FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: fazer151 w Styczeń 27, 2009, 15:30:52 pm

Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Styczeń 27, 2009, 15:30:52 pm
odkrecilem stare i przykrecilem nowe ale niechcialy isc gladko jak NOWE swiece po jakims czasie sprawdzalem to byly luzno w otworach tzn poodkrecaly sie od czego to zalezy i czy dalej beda sie odkrecac jak je przykrecilem
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 27, 2009, 15:48:30 pm
trzeba dokrecac odpowiednim momentem ,fabrycznie 20Nm i powinny siedzic
JA przykrecam 30-35Nm i tez jest dobrze
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Styczeń 27, 2009, 16:27:42 pm
a klucz dynamometryczny ile kosten??
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 27, 2009, 16:34:48 pm
30pln z przesylka
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: Locco w Maj 07, 2009, 14:28:45 pm
a nie ma znaczenia jak świeca jest ustawiona w stosunku do silnika słyszałem że powinno się wkręcać tak aby iskara była jak najbliżej wtrysku i zeby to kolanko na świecy jej nie zasłaniało ps. oczywiście jak ktoś ma wtrysk
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 07, 2009, 18:50:36 pm
A widziałeś kiedyś w naszych silnikach wtrysk przy świecy ?
Wiesz na jakiej zasadzie działa silnik benzynowy ? najpierw jest wtrysk i zasysanie mieszanki.. potem sprężanie a potem iskra... nie ma znaczenia w ktora stronę świeca jest obrócona...
Tytuł: świece
Wiadomość wysłana przez: Locco w Maj 10, 2009, 16:16:30 pm
dziękuje za wyjaśnienie użyłem klucza dynamometrycznego i tak wszyscy uważają że to już jest przesada, silnik pracuje równiej i ciszej