FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Pudzian#1942 w Marzec 08, 2009, 02:07:23 am
-
Panowie stalem sie posiadaczem dohca od pita i zastanawiam sie na remontem tylko bylem w sklepach wmoim miescie i nie udzielili mi zadnych konkretnych informalcji... Ilemoze kosztowac mnie pierscieniowanie szlif walu panewki walki nie wiem czy do wymiany czy do regeneracji?? Moze ktos z was robil i wie??
-
Wal od razu do jimo#1921 , on robił remont swojego DOHCa, to powie Ci co ile go kosztowało. Poza tym są inni na forum co z fiatem mieli i mają do czynienia. Z tego co pamiętam to kapitalny remont DOHCa robił też Kolega HEMIGTX w swoim borku.
-
Na kompletny remont na nowych częściach to lekko licząc 3000zł trzeba przygotować jak się samemu składa.
Pierścienie do 2.0 ~200zł nominały Goetze, Prima ~150zł norminały (piszę ~ bo ceny się ostatnio zmieniły i musiałbym przejrzeć katalogi).
Panewki Glyco to koszt w sumie ~150/180zł (główne i korbowodowe).
-
No słyszałem ze kapitalny to około 3000 trzeba wyłożyć ale tulejowany był wał na nominał to był motor robiony przez SERU którym on jeździł troche, a poźniej przejol go PIT... Rozmawiałem z kolega odemnie z miasta co ma też 2 z przodu i powiedział ze pewnie pierścienie i panewki ale dojrzał tez ze jedna krzywka na wałku jest ruszona i tez cos trzeba będzie zrobi... Nigdy nie wiadomo co będzie w środku... A czy warto robić?? Odpala bez problemu tylko wolnych obrotów nie ma, a jak sie go rozgrzeje to gubi ciśnienie oleju... :(
-
Pudzian_Puławy, najlepiej rozbierz go, sprawdz wymiary i ustal co jest do roboty i w jakim wymiarze
-
Wolnych to on chyba nie ma przez lżejsze koło zamachowe. Spokojnie wszsytko zrobisz po kolei, jak coś to druga rundka do Wrocka po części. U nas w sklepach wszystko jest.
Szlify i tulejowanie to chyba jakiś zakład u Ciebie umie robić, nieważne czy to DOHC czy nie. Krzywki na wałku musisz zmierzyć, na oko sie nic nie dowiesz. Szukaj regeneracji wałkó wtedy, niech Ci robią nowe krzywki. Mozna to też w paru firmach załatwić wysyłkowo. U nas Heinrich to robi, ale bardoz nieporządnie, chociaż raczej trwale. Podobno ktoś robi dobrze w Krakowie.
-
w Krakowie Rewar (http://www.pavlus.republika.pl/) zajmuje się wałkami.
-
Wolnych to on chyba nie ma przez lżejsze koło zamachowe.
Niewykluczone, że też przez zapłon wprost przeniesiony z OHV-ki. Tamten motor też się telepał, a obecny u Sera chodził równo..
-
Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
-
Nie no tym mnie rozwaliłeś :lol:
Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
od razu pomnóż razy trzy minimum, a jak nie chcesz zrobić remontu za tyle, to lepiej nie rób go wcale.
-
Nie no tym mnie rozwaliłeś :lol: Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
od razu pomnóż razy trzy minimum, a jak nie chcesz zrobić remontu za tyle, to lepiej nie rób go wcale.
Wiem ze 3 tysie trzeba zeby zrobic od podstaw i zeby juz jeździl na dlugo...
Zobaczymy pozyjemy narazie musze zadbac o bude i reszte a silnik na koncu...
-
żeby zrobić porządnie i żeby jeździł długo to w 3k pln ciężko się będzie zmieścić.
-
Siemanko! Tak, jak juz pisalem wczesniej-cylindry byly robione na nominal (tulejowanie, pierscienie, tlokow nowych nie wsadzalem bo mialem bardzo dobre uzywane z inengo silnika). Wal ma glowne po 1 szlifie korbowe po 2. Docierany byl na benzynie, tak jak Mroziu przykazal :wink: Pozniej juz tylko gaz. W DOHC-ach siedzialem bardzo duzo a ten silnik robilem dla siebie wiec byl zrobiony dobrze i od remontu nie byl ruszany.
Skoro gubi cisnienie oleju na wolnych, to pierwsze, co bym sprawdzil to pompe oleju-moze po prostu jest przytkana albo ma juz dosc (zobacz luzy na zebatkach, sprawdz slimak od aparatu zaplonowego (Piter przez ten slimak zatarl swoje poprzednie 2.0).
Mysle, ze cylindry beda OK wiec sporo kosztow Ci odpadnie jesli koniecznie chcesz robic remont. Nie wiem, jak sie ma sprawa z panewkami i walem po tych kilkudziesieciu tysiakach.
U mnie silnikiem nie telepalo - mialem inny uklad zaplonowy niz Piter wiec pewnie to jego wina. Z wolnymi tez nie mialem problemu (choc nigdy na 900 nie chodzil ze wzgledu na mody, ktore w nim zrobilem-jak zdejmiesz glowice i kolektory, to zobaczysz o czym mowie :).
To chyba tyle z historii tego silnika.