FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 15:19:06 pm

Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 15:19:06 pm
Witam. Wczoraj trafilo mi sie do roboty Seicento 1.1. Niestety jak to na fiata przystalo luzy zaworowe sa regulowane płytkami. Musialem oddac glowice do planowania i musialem sciagac walek rozrzadu no i trzeba bylo sciagac szklanki. Poukladalem sobie je tak zeby potem spowrotem powkladam tam gdzie byly. I albo ktoras jakims cudem mi sie wlozyla nie tam gdzie trzeba albo po kazdym sciagniecu walka trzeba regulowac luzy. teraz mam pytanie czy aby do kazdej zmiany plytki w szklance/popychaczu trzeba sciagac walek rozrzadu czy mozna je zmieniac bez sciagania walka. Dzieki za odp

temat ustawiony na wygasniecie
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Marzec 12, 2009, 15:55:13 pm
nie wiem jak w silniku 1.1, ale w FIRE jest specjalne narzędzie fiata do wyciągania tych płytek, aczkolwiek nie wiem jak wygląda.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 16:04:01 pm
ehh kurde... chyba czeka mnie kilkunastokrotne sciaganie walka rozrzadu :cry:  chyba ze ktos z was zna jakis inny patent.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Marzec 12, 2009, 16:47:57 pm
w 2.0 DOHC jest to samo :)
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 16:52:09 pm
nie wiem nie widzialem.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Marzec 12, 2009, 19:03:07 pm
tolerancja do 5 setek może jest akceptowalna.
ogólnie to w dohcu trzeba zastosować narzędzie do ściągania płytek albo poradzić sobie przy pomocy śrubokrętów ;D
obracasz krzywkę do góry, wbijasz płaski szeroki śrubokręt pomiędzy wałek a płytkę, szklanka z płytką idą na dół, teraz musisz w jakiś magiczny sposób zablokować w takiej pozycji szklankę (aha uprzednio jeszcze tak obracasz szklankę by nacięciem była do Ciebie - by można było podważyć płytkę). Można do tego zastosować właśnie specjalny klin albo próbować z dwoma płaskimi śrubokrętami. Jak już oprzesz szklankę o wałek na tych dwóch śrubokrętach i wyjmiesz ze środka śrubokręt który do tej pory trzymał konstrukcję to podważasz sobie malutkim śrubokręcikiem płytkę do góry i szczypcami czy też magnesikiem wyciągasz ją na powierzchnię. Dla bezpieczeństwa wsadź śrubokręt pod wałek jakby te boczne puściły. KGB chyba już dobitnie napisał jak wymierzać potrzebne płytki.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 19:26:28 pm
KGB, przez chwile sie zamotalem i sie tylko jeszcze zapytam czy mam na poczatku wyjac wszystkie plytki i potem dobierac do kazdego zaworu indywidualnie?? bo tak zrozumialem
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Marzec 12, 2009, 19:47:17 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
KGB, przez chwile sie zamotalem i sie tylko jeszcze zapytam czy mam na poczatku wyjac wszystkie plytki i potem dobierac do kazdego zaworu indywidualnie?? bo tak zrozumialem


To zależy, jak masz głowicę rozłożoną to tak rób, jak masz do wyregulowania tylko zawory, to wpierw szczelinomierzem zobacz gdzie jest za duzo/mało i wyciagaj tylko konkretne plytki. moze tak sie udac ze "pożąglujesz nimi" między sobą i akurat będą pasowały gdzie indziej, jak nie to trza kupić nowe - albo zeszlifować grubsze. Płytki 32/33mm jak do fiatów są w granicach 5/6zł za sztukę do kupienia bez większych problemów.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 12, 2009, 20:08:15 pm
mlodyolek#1934,
mierzysz luzy na zalozonym walku tak jak pisal jimo
pozniej wszystko zdejmujesz i mierzysz plytki mikrometrem - oczywiscie nie pomyl kolejnosci plytek , wszysko musisz zapisywac na kartce

jaki ma byc luz w 1.1 - nie wiem ,musisz sprawdzic w ksiazce
mozna spokojnie przyjac rozrzut 0.05mm raczej na plus (czyli wiekszy luz) ,czyli jak ma byc np. 0.25mm to przy 0.3mm tez bedzie dobrze ,ale najlepiej dazyc do fabrycznych

jak wszysko podobierasz to skladasz walek i sprawdzasz jeszcze raz - tam gdzie trzeba to dokupujesz plytki ,bo z pewnoscia nie masz szlifierki ,by zdac material ,wiec tam gdzie stwierdzasz braki to kalkulujesz i kupujesz
obliczenia sa tu proste ,bo jedynie dodawanie i odejmowanie
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 12, 2009, 20:25:26 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
(...) pewno jeszcze tak wyjdzie ze na tym strace. ehh to jest wlasnie robota znajomym znajomego :roll:


niestety w normalnym, UCZCIWYM warsztacie tak bywa.


wiele razy robilem glowice w seicento  i innych w ktorych sa takie szklanki i nigdy nie musialem regulowac szklanek.
musiales je niestety pozamieniac. :/

szklanki reguluje sie tylko jak cos kombinuje sie przy zaworach (np szlif itp).
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2009, 20:30:21 pm
Cytat: "-Marcin-"
musiales je niestety pozamieniac. :
i tak napewno bylo.
Tytuł: regulacja zaworow - płytki FIAT
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 12, 2009, 20:40:33 pm
a luz dla silnika (m.in. sporting) 176b2.000 to (zimny)
wlot 0,40+-0,05
wylot 0,50+-0,05

dla 187a1.000 (od 2000r)
wlot 0,35+-0,05
wylot 0,45+-0,05