FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Michael w Marzec 01, 2009, 22:56:57 pm
-
Witam mam pytanko co trzeba przerobic w silniku dohc aby konkretnie go odelzyc i z jakich podezspolow korzystac ?? Wiem napewno ze trzeba zrobic napewno panewki korobowody tloki wklesle wsadzic co jeszcze powinienem zrobic zeby moc w pelni wykorzystac sprezarke ?? I ewentualnie jakie bylyby koszty robocizny mechanika jaki koszt czesci i wlasnie co dokladnie trzeba zrobic ?? pozdrawiam i czekam na odpowiedz
-
Odprężyć, czy odelżyć? Volumex, czy turbo?
Najlepsza do tego jest biblia Crofta, najlepiej po angielsku :mrgreen:
-
Od razu uderzaj do Kolegi Elwood#1887, ma trochę materiałów i co najważniejsze, wiedzy praktycznej. Na pewno się podzieli jak ładnie poprosisz :D
-
Nie no oczywiscie turbo :) tylko chcialbym wiedziec mniej wiecej tez jakie bylyby koszty takiego remonciku itd :) pozdrawiam.Mam nadzieje ze w tym temacie wypowie sie Elwood i opisze wszystko dokladnie.Pozdrawiam
-
wklęsłe tłoki (Volumex, Croma 2.0 8v Turbo), rozrząd 40-0, 0-40st, instalacja wtryskowa, przynajmniej SPi, FMU, BOV, nowy kolektor wydechowy i jeszcze trochę takich drobiazgów. DOHC lubi doładowanie :mrgreen:
-
Tylko ze ja nie bede robil wtryskowca bedzie to gaznik :) i polaczenie z turbo blow thru,wiec prosze o bardziej dokladne wyliczenie wszystkich czesci jak wyglada sprawa korbowodow i panewek co trzeba z nimi zrobic ?? pozdrawiam
-
Mogę powiedzieć, jako ciekawostkę, że na seryjnych bebechach (dół silnika) w PINTO ludzie wyduszają spokojnie 165 KM - przykład kolegi Krissa z forum www.sierrafan.pl , ale dohc to złoooo :mrgreen:
-
No wlasnie ja jezdze zlem i nadal chce przy nim pozostac wiec prosze o jakas sensowna wycene kosztow i wyliczenie czesci jakie beda potrzebne do tej operacji pozdrawiam
-
Do 0,4 nie musisz odprężać -dohc ma niskie sprężanie, turbina musi być od benzyny, najlepiej chłodzona woda, ja miąłem od starego Volvo 2.3. Koszt około 500-600zł, do tego trzeba dorobić ciśnieniowy waz w metalowym oplocie do doprowadzenia oleju do turbo z odpowiednimi redukcjami- około 100/200zl oraz zdobyć trójnik olejowy od lady i trochę go rozwiercić -poszukać na szrocie za piwo/10zł. To najważniejsze części. Reszta to węzę gumowe, stalowe rury, opaski, i inwencja własna .Największy problem to spawanie kolektora wydechowego i wydechu- bardzo mało miejsca oraz dorobienie spływu oleju do miski tak żeby był spad - trzeba ominąć alternator i wydech. Na wydech to daj kolanka hamburskie o średnicy wewnętrznej 42.8 -okolo 3,50zł za kolanko - do nabycia w Centrostalu na brukowej razem z rurami(1,5m)- koszt całkowity około 60-70zł
-
no tak do 0.4 nie bede odprezal ale gdybym chcial dmuchac wiecej i mozesz bardziej rozwinac swoja wypowiedz odnosnie budowy calego turbo kolektor mam juz zrobiony nie mam wydechu jeszcze no i przeniesienia tego wszystkie mam turbine od benzyniaka takze ten problem tez odchodzi :)
-
Nie no z jej dzialaniem nie mam problemu ogarniam ten temat zastanawialem sie tylko czy wszystko dobrze rozumiem.A co w wypadku kiedy bede chcial dmuchac wiecej niz o.4 bara ?? jakie wtedy czekaja mnie operacje na dohcu i jaki bylby ich koszt ?? pozdrawiam
-
chcesz sie bawic cisnieniem tak jak aparatem zaplonowym? powodzenia.
-
Sluchaj bawic jak bawic chce zrobic dobre turbo jezeli je juz mam to wiadomo ze chcialoby sie dmuchnac jak najwiecej a nie bede robil druciarni wiec wole rozeznac sie tutaj niz mm zrobic cos zle i pare razy rozbierac silnik.Wiec ktos doradzico i jak jezeli zachce dmuchac wiecej niz 0.4 pozdrawiam
-
to najpierw zadaj sobie pytanie do jakiego cisnienia chcesz dmuchac?
-
chce dmuchac 1 bar max :) wiec chce aby wszsytkie podzespoly dobrze to znosily wiec co i jak w tej kwesti ?? pozdrawiam
-
najpierw dmuchnij max 0.4 bara zobaczysz jaka roznica no i duzo taniej CIe wyjdzie . pozniej jak bedziesz mial malo - jak auto wytrzyma !! to wymieniaj caly dol na kłucizne i powodzenia . obstawiam ze sam te wszytskiego nie zestroisz !
powodzenia . daj znac co i jak
-
no jak chcesz dmuchać ponad 0,4 bara to musisz zrobić to co napisałeś w temacie czyli odprężyć tj. grubsza uszczelka pod głowica ewentualnie wklęsłe tłoki lub krótsze korby.
jeżeli tego nie zrobisz będziesz miał samozapłony spalanie stukowe wydmuchaną uszczeleke i takie tam :)
-
No myslalem nad tlokami comy turbo sa wklesle co z panewkami zrobic za bardzo nei wiem i jaka dac uszczelke pod glowice ?? i czy ewentualnei moze dac korby z silnika 1.8 dohc one sa krotsze pytanie czy wytrzymaja takie sprezanie..Pozdrawiam
-
Sprężanie na pewno wytrzymają, bo będzie niższe, dół silnika oprócz tłoków jest praktycznie nie do zaje<cenzura> jak jest w dobrej kondycji to powinien dźwignąć te kilkanaście koni więcej :mrgreen:
-
Michael,
korby z 1.8 sa krotsze o 10mm od tych z 2.0,
rezultat bedzie taki ,ze tlok moze zaczepiac o wal ,ale jak nie bedzie lub sobie z tym poradzisz ,to przy dodaniu do komoru 55ccm nie bedziesz mial zadnego sprezania - chyba ze bedziesz dmuchal 3 bary to moze jakies rezultaty osiagniesz :lol:
-
No to c ow takim ukladzie zrobic tloki croma turbo a zostawic te korby seryjne i zobaczyc jaki bedzie rezultat ?? i czy wytrzymaja to co z panewkami tez zostawic seie czy cos innego pozdrawiam ??
-
korby zostawic seryjne - na tlokach od uturbionego silnika bedziesz mial e=8 ,a to wystarczy do doladowania 0.7 bara
przy 1bar moze bedzie trzeba zejsc do e=7.5 ,a moze i nie ,ale to juz da sie uzyskac uszczelka,
dowiedz sie co robia przy doladowywaniu tych dohcow 16v ,bo moze wcale nie odprezaja ,a w serii to ma 205KM i ~300Nm z 2.0 16v turbo e=8.0
-
korby zostawic seryjne - na tlokach od uturbionego silnika bedziesz mial e=8 ,a to wystarczy do doladowania 0.7 bara
przy 1bar moze bedzie trzeba zejsc do e=7.5 ,a moze i nie ,ale to juz da sie uzyskac uszczelka,
dowiedz sie co robia przy doladowywaniu tych dohcow 16v ,bo moze wcale nie odprezaja ,a w serii to ma 205KM i ~300Nm z 2.0 16v turbo e=8.0
1.8T VAG dmucha się grubo ponad 1 bar a ma stopień sprężania 9,5:1 więc ja bym nie panikował . Dał bym tłoki i korby od doładowanego silnika i poniżej 200 KM nie mierzył :D . Ogólnie to w takich tuningach najlepiej czerpać jak najwięcej z seryjnych rozwiązań jeśli to możliwe . Tłoki od wersji turbo (często nie wiem czy w tym przypadku) różnią się nie tylko stopniem sprężania jaki "dają" ale też np odległościami pomiędzy pierścieniami oraz pomiędzy pierwszym pierścieniem a szczytem tłoka .
edit
doczytałem że to ma być kombinacja z gaźnikiem więc powyższe porównanie jest nie na miejscu . Ogólnie odradzałbym ci takie kombinacje , załóż wtrysk elektroniczny ,kupisz ecumastera zestroisz raz i będziesz jeździł autem właściwie bez obsługowym , nie do pominięcia jest też fakt że moce na tych samych doładowaniach będą sporo większe a chyba nie robisz turba dla turba tylko dla KM i NM . Argument o strojeniu ecumastera i jego kosztach odpieram tym że gaźnik też trzeba będzie wyregulować i za to też wyłożysz sporo kapusty bo dobrych speców od gaźników jest już coraz mniej , a ludzi mających czteropasmówki i ogarniających strojenie jest już naprawdę sporo więc i ceny mocno konkurencyjne
pozdrawiam i powodzenia
-
1.8T VAG dmucha się grubo ponad 1 bar a ma stopień sprężania 9,5:1
ale chyba nie te 150KM ,bo to one maja 9.5:1 i wyszloby dla nich wtedy z 220KM ,
a seria 225KM jest only Pb98 i z pewnoscia odprezona ,wiec dla e=9.5 to chyba na LPG :P
-
A jak panewki to zniasa dadza rade ?? nie no postanowione jest to ze beda tloki od cromy turbo i raczej zostane przy gazniku jezeli bede przechodzil na wtrysk to nie wiem czy komputer bosha od argenty da rade to wszystko uciagnac ?? czy nie trzeba bedzie go tez przestrajac itd ??
-
Bez późniejszego strojenia na zewnętrznym kompie nie ma o czym mówić. Dawki paliwa i powietrza będą zupełnie inne dla silnika TURBO niż dla N/A :!:
-
1.8T VAG dmucha się grubo ponad 1 bar a ma stopień sprężania 9,5:1
ale chyba nie te 150KM ,bo to one maja 9.5:1 i wyszloby dla nich wtedy z 220KM ,
a seria 225KM jest only Pb98 i z pewnoscia odprezona ,wiec dla e=9.5 to chyba na LPG :P
mylisz się , takie 150 KM 1.8 turbo np AEB to najmocniejsze jednostki bo z początku produkcji gdzie margines wytrzymałości był odsunięty bardzo daleko i dzięki temu seryjne zdrowe 1.8 turbo bez otwierania silnika idzie zrobić na 300 KM .
nie wnikam jak mocne i czy mocne sa te silniki - choc mialem do czynienia z jednym dlubnietym na 170KM :roll: i ktoras tam sprezarka ,bo padaly jak muchy ,a koles traktowal je bardzo ostroznie (po drugiej padnietej to juz napewno :twisted: )
łorewer,
chodzi mi o to ,ze ten silnik ma trapezowa komore spalania i przy e=9.5 nie nadmuchasz mu wiecej niz 1bar na Pb98 ,bo bedziesz mial detonacje,
nie znam tego silnika zbyt dobrze ,ale patrzac na fabryczny typoszereg ,to nie neguje mocy 300KM ,bo nie wiem ile sie moze krecic ,ale nie wierze w dmuchanie go niewiadomo ile przy e=9.5 ,
ujme to tak - jezeli ten silnik przy e=9.5 nadmuchasz 1.5bara to , 1.5 ohv e=9.2 nadmuchasz 2.2bara jak to legenda kiedys krazyla o vtechu czy tam innym,
masz turbo w OHVce ,wiec sam wiesz ile w tym prawdy moze byc
P.S.
obiecuje podszkolic sie ze znajomosci danych 1.8 20v
-
Jednak po wielu konsultacjach i namyslach bedzie wtrysk argenty i do tego tloki cromy turbo no i turbo pytanie ile dmuchnac zeby wszystko dzialalo jezeli bedzie inna uszczelka i wklesle tloki ?? dam rade dmuchnac 1 bar bez obaw o samochod ?? pozdrawiam
-
seryjne 2.0 ma e=8.9 ,a na tych nowych tlokach to pewnie wiecej niz e=8.0 miec nie bedziesz ,wiec mozesz dmuchac 1bar ,nie ma co panikowac
-
a co z uszczelka pod glowica jezeli beda wklesle tloki ?? trzeba ja wymieniac czy zostawic taka jaka jest bedzie nowy wydech kladziony pod turbo wiec martwi mnie juz tylko usczelka glowicy ??
-
uszczelka moze byc zwykla ,przeciez odprezenie bedzie na tlokach
-
No wlasnie i tego sie chcialem dowiedziec ale przy ukladzie turbo z wtryskiem argenty niezbedny bedzie blow off bo przy cofnieciu sie sprezania w dolot bede mial w najlepszym przypadku po turbo dobrze rozumuje i czy warto inwestowac w jakies drogie blow off typu HKS Greedy czy raczej podrubki tego tez daja rade a sa tanszei wytrzymaja tyle samo pozdrawiam ??
-
No to cos z blow offem postaram sie wykombinowac czy oczyms jeszcze powinienem pamietac przy tym turbo cyz jakas kwestia nie zostala poruszona ?? pytam dla pewnosci kompletnej wiedzy :)
-
ja bym nie ryzykował ...
http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0
:mrgreen: