FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: pi3cka w Marzec 14, 2009, 15:37:22 pm

Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: pi3cka w Marzec 14, 2009, 15:37:22 pm
Jeśli był już gdzieś taki temat to przepraszam za dubel  i mam pytanko czy ktoś może kombinował już z tym silnikiem  :?:   a jeśli nie czy ktos zna jego wymiary :?:  i czy wogole można było by go upchnąć pod maskę bez większych zmian :?:  Jeśli tak co jeszcze trzeba było by wymienić bo jako ze jestem zielony w temacie silników sam nie będę się brał za taka operacje i oddam poldzia znajomemu do warsztatu I jeszcze jedno jest  jakas sekcja na Podlasiu  :mrgreen:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2009, 15:44:22 pm
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17238
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17461

Kto szuka ten znajduje...
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: marcindohc20 w Marzec 16, 2009, 22:51:36 pm
silnik forda 2.0 DOHC mieści sie do Poldka  :wink: ale jest parę przeróbek np w innym miejscu przykręcana podpora skrzyni biegów tak samo jest z silnikiem wiec jesli nie masz wiele wspólnego z mechanika to lepiej oddaj go w ręce fachowca  :D
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: pi3cka w Marzec 17, 2009, 12:15:55 pm
Mam chrzestnego mechanika :D
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: marcindohc20 w Marzec 17, 2009, 20:01:37 pm
tak sie sklada ze tez biore sie wstwianie do poldka  silnika 2.0 forda DOHC lub OHC  8)
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Marzec 17, 2009, 20:39:49 pm
o tych silnikach wszystko jest dokładnie opisane, OHC jest po prostu bez tajemnic wystarzy szukac. A DOHC raczej ciezki w montazu. Najpierw zacznijcie modzic i pozniej zadawajcie pytania o dokładniejsze sprawy.
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Marzec 18, 2009, 10:39:24 am
Cześć pi3cka widzę miasto Białystok :wink: słuchaj dać się da upchnąć są poldki z takimi silnikami ba nawet coswortha upchnęli jak mówisz że masz znajomego mechanika i sam lubisz pokombinować to na pewno dacie radę  grunt to chcieć a zapewniam że jak się uda satysfakcja jest i to spora ja też mam dohc tylko z rodziny fiata jak zrobisz swojego możemy stanąć na kresce i porównać co lepiej się odpycha  :twisted: pozdrawiam
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: dzvonec w Marzec 19, 2009, 09:15:08 am
Panowie a ja z takim pytankiem a dało by rade silnik forda 2.0 połaczyc ze skrzynia poloneza ewentualnie sprzeglo tez polonezowskie pomijam tu wytrzymalosc skrzyni czy sprzegla z poldka chodzi mi tylko o sama mozliwosc takiego połączenia
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Marzec 19, 2009, 09:27:52 am
mozliwosc zawsze jest poprzez flansze albo nowy dzwon. Mija sie to jednak z celem gdyz załozenie duzo wytrzymalszej skrzyni Forda daje wieksze mozliwosci dalszej rozbudowy. A no i do OHC laduje skrzynia N9, a do DOHC skrzynia MT75. MOze da sie je zastosowac wymiennie ale pewien nie jestem.
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 19, 2009, 11:11:11 am
Mój kolega-mechanik widział przejściówkę 2.0 OHC ze skrzynią od OHV - wymieniał w niej sprzęgło. Niestety auto już od 3 lat nie istnieje, zostały z niego tylne lewe drzwi :?

A propos skrzyni od DOHCa, to siada do Pinto, więc pewnie i w drugą stronę się da :wink:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Marzec 19, 2009, 18:34:51 pm
Cytat: "dzvonec"
uwazam tak ze skrzynie to mozna zalozyc i z diesla albo od rovera i zawsze to bedzie polonezowska bez specjalnej rzezby wkladasz i juz

A własnie ze nie jest tak rózowo. Łatwiej chyba polaczyc oryginalną skrzynie Forda z silnikiem Forda niz dorabiac dzwon do skrzyni Poloneza, która przypuszczalnie szybko wykorkuje. Powiedz co jest dla ciebie łatwiejsze? dorabianie nowego dzwonu czy wykonanie łapy z kawałka blachy/ceownika i wyciecie otworu na drązek w pułeczce? Popytaj Bociana ile sie nameczył zeby dorobic dzwon do swojego silnika.
przy skrzyni MT75 przypuszczam ze nie bedziesz nawet musiał skracac wału tylko załozyc pierwsza jego czesc z Forda Sierry.

O most sie nie martw, zabiłem juz jednego OHC a most nadal sie trzyma  :mrgreen:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: dzvonec w Marzec 19, 2009, 19:46:29 pm
AAAA to zmienia postac rzeczy gdyby sie udało z dwoch wałów zrobic jeden bez ciecia a pozatym ze skrzyn fordowskich to jestem cienki wiec jakies info jak rozpoznac jedna skrzynie czy druga. Orientujecie sie moze czy silnik 1.8 ze sierry moze miec jedna z ww skrzyn bo mam takie auto na zywo to bym poprzymierzał na nim wlasnie. Pozatym musial bym na wlasne oczy zobaczyc jak wyglada 2.0 w poldku bo po artykule  Elwooda jestem troche przerazony. :shock:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Marzec 19, 2009, 20:26:58 pm
Olej 1.8. Pali tyle co 2.0 a jeździ jak 1.6 Skrzynkę będzie miał takową. MT75 (nowsza) będzie miała wsteczny z pieścieniem, N9 (starsza i dłuższa) ma wciskany.

PS. Montaż skrzyni forda (poza przeróbką wału) jest prawie tak prosty jak założenie dodatkowych halogenów. Z silnikiem nie jest łatwo, ale o tym już wiele pisano...
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: dzvonec w Marzec 19, 2009, 20:55:56 pm
no to skrzynie mam N9 wciskany wsteczny wlasnie o silnik sie boje bo liczylem ze czujniki temperatury i cisnienia oleju byly by fordowskie a zegary polonezowskie wskaznik cisnienia oleju bym sobie podarowal pozatym dobrze by bylo jak by alternator z poldka zaadaptowac. To narazie rozwazania teoretyczne bo sam chyba nie dam rady dobrze swapa zrobic za cienki jestem ale w przyszlosci kto wie.
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 19, 2009, 21:29:43 pm
Cytat: "dzvonec"
pozatym dobrze by bylo jak by alternator z poldka zaadaptowac.
a wytłumacz mi po jaki wuj :? ja mam fordowski bez przeróbek, fakt że ma "tylko" 70A, ale daje radę. Polecam ponownie art Elwooda#1887 o swapie na OHC forda w odpowiednim dziale :wink:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: dzvonec w Marzec 19, 2009, 23:03:36 pm
BARTEK#1925 z tym alternatorem to takie luzne rozwazania co by bylo gdyby pozatym moze sa inne opcje przy przeszczepie wiec czepiam sie wszystkiego poprawcie mnie jesli sie myle np czujnik cisnienia oleju działa na takiej samej zasadzie w fordzie i poldku wiec ja bym sie nie bawil w trujniki gwintowanie czy redukcje tylko do kabelka od czujnika cisnienia polonezowskiego podlaczyl koncowke pasujaca do  czujnika forda i juz.
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 19, 2009, 23:40:29 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Mój kolega-mechanik widział przejściówkę 2.0 OHC ze skrzynią od OHV - wymieniał w niej sprzęgło. Niestety auto już od 3 lat nie istnieje, zostały z niego tylne lewe drzwi :?

A propos skrzyni od DOHCa, to siada do Pinto, więc pewnie i w drugą stronę się da :wink:


Silnik był fordowski czy fiatowski ??
Jeżeli ford to wymagało to dorobienia flanszy pomiędzy skrzynie FSO a silnik Forda oraz dodatkowo wymiany kola i sprzęgła na wersje od 1600  o średnicy 200mm zamiast 216 jak oryginalny z tego powodu ze 216mm nie wejdzie w obudowę sprzęgła. Wątpię zęby komuś chciało się tak modzić wiec prawdopodobnie był to silnik OHC fiata montowany w Fiatach 131 -dół identyczny jak w DOHC jedynie tłoki i głowica są inne a silnik o 5 Km słabszy(ale za to prawdopodobnie bezkolizyjny :mrgreen:  ) Skoro dół jest identyczny wiec połączono bez żadnych przeszkód z ze skrzynia poloneza za pomocą odpowiedniej obudowy sprzęgła


Cytat: "dzvonec"
Orientujecie sie moze czy silnik 1.8 ze sierry moze miec jedna z ww skrzyn bo mam takie auto na zywo to bym poprzymierzał na nim wlasnie.

Po raz kolejny napisze : KAŻDY SILNIK R4 FORDA SPRZĘGA SIĘ Z KAŻDA SKRZYNIA OD SILNIKA R4 FORDA I TO SAMO DOTYCZY SILNIKÓW V6 I SKRZYŃ DO TYCH SILNIKÓW

wiec silnik 2,0 ohc sprzęgniesz zarówno ze skrzynia N9 jak i MT75 oraz MTX 75 z Focusa oraz pod skrzynie N9 pochodząca od sierry podepniesz Zeteca ST 170 z mondeo. Żeby nie było różowo to pamiętajcie ze trzeba tez kombinować z kolami zamachowymi, dociskami i tarczami sprzęgła ale taka możliwość istnieje  i jest stosowana w praktyce(pomijam tutaj kwestie wytrzymałościowe czy montażowe tzn brak nadlewek w bloku na łapy itd)
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 20, 2009, 14:34:52 pm
Cytat: "Elwood#1887"

Silnik był fordowski czy fiatowski ??
na 1000000000% pinto
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Gilmor w Marzec 25, 2009, 16:53:48 pm
do ohc skrzynia fso  :lol:  :D ahahahaha  jak się bawić to w n9:d dobra skrzynia i wieeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeee wytrzymuje:D
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: marcindohc20 w Marzec 28, 2009, 19:39:36 pm
zaczołem przekładać  silnik forda 2.0 ohc do Poldka i napotkałem obrazu kolke :cry:    w polonezie miska olejowa ma wyżłobienie na olej , smoka z przodu silnika a w silniku forda to wyżłobienie jest z tylu silnika co zrobić z tym fantem ?  :?:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 28, 2009, 19:46:04 pm
Zanim zacząłeś zakładać, trzeba było przeczytać Art kolegi Elwooda#1887 z odpowiedniego działu i temat Fistasza o swapie z OHV na OHC forda.

[ Dodano: 2009-03-28, 19:46 ]
Miskę trzeba przespawać, a smok pompy skrócić odpowiednio.
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: marcindohc20 w Marzec 29, 2009, 14:35:54 pm
gdzie te wymienione tematy ?
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: marcindohc20 w Listopad 30, 2009, 22:09:17 pm
miało być 2.0 ohc a skończyło sie na 2.0 v6  :mrgreen:
Tytuł: Scorpio/Sierra 2.0 DOHC:!:
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Listopad 30, 2009, 22:41:29 pm
Jakieś foto by się przydało- przy V6 tez musiałeś przespawać miskę  :)