FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Marzec 27, 2009, 22:13:20 pm

Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 27, 2009, 22:13:20 pm
To taki sam silnik jak w modelu Monte Carlo napędzany silnikiem FIAT 132.A.000 pojemność 1592 cm3, 72,1 kW przy 6000 obr/min.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 28, 2009, 18:39:46 pm
koledzy, liczę na Was! 37 odsłon i tylko jedna odpowiedź?
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 29, 2009, 17:54:50 pm
tak- będzie szlifowany o 0,6mm. po rozmowie z człowiekiem znającym temat, doszedłem do , że 0,6 mu w niczym nie zaszkodzi a nawet lekko pomoże.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Marzec 29, 2009, 20:51:37 pm
do prężenie   :twisted:
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Marzec 30, 2009, 00:15:41 am
Dziwne. Nie widzę sensu czegoś takiego. A po zrzuceniu głowicy na starych tłokach miał to samo?
I to na 100% są tłoki od niego, nie np. od poloneza? Chociaż chyba tamte sie troche przerabia.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 30, 2009, 06:04:22 am
jak zdjąłem głowice to tłoki były w pół skoku, zrdzewiałe z cylindrami, wybijałem je młotkiem. nowe tłoki są od tego silnika. dowiedziałem się, że ten silnik tak ma. był chyba konstruowany z myślą o eksploatacji na paliwie niskooktanowym. stopień sprężania to około 8. mimo to rozwijał 98 kM. świadczy to o wysokich umiejętnościach inż. Aurelio Lamprediego.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Marzec 30, 2009, 12:26:19 pm
szlifuj najwyżej będziesz miał 1500  :mrgreen:
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 30, 2009, 20:16:07 pm
Łukasz!842!, jakim cudem, przecież zachowuję skok i średnice. zmniejszę tylko objętość komory spalania. podniosę nieznacznie stopień sprężania.

[ Dodano: 2009-06-16, 10:35 ]
zmierzyłem objętość komory spalania- 44 cm3. z obliczeń wychodzie, że stopień sprężania był poniżej 8:1. wszędzie pisze o 9:1. dalej nie wiem czy planować blok o 1mm czy nie.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 16, 2009, 10:59:30 am
Ale co zmierzyłeś? Komorę samą w głowicy czy razem z tym dodatkowym jednym milimetrem w bloku? Bo jak cała komora spalania ma 44 cm3 to matematyka mówi że masz zupełnie inny s.s. niż ten który podałeś:)
Jeśli naprawde był to silnik odprężony, to około 8 jest w miarę realne. W 125p silniki 1500 i 1300 w normalnej wersji miały 9.0 w odprężonej 7.2 - 7.4
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Czerwiec 16, 2009, 11:09:59 am
44 to jest objętość tylko zagłębienia w głowicy. po dodaniu grubości uszczelki około 0,8mm i tego 1,1mm w bloku to przy tej średnicy cylindra wychodzi dodatkowe 10 cm3 objętości. czyli razem byłoby 55 cm3.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 16, 2009, 11:16:36 am
Teraz lepiej, ale ciągle dziwnie. 8.26 wychodzi. Ani pies ani wydra.
Sciągnij z tego bloku 1 mm to Ci wyjdzie 9 akurat, może być już do normalnej 95.
Tylko czy teraz tłoki nie dadzą buzi zaworom to nie wiem :)
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Czerwiec 16, 2009, 11:43:21 am
i tego się właśnie obawiam. splanowanie bloku jest operacją nieodwracalną. zniszczenie silnika klęską techniczną i finansową. zostawić tak jak jest, to straci sens cała robota i wyłożona kasa.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 16, 2009, 11:53:13 am
Zostawić tak jak jest i zdobyć jakąś sprężarkę... :)
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: fazownik81 w Czerwiec 17, 2009, 08:31:31 am
W moim 2.0 też nie dochodzą do końca, zrobiły przez to ładny próg na cylindrze :)
Oznaczenie to 132 db 2.0 i 132 c2 000. Chyba ten typ tak ma :)
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Czerwiec 17, 2009, 12:03:08 pm
zamiast planować blok to nie lepiej planować głowice o te 1.5mm ? jak by coś było nie tak to zawsze można głowice zmienić
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 17, 2009, 12:40:27 pm
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.
Po drugie - ściąć z głowicy w DOHCU 1.5 mm to śrenio sobie wyobrażam (nie jestem pewien czy fabryczna ma tyle do przylgni zaworowych, co dopiero jakaś używka.
Po trzecie - zdobycie innej glowicy do DOHCA na 80tkach jest dość skomplikowane.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: fazownik81 w Czerwiec 17, 2009, 19:16:32 pm
Cytat: "Cyneq"
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.


Inny ale tłoki tez nie dochodzą do końca bloku :) Nie zamierzam odprężać ale dlaczego nie powinien być odprężany?
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Czerwiec 18, 2009, 00:08:33 am
zdjąłem głowiczki, rozpiąłem dwa zawory (w jednym cylindrze) położyłem (bez uszczelki) głowicę na blok. między gniazdem a tłokiem (w GMP) zawór ma 5,5mm luzu, wznios krzywki 9,55mm. wyobraziłem sobie co się dzieje w cylindrze: zawór ssący zaczyna się otwierać 12 stopni (obrotu wału korbowego, już w trakcie suwu wydechu) zanim tłok osiągnie GMP, więc tłok idzie w górę a zawór w dół. w GMP między tłokiem a zaworem może być 1mm odstępu, tylko kieszenie w tłoku zapobiegają ich spotkaniu! po GMP tłok zaczyna usuwać się w dół, zawór w dalszym ciągu (4mm) usiłuje go dogonić. zawór zwalnia i zatrzymuje się (szczyt krzywki), zaczyna wracać, tłok w dalszym ciągu idzie na dół. tłok zatrzymuje się w DMP, zawór jeszcze się nie zamknął- mieszanka siłą bezwładności wlatuje do cylindra. tłok idzie w górę- zawór jeszcze otwarty- mieszanka wlatuje do cylindra siłą bezwładności! 53 stopnie po DMP zawór się zamyka. od tego momentu tłok spręża mieszankę.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 18, 2009, 10:04:19 am
Cytat: "fazownik81"
Cytat: "Cyneq"
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.


Inny ale tłoki tez nie dochodzą do końca bloku :) Nie zamierzam odprężać ale dlaczego nie powinien być odprężany?


Jest pewna różnica w języku polskim między imiesłowem czasownikowym biernym a czynnym :)

Rozchodzi się o to że zrobić sobie możesz z nim co chcesz, ale fabrycznie to nie był silnik przystosowany do benzyny niskooktanowej, i w sprawnym i nieprzerabianym 132.C2.000 tłoki powinny dochodzić do końca.

[ Dodano: 18 Cze 2009 10:08 ]
Cytat: "wrb"
wyobraziłem sobie co się dzieje w cylindrze:


No to nie wyobrażaj sobie tylko sprawdź :)
skręć to lekko bez uszczelki, pokręć wałem i słuchaj. Jak nic nie będize waliło to jest dobrze i można ściąnać troche z bloku. Tylko nie pamiętam jak dobre uzyskaszs przybliżenie, bo nie pamiętam ile ma DOHCowa uszczelka grubości po skręceniu, ale myślę że nawet więcej niż 1.1
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 18, 2009, 13:35:19 pm
Cytuj (zaznaczone)
skręć to lekko bez uszczelki, pokręć wałem i słuchaj
lepiej przykleić do tłoka plastelinę. metoda sprawdzona i dająca dokładniejszy wynik.
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: fazownik81 w Czerwiec 18, 2009, 16:58:41 pm
Cytuj (zaznaczone)


Jest pewna różnica w języku polskim między imiesłowem czasownikowym biernym a czynnym :)


Czyli przyszłego odprężania nie bedzie...

Przypomniałem sobie:) Pierścienie zrobiły próg a tłok dochodzi do końca:)
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Lipiec 03, 2009, 11:04:39 am
wrb i jak, co postanowiłeś?
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Lipiec 03, 2009, 23:45:15 pm
Współczuję. Mam jednak nadzieję, że z każdym dniem czujesz się coraz lepiej :) Wracaj do zdrowia jak najszybciej...
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 03, 2009, 23:53:55 pm
dziękuję.  :)
Tytuł: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 04, 2009, 10:36:32 am
Kurcze, Twoje zdrowie to coś kuleje, czy to nie przypadkiem drugi zawał, bo coś kiedyś wspominałeś  :?