FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: utek w Luty 15, 2009, 21:07:08 pm
-
Jaki może być powód spalonego kontrolera świateł mijania. Spalił sie bo jest gdzieś problem, czy może się po prostu spalił ze starości?
-
Hmm , mozliwe , ze ja o czyms nie wiem , ale co dokladnie masz na mysli piszac "kontroler swiatel mijania" ?
-
Powodem może być i jedno i drugie ;)
Tylko czy on się spalił i nie załącza czegoś, czy spalił się tak, że np podtopiony jest?
-
Brak świateł mijania i stopiona obudowa przy jednym konektorze.
-
Tak bywa w Plusach (tfuu... :P )- mialem dokladnie to samo w ATU.
Swiatla mijania padly (najpierw czesto przerywaly na dosc dlugo) a nastepnie podziekowaly za wspolprace. Upalona na brazowo obudowa wzdluz jednego pina (tak tak - jezdzenie non-stop na swiatlach sie klania).
Wymieniony APE-21 na zamiennik hybryda i smigal (kupiony nowy wiec pewnie podziala ale ponad 10A robi swoje)...
Przyczyna? Poza obowiazkiem jazdy na wlaczonych swiatlach mijania i kiepskim rozwiazaniem calego sterownika - brak. Jednak zwykle przekazniki w minusie to jest to!
-
a ja mam takie pytanie: czy w plusie kontrolka (zielona) swiatel mijania powinna dzialac caly czas gdy te sa wlaczone ? mi zapalila sie na 1 raz, 1 wlaczenie zaplonu, swiatla dzialaja jak ta lala, zarowka jest ok a kontrolka nie pali... w instrukcji nie ma o niej nawet wzmianki :>
-
W Plusach kontrolki mijania nie smigaly fabrycznie :) Trzeba rzezbic w wiazce aby kontrolka sie palila - brak styku w kostce zegarow oraz kilkunastu cm kabelka.
-
Co do upalania tego, to też kwestia wyłączania świateł przy rozruchu. Lepiej wyłączyć światła przed odpalaniem, bo każde załączenie to dużo ciepła i przypalanie styków.
-
Co do upalania tego, to też kwestia wyłączania świateł przy rozruchu. Lepiej wyłączyć światła przed odpalaniem, bo każde załączenie to dużo ciepła i przypalanie styków.
Wytlumacz mi to prawami fizyki bo jakos nie lapie...
-
Co do upalania tego, to też kwestia wyłączania świateł przy rozruchu. Lepiej wyłączyć światła przed odpalaniem, bo każde załączenie to dużo ciepła i przypalanie styków.
Wytlumacz mi to prawami fizyki bo jakos nie lapie...
2 sprawy:
Jak się załącza styk, to nie od razu przylega w całości, bo nie jest idealnie gładki. W związku z tym w momencie załączania występuje iskrzenie, a styk się przypala bo przez te "małe kawałki styku" idzie duży prąd.
To samo przy wyłączaniu, dodając do tego, że wtedy napięcie mamy jeszcze większe, traktując żarówkę jako układ RC.
I to właśnie dlatego nie załącza się włącznikiem, tylko przekaźnikiem. W przekaźniku samo załączenie następuje dużo szybciej niż włącznikiem, więc te zjawiska zachodzą krócej.
-
2 sprawy:
Jak się załącza styk, to nie od razu przylega w całości, bo nie jest idealnie gładki. W związku z tym w momencie załączania występuje iskrzenie, a styk się przypala bo przez te "małe kawałki styku" idzie duży prąd.
To samo przy wyłączaniu, dodając do tego, że wtedy napięcie mamy jeszcze większe, traktując żarówkę jako układ RC.
I to właśnie dlatego nie załącza się włącznikiem, tylko przekaźnikiem. W przekaźniku samo załączenie następuje dużo szybciej niż włącznikiem, więc te zjawiska zachodzą krócej.
Powiem krotko - moim zdaniem (sprawdzone na wlasnym przykladzie) calosc nie grzeje sie z powodu zestykow lecz ze wzgledu na zwiekszona rezystancje polaczen - przede wszystkim nozka kontrolera - zlaczka na przewodzie w puszce bezpiecznikowej np. z powodu korozji, obluzowania itd. Calosc rozchodzic sie po obudowie i mamy co mamy - podobnie jest z kontrolerem APE-07...
-
W Plusach kontrolki mijania nie smigaly fabrycznie :) Trzeba rzezbic w wiazce aby kontrolka sie palila - brak styku w kostce zegarow oraz kilkunastu cm kabelka.
ale ja nie rzezbilem niczego, po prostu sie ta lampka zapalila.
-
W Plusach kontrolki mijania nie smigaly fabrycznie :) Trzeba rzezbic w wiazce aby kontrolka sie palila - brak styku w kostce zegarow oraz kilkunastu cm kabelka.
W caro plus 1998 działała fabrycznie.
-
w 2001 też śmiga.
-
No to zmieniam koncepcje - w Plusoroverach nie dziala :D
A tak na serio - byly 2 rodzaje zegarow - do 98/99 i po. Poza tym kilka innych wersji "softu" i moze w kazdych bylo inaczej. W zadnym z moich Plusoroverow nie bylo nawet styku we wtyczce - ale zaroweczka w zegarach oczywiscie tak... :)
-
U mnie w 97 świeci tylko postój, mijania nie ma... Jak się dostać do liczników? Gdzie są jakies zatrzaski, bądź inne "ch*"e muje dzikie węże, bo odkręciłem 8 śrubek które są (4 koło zegarów, 2 na środkowym nawiewie i 2 przy lusterku), odczepiłem pokrętła od nawiewów przy lusterku kierowcy i te na środku i coś mi nadal trzyma, ale nie mogę dojść co, a nie chcę nic urwać... Chcę podświetlenie sobie wymienić, proponujecie jakieś konkretne żaróweczki, bądź diody? Chcę to zrobić w stylu Audi po 2000 roku i chcę się jakoś za to zabrać, teraz ferie, to trochę więcej czasu na zabawę...
-
No to zmieniam koncepcje - w Plusoroverach nie dziala :D
A tak na serio - byly 2 rodzaje zegarow - do 98/99 i po. Poza tym kilka innych wersji "softu" i moze w kazdych bylo inaczej. W zadnym z moich Plusoroverow nie bylo nawet styku we wtyczce - ale zaroweczka w zegarach oczywiscie tak... :)
Ja myślałem, że to była po prostu kwestia braku kontrolki od świateł mijania, bo jak wiadomo początkowo w większości egzemplarzy była tam kontrolka świec żarowych. Nie wiem jak było w zegarach z rovera.
-
U mnie w 97 świeci tylko postój, mijania nie ma...
Przeciez mowilem...
bądź inne "ch*"e muje dzikie węże
Ekhmm... ze co prosze?
ale nie mogę dojść
:shock: :roll:
Nie moglem sie powstrzymac ;) Zatrzaski zatrzaski i zatrzaski - jezeli nie robiles tego wczesniej to strzeli Cie jasna cho..era i masz duze szanse ja polamac. Tam gdzie odkrecales wkrety masz i zatrzaski (na gorze dokladnie tam gdzie wkrety byly przykrecone) oraz na dole pod kratkami nawiewow. Ogolnie kijowa robota - nawet w ASO lamia ramki na potege :)
Chcę to zrobić w stylu Audi po 2000 roku i chcę się jakoś za to zabrać, teraz ferie, to trochę więcej czasu na zabawę...
Aby to zrobic potrzebowac bedziesz raczej emerytury... Zaroweczki i LEDy T5 mozesz sobie odrazu podarowac...
[ Dodano: 18 Lut 2009 17:33 ]
Ja myślałem, że to była po prostu kwestia braku kontrolki od świateł mijania, bo jak wiadomo początkowo w większości egzemplarzy była tam kontrolka świec żarowych.
W plusach kontrolka swiec zarowych zamiast mijania? Czegos tutaj nie rozumiem. Kontrolki byly w plusach zawsze - tyle ze nie swiecily w "wybranych" egzemplarzach (zapewne z poczatku produkcji)
-
W plusach kontrolka swiec zarowych zamiast mijania? Czegos tutaj nie rozumiem. Kontrolki byly w plusach zawsze - tyle ze nie swiecily w "wybranych" egzemplarzach (zapewne z poczatku produkcji)
No właśnie nie były od zawsze:)
-
W plusach kontrolka swiec zarowych zamiast mijania? Czegos tutaj nie rozumiem. Kontrolki byly w plusach zawsze - tyle ze nie swiecily w "wybranych" egzemplarzach (zapewne z poczatku produkcji)
No właśnie nie były od zawsze:)
Pokaz jak mozesz takie zegary z Plusa...
-
Moje kontrolki 1.6 GLI PN PLUS (starałem się jak najwyraźniej, ale telefonem słabo wychodzi)
(http://images39.fotosik.pl/62/6df5d335c46355bem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6df5d335c46355be)
A Tu też moje 1.9 GLD PN PLUS (wersja z kontrolką mijania i świec zarowych)
(http://images45.fotosik.pl/66/04072b25a8988a77m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=04072b25a8988a77)
[ Dodano: 2009-02-18, 18:51 ]
Na Allego też są
http://allegro.pl/item553938480_licznik_polonez_caro_plus_1_6.html
-
Eeee... Ty tu z dieslem wyskakujesz :P Nie bylo Plusodiesla a Trucki sie nie licza :)
Masz ponad 300kkm nakulane w Plusie? Chyba ktos Ci licznik przekrecil :D
-
W moim pierwszym Plusie z 1997 roku (koniec) jest kontrolka świateł pozycyjnych i świateł mijania. Wdrugim z tego samego przedziału czasu jest kontrolka tylko świateł pozycyjnych (w miejscu tej od świateł mijania jest kontrolka świec żarowych - licznik 100 % oryginał). Oba samochody to 1.6 GLI.
-
To są zegary z dwóch różnych polonezów.
Pierwsze są z caro plus 1.6. Fotka o którą prosiłeś: brak kontrolki świateł mijania, w zamian za to kontrolka świec żarowych.
Druga, to zegary z caro plus 1.9 (jak się okazuje były jednak dostępne). Tu jest i kontrolka świateł mijania i świec żarowych. Brakuje za to kontrolki od podgrzewanych foteli.
Odnośnie widocznego przebiegu, to tyle miało nadwozie caro plusa z którego pochodzą powyższe zegary. Silnik był już inny (obydwa diesle, I właściciel).
Mój caro plus ma 244 865 km czy jakoś tak.
-
Zaroweczki i LEDy T5 mozesz sobie odrazu podarowac...
A więc co proponujesz?
-
Wracamy do sprawy.
Znów pojawił się problem ze światłami. Teraz gdy pstryknę przełącznik na pozycyjne, zapalają się światła mijania. Po przekręceniu kluczyka, gasną mijania i palą się same pozycyjne, czyli tak jak być powinno.
Dodam, że zauważyłem ze kontroler świateł znów się chyba nadpala, bo obudowa przy wiadomym wtyku zabrązowiła się.
-
Zdejmij gorna czesc klawisza i zobaczysz czy plastikowe nozki sa przytopione czy nie. Odpalasz i gasisz silnik przy wlaczonych swiatlach?
-
Zapomniałem dodać, że żeby zgasić silnik, muszę też zgasić światła. Wcześniej było odwrotnie, jak w większości plusów.
-
To jeszcze raz. Mam problem ze światłami mijania i to tylko z tyłu. Zapalają się kiedy "pogmeram" przy przekaźniku, w przeciwnym razie ciemności. Co może być powodem? Podejrzewam, że nie jest to wina przekaźnika? A może?
Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką auta, ale ten problem doprowadza mnie do szału <zła>
-
Odkopuję. Widzę, że temat był, dobrze że znalazłem, bo by mnie z.ebali jak psa :D
A więc podmieniłem sobie liczniki. Oba chodziły w PN + z silnikami 1.6 benzyna oczywiście.
Licznik z 1999 roku wyświetla włączone światła mijania, a licznik z auta z 1997 roku wyświetla świece żarowe.
Niestety potrzebuję licznik z 1997 roku, więc pytanie - czy jeżeli dobrze rozumiem to co wyżej, to w tym liczniku z 1997 roku nie ma kontrolki świateł mijania? Bo jeżeli tak, to gdzie jest błąd w instalacji (błąd w sensie różnicy między licznikami czy też wiązką), że mi się świeci kontrolka świec żarowych?
-
To tak liczniki w 97 występowały raz takie raz takie tj. raz z kontrolką świateł, a raz z kontrolką świec (np. ja mam na szczęście z światłami)
Myślę że pakowali takie bo innych nie mieli w tym okresie a był może mały popyt na Trucki w GLD to brali bo zalegało, ale tak przypuszczam tylko.
Raczej tak na zdrowy rozsądek jeśli pali ci się ta kontrolka świec w momencie włączenia świateł mijania, to wiązka jest inna bo auto z 1997 roku znaczy się jak ma zegary diesla to włączenie świateł mijania nie powoduje włączenia kontrolki która wiecznie jest zgaszona.
Jeśli jest kontrolka świec to zegary takie nie posiadają kontrolki świateł mijania.
Może też było tak że na początku produkcji plusa planowali dawać 1.9GLD ale jak zrezygnowali to zmienili zegary na takie ze światłami jak wiedzieli że będą pakować diesla tylko do Trucków.
[ Dodano: 29 Lip 2010 15:35 ]
A że świeci Ci się kontrolka świec to zauważ że wiązka z 99 włącza kontrolkę z momentem włączenia świateł. Więc logiczne że jak dasz zegary gdzie jest tylko inny wzorek tej kontrolki na zegarach to też ją zapali. Czyli jestem pewny że wiązka jest inna bo 97 z kontrolką świec nie zapala po prostu tej kontrolki nawet jakbyś wsadził zegary z kontrolką świateł mijania.
-
No właśnie wiem, ale wpienia mnie ta kontrolka i w takim razie uważam, że rozmyślnie dawali do 1.6 takie zegary ze świecami zamiast świateł. Przecież gdyby to działało losowo, to ludziom którzy kupili 1.6 z kontrolką świec świeciłyby się świece przy włączeniu świateł. A się nie świeciły jak rozumiem. Z tego wniosek, że wiedzieli do których będą montować te zegary z diesla i konkretnie zmieniali wiązkę (pewnie któryś kabel jest do odcięcia od wtyczki i tyle zmian).
To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?
-
To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?
Tego akurat nie wiem - nie rozbierałem tego jeszcze.
Wiesz co do tych zegarów to mogli nie wiedzieć gdzie będą dawać takie a gdzie takie i po prostu jak dawali ze świecami to nożyk i ciach kabelek i po problemie. :wink:
-
Może też było tak że na początku produkcji plusa planowali dawać 1.9GLD ale jak zrezygnowali to zmienili zegary na takie ze światłami jak wiedzieli że będą pakować diesla tylko do Trucków.
Ojciec w jednym z pierwszym Plusów, z kwietnia 97, nie miał kontrolki świec żarowych, była kontrolka pozycji i mijania. Ja mam z maja 97 i mam kontrolke świec żarowych. Wujek też kupił Plusa zaraz na początku jak tylko weszły w kwietniu, i też nie miał kontrolki świec żarowych. Ale ja kontrolke świec żarowych do czegoś wykorzystam :D
-
No fajnie, ale nie będziesz miał kontrolki świateł mijania, a ja się przyzwyczaiłem że jest :D
-
No fajnie, ale nie będziesz miał kontrolki świateł mijania, a ja się przyzwyczaiłem że jest
Mało zegarów do kupienia z taką :?: :mrgreen:
Mój jest z sierpnia/września 1997 i mam kontrolkę świateł mijania
-
(...)
To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?
To jest moment. :) Tła, na których są wzory trzymają się wcisk. :)
-
A ja do tematu:
Kontroler Hybryd H-177 czy też APE, nieważne bo są zamienne i w środku identiko.
Upalona nóżka oznaczona jako M ?
I do tego brak świateł mijania?
Rozbieramy toto (płaski śrubokręt). Wystarczy poprawić połączenia na płytce kontrolera (te które dostały po d... ze względu na prąd -> temperaturę) i znowu działa. Lutownica w dłoń i do dzieła. Nawalcie tam sporo cyny, bo idzie tam duży prąc. Przy okazji zerknijcie na przekaźnik załączający światła mijania, a raczej na jego styki, wyczyścić i święto.
Przed włożeniem na miejsce zerknijcie też do skrzynki bezpiecznikowej czy aby złączki nie są zbyt luźne i zaśniedziałe (oczyścić i dognieść kombinerkami jakby co).
Można też nie zakładać obudowy kontrolera świateł tylko włożyć "gołą" płytkę w złącze. Przykrywa toto i tak pokrywa wspólna, a zawsze to nieco lepsze chłodzenie no i nie będzie śmierdziało już topionym plastikiem :D :D
Robiłem to jakiś czas temu, działa od zimy (ja jednak założyłem obudowę). Światła wróciły, a ja miałem się rozglądać za dziennymi LEDowymi z homologacją, ale drogie skubane... ;/