świecą jeszcze przez jakieś 2 sekundy. Jak tylko mrugam długimi to nie ma tego efektu. Czyżby kontroler świateł świrował?
-
Witam.
Rozumiem że jak przez przekaźnik to lampki świecą bezpośrednio z aku. Jedyne co może mieć znaczenie to jest to że masa do przekaźnika powinna być wzięta z aku. Ewentualnie (taka teoria) kontroler po wyłączeniu świateł podaje przez ten czas napięcie w celu kontroli ciągłości włókien żarówki i dopiero po ostygnięciu włókna wyłącza to napięcie bo stwierdza że jest ok. A że przy mruganiu tak nie robi to znaczy że włókno szybciej ostyga i kontroler szybciej wyłącza to napięcie kontrolne. Albo spróbuj założyć inny przekaźnik bo ten za bardzo się nagrzewa i po wyłączeniu świateł jeszcze chwilkę trzyma. U mnie w Caro '94 nie dzieją się żadne cuda, a też mam przekaźnik do dodatkowych długich. + do lamp idzie z aku, + do cewki idzie z długich, - do lamp i cewki idzie z budy.
-
Na jakim przekaźniku to złożyłeś? Nie masz przekaźnika w komplecie z kondensatorem?