FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Mis Uszatek w Marzec 08, 2009, 16:27:34 pm
-
Witam szukam odpowiedzi na nastepujace pytanie , a mianowicie po wcisnieciu gazu i poszczeniu silnik nie schodzi z obrotow od razu tylko po paru sekundach stopniowo schodzi , jest to uciazliwe przy zmianie biegow bo gdy wciskam sprzeglo to obroty skacza na 3000 albo lepiej az glupio tak polonezem "szpanowac" , po odpaleniutez czesto skacze na ok. 3000 i tak pozostaje przez dluzszy czas. Czy to wina jakiegos czujnika ????? ja bym stawial na silnik krokowy, czy to dobry trop ???????????//
-
BOSch czy ABIMEX??
-
Mis Uszatek, na moje to krokowiec.
-
A na moje to TPS ;) Krokowiec raczej nie zostawiałby go na 3000rpm
-
ja wymieniłem krokowca u siebie - nie pomogło, ale wyregulowałem linką gazu bo była naciągnięta i teraz na wolnych to stoi na 1000 rpm
-
A czujnik prędkości odłącz.
-
jak bedzie mial 1000obr/min to odlacz silniczek krokowy i pojezdzij tak troche - sam zaobaczysz czy to silniczek ,czy przepustnica sie blokuje
-
Może to głupie, co teraz napiszę, ale miałem to samo, skakał na 3 tysiące, czasem nawet wyżej, w zależności ile mu gazu dałem... A co było przyczyną? Guma z pedału zeszła i nie odbijał pedału, bo guma blokowała... ;)
-
ja stawiam na czujnik temp płynu chłodzacego znajdziesz go z boku kolektora ssącego
-
czujnik nie ma nic do tego objawu
po pierwsze czy komputer odnotowuje błąd?
po drugie wypiąć wtyczkę od korkowca i sprawdzić rezystancje uzwojeń silniczka powinna mieć pomiędzy stykami AiB od 55 do 60Ω i stykami CiD tyle samo co pomiędzy AiB nie może być różnic pomiędzy AiB i CiD
po trzecie sprawdzić napięcie czujnika położenia przepustnicy przy przekręconym kluczyku w położenie GO wartości dla zamkniętej nie pamiętam ale dla otwartej całkowicie to chyba około 5V,
w ostateczności sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym wtyczka z 3 przewodami na prawym błotniku pod maską stojąc przodem do auta .