FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: fazer151 w Styczeń 27, 2009, 15:30:52 pm
-
odkrecilem stare i przykrecilem nowe ale niechcialy isc gladko jak NOWE swiece po jakims czasie sprawdzalem to byly luzno w otworach tzn poodkrecaly sie od czego to zalezy i czy dalej beda sie odkrecac jak je przykrecilem
-
trzeba dokrecac odpowiednim momentem ,fabrycznie 20Nm i powinny siedzic
JA przykrecam 30-35Nm i tez jest dobrze
-
a klucz dynamometryczny ile kosten??
-
30pln z przesylka
-
a nie ma znaczenia jak świeca jest ustawiona w stosunku do silnika słyszałem że powinno się wkręcać tak aby iskara była jak najbliżej wtrysku i zeby to kolanko na świecy jej nie zasłaniało ps. oczywiście jak ktoś ma wtrysk
-
A widziałeś kiedyś w naszych silnikach wtrysk przy świecy ?
Wiesz na jakiej zasadzie działa silnik benzynowy ? najpierw jest wtrysk i zasysanie mieszanki.. potem sprężanie a potem iskra... nie ma znaczenia w ktora stronę świeca jest obrócona...
-
dziękuje za wyjaśnienie użyłem klucza dynamometrycznego i tak wszyscy uważają że to już jest przesada, silnik pracuje równiej i ciszej