FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: xxxtomus w Marzec 23, 2009, 20:02:59 pm
-
Mam poloneza atu plus 1.6 z wtryskiem jednopunktowym, cewka wysokiego napiecia 4-biegunowa.
Problem mam taki ze silnik nie chce sie wkrecic pod obciazeniem na wyzsze obroty. Towarzyszy temu dzwiek jak by wypadaly zaplony.
Co moze byc przyczyna??
Posiadam miernik I troche pojecia i pare rzeczy moge sam zrobic tylko chce wiedziec gdzie reke przylozyc?
-
wypadają zapłony ?? w jakimś określonym zakresie obrotów czy cały czas ? u mnie były właśnie takie objawy nawet mechanik po jeździe testowej powiedział ze to ewidentnie zapłon, zmienił zdanie po zdjęciu dekla zaworowego :( zawory w jednym garze ledwie sie uchylały (wytarty wałek) oczywiście wymiana i spore koszty
-
To na boschu czy Abimex ?
Gaz czy bełta ?
Lecisz po kolei, kabelki, świece, pompa, wtrysk....
-
zawory sa ok bo sprawdzane
i jest to abimex
[ Dodano: 24 Mar 2009 00:13 ]
chodzi on na benzynie
sprawidzilem swiece kable czujnikj polozenia walu tez sprawdzony
-
jeszcze podmień cewkę jak nie pomoże to bierz sie za układ paliwowy
-
sorrry sorry moja pomylka jest to bosh
jeszcze raz przepraszam
i prosze o pomoc
-
moze masz spalanie stukowe ,
na poczatek sprawdz jaka masz mieszanke w czasie jazdy - bedzie wiadomo ,czy to paliwo ,czy inne cuda,
jak paliwo ,to brudny wtryskiwacz lub zdychajaca pompa ,filtr paliwa tez sie czasami wymienia
tak wogole to go przegon na kazdym biegu do 6000obr/min i zobacz ,kiedy przestanie ciagnac
-
spalanie stukowe to nie jest
probowalem go przegonic ale na 5tys sie mi koncza teraz obroty nie chce sie dalej wkrecic to tylko na luzie a w trakcie jazdy to odpadaja takie obroty bo sie nie wkreci
-
sprawdz czy ci pasek rozrzadu nie przeskoczyl o zabek ,
szkoda ,ze gazu nie masz ,bo odrazu by odpadl problem paliwa ,a tak musisz sprawdzic uklad paliwowy na poczatku
-
a gdzie jest regulator cisnienia paliwa? i jakie powinno byc cisnienie paliwa?
-
cis. powinno byc 1bar,
regulator jest tuz obok wtryskiwacza ,taki wytloczony kapselek
-
ok dzieki wielkie
jutro sprawdze i napisze jakie efekty i w razie nie powodzenie poprosze o jakas rade
pozdrawiam
[ Dodano: 26 Mar 2009 13:03 ]
i wymienilem filtr paliwa i nic to nie dalo
jakie sa sposoby zeby sprawdzic pompe paliwa i regulator?
[ Dodano: 27 Mar 2009 11:25 ]
posprawdzalem paliwo cisnienie jest troche ponad 1bar. takze pompka dobra.
moze wie ktos jak mozna by bylo cewke sprawdzic?
bo nie mam od kogo podmienic
-
sprawdz czujnik polozenia walu , przeczysc go z opilkow metalowych,
a cewke to niestety musisz podmienic ,by sprawdzic ,bo ciezko zdjagnozowac cos (oprocz braku iskry) bez przyrzadow
no i zrob reset kompa ,jezeli jeszcze nie robiles
-
czujnik wyciagnalem przeczyscilem i sprawdzilem miernikiem i wygladalo wszystko ok.
co do cewki to wlasnie w tym problem ze w okolicy nikt nie ma takiego poldka zeby podmienic cewke i sprawdzic.
a co by sie moglo stac z kompem??
-
wyciagajac wtyczke sie go resetuje?
czy trzeba cos jeszcze zrobic
-
i myslisz ze pomoze to?
pasowalo by jeszcze cewke sprawdzic ale nie mam od kogo jej przelozyc
-
jak nie pomoze to napewno nie zaszkodzi - przeciez to dwa ruchy reka ,prostszej czynnosci naprawczej nie da sie wykonac
-
zrobilem reset kompa i nadal jest to samo a nawet bym powiedziale ze od wczoraj sie zaczelo cos dziac a mianowicie obroty zaczely wariowac w sensie ze spadaja na ok 600obr a potem rosnal tak do ok 1400obr. i tak faluja