FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: max123 w Marzec 14, 2009, 19:12:15 pm
-
Witam
Jakis czas temu padł mi most po dłuzszych poszukiwaniach trafiłem na taki sam no i dzis wziąłem się za wymianę
Wszystko szło ok do momentu próby połączenia mostu z wałem , otwory nie pasują do siebie
2 śruby mi się udało założyc ale 2
nie da rady , nadmieniam ze most to lucas
I co tu teraz zrobic ?
Pozdrawiam
-
okręć wał względem końcówki mostu o 90st.
otwory NIE są symetrycznie
-
[ Dodano: 16 Mar 2009 16:36 ]
rozłoż wszystko na częśći weź sobie książkę i złoż z nową linką, albo zrób sobie zdjęcie jak jest teraz rozłóż i składaj. bez rozbierania raczej tego nie zrobisz..
-
najpierw odkręć te aluminiowe pozniej kreć trojnikiem by sciagnac ten gumowy. psiknij sobie wd 40 na noc by sie przegryzło.
-
WD 40, szczotaka druciana .. i tak na zmiane przez kilka dni.... potem mloteczkiem opukaj i powinno puścić.
A przy zakładaniu szczęk uważaj na korektor (to wkrecane cuś pomiedzy szczękami) przy okazji warto wyregulować co by sprawniej reczny trzymał. A do zakładania sprężyn przydałby się haczyk w postaci takiego większego szydełka :)
-
co prawda jestem laik jesli chodzi o mechanikę , ale tez trochę szczesciarz :lol: i często trudne zadania robię po swojemu z dobrym skutkiem :lol:
ale na razie przerwa gdyz jak dygałem most cos mi w krzyzu pierdykło i musze odpocząc
Ale wielkie dzieki za wszystko
-
(...)
A przy zakładaniu szczęk uważaj na korektor (to wkrecane cuś pomiedzy szczękami) (...)
Stingerek, a nie chodzi Ci przypadkiem o cylinderek??
-
No i jestem :)
Most założony ale przewodu hamulcowego nie dało się odkręcic - urwał się :(
W sklepie mi krzyknęli 47 zł za ten długi do tylnych kół :evil: Moze coś na szrocie wynalezc hmmmm
Aha szczęki jakoś tak samo mi wyszło że zrobiłem i wygląda ze będą działac
No dobra na razie tyle - zaczynam poszukiwania przewodu heh
Pozdrawiam
-
max123, ja sobie dorobiłem przewody miedziane. na tył 5 metrów z końcówkami kosztował mnie dwadzieścia pare złotych
-
przewod imiedziany do poldka na most kosztuje 10pln ,a stalowy 3pln
47pln to moze kosztowac komplet wszystkich przewodow ,zalozmy ze stalowch ,ale podejzewam ,ze caly w miedzi moze byc w tej cenie,
gumowe to inna bajka
-
Stingerek, a nie chodzi Ci przypadkiem o cylinderek??
Ja rozumiem ze 1 kwietnia blisko ale chyba nie masz mnie za idiotę ?
(http://www.bogumil.deal.pl/druciarstwo/szczeki2.jpg)
Tu masz zaraz pod sprężyną.. nie wiem czy to z poloneza, ale o to mi właśnie chodzi.
-
to na górze to od poloneza :)
wiem bo wczoraj składałem hehe
mi potrzebny ten przewód długi od przodu do mostu , dzis poszukam gdzie indziej
[ Dodano: 01 Kwi 2009 11:36 ]
zjezdziłem wszystkie sklepy w okolicy i wszędzie mają tylko miedziane ok 45 zł
koledzy poratujcie moze ktos z was ma dojscie do zwykłego i mi prześle :cry:
Pozdrawiam
-
zapytaj w sklepach autoland - tam wlasnie zamawialem ,ale bylo to ponad rok temu,
te przewody stalowe ,wygiete na wymiar robia gdzies pod stolcem (wawa)
-
Witam
mam taki problem cieknie mi z mostu z przodu od strony wału jak wymienić uszczelkę czy co tam jest zdjąć wał i tam się da rozkręcić i wymienić czy muszę cały most rozebrać że tak powiem od tyłu i poskładać z powrotem.
I drugie pytanko jak już zdejmę wał czy zmienić krzyżaki , kiedy się je zmienia jak jest podstawa do ich wymiany chodzi mi oto że kanał będę miał tylko 2 dni i chcę parę rzeczy zrobić za jednym zamachem.
Przejechane 130000 i nie były zmieniane chyba nigdy
-
uszczelkę czy co tam jest
uszczelniacz, Simmering
zdjąć wał i tam się da rozkręcić i wymienić
tak
jak jest podstawa do ich wymiany
wszelkie luzy badz opory przy poruszaniu nimi
-
Zaznaczam tylko żę nakrętkę mocującą wałek atakujący przykręca się z momentem od 170 do 270nm.... (w celu dobrego naprężęnia tulei wewnątrz) jeśli za słabo dociągniesz będziesz miał luz jak diabli i zarżniesz dyfer... lub.. wałek się podsunie dalej i bedzie zerowy luz przez co dyfer się bedzie grzał jak woda w czajniku na herbate... jak dociągniesz za mocno wałek cofnie się bardziej i bedzie bardzo duży luz... przez co.. przy dorym wietrze powybijasz (uszczerbisz) zeby albo na wałku albo na kole.
Klucz 30 jakbyś chciał wiedzieć. I przyda się metrowa rura.
Podpowiem tylko że jeśli zawiesisz się na tej śrubie rurą o długości 1 metra i ważysz 100kg to po opadnieciu z 90 stopni do pionu dokręcisz tą śrubę z momentem jakichś 300-350nm :)
-
pożyczę klucz dynamometryczny ale to dość duży rozrzut 170 -270 więc może tak po środku 220 i będzie dobrze ?
-
Właśnie. Duży rozrzut...
Jak nie miałem takiego klucza to dwukrotnie jechałem do panów "mechaników" żeby to fachowo dokręcili po wymianie uszczelniacza. Niestety ci na miejscu zanim się zorientowałem (bo gapię się na łapy zawsze) to już rurą dokręcili ile mieli siły i stwierdzili, że "tak się robi". No i jak te mosty mają być dobre ? A z drugie strony to teraz mam dylemat czy przykręcać mocno (170) czy bardzo mocno (270) bo to różnica jednak jest. A może nie ma żadnej różnicy i panowie "mechanicy" z doświadczenia wiedzą, że można olać ten klucz dynamometryczny ?
-
Ja dokrecam w pracy te nakretki kluczem pneumatycznym, udarowym. Dokrecamy do oporu, tak samo zrobiłem dzis w swoim aucie, dokreciłem rura. Od tego sa podkładki na wałuku atakującym zeby wybierac luz a nakretka ma to trzymac.
-
Witam mam problem z moim poldkiem :)
Wczoraj wymienilem zimering w dyferenjale i po przejechaniu gdzies 20km w czasie jezdy zablokowalo mi tylnie kola. zatrzymalem sie z piskiem opon. Zerklem pod autko a tam dyfer sie zagotowal (parowalo z niego). Poldek wrócil na lawecie. W poniedzialek mechanik zerknie na niego. Mam takie pytanko czy da sie go naprawic? Czy trzeba bedzie kupic jakis uzywany i wymienic?
P.S. cos skopalem podczas wymiany uszczelniacza. Chyba za mocno go skrecilem :(
-
jak nie rozkręcisz to sie nie dowiesz ;) najprostrza i najskuteczniejsza metoda, a ja na Twoim miejscu sam bym zobaczył co w trawie piszczy ;)
jechalem z tesciem wczoraj i mu sie koło zapaliło, mial walniete hamulce i cały czas hamowaly, przejechalismy ok 100km i 8km od domu ogień na swiatłach, 2 gaśnice w bagażniku i obie puste, ale na szczeście samo zgaslo :roll:
morał - i tak masz szczescie ;)
-
Dzieki za odpowiedz, ale juz laweta zwiozlem go do mechanika. Jak by go szło normalnie cholowac to napewno bym sam zajrzał, a tak by czeba było go znowu przewozic i płaci gruba kase!
-
no to chyba że tak ;)
a co do pytania, wszystko zalezy jakie są zniszczenia, moze akurat nic wielkiego, ale znajac zycie jakas pierdółka uszkodziła cos wiekszego
-
podlaczam sie. z jednej strony mostu, bodajze z lewej, jest otwor zaslepiony kawalkiem plastiku i u mnie, w ten plastik jest wlozony kawalek drewienka. sam otwor ma okolo 12mm srednicy, z tego co sie orientuje w polozeniu mostu (jest wyjety a sie nie przygladalem) to jest na gorze. jest to obudowa juz polosi, nie samego dyfra.
po co jest ten otwor i jak skutecznie go zaslepic zeby tamtedy olej sie juz nie wylal?
-
to jest odpowietrznik, powinien mieć taki plastikowy dekielek, jak masz odpowiedni poziom oleju w moście to nie powinien się tamtędy olej lać, może ewentualnie się tam troche pocić. jak go zaślepisz całkowicie to po rozgrzaniu olej będzie wyciekał wszelkimi możliwymi nieszczelnościami.
-
Pilne, potrzebne mi są rozmiary uszczelniacza na wałku atakującym w moście. Zna może ktoś jego rozmiary :?: Z góry dzięki.
-
46x78x10 taki jest wg katalogu .
nakrętka M20x1,5
-
witam
musze zmienic krzyżak
który będzie lepszy ?
1.
http://allegro.pl/item726944422_krzyzak_walu_napedowego_fiat_125p_polonez.html
2
http://allegro.pl/item719701115_krzyzak_walu_przegubu_fso_polonez.html
3
http://allegro.pl/item703200431_krzyzak_walu_land_rover_polonez_suzuki_fso.html
wyglada tak samo jak 1 ale cena dziwnie niska jest, a po doliczeniu wysyłki wychodzi nieznacznie taniej :roll:
a tutaj wszystkie
http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=krzy%C5%BCak+polonez
polonez caro 94 ;)
potrzebuje rady, jeszcze zobacze co ma kolany sklep :roll:
ps. mał mi się tłucze bo mam luz na krzyżaku, czy mozna na tym jezdzić ? luz jest ok 1mm w obydwu plaszczyznach
-
opcja 2 napewno pojeździ troszkę .
-
opcja 2 napewno pojeździ troszkę .
Oryginał i cena bardzo dobra.
-
Ja mam w 2.0 te z pierwszego linku i już ponad dwa lata dają radę :)
-
dzieki, zobacze co maja w tym sklepie (skleroza) mam nadzieje ze mi nikt nie podkupi :roll:
dopiero teraz zauwazylem że zly wątek :oops: