FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Maniek w Luty 13, 2009, 16:53:02 pm
-
Witam. Od razu chce napisac, ze moje auto to nie polonez. Mialem dawniej tu konto "Jagos" i posadalem poloneza Rovera 1.6 16V. Mam problem z moim autem ktore teraz mam i na zadnym forum typu HONDA, Nissan nie kwapia sie by mi pomoc, odpowiedziec. Posiadam Isuzu Gemini GTI 1.6 16V DOHC 140KM. Wszystko bylo super do pewnego czasu. Kilka dni temu zaowarzylem spory spadek mocy na wysokich obrotach no i na niskich mi sie tak nie zbiera jak wczesniej. Odciecie ma przy 9200rmp i do odcinki ciagnol jak szalony. ostatnio przy 6tys zaczol tracic moc i od 7tys silnikiem strasznie trzesie. na kazdym biegu od 1000-2200rmp szarpie, ale to chyba wina swiec albo przewodow, ale przewody mam nowe. fabrycznie ma 7,8s-100km a teraz jak by mial z 9s;/;/ na 1biegu rozpedzal sie do 70km/h, 2-120, 3-150, 4-190 i 5-220 teraz na 2 ledwo poleci 80km/h ;/ . dodam, ze odkad zaowarzylem spadek mocy-od strony rozrzadu jak dam wiecej obrotow to silnik dziwnie brzeczy. Pomozcie bo nie mam zielonego pojecia co to moze byc :( i z gory przepraszam ze pisze nie na tym forum, ale zawsze tutaj moglem liczyc na pomoc. pozdrawiam :)
-
a rozrzad ci nie przeskoczyl?
mi to wyglada na przestawienie rozrzadu
-
G.T. ostatnio zaczolem sie wlasnie zastanawiac czy czasem ktorys walek mi nie przeskoczyl o zabek. Dawno bym to zrobil, ale nie mam ksiazki serwisowej. Przeszukalem calego neta. Gdyby ktos mi pomogl w szukaniu byl bym bardzo wdzieczny. Te silniki byly montowane w LOTUS M100 i kilka sztuk w Geo Storm ale sa produkcji Isuzu. Jest to silnik 1.6 16V DOHC z oznaczeniem 4XE1. Jesli ktos ma pomysl na znalezienie nawet w angielskiej wersji bedze chorobliwie wdzieczny. Mam naklejke ze poprzedni wlasciciel wymienial przy 100000km rozrzad ale w Peugeocie. Mam przejechane 170tys i chyba najwyzszy czas wymienic pasek.
-
albo pompa paliwa nie domaga juz.
-
pojawil sie nowy problem :( z rana ciezko mi odpala :( musze krecic go troche..... albo kilka razy przepompowac wahe i wtedy odpala. Moze to jednak wina pompy jak wspomnialmlodyolek#1934,
-
to sprawdz cisnienie na pompie.
-
a na zimnym nie pali czasem na 3 garach ?
-
No juz rozwiazalem problem odnosnie braku mocy... Poluzowal sie napinacz paska rozrzadu i pasek byl luzny tak ze przy jego wcisnieciu uginal sie ok 2,5cm, az w szoku jestem ze nic powazniejszego sie nie stalo :roll: Teraz autko odcina przy 9200rmp :mrgreen: ale to nie wszystko.... :( Na wolnych obrotach(na jalowym biegu) obroty spadaja nawet do 200rmp i czasem gasnie. Ten objaw pogazal sie jakies 3 dni temu. Mam podejrzenia co do przewodow WN... ten co idzie z kopulki do rozdzielacza mial przebicie....(jest jakis sposob-nie reka) na sprawdzenie czy przewody nie maja przebicia?? Bo dzis poczolem co to sa 102KW :P i mam dziwne odglosy z kol. ssacego... takie... bul bul co 0,5sek :shock: Dzieki za wszelkie rady. Pozdrawiam
-
jak nie wiesz w jakim sa w stanie to zmien przewody - przeciez to cie bedzie kosztowalo max 80pln
a sprawdzic mozesz na warsztacie jak maja odpowiedni miernik (klamre zaklada sie na przewod)
-
KGB, Haha 80zl?? o 100zl sie pomyliles.... Przewody, paski sa identyczne jak W Toyota Sypra wiec ponizej 150zl nie zchodza :P Przedody od swiec mam super a wczoraj wymienilem ten przewod od kopulki i nadal obroty spadaja do 200rmp :( patrzylem czy nie mam przedmuchow gdzies na ssacym kolektorze, wszystkie rurki podcisnieniowe posprawdzalem i nic :( Ale odpiolem czujnik powietrza ktory znajdyje sie w kolektorze ssacym i zero reakcji :( Dzis odepne sonde lambda i sprawdze jego reakcje...
[ Dodano: 17 Lut 2009 12:03 ]
ah no wlasnie... dodam, ze na zimnym jest wszystko ok. Jak sie rozgrzeje do ok 70st. to zaczynaja opadac obroty
-
a kto ci kaze zakladac przewody za taki szmal skoro mozna tansze - np. pojedynczy Boscha do szkarady kosztuje 15pln i uwazam ,ze to drogie przewody ,a szkarada zadowala sie żółtym badziewiem do malucha za 12pln komplet (dwa przewody)
skoro nagrzany wariuje to sprawdz sonde
moze problem z elektryka ,bo na 200rpm to by nie pracowal
-
to jest wielopunkt? Sprawdz, czy przepustnica nie jest brudna.
-
tak wielopunkt.... mialem dzis zamiar sprawdzic i jak cos oczyscic przepustnice, ale braklo czasu. Podobnie z sonda
[ Dodano: 19 Lut 2009 10:11 ]
Guciu1801, miales racje. Wczoraj wykrecilem przepustnice... bylo w niej ze 2mm tego dziadostwa. Wyczyscilem i spolerowalem srodek. A czujnik powietrza to byl taki zasyfialy ze szok. Dzis zamontowalem przepustnice i wskazoweczka elegancko trzyma 900rmp i nawet nie drgnie :D:D Dociskam gaz do odcinki i puszczam i elegancko opada i trzyma900rmp.... :mrgreen:
Narodzilo sie nowe pytanie.... Chce wyczyscic w srodku kolektor ssacy .... ktos zna moze jakas chemie na rozpuszczenie i wyplukanie tego dziadostwa ze srodka??
[ Dodano: 19 Lut 2009 10:12 ]
Ahaaaa.... zdjolem ogrzewanie przepustnicy... czy nic nie grozi?? nie wiem po co one w ogole jest... :wink: :idea: