FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: elkuba w Luty 09, 2009, 18:04:58 pm

Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: elkuba w Luty 09, 2009, 18:04:58 pm
Witam,
nawalił mi termostat w poldku z silnikiem rovera 1.4 16V. Wie ktoś może gdzie on jest, i ewentualnie jakieś wskazówki praktyczne co do jego wymiany.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Luty 09, 2009, 18:10:49 pm
Kolego termostat znajdziesz przy ścianie grodziowej komory silnika pod kolektorem ssącym jak dobrze pamiętam, niestety trzeba się trochę pogimnastykować, wymiana jak to wymiana.
potem tylko dobrze odpowietrzyć i wio.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: specjalista w Luty 09, 2009, 18:15:41 pm
Mój termostat się nie zamyka i latem nie ma problemu, a zimą karton przed chłodnicę i nagrzewa mi się szybciej niż wiele nowych fur z dobrymi termostatami...

Wymieniłbym to gdyby nie ten dostęp - nędzny, jak do wielu podstawowych elementów w roverku...
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Luty 09, 2009, 19:04:30 pm
Cytuj (zaznaczone)

 przy ścianie grodziowej komory silnika pod kolektorem ssącym

wiesz że dzwoni tylko nie bardzo wiesz w którym kościele.
To jest nie od sciany grodziowej tylko od strony obudowy paska rozrządu, co nie zmienia faktu że dostęp to i tak kupa.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Luty 09, 2009, 19:57:22 pm
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

 przy ścianie grodziowej komory silnika pod kolektorem ssącym

wiesz że dzwoni tylko nie bardzo wiesz w którym kościele.


Daruj sobie takie komentarze - hę?
I termostat jest przy ścianie grodziowej!
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: marcij w Luty 09, 2009, 20:20:05 pm
Z praktycznych wskazowek , to plyn najwygodniej spuszczac wezykiem od podgrzewania przepustnicy, a zeby wyciagnac termostat , to wyjac cala obudowe termostatu z pompy wody (jest na wcisk) i nie odkrecac weza , ktory nachodzi na niego z drugiej strony. Sama obudowa jest skrecona trzema srubami. Dostep niemily , ale w tym silniku dobry dostep jest chyba tylko do cewki zaplonowej i filtra powietrza.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Luty 09, 2009, 21:42:33 pm
termostat jest zaraz za obudowa paska rozrzadu po lewej stronie patrzac na silnik od przodu. Odkrec przepustnice to dostep sie ulatwi. jesli zdecyduje sie na zdjecie weza to uwazaj na gumowy oring zeby go nie popsuc. przy zakladaniu posmaruj go mydlem na przyklad.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Luty 10, 2009, 10:33:38 am
Jimo..
Cytuj (zaznaczone)

Daruj sobie takie komentarze - hę?
I termostat jest przy ścianie grodziowej!


Numer 3 na poniższym obrazku.

(http://www.roverki.pl/modules/Nasze_Galerie/gallery/grafiki_admin/hgf03/cooling_flow_k16.jpg)
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Luty 11, 2009, 00:13:54 am
malo przejrzysty ten obrazek bo pochodzi z 214.

Jimo termostat w poldoroverze jest tak samo blisko sciany grodziowej jak tylna półka przednich zagłówkow.

i nie narzekajcie na dostep do termostatu, zapytacje Adima jak to jest jak jeszcze jest pompa wspomy przy termostacie. wystarczy nasadka 8mm na malej przedluzce i grzechotka, jeszcze dobry srubokrecik i termostat jest na wierzchu. nie straszcie czlowieka, juz gorsza jest wymiana kopułki i palca na wlozonym silniku
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Luty 11, 2009, 00:18:37 am
G.T., ma racje, tez nie widze zbytniego problemu. Grunt to dobry narządź :)
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 11, 2009, 11:08:28 am
kopułkę i palec wymienia się smiało pod warunkiem nie cofniętego silnika :) a do termostatu dostęp jest bardzo dobry :) już alternator gorzej wyciągnąc  :P
no ale sa tu tacy co w PWK wymienić mają straszliwy problem :) bo brak dostępu :)
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Luty 11, 2009, 17:21:28 pm
Cytuj (zaznaczone)

już alternator gorzej wyciągnąc

Żartujesz ? 7 minut z zegarkiem w ręku od otwarcia maski... przez ostatnie pare dni doszedłem do perfekcji.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Luty 11, 2009, 19:04:08 pm
no wlasnie. tez nie wiem o co biega z tym alternatorem.  :mrgreen:

co do termostatu - czasem nie chce wyjsc obudowa termostatu z bloku.  i trzeba sie niezle naszarpac aby wylazla.
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 11, 2009, 19:08:49 pm
bo nie widzieliscie u mnie altka :D
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Adim w Luty 11, 2009, 19:37:18 pm
Cytat: "G.T."
i nie narzekajcie na dostep do termostatu, zapytacje Adima jak to jest jak jeszcze jest pompa wspomy przy termostacie


Zgadzam się wymiana jest bezproblemowa. Ja jakieś 2 miesiące temu wymiwniałem i to 2 razy, bo kupiłem jeden i był zepsuty. Może to nie jest tak proste jak w OHV ale nie jest znowu taki starszne  :D

Tu jast fotka jak to u mnie wygląda
(http://images45.fotosik.pl/61/0d1a30c9d54ace02m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d1a30c9d54ace02)
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Luty 11, 2009, 20:30:41 pm
Cytat: "Adim#1933"
Cytat: "G.T."
i nie narzekajcie na dostep do termostatu, zapytacje Adima jak to jest jak jeszcze jest pompa wspomy przy termostacie


Zgadzam się wymiana jest bezproblemowa. Ja jakieś 2 miesiące temu wymiwniałem i to 2 razy, bo kupiłem jeden i był zepsuty. Może to nie jest tak proste jak w OHV ale nie jest znowu taki starszne  :D

Tu jast fotka jak to u mnie wygląda
[url=http://images45.fotosik.pl/61/0d1a30c9d54ace02m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d1a30c9d54ace02)[/URL]


jeeeeeeeeee zobaczylem kawalek mojej Żaby :D
Tytuł: Termostat w rover 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Morales w Październik 23, 2009, 12:42:43 pm
W przeciągu ostatniego roku wyciągałem termostat 7 razy(już nie jest to takie straszne jak za pierwszym razem :D ) , przy czym 2 razy zakładałem nowy(lipne partie się trafiły) i to tylko z tego powodu, że cały czas się lało z obudowy, a dokładnie z uszczelki. Czy ma ktoś jakiś dobry patent na uszczelkę do tej obudowy? Bo z wężyków nic się nie leje, oringi są dobre, tylko ta uszczelka wiecznie przecieka, tak że wycieka mi kilka ml płynu na podłogę dziennie po nocnym staniu w garażu :P