FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bomber w Marzec 04, 2009, 16:41:25 pm
-
Caro + GSI. Silnik po odpaleniu chodzi równo. Po dodaniu gazu do powiedzmy 3tys obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału:
1.obroty "odbijają się" od 700 i silnik przez chwilę chodzi nierówno żeby następnie wrócić do równej pracy
ALBO
2.obroty po prostu spadają do zera.
Co to może być? Silnik krokowy?
-
Ale czy tak się dzieje jak jest ciepły czy zimny po nocy :?:
-
Dzieje się tak jak jest zimny. Jak motor jest nagrzany to je wszystko ok.
-
Powiem ci tak według moich obserwacji która miała miejsce w moim polonezie ok 2,3 razy jak go odpaliłem pochodził ok 40 sekund i wcisnąłem trochę mocniej gaz to po odpuszczeniu spadły mu obroty do ok 800-700 i zaraz powrócił do ssania. Moja teoria jest taka że po dodaniu gazu i przytrzymaniu chwile komputer i czujki odbierają to już jako jazdę i wyłączają ssanie żeby oszczędzić spalanie i po gwałtownym odjęciu zanim komputer pomyśli że jeszcze mu jednak ciężko bez ssania i je załączy to może się chwile przydusić.
P.S u mnie wystąpiło to zjawisko po odłączeniu akumulatora ewentualnie silnik korkowy jest troszkę nie sprawny już
Ale to moje sugestie i obserwację niech mądra osoba się jeszcze wypowie ale ja bym się tym zabarzo nie przejmował
-
Bardzo ciekawa teoria. Mimo wszystko, profilaktycznie wymienie krokowca. O ile tanio trafię :wink:
-
Powiem ci tak według moich obserwacji która miała miejsce w moim polonezie ok 2,3 razy jak go odpaliłem pochodził ok 40 sekund i wcisnąłem trochę mocniej gaz to po odpuszczeniu spadły mu obroty do ok 800-700 i zaraz powrócił do ssania. Moja teoria jest taka że po dodaniu gazu i przytrzymaniu chwile komputer i czujki odbierają to już jako jazdę i wyłączają ssanie żeby oszczędzić spalanie i po gwałtownym odjęciu zanim komputer pomyśli że jeszcze mu jednak ciężko bez ssania i je załączy to może się chwile przydusić.
Komputer nie ma prawa odebrac jakiegokolwiek nacisniecia pedału gazu jako jazde a to dlatego że ma od tego czujnik prędkości.
ja bym szukał przyczyny albo w krokowcu albo w lewym powietrzu.
-
Zaznaczyłem że to tylko moje sugestia Może być to wina korkowca Że działa z opóżnieniem
i już ze starości dopada go impotencja :D
-
nie zawsze stosowany jest czujnik prędkości( np. nie w boshu i roverze) i to co pisze Marcin., jest prawdopodobne i bym się tym nie przejmował.
-
Może chodzi filtr powietrza? Jest trochę pęknięty...
-
Może chodzi filtr powietrza? Jest trochę pęknięty...
o co Ci dokładnie chodzi bo nie kapcze ?? jak mówimy o lewym powietrzu to mamy na myśli wszystko co za a nie przed przepustnicą ..
-
Czy udalo Ci sie rozwiazac problem z tymi wolnymi obrotami na zimnym silniku? Ja mam identyczny problem w ATU+ GSI.