FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Luty 03, 2009, 11:30:28 am
-
Stare jak swiat sa dywagacje nt statycznego kata wyprzedzenia zaplonu i teorie pt , im wczesniejszy tym silnik żwawszy itp, ale też przesadzić nie można. Ja u siebie obserwuje, że gdy cofne troche bardziej niż fabryka radzi to faktycznie jakby lepiej ciągnie na wysokich obrotach, ale za to szarpie na niskich - tłok powiedzmy ma wątpliwość w którą ma iść stronę :) Myśle nad czymś takim aby wprowadzić korektę w charakterystykę samego regulatora odśrodkowego. Zwiekszyć jakoś masę ciężarków (np wklepać w ich dziurki kawałki ołowiu lub coś podobnego, aby bąrdziej wyprzedzał z obrotami silnika - co myślicie o czymś takim?
-
mozna robic rozne przerobki ,ale najgorsze jest to ,ze charakterystyki nie zbadamy,
mozesz zmniejszac/zwiekszac mase ,stosowac rozne sprezynki - tylko zabawy to z tym troche jest
-
KGB, da się zbadać przy pomocy oscyloskopu. budowa aparatu zapłonowego jest tak nieprecyzyjna, że szkoda roboty. należałoby zacząć od przerobienia łożykowania płytki z cewką, płytka przekręca się na tulei wałka. jest tam kawałek filcu nasączonego olejem- olej szybko wysycha i łożyskowanie chodzi na sucho. luz się powiększa, płytka ukosuje i gwiazda zaczyna uderzać w wystające z płytki ramiona czujnika. podczas kontroli lampą daje to efekt "pływania" zapłonu.
-
mam oscyloskop na chacie nawet :) ale balbym sie do niego podlaczac impulsy z cewki - za wysokie napiecie i uwali mi wejście ktore przewiduje max 200V... no i tylko jeden kanal...
-
ja tam się nie znam, ale jest specjalny czujnik w kształcie szczypków który zakłada się na przewód świecy.
-
Stare jak swiat sa dywagacje nt statycznego kata wyprzedzenia zaplonu i teorie pt , im wczesniejszy tym silnik żwawszy itp, ale też przesadzić nie można. Ja u siebie obserwuje, że gdy cofne troche bardziej niż fabryka radzi to faktycznie jakby lepiej ciągnie na wysokich obrotach, ale za to szarpie na niskich - tłok powiedzmy ma wątpliwość w którą ma iść stronę :) Myśle nad czymś takim aby wprowadzić korektę w charakterystykę samego regulatora odśrodkowego.
Kolego o ile dobrze pamiętam to na niskich obrotach za wyprzedzenie zapłonu odpowida podciśnieniowy wyprzedzacz(nie wiem jak to się dokładnie nazywa) Czesto peka w nim membrana i działa jak chce lub wcale. Sprawdź go najpierw a później kombinuj z odśrodkowym...
Pozdrawiam
-
To raczej jest tak, a przynajmniej po przeczytaniu ksiazki i przeanalizowaniu tego, tak to rozumiem. Ze jeden wyprzedza od obrotow, a drugi opoznia od podcisnienia, w efekcie jedno sumuje sie zdrugim i wypadkowa wychodzi mniejwiecej taka ktora w danych warunkach obrotow i obciazenia cisnienia jest gdzies bliska tej optymalnej - fizycznego zjawiska pt spalanie. Wiec stwierdzenie ze ktorys dziala w jakims zakresie obrotow jest wedlug mnie nie do konca trafne, aczkolwiek mozna faktycznie powiedziec, ze jak sie depnie na gaz, a jeszcze obroty nie podejda to bardziej juz dziala ten podcisnieniowy z racji spadku podcisnienia...
-
Nastawy książkowe to trochę takie na wyrost i z zachowaniem bezpieczeństwa pracy silnika,żeby trzymał prametry optymalne.Ale są magicy co ustawiaja na słuch i wtedy zapłon est ustawiany dla danego silnika indywidualnie.Wtedy auto i porządnie ciągnie i spalanie ma na przyzwoitym poziomie.Z tego co pisze w którejś książce to sprężynki w aparacie zapłonowym trzeba by wymieniać po 50tyś.km bo materiał z którego a wykonane zmienia swoją charakterystykę.
-
ja na przyklad wogole sie nie znam;-) ale przeczytalem wlasnie ze te sprezynki to czesciej duzo niz 50k powinno sie wymieniac bo ona traci swoj wspolczynnik sprezystosci b.szybko i wtedy wartosci plyna jak chca.... ksiazka to "usprawnienia poloneza"
-
Pytanie do znawcow, charakterystyki regulatorów odśrodkowych 1.5 i 1.6 rożnią się za sprawą sprężynek czy masy ciężarków ??
-
Cienka sprężynka jest taka sama. Gruba inna, ciężarki i krzywka na wałku też.
-
podciśnieniowy w 1.6 ma większy skok(czyt. wyprzedzenie) niż w 1.5, ale za to odśrodkowy ma większy skok w 1.5. Obydwa te ustojstwa służą do przyśpieszania zapłonu. Podciśnieniowy jest podłączonu w gaźniku do otwotu przy pierwszej przepustnicy i działa wtedy gdy przepustnica przechodzi koło tego otworu i to podciśnienie w nim wytwarza (dodawanie gazu z wolnych obrotów) na wolnych obrotach podciśnieniowy jest cofnięty na 0° wyprzedzeina. Gdy raptownie dodajesz gazu to podciśnieniowy najpierw przyśpieszy zapłon, a później się troche cofnie - dzieje się tak po to żeby bogatsza mieszanka paliwowa lepiej się spalała bo nie potrzebuje ona zbyt dużego konta wyprzedzenia... troche zagmatwałem, ja to wszystko wiem od kolegi wrb i to on jest raczej znawcą w tym temacie...
-
Z tego co pamietam w ksiazce to odsrodkowy 1.6 ma wieksze wyprzedzenie niz w 1.5
-
Źle pamiętasz