FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: przemojaca w Marzec 18, 2009, 16:15:06 pm
-
Witam mam problem z płynem do chłodnic. Co tydzień muszę uzupełniać sprawdzałem już zbiornik i nic przewody też są całe czy ktoś miał podobny przypadek kiedyś?? Dzięki za pomoc
-
Owszem. W poprzednim Poldolocie tak miałem. Olej w silniku miodzio, spaliny normalne a płyn znikał - ot tak. Przyczyna prozaiczna - uszkodzona nagrzewnica.
Nie napisałeś jaką furę posiadasz. Jeśli to coś z rocznika 93-96 to pomacaj dobrze ZA konsolą środkową (tam gdzie jest uchylna klapka do nadmuchu powietrza na nogi), jak dość głęboko sięgniesz (nie pamiętam już gdzie dokładnie) i poczujesz pod palcami wilgoć to masz rozwiązanie.
Zaznaczam: o ile pod korkiem wlewu oleju do silnika nie masz masła i/lub nie masz padniętej uszczelki pod głowicą. Innych przyczyn nie znam.
Jeśli coś pomyliłem to mnie poprawcie.
-
No mi caly czas ubywało... ale ja to miałem przez uszczelke pod głowica... woda szła do oleju. No wlasnie sprawdzilbys tez ten koreczek od nagrzewnicy ktory zamyka dojscie do nagrzewnicy. Moze byc nie szczelny i ucieka.
-
jesli kapie na nogi pasazera to sprawdz w pierwszej kolejnosci wezyki w podszybiu (pod maska), jesli sa zatkane (w wiekszoci wypadkow zatykaja sie suchymi liscmi) wystarczy ze je przeczyscisz i problem powinien zniknac
-
OK. Jak najprościej się do niej dostać? Żeby nie robić powtórki jeśli był już taki temat o nagrzewnicach to proszę o linka, z chęcią przejrzę.
-
generalnie należy również przejrzec wszystkie przewody i złącza. Czasem jest takie małe sączenie, że widac tylko nalot np zielonkawy na połączeniu a nie jest mokro bo szybko schnie od temperatury w komorze silnika. To samo chłodnica może delikatnie przeciekac i będzie z niej tylko lekko parowało a nie zaraz lało. Także przez skorodowany brok w silniku może ubywac...
-
Tak jak napisal DF, ja mialem wąż od termostatu co idzie dziurawy przy objemce. gdy byl obieg wody kapalo po kropelce i ubywało, dobrze ze zauwazylem przy wlaczonym silniku bo inaczej tego nie zauwaze (woda jest goraca i szybko paruje, jeszcze dochodzi temp z silnika)... sprawdz węże, do nagrzewnicy weze tez
-
(woda jest goraca i szybko paruje, jeszcze dochodzi temp z silnika)
To Ty na wodzie masz ???
-
mariusz_u, no chodzilo mi o ciecz :) jest plyn zimowy.
A co jesli jest woda?
-
Jeśli kranówa to kamień jest no a zimą to już nie powiem...
-
U mnie kiedyś płyn ubywał poprzez ziornik wyrównawczy, który miał otwór jak po nakłuciu igłą.Na dodatek w takim miejscu, że pryskało prosto na kolektor. Ale częstą przyczyną ubytku płynu bywa niesprawny korek na zbiorniczku
-
najczęstszą przyczyną w polonezie jest nieszczelny zawór nagrzewnicy, kapie bezpośrednio na kolektor i jest niezauważalne.
-
spokojnie..... :) aworek do nagrzewnicy od 93 jest juz w komorze silnika.
-
Umiejscowiony genialnie nad czwartą świecą;) U mnie też płynu wiecznie ubywa, ale dziś chyba znalazłem winowajcę, zauważyłem że zbiorniczek wyrównawczy mi przecieka, tylko z tego co widziałem to płynu potrafiło ubyć znacznie niżej, niż jest pęknięcie w zbiorniczku.