FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: FaZi w Luty 27, 2009, 12:40:36 pm
-
Witam. Otoz w moim samochodzie nie ma oto podswietlanych przyciskow do swiatel, wentylatora itp... a chcialem takie oto zaadaptowac. Gdzie mozna dostac podwietlane przycziski?
-
W sklepie nowe, a używki na allegro :roll:
-
I na szrocie. :D
-
NO na allegro wlasnie nie ma... Ale to sa w takim ksztalcie jak w Caro tym starym? Czy np wentylator to ten obrotowy przelacznik? Ja chce te starego typu, takie jak np w borewiczu sa.
Ile mniej wiecej bedzie w sklepie kosztowała jedna sztuka?
-
szkoda kasy wg. mnie. Na szrot wydłub sobie wszystkie, obczyścisz i jak nowki beda
-
Wszystkie sa w takim samym kształcie, pokretła do wentylacji byly dopiero w plusach. Troche trzeba pokombinować, ale da się podłączyć - z tego co pamietam, największe problemy są z wentylatorem, i awaryjnymi. No i licz sie, ze w mr93, od ktorego są juz podswietlane włączniki, nie ma wszystkich przycisków które były w starszych poldkach - brakuje na pewno tego od pracy wycieraczki, byc moze czegos jeszcze.
-
No ale swiatla, wentylator, halogeny itp to raczej jest ;) jak tam 2 brakuje czy cos to i tak dobrze.
-
FaZi_Fr, podjedz na jakis szrot, albo moze na na jakis zlom ktos przyprowadzil; calego i na pewno dadza Ci troche powykrecac z niego potrzebnych bajerkow...
-
...opcja szukaj ludzie!!
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=1828
[ Dodano: 27 Lut 2009 19:35 ]
wycierajka tylna tylko nie pasi. trzeba sobie diode do przełącznika dokleic i zmienic klawisz z ideogramem. Niema tylko od czasówki, ale da się to dostać w sklepie. Ogrzewanie tylnej szyby trzeba przerobić, żeby sie włączał a nie tylko dawał impuls (odbijał), trzeba podmienić blaszkę styku od któregoś ze starych przełączników.
-
moze ten temacik Ci pomoze FaZi_Fr
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13147&highlight=pod%B6wietlanie+deski
-
A czemu wycieraczka tylnia nie pasuje ?
-
No nie pasuje układ styków za nic :lol: w reszcie przekłada sie przewody a tu nic nie chce pasować.
-
No ale tak jak ktos napisal, sama gore przelozyc od przelacznika. Zadziała?
-
wycierajka tylna tylko nie pasi. trzeba sobie diode do przełącznika dokleic i zmienic klawisz z ideogramem
-
wycierajka tylna tylko nie pasi
wystarczy troszkę pogłówkować i pozamieniać przewody w kostce, ew. przebić platynki w podstawie przełącznika i zmienić blaszki stycznika :mrgreen: u mnie w EVO green tak było i wszystko działało. Jak znajdę fotki to prześlę :mrgreen:
-
GrzesiekBP, no niewiem wg. mnie nie da się przewodów zamienić.
-
Z tego co pamiętam to trzeba z podstawką kombinować, przebijać styki i zamieniać kable w kostce. Robiłem to z jakieś 2 i pół roku temu, ale pamiętam, że działało jak należy
(http://img212.imageshack.us/img212/1562/070528161200.th.jpg) (http://img212.imageshack.us/my.php?image=070528161200.jpg)
zdjęcia w nocy niestety nie posiadam, ale nadmieniam, że wszystkie wyłączniki oprócz tych od szyb elektrycznych (to dopiero była rzeźba) się świeciły i działały
-
No jak by styki przebić to chyba, że tak. No FaZi_Fr masz pole do popisu, zrób ten przełącznik i sie podziel rozwiązaniem, wszystko powiedziane :mrgreen:
-
:D wiesz, nic nie gwarantuje... pobawie sie ale w swoim czasie. Dopiero auta bede remontował pod koniec wiosny. Dalekie plany te przelaczniki :) ale dobrze juz wiedziec. Najwyzej jeden czy 2 przyciski beda nie podswietlane :)
dobra a jesszcze jedno, jak poznam ze te przelaczniki sa podswietlane:D? Pojade na szrot i jak to poznac :D chyba jedyny sposob to wyjac je i obczaic czy sa w srodku te zaroweczki.
-
dioda a nie żaróweczka, poznasz to tak, że podświetlane bedą napewno jak bedzie pold z okrągłymi zegarami, a pozatym nie jest trudno wyciągnąć przełącznik wiec sobie poradzisz.
-
Z tego co pamiętam to trzeba z podstawką kombinować, przebijać styki i zamieniać kable w kostce. Robiłem to z jakieś 2 i pół roku temu, ale pamiętam, że działało jak należy
[url=http://img212.imageshack.us/img212/1562/070528161200.th.jpg]Obrazek (http://img212.imageshack.us/my.php?image=070528161200.jpg)[/URL]
zdjęcia w nocy niestety nie posiadam, ale nadmieniam, że wszystkie wyłączniki oprócz tych od szyb elektrycznych (to dopiero była rzeźba) się świeciły i działały
Hehe, widze ze podobnie jak u mnie kiedys, elektryczne szyby na przyciskach od tylnej wycieraczki:D Jeden do ruchu w góre, drugi w dół?:)
-
OT :mrgreen: Maurer, Przyciski elektrycznych szybek lewy dla lewej szybki, a prawy dla prawej, naciśnięcie do góry powodowało ruch szybki do góry i analogicznie w dół. Przycisk po puszczeniu sam wracał do położenia 0. Pamiętam jak dziś :) to była prawdziwa rzeźba, a nie jakaś masówka :mrgreen:
Teraz w autku mam pełną elektrykę, którą również sam budowałem, tylko użyłem przełączników z C15 (szt.4) i jakiegoś starego nissana na tył w miejscu korbek :mrgreen: Niestety na chwilę obecną zdjęć nie posiadam, ale przy weekendzie na pewno coś pstryknę
Koniec OT :mrgreen:
-
dobra a jesszcze jedno, jak poznam ze te przelaczniki sa podswietlane:D? Pojade na szrot i jak to poznac :D chyba jedyny sposob to wyjac je i obczaic czy sa w srodku te zaroweczki.
Na niepodswietlanych ideogram jest malowany biala farba , a na podswietlanych jest przezroczyty, tak jakby wydrapany w czarnym. Jak zaobaczysz to bedziesz widzial roznice.
-
OT :mrgreen: Maurer, Przyciski elektrycznych szybek lewy dla lewej szybki, a prawy dla prawej, naciśnięcie do góry powodowało ruch szybki do góry i analogicznie w dół. Przycisk po puszczeniu sam wracał do położenia 0. Pamiętam jak dziś :) to była prawdziwa rzeźba, a nie jakaś masówka :mrgreen:
Teraz w autku mam pełną elektrykę, którą również sam budowałem, tylko użyłem przełączników z C15 (szt.4) i jakiegoś starego nissana na tył w miejscu korbek :mrgreen: Niestety na chwilę obecną zdjęć nie posiadam, ale przy weekendzie na pewno coś pstryknę
Koniec OT :mrgreen:
Nie wiedzialem ze tak sie dalo przekonstruowac ten przycisk, zeby wracal do srodka - w takim razie mianuje Cie Rzezbiarzem Roku:D Ja swego czasu wykorzystalem dwa takie przyciski - jeden do ruchu do góry, drugi do dołu, zeby to działało to oba musialy byc wcisniete w pierwsze polozenie, i dociskalo sie je do drugiego, raz moj brat nie zauwazyl ze wylaczyl calkiem ten od ruchu w dol, i nie mogl szyby zamknac;) Zdjecia zapodaj, bardzo chetnie obejrze, u mnie na przodzie są włączniki z Hyundaia Sonaty, tylko troche na kablach zwisają.
[ Dodano: 23 Lip 2009 14:57 ]
Podepne sie jeszcze troche do tematu - czy przełącznik dmuchawy czteropozycyjny z Caro 94 da sie zamontować zamiast płynnego przełącznika w Caro 96, niczego przypadkiem nie popsuje? Układ pinow wyglada tak samo, ale wolalbym sie upewnic.
-
Odsmazam kotleta, nie moge tego znalezc w ogole, a wydawalo mi sie ze bylo.
Mam oto podswietlane przyciski w moim Poldzie, teraz nasuwa mi sie pytanie, jakie tam sa diody wlutowane? Jakie kupic? Zwykle? BO chce kupic diody do tych przelacznikow ale białe, i mocniejsze! bo tego w ogole nie widac :/
-
Zwykłe diody 3mm 3V :)
-
aaa to 3V? nie 12? chcialbym zeby to jakos swieciło a nie żarzyło :D
http://img33.imageshack.us/img33/5045/licznik.jpg
chcialbym zeby tak swieciły, coś pieknego...
-
aaa to 3V? nie 12? chcialbym zeby to jakos swieciło a nie żarzyło :D
http://img33.imageshack.us/img33/5045/licznik.jpg
chcialbym zeby tak swieciły, coś pieknego...
Mam dokładnie tak samo ;)
Do zegarów musisz dać 12V lub 3V+opornik a do guziczków samo 3V bez opornika:)
-
zwykle diody 3mm, jak ci zajasno to na przewodzie zasilajacym po rezystorze dawaj na każdym przełączniku.
-
Do zegarów musisz dać 12V
o wlasnie, a jak z te wtyczki co sie wtyka je w licznik dac diody? przeciez to pasuje tylko na zarowke, a po drugie jak poznac ktory plus a ktory minus?
-
Musisz je sobie wlutować w te oprawki lub kupić gotowce na allegro :)
-
o wlasnie, a jak z te wtyczki co sie wtyka je w licznik dac diody? przeciez to pasuje tylko na zarowke
a ło tak :mrgreen:
http://img8.imageshack.us/gal.php?g=res03628.jpg
a po drugie jak poznac ktory plus a ktory minus?
jak poznać na diodzie?
-
jak poznać na diodzie?
Niee :) Na tarczy od licznika. Na tej wtyczce, na diodzie to plus ma dluzszy biegun o ile sie nie myle :)
-
Co do diodek to one świecą tylko w jedną stronę. Jak odwrotnie podłączysz to po prostu nie będzie światla. Można sprawdzić polaryzację bateryjką z opornikiem, albo multimetrem. A potem zapamiętać od którego biegunu elektroda w bańce jest większa. :)
Na jakiej tarczy od licznika? Chodzi Ci o ścieżki z tyłu? Wspólna jest minusowa.
-
Nom ale jak podepne odwrotnie to nie spali sie dioda?
Maxiu#1935, super sa te foty :D chyba tak wlasnie zrobie ;) duzo ich chyba nie ma, nawet 10 nie ma, bo reszte zostawie, do swiatel itp.
-
Z podświetlenia jest 9 jeśli dobrze pamiętam ;)
-
odw kontrolkach zostaw żarówki. Do podświetlenia tarcz potrzeba 9 szt. Gotowe "zestawy" w oprawkach wsadzaj w gniazda jak nie zaświeci to znaczy że polrayzacja pomylona, diod nie spalisz.
-
Nom ale jak podepne odwrotnie to nie spali sie dioda?
....
nie
-
Z podświetlenia jest 9 jeśli dobrze pamiętam ;)
Lacznie z podswietleniem cisnienia oleju, temp, plynu chldzacego, zegarka oraz poziomu paliwa? :]
I chce sie was poradzic bo u mnie w miescinie mowia ze takich diod nie ma :| musze niestety zamowic przez allegro.
1. Do przelacznikow:
http://allegro.pl/item708693964_diody_led_biala_czysta_3mm_30stopni_5zl_10szt.html
wlasnie takie chce :) BIAŁE CZYSTE :)
2. Do licznika:
a) http://allegro.pl/item712985473_diody_led_biala_czysta_5mm_30stopni_6zl_10szt.html
b) http://allegro.pl/item707109098_diody_led_biala_5mm_15000mcd15stopni_4zl_10szt.html
Do licznika jaki kat swiecenia lepszy? Chyba wiekszy prawda? Chce zeby swiatlo bylo rownomiernie rozlozone po tarczach. Prosze doradzcie! Chce to zrobic szybko poki mam zdjety licznik :] Bo chce juz zaczac jezdzic sprzetem!!!! :D
-
Kup gotowe diody na 12V
http://allegro.pl/item711160867_dioda_led_12v_r5_t5_kolory_xenon_t5_1w_zegary.html
Wtykasz i już, a nie lutowanie i pieprzenie się z tym.
-
Ale do wyłączników się ich nie wetknie.
-
Ale do wyłączników się ich nie wetknie.
no wlasnie, bym musial kupowac na innej aukcji i znow kilka razy za przesylke bulic ...
To ile w koncu tych diod do podswietlenie tarcz zegarow? Lacznie z tymi wskazinikami oleju itp...
-
9 Szt.
-
To znajdź takiego kolesia na allegro co ma jedne i drugie w ofercie :)
Mi by się nie chciało lutować.
-
Mam takie pyanie, te rezystory co Maxiu#1935, zastosowal do diod w liczniku sa potrzebne? Przeciez jak bedzie za jasno to mozna przyciemnic tym pokretlem co nie? I ocencie te diody z linkow ktore podalem, czy jasnosc dobra, czy moc i czy kat dobry. Prosze pomozcie!
-
Ahaa :D to juz wszystko rozumiem :) I ten rezytor lutuje sie na biegun + czyli dluzszy?
-
W sumie diodzie z tego co pamiętam to obojętne. :)
-
Diodzie obojętnie, ale taki jest zwyczaj, że rezystor daje się po stronie plusa. A co do odróżniania która nóżka diody jest która, to chyba każda dioda po stronie minusa ma ściętą obwódkę, przydatne kiedy już przytniesz nóżki:)
-
I lepiej nie ciąć ich za bardzo jak ktoś nie ma wprawy w lutowaniu. Jak ją przygrzejesz za mocno, to też nie będzie świecić.
-
I lepiej nie ciąć ich za bardzo jak ktoś nie ma wprawy w lutowaniu. Jak ją przygrzejesz za mocno, to też nie będzie świecić.
z tym to raczej nie bedzie problemow :)
-
To jeszcze Ci podpowiem, bo nie wiem czy o tym już było w wątku, że w przyciskach przy diodach też jest rezystor - jak sie przyjrzysz, dioda jest przylutowana do takiej białej podluznej plytki, i na niej są czarne kwadraty, to są właśnie rezystory - możesz spróbować wlutować diodę w to samo miejsce, wtedy nie potrzebujesz innych rezystorów.
-
Juz ostatecznie wam truje dupe :D
Znalazlem ciekawa oferte od jednego sprzedajacego.
1) http://moto.allegro.pl/item717195094_zarowki_kolorowe_do_auta_motoru_paneli_radia_okazj.html
i tutaj ktore wybrac do licznika?
a) całokształtna R5?
b) 3x7mm z tzw. wąsami, drucikami
Bo juz sam nie wiem...
2) http://moto.allegro.pl/item717193839_dioda_led_super_jasna_3mm_20ma_wszystkie_kolory_uv.html
od tego samego goscia diody 3mm w cenie 0,50zl/sztuke :)
-
Samego koloru podświetlania licznika nie zmienisz zmieniając kolor żarówek.
-
Ja wiem o tym, bede zmywal/drapał ten kolor z tarczy licznika. O wlasnie i odnosnie tego: jak rozkrecic ten licznik i dostac sie do tej tarczy? mam nadzieje ze nie trzeba zdejmowac wskazowek...
-
Teoretycznie do samego drapania tarczy nie trzeba. Wystarczy ją odgiąć. Ale musisz zdjąć ten czarny plastik z wierzchu. Odkręcasz wszystkie śrubki z tyłu ( trochę ich jest - te na obrzeżach ), ściągasz obudowę i plastik elegancko schodzi. Ja sobie modzę taki licznik i farba ładnie schodzi wacikiem na patyku nasączonym zmywaczem do paznokci.
Jest to faktycznie żarówka R5, ale nie pamiętam czy 1,2W czy 2W.
-
Ok, a ta farba jest od strony wewnetrznej (tam miedzy tarcza a tylnymi zarowkami) czy zewnetrznej (miedzy tarcza a plastikiem przezroczystym)?
-
Podświetlenie licznika to żarówki 1,2W tak jak i kontrolki. :)
-
Ok, a ta farba jest od strony wewnetrznej (tam miedzy tarcza a tylnymi zarowkami) czy zewnetrznej (miedzy tarcza a plastikiem przezroczystym)?
Plastik, który trzeba zdjąć to ten czarny, który ma wycięcia w kształcie zarysów zegarów. Farba jest od "spodu". "Pomiędzy" tarczą, a licznikiem.
-
yhm czyli nie trzeba ruszac wskazowek... bo juz zgłupiałem. Macie jakies fotki!?
-
i tutaj ktore wybrac do licznika?
rozmiar: 4x10mm z tzw. wąsami, drucikami - tak mi się wydaje
R5 była na oświetleniu licznika w fiacie 126p - dużo wieksza...
[ Dodano: 23 Sie 2009 23:07 ]
i wydaje mi się że w minusowym liczniku nie obejdzie się bez ściągania wskazówek, aczkolwiek mogę się mylić...
-
Źle Ci się wydaje. To są żarówki do lutowania. Do licznika jak i kontrolek wchodzą:
trzonek: R5 T5 W2x4,6d
- wedlug tabelki na stronie aukcji. Wymiary się zgadzają - przed chwilą zmierzyłem żarówkę. :) Tu jest link do aukcji z kompletną tabelką. (http://moto.allegro.pl/item711301967_zarowki_kolorowe_do_auta_motoru_paneli_radia_okazj.html)
Nie ma potrzeby ściągania wskazówek - dopiero co oglądałem rozebrane zegary. Cyferblat jest wykonany z miękkiego cienkiego plastiku grubości paru dziesiątych milimetra. Można go spokojnie odchylić od tyłu wykonanego z przeźroczystego grubego plastiku i wymyć lakier spod spodu. :)
-
Całkiem mi się pokręciło - to R10 była w maluchu na liczniku. a jeżeli chodzi o żarówki z licznika poloneza to jeszcze mi się nie udało wyciągnąć (całej) żarówki z jej plastikowego uchwytu - tu moja przestroga - można się pokaleczyć.
Nie ma potrzeby ściągania wskazówek
- bardzo mnie to cieszy, może sam się skuszę na zmianę koloru 8)
-
a jeżeli chodzi o żarówki z licznika poloneza to jeszcze mi się nie udało wyciągnąć (całej) żarówki z jej plastikowego uchwytu
nic prostszego :) Ja wyjalem wszysciutkie ze starego licznika :) Tak na zapas. Po prostu trzeba wiedziec jak chwycic :) Czasem te wasy moga sie odgiac ale to tylko nagiac spowrotrem i juz :)
Ja dzisiaj bede robil operacje "mycie/drapanie cyberblatu". Wieczorem zdam relacje :D
-
Całkiem mi się pokręciło - to R10 była w maluchu na liczniku. a jeżeli chodzi o żarówki z licznika poloneza to jeszcze mi się nie udało wyciągnąć (całej) żarówki z jej plastikowego uchwytu - tu moja przestroga - można się pokaleczyć.
(...)
Nie ma potrzeby ich wyciągać - je się wypycha cienkim drutem (np rozgiętym spinaczem biurowym) korzystając z otworu z tyłu oprawki. :)
-
Tak jak mowilem zdam relacje z operacji :)
(http://i27.tinypic.com/2h65y6x.jpg)
(http://i26.tinypic.com/112bi84.jpg)
(http://i29.tinypic.com/r1xu6r.jpg)
No i zdaje. Rozkrecilem licznik, zdjałem przod i zostalo to co na 1 focie... i od czego zaczac? :D z obrotka bałem sie zdjac wskazowki ale z predkosciomierza zdjalem i ten jeden cyberblat byl wyjety. A z reszta spokojnie dalem sobie rade bez zdejmowania :) Odchylic i drapać. Wiem ze nie jest to idealnie zdrapane ale patrzylem i nie ma tego pomaranczowego koloru. Aha i taka dobra wiadomosc ze nawet jak zdrapiesz wiecej niz ten pomaranczowy kolor to i tak nie bedzie tego widac :) Wiec to jest dobre.
Probowalem zmywacza do paznokci. MASAKRA! Zeby zmyc jedna cyfre to by trzeba pol godziny trzec chyba ;/ jeszcze sie wszystko rozmazywało.
-
Probowalem zmywacza do paznokci. MASAKRA! Zeby zmyc jedna cyfre to by trzeba pol godziny trzec chyba ;/ jeszcze sie wszystko rozmazywało.
Mowiłem że tak będzie.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13147&start=0
Tu masz dokładny opis co i jak.
-
Trzymajcie mnie bo zaraz wykituje... :/ No shcurwa zawsze mi to sie musi przydazac?
Zamowilem te "białe" zarowki. Ci z alledrogo sa chyba daltonistami. Miałem dostac zarowki białe zimne - sam osobiscie pytalem sie w mailu... A dostałem takie cos:
http://i30.tinypic.com/qn46fq.jpg
No to skandal! Takie miałem przeciez. A za 10 zarowek dałem 15 zl :/ ŻAL!!!
-
Witam! Fazi_fr do usuwania takich rzeczy nadają sie tylko najmocniejsze rozpuszczalniki, poszukaj w swojej okolicy sklepu dla lakierników i kup Birol lub popularny Mors który można dostać w każdym sklepie chemicznym Gwarantuje że rozpuści nawet lakier na Twoim aucie:D:D co prawda nie od razu ale szybciej niż zmywacz do paznokci a co do koloru żarówek to ja robilem tak że kupowałem zwykłe białe i moczyłem w farbie akwarelowej rozpuszczonej w wodzie. taka mieszanka lekko zabarwia szkło ale to wystarczy żeby dała światło o żądanym kolorze, problem tkwi tylko w tym że nieznacznie szybciej mogą sie przepalać ze względu na przegrzanie(farba zmniejsza przepustowość ś;,wiatła przez szkło i tym samym bardziej się nagrzewa)
-
Ja uzywałem zmywacza do paznokci i problemów zero. Nie wiem jak wy to robicie....
-
Ja tez nie wiem... chociaż zmywacz to nie najlepszy środek do takich akcji. wiem bo pracowałem jako lakiernik:D:D
-
Chciałem zauwazyć, że mamy to usunąć z plastiku, więc potrzebny jest rozpuszczalnik co go nie rozpuści i w efekcie nie zniszczy...
-
co miało miejsce u mnie.
Czy nie jasne jest że tam są dwie farby, czarna i pomarańczowa i to się "mazia jak zupa w kotle" ?
Kurcze... chciałbym zobaczyć jak to się zmywa.. bo jak ja próbowałem to mnie mało szlag nie trafił.
-
Zależy na jakie zegary trafisz, robiłem już kilka sztuk i jedne schodziły ładnie zmywaczem do paznokci, a drugie tak jak mówisz maziały sie jak.......
-
co miało miejsce u mnie.
Czy nie jasne jest że tam są dwie farby, czarna i pomarańczowa i to się "mazia jak zupa w kotle" ?
Kurcze... chciałbym zobaczyć jak to się zmywa.. bo jak ja próbowałem to mnie mało szlag nie trafił.
A czarna to nie jest od wierzchu? Maże się pomarańczowe czy pomarańczowe z czarnym?
-
PLASTIK ZEGARÓW JEST BIAŁY !
Z wierzchu jest pokryty tylko czarną farbą.
Od spodu jest pokryty czarną farbą a w miejscach prześwitu cyferek pomarańczową.
-
OK dlatego pisze bo wiem że jest to zależne od środka jakiego użyjemy a jest ich cała masa, często nazwa choć podobna oznacza zupełnie inny skład i działanie takiego rozpuszczalnika - poza tym są inne sposoby do oczyszczania takich powierzchni np. można to usunąć stosując papier ścierny o wysokiej gradacji scierniwa na mokro w końcu cyferblat jest malowany farbą z obydwu stron. Trzeba stopniowo zmniejszać gradacje do drobniejszych papierów aż uzyskamy gładką powierzchnie bez farby. Oczywiście efekt może lekko odbiegać od pierwowzoru ale zawsze to jakaś alternatywa no i zależy trochę od naszego podejścia. robiąc takie modyfikacje w pośpiechu i bez przemyślenia można sobie przysporzyć niepotrzebnych kosztów i nerw.
-
A ja dodam że Coq, ma dobry pomysł lecz na koniec wypolerował bym to zwykłą pastą do zębów, dzięki temu znikną rysy. :)
-
No dobrze kombinujesz :) ale po co tak, jak mozna zdrapac, sprawdzony i dobry sposob! :)
Co do moich przelacznikow: podswietlilem wszystkie jednakowymi diodami, i nie rozumiem, dlaczego jedne swieca mocniej, drugie ciemniej... od wewnatrz i zewanatrz sa wyczysczone, diody identyczne, wiec nie rozumiem tego... Jak myslicie?
-
Połączenie szeregowe ? czy każdy osobno ? jak szeregowe to ostatni np. nie dostaje odpowiednio dużo ,,mocy"
-
moze diody są bliżej, dalej, pod innym kątem...
-
Połączenie szeregowe ?
no jak!? W przelacznikach? Normalnie, wlutowałem w stare miejsca i juz...
-
FaZi_Fr, ludzie maja różne pomysły ... to w takim przypadku bardziej odpowiada wersja Piotrekk,
-
moze diody są bliżej, dalej, pod innym kątem...
no jezezli chodzi o bliskosc to pare milimetrów w ta czy w ta robi taka roznice?
-
tak bo diody świecą punktowo przeważnie ludzie zeszlifowują je na płasko
-
Podoginaj je tak aby świeciły idealnie w ikonki w guziczkach :)
-
Barnii, wlasnie jutro tak zrobie ;) moze pomoze... aha jeszcze jedno, moze macie sposob, bo to swiatlo z diod rowniez swieci "naokolo" przycisku... tam w tych szczelinach, macie na to jakis sposob? bo chcialbym zeby same ikonki swieciły :) fajny efekt jest wtedy
-
spróbuj zakleić diody w połowie taśmą albo zamalować je na czarno do połowy
-
no ale jak zamaluje polowe diody np korektorem to nie bedzie sie za bardzo grzała? i nie spali sie? no i czy to sie nie odbije na jasności, ze w jednym miejscu bedzie meega widno a w drugim ciemno, czy one tylko daja swiatlo z "czubka"?... zeby nie bylo gorzej niz jest :D
-
dioda jest jak lupa ogniskowa ma u góry.. grzać może się ale nie spali będzie tylko ciemna na dole a u góry tak jak jest ;p tylko czubka nie zamaluj :D
-
To ja proponuje metodę z gumkami termokurczliwymi. powinny się nieźle spisać.
-
To ja proponuje metodę z gumkami termokurczliwymi. powinny się nieźle spisać.
moze i tak, ale jak takimi koszulkami zrobic polowe diody (sam dół) ?
-
Normalnie, myślę że ucięcie koszulki na długości powiedzmy 4mm i nałożenie na diodę spowoduje że będzie wystawał tylko sam łepek.
Nie próbowałem tego, ale koszt nie wielki i mozna sprawdzić na jakiejś diodzie.
-
No dobra, ale mi nie chodzi o nalozenie na diode, tylko na sama polowe diody tak jakby polowa srednicy, nie wiem sam jak to okreslic :D Chyba wiesz o co mi chodzi.
-
nie. nie kombinuj. poprostu uciales za krotko je - nóżki i wlutowałeś. dales taka samą długość jak fabryczne?? ja jakoś mam i jest dobrze i nic nie świeci poza ikonkami :)
-
No dobrze kombinujesz :) ale po co tak, jak mozna zdrapac, sprawdzony i dobry sposob! :)
Co do moich przelacznikow: podswietlilem wszystkie jednakowymi diodami, i nie rozumiem, dlaczego jedne swieca mocniej, drugie ciemniej... od wewnatrz i zewanatrz sa wyczysczone, diody identyczne, wiec nie rozumiem tego... Jak myslicie?
Może masz coś pomodzone w instalacji, jakieś łączenia z kawałków, gdzieś końcówki bardziej przewodzą, gdzieś mniej...
-
FaZi_Fr diody po prostu dobrze podoginaj. Popieram to co pisze Stingerek o termokurczach. Nie musisz się bawić w przysłanianie tylko połowy średnicy LEDy, jeśli jest taka potrzeba to po prostu załóż koszulkę tak żeby wystawał sam łepek, będzie dobrze.
-
knrdlvn, wlasnie na Tobie sie wzoruje, Twoje zegary sa genialne bez dwoch zdan ;)
Ja zasilanie mam wziete z podswietlenia konsoli srodkowej (tj. te strzalki od nawiewu na nogi/góre itp.). I mysle, ze moze zaadaptuje sciemniacz do wszystkich przelacznikow? Po prostu na przewodzie zasilajacym podepne takie potencjometr, wkomponuje go w "pusty przelacznik" w ta zaslepke i bedzie jak znalazl :) Bo troche w nocy daja po oczach te diody.
Albo moze jest taka molziwosc, zeby sciemnianie przyciskow bylo mozliwe za pomoca sciemniacza zegarow? Podpiac sie pod ten sciemniacz od licznika :> ?
knrdlvn, http://img405.imageshack.us/img405/9250/dscf1317yz9.jpg - Twoje zegary, wlasnie widac u Ciebie ze na dole pod przelacznikiem widac przeblysk białego swiatla :) Wlasnie tego chce sie pozbyc! ;] Ale i tak kosmos to wyglada.
-
Dzięki :)
Przebłyski już dawno zlikwidowane. Potencjometr od licznika nie nadaje się bez przeróbek do ściemniania LEDów. Trzeba by pokombinować z dobraniem odpowiedniej rezystancji, nic więcej nie jestem tutaj w stanie powiedzieć bo nie miałem potrzeby regulowania jasności, tak więc nie kombinowałem w tym temacie.
Może najpierw pojeździj na nowym podświetleniu a potem sam zdecydujesz czy bawić się w przyciemnianie.
-
Żeby było przyciemnianie to malutki potencjometr 1kohm wystarczy, przerabia się ośkę (skraca i szlifuje żeby miała przekrój prostokątny) i do tego dorabiasz blaszkę, żeby przykręcić potencjometr do oryginalnego otworu, trzeba dorobić odpowiednio gniazdu w pokrętle żeby ośka potencjometru wchodziła pasownie i już
-
No powiem Wam tak, kupilem te diody ktore polecil Stingerek, to jest gowno a nie
diody! Sa za dlugie, wadza o ten przezroczysty plastik, nieda sie wlozyc (trzeba uzyc takie sily zeby to wcisnac, cala oprawke wraz z dioda (ja mialem az popuszczone sruby z tylu w liczniku). MASAKRA. A swiatlo? K***a... w jednym miejscu razi, w drugim zupelnie ciemno. No czemu ja zawsze trafiam na takie gowno? ... jeszcze popaliłem licznik, sciezki przez te jeba** diody.
-
trzeba było zrobić tak jak ja ci mówiłem.... mam tak już kilka lat i jest cacy.
-
Jak diody sa takie dlugie , ze dotykaja licznika , to nie ma sie co dziwic , ze swieca punktowo. Pilnik i spiluj je , beda plaskie i dalej , to swiatlo bedzie bardziej rozporoszone.
A co do przyciemniania , to z tego co mi wiadomo , do przyciemniania diod trzeba zlutowac maly ukladzik , bo sam potencjometr nic nie daje. Ale za to glowy nie daje.
-
trzeba było zrobić tak jak ja ci mówiłem.... mam tak już kilka lat i jest cacy.
no ale u Ciebie tez tak jest, widac to na fotach ...
Pilnik i spiluj je , beda plaskie i dalej , to swiatlo bedzie bardziej rozporoszone.
i nie bedzie swiecic tak punktowo? duzo to spilowac?
-
żeby nie było tego punktu to weź sam wierzchołek diody zamaluj korektorem takim do "mazania".
-
No tak, i tak nic nie trace, bo i tak chcialem wywalic te gowniane diody, ale kurde za bardzo nie wchodza mi te diody, bo te plastiki przeszkadzaja... a ich tez nie chce pilowac bo zostana rysy czy cos, zmatowi sie i zle wprowadzi swiatlo i w ogole nie bedzie swieciło.
-
Ja spiłowywałem tą część wypukłą na płasko.
To że jest po szlifowaniu matowe, nic nie przeszkadza :wink: a światło ładnie się rozprasza, jak z żarówki.
-
BARTEK#1925, masz jakas fote?
Co zrobic z tym fantem, ze mi nie chce wejsc ta dioda?
-
Foty niestety brak :(
-
Witam! taka mała sugestia z mojej strony, może po prostu zamiast piłować kupić coś takiego http://allegro.pl/item738951765_art_diody_led_2x5mm_white_milk_cena_za_10szt.html
-
Witam, ostatnio wpadł mi w rece taki przycisk:
(http://img171.imageshack.us/img171/2804/dsc00004vk.th.jpg) (http://img171.imageshack.us/i/dsc00004vk.jpg/)
Ktoś się orientuje od czego może pochodzić? Bo jesli dobrze kojarze, to w poldkach jednocześnie z podświetleniem przycisków pojawił sie nowy programator wycieraczek, więc tego przycisku z podswietleniem chyba seryjnie nigdy nie montowano?
-
O lol :D Wyglada na rzezbe czy na oryginał?
-
Wyglada stuprocentowo fabrycznie, kolega go kupil w sklepie z czesciami - potrzebowal jakis polonezowski wlacznik odbijajacy po nacisnieciu, i dostal cos takiego. Ta sztuke juz obiecalem koledze "podswietlającemu" swojego Borka, ale jakby komus zalezalo moge w tym sklepie zapytac.
-
potrzebowal jakis polonezowski wlacznik odbijajacy po nacisnieciu
no to raczej do wlaczenia czasowki w instalacji Borewicza nie zda egzaminu. Bo tam jest potrzebne takie co nie odbija :) Ale mozna by przerobic, przelozyc góre ;]
Maurer, ile taki przelacznik kosztuje u Was? Moze i bym sie skusil :) Przesyłka to pewnie z 4zł zwykła koperta bąbelkową :mrgreen:
-
Przelozyc góre, przelozyc blaszke wewnatrz, wszystko da sie zrobic:) W wolnej chwili moge podjechac i spytac czy beda cos takiego mieli.
-
Ten ideogram troche nie wyglada jak od czasówki :) raczej taki spryskiwacz... Ale jest inny niz tylna wycieraczka :)
Masz moze zdjecie jak wyglada z tylu? Ile ma pinow?
Do tematu wniose z mojego doswiadczenia:
W starej instalacji planowałem podswietlane przelaczniki. I zrobiłem. Koledzy w temacie podpowiadali, ze przelacznik od tylnej wycieraczki nie pasuje i ze trzeba przerabiać, przebijac blaszki, doklejac, kombinowac. Miłe zaskoczenie. NIC nie trzeba przerabiac :D kompletnie NIC! Wkładasz w kostke i gra :)
Zaskoczylo mnie rowzniez to, ze w kostke w miejscu podswietlenia diody byl szary kabelek (zmostkowany chyba z ktoryms pinem, moze masa to była). Odpialem go od kostki, bo musialem zrobic podswietlenie. Po odpieciu wszystko dziala, i wycieraczka i spryskiwacz. Zaizolowalem kabelek i wszystko gra :] Tak wiec wszystko pasuje :)
-
Z tyłu dwa piny do podswietlenia, i dwa u góry w prawej kolumnie (prawej patrzac od strony kostki).
Ideogram jest podobny jak kontrolka rezerwy plynu do szyb w desce mr93, i odbija, wiec moze sluzyl tylko do spryskiwacza, ale zdecydowanie jest do przedniej szyby (skośne krawędzie szyby na ikonce).
-
Po odpieciu wszystko dziala, i wycieraczka i spryskiwacz
tak tylko wycieraczka parkuje w zbliżonym miejscu do tego gdzie parkowała . Masa w przełączniku służy do gwałtownego zatrzymania silnika jak garbik wciśnie blaszkę w silniku .
-
Witam, ostatnio wpadł mi w rece taki przycisk:
[url=http://img171.imageshack.us/img171/2804/dsc00004vk.th.jpg]Obrazek (http://img171.imageshack.us/i/dsc00004vk.jpg/)[/URL]
Ktoś się orientuje od czego może pochodzić? Bo jesli dobrze kojarze, to w poldkach jednocześnie z podświetleniem przycisków pojawił sie nowy programator wycieraczek, więc tego przycisku z podswietleniem chyba seryjnie nigdy nie montowano?
a nie jest to z łady?
-
Kontynuując temat, bylem dzis w jednym sklepie i mają tam kilka takich przycisków jak na zdjęciu. Przycisk jest "jednostopniowy", nie odbija tylko zaskakuje, obrazek podświetlany zieloną diodką. Nie wiem jak tam piny z tyłu się łączą, wiem że jest ich dość sporo, chyba oprócz jednego wszystkie miejsca są zajęte. Kosztuje 12,40zł za sztukę.
(http://img248.imageshack.us/img248/9127/dsc00002aj.th.jpg) (http://img248.imageshack.us/i/dsc00002aj.jpg/)
-
przy okazji tych przycisków zapytam:
Dlaczego u mnie ten porąbany przycisk jest na "środku" do góry mam włączenie wycieraczki a na dole "włączenie spryskiwacza" ?
TO nienormalne :D
-
Nienormalne bo masz włącznik tylnej wycieraczki z programatorem:)
-
przy okazji tych przycisków zapytam:
Dlaczego u mnie ten porąbany przycisk jest na "środku" do góry mam włączenie wycieraczki a na dole "włączenie spryskiwacza" ?
TO nienormalne :D
Masz pewnie zamienione kabelki w przełączniku. U góry powinno być OFF, na środku wycieraczka ON a na sam dół (nie zostaje w tej pozycji) spryskiwacz. Zamień co trzeba i będzie ok.
-
W ohvce mam : 0, ruch wycieraczki i ruch wycieraczki z spryskiwaczem.
W roverku mam: ruch wycieraczki, 0 i ruch wycieraczki z spryskiwaczem.
Tak był montowane wiązki. Zapewne jest to do obejścia zmieniajac kabelki ze soba miejscami ale nie mozna sie pomylić :)
-
Ważne jest co jest z tyłu. :D Inaczej mówiąc przycisk z zerem pośrodku ma z tyłu elektronikę i jak się dół naciśnie na chwilę to włącza się bieg przerywany tylnej wycieraczki.
-
mam pytanie czy jak wymienię w borku włączniki na te podświetlane to muszę coś przerabiać w instalacji żeby te podświetlenie chodziło czy wystarczy przełożyć włączniki i świeci samo ?
-
Przede wszystkim musisz pociagnac instalacje do zasilania diodek, a o przerobkach kostek masz caly ten watek:)
-
a od czego przeciągnąć tą instalacje ? od włącznika świateł mijania czy od czego?
-
Może być od włącznika luk którejkolwiek żaróweczki palącej się po włączeniu świateł,
Do części włączników znajdziesz plus i minus w kostkach od tych włączników ale świecić się będzie ciągle po przekręceniu stacyjki .
Przypominam ,ze włącznik dmuchawy jest podłączany inaczej !! jest elektroniczny i doprowadzić trzeba do niego + i - i musza wyjść 2 kable do silnika. ( przed mr93 silnik sterowany był tylko plusem a masa była przykręcona do karoseri )
-
od czegoś co ma + po włączeniu stacyjki (wentylator, zegary)
-
kurde trochę to zawiłe i trochę nie czaje z tą dmuchawą. ale jak będę miał już włączniki to będę czytał do dokładnie i myślał co i jak zrobić bo teraz to dla mnie czarna magia
-
http://img147.imageshack.us/i/przekadakaprzecznikwya4.png/
tu masz z innego tematu moje wskazówki, z tym, że nie jestem pewny, czy się kolory dokładnie będą zgadzać.
-
o teraz rozumiem lepiej :D dzięki kolego Maxiu#1935
-
Nie jest to az takie straszne, a z dmuchawa mozna dac sobie rade nie ingerujac zbytnio w instalacje, zawsze mozna zalozyc diode do starego przycisku i zmienic sam klawisz na przepuszczajacy swiatlo. A jakbys szukal podswietlanego przycisku od programatora wycieraczki, ktorego w mr93 nie znajdziesz, to chyba w tym watku wczesniej pisalem, ze u mnie w miescie w sklepie sa takie.
-
http://img147.imageshack.us/i/przekadakaprzecznikwya4.png/
tu masz z innego tematu moje wskazówki, z tym, że nie jestem pewny, czy się kolory dokładnie będą zgadzać.
ale to jeszcze do tego muszę ciągnąć kable do podświetlenia ?
-
no pewnie, inaczej diody nie będą świecić :mrgreen:
-
a już rozumiem ten + i - na obrazku to do żarówek :P
-
Nie jest to az takie straszne, a z dmuchawa mozna dac sobie rade nie ingerujac zbytnio w instalacje, zawsze mozna zalozyc diode do starego przycisku i zmienic sam klawisz na przepuszczajacy swiatlo
nie da sie tak łatwo przełożyć części klawisza z ideogramem, jest inny z tyłu , bezstopniowy ma taki metalowy haczyk zaczepiony o potencjometr i nic sie nie zdziała. Ewentualnie 4 stopniowy z tego co pamietam to chyba ma taką blaszke w kształcie pensety chodżacą po płytce i jeden zwykły palec jak wszystkie inne przełączniki. I chyba mozna pensete zastąpić drugim palcem ( ale łatwo połamać )
-
Dokladnie mialem na mysli to co napisales na koncu - odkrecic srubke mocujaca blaszke przy ideogramie od płynnego przycisku, i w jej miejsce wsadzic bolec z jakiegokolwiek innego włącznika.
-
mam problem z włącznikiem awaryjnych. w borku jest o jeden kabel więcej niż jest wtyków we włączniku. co zrobić ? jak podłączyłem wszystko to nie chodzi mi prawy kierunek wogole
-
Po prostu ten kabel na który zabrakło wtyku jest od prawych kierunków albo konstrukcja włącznika nie nie pozwala na załączenie obu stron kierunkowskazów. Musisz sprawdzić który kabel jest od czego mianowicie jeden powinien być od lewych kierunków, drugi od prawych, trzeci to zasilanie awaryjnych, czwarty to zasilanie kierunkowskazu lewego bądź prawego po włączeniu wajchą przy kierownicy. Czyli kiedy awaryjne są włączone to zwarte są trzy kable lewy i prawy kierunek i zasilanie awaryjnych, natomiast kiedy awaryjne są wyłączone to zwarte są dwa kable mianowicie zasilanie awaryjnych i zasilanie przełączników pod kierownicą. Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi.
-
w starej kostce 2 górne to napięcie +12v, piętro niżej to chyba awaryjne 2 kable i piętro niżej lewy kierunek i prawy jeśli dobrze pamiętam. teraz nie wiem jak podłączyć do nowego włącznika. będę musiał go rozebrać i przeanalizować co i jak
-
Jak poczekasz do jutra, to Ci napiszę szczegółowo jak to u mnie jest podłączone. Sam niedawno zmieniałem wszystkie wyłączniki na podświetlane, bo u mnie fabrycznie jest stary typ instalacji, stare zegary i były też przełączniki bez podświetlenia. No i oczywiście ten od wycieraczek i innych mam taki jak w 125p.
-
ja nie mam spryskiwacza z tyłu to podłączyłem ten podświetlany włącznik i jakoś chodzi wycieraczka. oki poczekam do jutra napisz jak masz ten włącznik od awaryjnych i jak możesz to zobacz od wentylatora. bo ja dalej nie mogę dojść jak mam go podłączyć
[ Dodano: 02 Lut 2010 16:02 ]
włącznik awaryjnych zrobiony :mrgreen: wystarczyło spiąć 3 kable od prawego kierunku bo do niego we włączniku jest tylko jedno wejście