FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: wito w Marzec 07, 2009, 14:37:14 pm
-
Czytałem wczoraj troszkę o instalacjach CNG i jestem zaskoczony kosztami eksploatacji auta na tym paliwie. Oprócz kosztów instalacji i małą ilością stacji ten rodzaj zasilania silnika nie posiada praktycznie żadnych wad. Aby jazda na benzynie była równie tania litr musiałby kosztować 1,10 zł !! Mam następujące pytanka czy sekwencyjna instalacja LPG oprócz butli rożni się jeszcze czymś. Sterowniki Stag tez mogą obsługiwać CNG i przyszła mi do głowy taka myśl aby założyć sekwencje na Stagu 300 narzazie LPG a gdy powstanie więcej stacji i odłoże troche kasy zmienic zbiornik i przejść na gaz ziemny, dobrze kombinuje?
Może ktoś więcej wie na temat CNG proszę o udzielanie się w temacie, ponieważ wydaje mi się ona zdecydowanie na czasie :D
-
wito, kolega Sztywny_13 zajmuje się instalacjami, ma u siebie w polonezie CNG.
-
dzięki za info :)
-
Pozatym bylo juz chyba o tym na forum. Tak na szybko , to jeszcze conajmniej reduktor i rurka pod autem. Zeby uzyskac jakis sensowny zasieg to butla musi byc znacznie wieksza i ciezsza, albo kompozytowa , droga. Osobiscie wydaje mi sie , ze zakladanie LPG zeby za jakis czas przerabiac na CNG , to taki sobie pomysl. Poczytaj wiecej na ten temat i zastanow sie jeszcze raz. Pozatym wczesniej czy pozniej dowala na CNG akcyze , taka zeby sie to przestalo oplacac , to tez wez pod uwage.
-
Pozatym wczesniej czy pozniej dowala na CNG akcyze
to prawda ponieważ w naszym kraju legalnie na nieakcyzowanym paliwie jeździć nie można