FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Pietro w Luty 13, 2009, 22:04:17 pm
-
Witam
Mam mały problem. "Wydmuchało" mi uszczelkę pod głowicą. Niestety nie bardzo wiem czemu, a chce sam ją wymienić. Zastanawiam się czy to pompa wody, termostat a może coś z przewietrzaniem silnika. Kilka dni zanim to się stało nie miałem ogrzewania pomimo, że przejechałem co najmniej 20km. Następnego dnia już grzało. Wskaźnik temp cieczy chłodzącej wskazywał około 70 stopni i pojawił się siwy "dym" ;) Sama wymiana uszczelki nic mi nie da jeśli coś innego jest niesprawne. Może macie jakiś pomysł bo wszystkiego na raz nie wymienie.
-
może być termostat walnięty i czujnik temp który jest gdzieś zaraz obok niego. ale przy wymianie uszczelki od razu radze zrobić planowanie głowicy bo materiał z którego jest zrobiona ma mała odporność na przegrzania. ale co do czujnika temp to nie jestem pewien bo u mnie są 2 czujniki i każdy podłączony pod co innego, jeden pod wskaźnik a drugi pod czerwona lampkę i jak ja przegrzałem swojego potwora to przynajmniej czerwona lampka dala znać ze przesadziłem, a wskaźnik temp. nie działał z powodu zerwanego kabelka do czujnika.
-
Jeszcze jedno pytanie. Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą konieczna jest jakaś regulacja zaworów czy da radę bez.
-
nie ma potrzeby regulacji zaworów ponieważ w tym silniku były zastosowane hydro popychacze tak ze luz sam sie koryguje , a co do uszczelki głowice trzeba dokręcać dynamometrem ! i w odpowiedniej kolejności dobrze by było gdyby ci to zrobil fachowiec .
-
A mi się wydawało, że mam w dieselku regulację płytkową.
-
A mi się wydawało, że mam w dieselku regulację płytkową.
bardzo mozliwe aczkolwiek nie koniecznie. owszem w peugeocie/citroenie byly stosowane plytki. Pietro, sprawdz stan plynu na ZIMNYM SILNIKU :!: :!: :!: jak bedzie malo, dolej plyn, odpal i nie zakrecaj korka od zbiorniczka wyrownawczego. jak plyn bedzie ci wywalalo gora i wyjmij termostat TEZ NA ZIMNYM SILNIKU :!: :!: :!: . zalej nawet woda, odpal tez na nie zakreconym korku jak plyn nie bedzie wywalany gora to to znaczy ze termostat do dupy. jak bedzie wywalac gora to uszczelka poszla w cholere. po zdjeciu glowicy dobrze jest sprawdzic plaskosc bloku silnika. w dieslu czesto gesto potrafi sie zrobic dolek miedzy cylindrem a kanalem wodnym i kompresja ucieka z tloka w kanaly wodne i tym o to sposobem plyn chlodzacy jest wywalany z ukladu. nie pytaj skad to wiem bo przez takie cos wywalilem 2 razy po 600zl na remont diesla.
[ Dodano: 21 Mar 2009 17:22 ]
aa i jeszcze jedna wazna sprawa. jak jest walnieta uszczelka pod glowica w dieslu to nie zalaczaja sie wiatraki chlodnicy :!: :!: :!: