FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: fazer151 w Styczeń 29, 2009, 15:00:29 pm
-
witam na 1 przy ruszaniu na zimnym silniku pasek piszczy a na cieplejszym to piszczy na 1 biegu na wyzszych obrotach.. jak go naciagnac?? SAMOCHOD TO polonez atu plus GSI 1.6
-
Luzujesz śruby od alternatora. Są 2. Jedna od naciągu (ta "do góry") i jedna u podstawy - mocowanie do silnika. Tą na dole też dobrze popuścić, bo czasami jest tak dowalona, że alternatora nie ruszysz. Bierzesz kawał dechy, czy czegoś co wejdzie między silnik a alternator, odginasz, a drugą ręką dociągasz śrubę. Później dociągasz tą na mocowaniu i gotowe.
Jak pasek nie był dawno wymieniany to go najpierw dobrze obejrzyj - może juz czas na nowy.
-
normalnie luzujesz dolny zawias i śrubę na prowadnicy wkładasz jakąś deseczke miedzy silnik a alternator szpanujesz dokręcasz i git ;)) dobrze jest mieć kogoś do pomocy. prawidłowo naciągnięty pasek powinien dać się wykręcić o 90 stopni. Pamiętaj ze pracują boczne powierzchnie paska a nie jego czoło jeżeli dotyka ono czoła koła pasowego pasek kwalfikuje się do wymiany
-
młotek z dłuższym trzonkiem wystarczy do naciągu, nie przesadzaj z naciągiem bo łożyska w pompie i altku niepotrzebnie będą cierpieć.
-
witam a wiec porobilem fotki i gdzie wsadzic tą rurke czy trzonek aby odepchnac alternator od silnika i gdzie poluzowac sruby bo chyba o to chodzilo a nie o odkrecanie
(http://img136.imageshack.us/img136/661/s7300558mk0.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=s7300558mk0.jpg)
(http://img218.imageshack.us/img218/3994/s7300559ne3.th.jpg) (http://img218.imageshack.us/my.php?image=s7300559ne3.jpg)
(http://img136.imageshack.us/img136/8169/s7300560pj3.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=s7300560pj3.jpg)
-
(http://images27.fotosik.pl/318/e8cbbebd98e5c3b0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e8cbbebd98e5c3b0)
Na zdjęciu zaznaczyłem Ci to miejsce, musisz stać od strony pasażera.
(http://images29.fotosik.pl/319/7666073c0bfa6714m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7666073c0bfa6714)
-
[ Dodano: 30 Sty 2009 08:46 ]
aha to na dole ;/ a snieg jest aha i ostatnie pytanie i ide robic dokrecac sruby i caly czas odchylac alternator czy odchylic go trzonkiem wyjac trzonek i dokrecic
-
cały czas odchylać i przykręcać. Przez to może się przydać 2 osoba.
-
Odchylasz trzonkiem alternator, az pasek zostanie optymalnie napiety i dokrecasz, zeby się alternator nie przesuwał.
Swoją drogą, jak piszczy, to może juz jego koniec przyszedł... Nie lepiej wymienic? Bo jezeli nic nie bylo grzebane przy alternatorze, to raczej nie powinien sie sam z siebie przesunąc... U mnie popiszczał 2 tygodnie, az się zerwal, zalozylem nowy bez ruszania srub i jest napiety jak fabryka przykazała. Gates, w nie najtanszym motoryzacyjnym - 12 zł...
Pozdrawiam
-
dokładanie - 12zł to nie pieniądz a ile frajdy z nowego paska pod machą :P
-
U mnie już w Czerniewicach pasek piszczał aż było mi wstyd, wymieniłem po zlocie. Za Gatesa dałem chyba 15 zł i piszczenie ustało :)
-
a mnie leży gdzieś pasek klinowy - okazał się za długi - jest do nowszego PNa, szkoda że nie jesteś z okolich Katowic bo bym Ci go dał za browara ... i tak mi leży niepotrzebny ...
-
nom do plusa jaki pasek powinien byc
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19020&highlight=katalog
-
naciagnelem ch... narazie a dzieki pasek kupie jakby co pzodrawiam mozna zamknac ;]