FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: fanatyk w Marzec 24, 2009, 18:49:56 pm

Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Marzec 24, 2009, 18:49:56 pm
Witam mam forda sierre 2.0 ohc benzyna+gaz na gaźniku z silnikiem krokowym(tak mi powiedzieli) chciałbym wywalić ten gaźnik i komputer też i wstawić normalny gaźnik z ssaniem (najlepiej poloneza) czy jest to możliwe? Co trzebaby zrobić przy takiej operacji? Czy to się w ogóle opłacać może?
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 24, 2009, 19:44:53 pm
Da się wstawić gaźnik Poloneza, można też pomyśleć o gaźnikach mniej skomplikowanych, np: WEBER 32/36 DGAV - gaźnik zakładany zarówno w 2.0 jak i 1.6 GT. Dość prosta budowa, żywotny (mam w planach montaż takiego u siebie-leży umyty i sprawdzony). Mam gdzieś nawet wymiary dysz dla gaźnika z Poloneza, posadzonego w 2.0, w Capri.

.......... odkopałem:
"Dysze powietrzne 225 i 210, do tego większe paliwowe 115 i 120 zamiast.
Poziom paliwa ustaw na 6, aha i dysze pompki przyspieszającej 70.
Można również dać paliwowe 120 i 145 ale to już przy poważniejszych zmianach w motorze.. " (zaczerpnąłem z www.capri.pl)

Człowiek, który to złożył na tych nastawach gaźnik od PN-a w swoim fordzie, bardzo sobie chwalił taki config.
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Marzec 24, 2009, 20:04:39 pm
dzięki za wymiary ale mam auto na gaz i często jeżdże na gazie benzyna jest dla przyjemności i wzwiązku z tym mam pytanie czy ten gaźnik wpłynie na pracę motoru na gazie? Czy do tego gaźnika może zostać elektryczna pompka paliwa montowana w zbiorniku paliwa? Czy ten gaźnik pasuje na miejsce obecnego? (mówiąc ten mam namyśli gaźnik poloneza). A i czy po wstawieniu gaźnika poloneza mogę swobodnie wywalić komputer? (gaz nie ma żadnej styczności z tym kompem)
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Marzec 25, 2009, 16:36:54 pm
wrb żadnych większych osiągów i nic z tych rzeczy nie chce osiągnąć chce wywalić tego kompa i wstawić gaźnik poloneza by móc samodzielnie lub ewentualnie przy pomocy znajomego ustawić wolne obroty. Na gazie nie mam z tym problemu dwa pokrętła są więc wrazie nierównej pracy zawsze można podkręcić. A na benzynie mogę jeździć ale nie mam wolnych obrotów muszę trzymać pedał gazu żeby nie zgasł. Dlatego mam dwa wyjścia albo dać zrobić kompa czyli skasować błedy i co jakiś czas ten zabieg powtarzać albo wydać trochę więcej kasy i pozbyć się tego dziadostwa. No chyda że tutaj: www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4d112d09f13cd66.html jest możliwość ustawienia jakotakich wolnych obrotów na benzynie to dałby sobie z tymi poważniejszymi rzeczami spokój. (Nigdy nie miałem z tym silnikiem do czynienia; dlatego nie mam zielonego pojęcia do czego to służy i co to jest)
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 25, 2009, 16:51:52 pm
to zawor benzyny - pokretlo sluzy do recznego zamykania lub otwierania benzyny jak cewka lub centralka padnie - tu nie ma mozliwosci ustawienia czegokolwiek ,bo to rura z benzyna do gaznika
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Marzec 25, 2009, 16:55:48 pm
To według was co powinienem zrobić by odzyskać wolne obroty na beni? Bawić się z kompem? Trzymać się swojego pomysłu? Czy co jeszcze?
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 25, 2009, 20:19:28 pm
jak wstawisz gaznik od poldka ,to ustawisz wolne obroty osobiscie - kreci sie dwiema srubkami
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 25, 2009, 23:29:18 pm
Wywal oryginalnego webera, zamontuj gaźnik polonezowski na kolektorze od niego - trzeba trochę rozpiłować otwory mocujące w gaźniku i trochę obniżyć kolektor około 1-2cm inaczej maska się nie zamknie, chyba ze wywalisz wyciszenie i podetniesz wzmocnienia w masce ale to może być trochę mało. Puszkę dajesz normalna od FSO. Ta opcja jest dobra z dwóch powodów -masz podgrzewanie mieszanki w kolektorze ssącym(co ułatwia rozruch na LPG i benzynie-silnik pracuje na zimnym dużo równiej) i miejsce na czujnik temp do kompa  Można tez użyć pasującego kolektora pod gaźnik polonezowski od forda taunusa/caprii pod 2 przepustowego webera. Ta opcja ma ten minus ze gdzieś trzeba zamocować czujnik temp dla kompa - steruje on grzałka ale również i zapłonem  i kolektor tez prawdopodobnie trzeba trochę zjechać na wysokość. Zapłon zostaw ten co masz -odpinasz tylko kable od gaźnika oraz ewentualnie grzałki i już -będzie działał bez problemu, ale powinien mieć czujnik temp.
 Jeżeli zupełnie nie chcesz się bawić to zastosuj układ zapłonowy od granady 2.0 OHC -ten na dużym aluminiowym  module
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: Smar w Marzec 26, 2009, 00:19:19 am
W tym fordowskim gaźniku regulacja wolnych obrotów jest poprzez wkręcenie/wykręcenie śruby na którą działa ten dzyndzel z krokowca.
Tytuł: wywalić kompa
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Marzec 27, 2009, 20:07:06 pm
Smar masz racje jest taka śruba tylko że ona jest połączona z przepustnicą i można ustawić tylko dopływ powietrza już tam próbowałem. Instalacja gazowa omija ten gaźnik bo ma wtryskiwacze gazu bezpośrednio w kolektorze i na gazie przy ustawieniu tej śruby i dawki gazu jest ok. ale krokowca nie ustawisz a samo powietrze nie wystarczy dlatego nie mam wolnych obrotów na benzynie.

[ Dodano: 27 Mar 2009 20:10 ]
P.S. Chłopaki dzięki za dobre rady teraz wiem co zrobić z tym.