FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pier_1616 w Luty 13, 2009, 19:03:08 pm
-
Witam, po kilku latah ;)
przed miesiącem kupiłem kolejnego poloneza i mam maly niedosyt.
na zimnym silniku obroty są ok. 1000
natomiast po przekroszeniu ok 70 st.C zaczynają sie trzyma w okolicach 1400
powyższe obiawy są na gazie
na bezolowiowej natomiast zimny się trochę szarpie, a gdy jest ciepły obiawy jak na gazie.
gdyby nie to, że spalanie gazu wychodzi powyżej 13l/100km to bym się tym za bardzo nie przejmowal. nie jest do finansowo drogo (zwarzywszy na to, ze poprzednik byl bez gazu i rozregulowany gaznik mial - palil >11l bezolowiowej), ale ta nieprawidlowoś mnie denerwuje.
jakie powinny byc obroty biegu jałowego na wtrysku boscha?
-
u mnie na ciepłym silniku ok 900obr/min
spróbuj odpiąć akumulator.
Podepnij kompa i sprawdź. Być może któryś z czujników fałszuje parametry.
-
nie mam laptopa, nie mam programu diagnostycznego, nie mam kabla...
więc nie podepne kompa. co mogę sprawdzic bez specjalistycznych narzędzi diagnostycznych?
-
Pisze że to wtrysk ale jeśli ci chodziło o mono wtrysk jedz do opla sprawdzą ci masz taki typ jak w astrach czy kadetach.
-
Pisze że to wtrysk ale jeśli ci chodziło o mono wtrysk jedz do opla sprawdzą ci masz taki typ jak w astrach czy kadetach.
Nie prawda!
Masz taki jak w np. VW. Może warto zapłacić parę złotych za diagnostykę? Może to być coś z sondą, w boschu jej wskazania są brane pod uwagę przez kompa właśnie po osiągnięciu 70*c.
-
Nie zrozumieliśmy się chyba jeśli to mono wtrysk na boschu to na 100% Jest taki w astrze i kadecie 8v na mono wtrysku. jestem pewien na pewno mam znajomego jeździ do nas na kompa.
-
Przykro mi ale nie masz racji. Mylisz boscha z abimexem.
-
Przykro mi ale nie masz racji. Mylisz boscha z abimexem.
Zdawało mi sie że tam bosch pisało ale sie upewnię i odpisze plus może masz racje tak twardo postawiłeś na swoim :P
-
Ja mam taki problem: na wolnych obrotach czy to na ssaniu czy nie obroty lekko pływają. Jak jest ciepły obroty trzyma ok 900 +/- 50 tak pływaja, natomiast jak wcisne pedal w podloge to lapie totalnego mula, najpierw lekko spadnie z obrotów a potem idzie w góre. powyzej 1100obr. juz takiego problemu nie ma. Gazu nie posiadam.
-
hans,
resetowales kompa ?
-
jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Na zupełnie zimnym silniku w zakresie ok.1800-3000 obr./min. strasznie rzuca silnikiem, aż buda się trzęsie. czy to wypadające zapłony, czy źle podawana dawka paliwa (na ciepłym nie ma takiego efektu). Jak z tym zawalczyc?
-
Może po prostu cewka zapłonowa prosi się o wymianę :| Moja tak robiła, to jej powiedziałem won! i wstawiłem nówkę Boschówkę :mrgreen:
-
A o takich pierdołach jak świece pamietasz ?
-
Na samym dole w zespole wtryskowym jest taki siłownik potrącany przepustnica przy zamykaniu -daje sygnał do komputera ze silnik schodzi z obrotów czy coś takiego- z wiekiem sie zacina na stale albo ciężko chodzi i nie zawsze daje sygnał do kompa -trzeba to oczyścić, nasmarować, wymienić, ewentualnie coś podgiąć aby było dobrze i zresetowac kompa
-
to czujnik wolnych obrotow (czyli puszczenia przepustnicy)
jest zamontowany na trzpieniu serwomotoru i wlasciwie to stycznik
rzeczywiscie warto to psiknac i przeczyscic ,bo komp moze nie wiedziec ,ze pracuje na luzie,
ale jak to sie ma do telepania silnikiem przy 3000rpm to nie wiem - musialby sie zetknac na stale
-
KGB, tak, resetowalem, nawet wymienilem silniczek krokowy i nadal to samo.
-
KGB, tak, resetowalem, nawet wymienilem silniczek krokowy i nadal to samo.
a to ty masz abimexa ,a nie boscha
to moze ci MAP siada i dlatego te zmulki
-
KGB, boscha mam :P czemu takie muly nie wiem nadal...
-
w boschu nie ma silniczka krokowego ,tylko serwomotor
na jego czubku jest styk wolnych obrotow i wlasciwie tylko to moze zakłocac prace wolnych obrotow
-
KGB, no to moj blad :P przepraszam. Wymieniałem to i nic nie pomoglo.
-
w boschu nie ma silniczka krokowego ,tylko serwomotor
działający na zasadzie silnika krokowego, wewnątrz tej obudowy, którego zasada działania jest taka sama w jednym i drugim przypadku :mrgreen:
w Boschu za powietrze wolnych obrotów odpowiada pochylenie przepustnicy, a w multecu powietrze wolnych obrotów dostaje się przez kanał obejściowy :mrgreen:
Sprawdź, czy na wszystkich kablach jest iskra
-
ha, dzięki za te odpowiedzi z ostatnich 2-3 dni, wiele mi naświetliły, jeśli chodzi o wolne obroty
co do resetu kompa. czy opis resetu boscha podany w malej czerwonej instrukcji obsługi jest prawidłowy?
-
GrzesiekBP,
zasada dzialania tych urzadzen jest inna - chyba ze za zasade dzialania uwazasz zwiekszenie przeswitu dlawiacego silnik ,ale nie w tym rzecz
pier_1616, odepnij wtyczke przy kompie ,poczekaj pare minut i podlacz spowrotem - ot caly reset boscha
-
KGB, nie róbmy OT, każdy wie o co chodzi, tylko po swojemu interpretuje :mrgreen:
-
Nie wiedziałem gdzie umieścić, a i niewiele znalazłem w szukajce - interesuje mnie montaż większego wtryskiwacza do 1.6 GLI. Gdzieś mi się na forum obiło o uszy, że pasuje z VW 1.8. Nie umiem teraz tego odnaleźć, a nie będę zakładał nowego tematu. Czy warto zainwestować te 80zł i kupić na allegro, czy raczej to taka plotka której nikt nie zweryfikował?
-
Na forum ktoś montował. Ponoć Bosch na nim chodził wreszcie jak powinien :P Jak mi się będzie chciało to poszukam. I spalanie wcale nie wzrosło.
-
PLUS98 miał wtrysk z VW 1.8 i pisał że jest dużo lepiej, a spalanie nie wzrosło.
-
Potwierdzam. Zyskał dużo w stanach pełnego otwarcia przepustnicy gdy wskazania sondy nie są brane do ustalenia ilości paliwa. Wyraźnie wzrosła prędkość max.
-
Mam polonez 1.6 GLI i jest taki problem że na 10 tysiącach obrotów telepie co to może być
pytałem się wielu ludzi i mówili mi że mogą być świece. Po wymianie świec poprawiło się trochę ale dalej telepie na 10 tysiącach odp
-
na 10 tys. mowisz.... :D
od kiedy masz to telepanie? grzebałeś cos i zaczeło, czy tak nagle?
-
Kłopot mam od 2 lat .
2 lata temu zaczoł ciec olej jak jest góra silnika to jest tam taka uszczelka i właśnie mechanik wymienił od razu wymienił olej i samochód przyjechał z warsztatu strasznie głośno pracował i oczywiście się telepał mechanik mówił że trzeba tak trochę pojeździć . Po czasie samochód znalazł się u tego samego mechnika żeby zrobił ten silnik żeby po prostu ciszej chodził byłem uciszony bo nareszcie ciszej pracował ale te obroty niestety zostały . Mówił że trzeba ustawić mu te obroty ale słyszałem że na wtrysku robi się to jakoś inaczej niż na gaźniku czy wogóle się nie ustawia bo komputer steruje tymi obrotami
dobra teraz w czwartek zostały wymienione świece i to nie pomogło :( :(
-
Grzebał przy klawiaturze i spieprzył coś. Zmieńcie mechanika i wyregulujcie zawory. Na górze silnika jest kilka uszczelek, ale pewnie chodziło o uszczelkę pokrywy zaworów.
-
oj 1000 obr pomyłka
[ Dodano: 04 Lip 2009 22:24 ]
ta dokładnie
[ Dodano: 04 Lip 2009 22:25 ]
i mechnik został zmieniony a pomocy
[ Dodano: 04 Lip 2009 22:42 ]
Kłopot mam od 2 lat .
2 lata temu zaczoł ciec olej jak jest góra silnika to jest tam taka uszczelka i właśnie mechanik wymienił od razu wymienił olej i samochód przyjechał z warsztatu strasznie głośno pracował i oczywiście się telepał mechanik mówił że trzeba tak trochę pojeździć . Po czasie samochód znalazł się u tego samego mechnika żeby zrobił ten silnik żeby po prostu ciszej chodził byłem uciszony bo nareszcie ciszej pracował ale te obroty niestety zostały . Mówił że trzeba ustawić mu te obroty ale słyszałem że na wtrysku robi się to jakoś inaczej niż na gaźniku czy wogóle się nie ustawia bo komputer steruje tymi obrotami
dobra teraz w czwartek zostały wymienione świece i to nie pomogło :( :(
1000 obr na min :) :) pomyliłem się
[ Dodano: 04 Lip 2009 22:42 ]
o uszczelkę pokrywy zaworów.
-
Jak bardzo telepie?
Może poduszki silnika trzeba wymienić?
-
telepało średnio ale świece wymieniłem i jest lepiej ale i tak trochę telepie przerywa na niskich obrotach :( :(
[ Dodano: 05 Lip 2009 00:32 ]
na 1500 obr nie telepie ale na 1000 telepie
[ Dodano: 05 Lip 2009 00:44 ]
ale poduszki chyba nie ale jak myślicie może cewka zapłonowa albo kable do świec
[ Dodano: 05 Lip 2009 00:45 ]
albo zle ustawione zawory bo mial ustawione
[ Dodano: 05 Lip 2009 00:46 ]
nie wiem dlatego poradzam się was
[ Dodano: 05 Lip 2009 00:47 ]
postaram sie nagrac filmik na yotuba
[ Dodano: 05 Lip 2009 11:09 ]
i jak myślicie co to może być :( :(
[ Dodano: 05 Lip 2009 11:11 ]
bo telepanie jest lekkie ale czuć jak się siedzi w aucie że w pewnym momęcie telepnie nieźle
-
masz gaz?wymienałeś świece.. jaki kolor miały elektrody?
Co znaczy głośniejsza praca?
Czy na wszystkie gary "pali" ? (super techniczny język :D)
Przewody wyskokiego napięcia oki?
zresetuj komputer.
ustaw jeszcze raz zawory. (może gniazd jeszcze nie wypaliło)
-
Dzięki daro za odpowiedz była strzelona w 10 to są zawory ale będą ustawiane po zlocie wielkie dzięki :D :D
-
Właśnie wróciłem od mechanika - wymienił mi cewkę w Boschu, bo miała podobno zwarcie (możecie mi to wytłumaczyć swoją drogą, bo nie kumam). Po odpaleniu chodził równiutko, ale gdy podjechał pod dom (15km) trzyma obroty - 1500, potem wzrasta bardzo powoli do 1700 po czym wraca do 1500 i po minucie schodzi do 1000, a czasami w ogóle nie schodzi. Czyżby winowajcą była nowa cewka?
-
zrob reset kompa