FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: rafaellohucisko31 w Marzec 26, 2009, 20:05:42 pm
-
Witam. Ponawiam moje pytanie o te tłoki z allegro gdyż nikt mi nie odpisał. Wiec jak jest to warte zachodu i zmiesci sie taki tłok bez robienia szlifu :?: dodam ze silnik ma przejechane 165kkm. Czy lepiej bedzie kupic same pierscienie i załozyc na stare orginalne tloki :?: dodam ze poldek bieze olej i ma slaba kompresje na dwóch garach dlatego chce mu zrobic mały remont. prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
[ Dodano: 26 Mar 2009 20:12 ]
A i dodam jeszcze link do aukcji http://moto.allegro.pl/item583616422_tlok_polonez_1600_miedzyszlif_80_10_nowe_okazja.html co o tym myslicie :?:
-
na Twoim miejscu, to oddałbym najpierw blok, żeby szlifierze pomierzyli średnicówką cylindry. Wtedy będzie wiadomo jaki nadwymiar jest potrzebny. W ten sposób można dobrać nadwymiarowe tłoki.
-
jeśli bierze olej to napewno będzie szlif
-
Najpierw niech w szlifierni pomierzą blok bo może się okazać ze blok będzie zużyty bardziej i na ten wymiar nie wydoła i wywalisz kasę w błoto. W praktyce na Twoim miejscu poszukałbym innego motoru -jak się rozejrzysz to za 400zł wyciągniesz teraz dobry motor z plusa albo dołożysz parę setek i masz 1.4. Zrobić remont to nie problem -problem jest znaleźć ludzi którzy zrobią to dobrze :?
-
z ludzmi nie bedzie problemu bo mam na wiosce znajomego mechanika wiec on by mi to zrobil. A do kupna nowego silnika nie jestem przekonany poniewaz tez moge kupic kota w worku i za rok bedzie to samo. wolalbym miec to zrobione i miec pewne. a co sadzicie o tych wlasnie tlokach z aukci, pisze ze produkcji gorzyckiej dobre by to bylo ??
[ Dodano: 27 Mar 2009 10:58 ]
Ale po zmianie silnika na 1.4 trzeba wymiec jeszcze duzo rzeczyzeby to jezdziło i trzeba chyba zglaszac zmiane pojemnosci ??
-
hm każdy nadwymiar musi mieć szlif . 1.6 zazwyczaj ma małe progi a rozwalone rowki na pierścienie w tłokach . Nie możesz założyć nadwymiarowego tłoka ponieważ cylinder nie równomiernie się zużywa i np na środku jest najmniej zużyty a na końcach najbardziej . Trzeba średnicówką wymierzyc ile zjadło zobaczyć jaki jest najbliższy wymiar naprawczy i dopiero wtedy kupić tłoki i zrobić szlif wypionować korby i poskładać . Kwestia jeszcze jest w jakim stanie jest wał .
-
a takie herezje poparte pomiarami uzywanych silnikow ,
a przyczyne zjawiska juz wyjasnilem wyzej