FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 01, 2009, 08:47:39 am

Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 01, 2009, 08:47:39 am
Skok ma napewno większy ale dokładnych danych niestety nie posiadam.

Ewolucja K sieries wyglądała tak:
1,4->1,6 zwięskzenie średnicy tłoków z 75 na 80mm
1,6->1,8 zwiększenie skoku tłoka ale o ile nie pamiętam teraz. napewno jest to podane w internecie.

mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ??  :lol:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 01, 2009, 10:30:04 am
Cytuj (zaznaczone)
mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ??  
_________________
tak :D ale ja to chce zrobic z 1.4   Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8. Jak kupowalem pierscienie do 1.6 to w hurtowni powiedzieli mi ze to sa pierscienie do 1.8 a do 1.6 nie mieli ani w komputerze ani w katalogach :) dziwna sprawa. Ale zakupilem pierscienie od 1.8 i pasuja jak ulał.  :mrgreen:

[ Dodano: 01 Kwi 2009 10:31 ]
tylko wlasnie nigdzie nie moge znalesc wysokosci korbowodu  i skoku tłoka w 1.8 bo nie wiem jak to bedzie wygladac z teoretycznej strony
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 01, 2009, 12:58:33 pm
Ot lenistwo szukać się nie chce :

Engine information

Capacity  Bore  Stroke  Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm

Radzę się nauczyć tej strony na pamięć: http://kengine.dvapower.com/
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 01, 2009, 15:01:58 pm
Bocian_s#313,  chodzi o to ze 3 godziny walkowalem internet i nic nie znalazlem. byly tylko srednice tłokow i grubosci pierscieni. nic wiecej nie znalazlem. Dzieki wielkie za info

[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:09 ]
teraz tylko udac sie na kurs angielskiego  :roll:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 02, 2009, 21:14:35 pm
mlodyolek#1934, to co chcesz zrobic to ewidentne to co masz w swoim 1.6  :roll:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 02, 2009, 21:18:26 pm
jak to?? dajac wal korbowy z 1.4  ktory ma mniejszy skok niz 1.8 i korbowody z 1.8 ktore sa krotsze to wydaje mi sie ze w ten sposob go odpreze. I o to mi wlasnie chodzi
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 02, 2009, 21:22:48 pm
mlodyolek#1934, caly czas mowimy o silniku 1.6. Popatrz jeszcze raz na tabelke ktora napisal Bocian. Skok i dlugosci korbowodow w 1.4 i 1.6 sa identyczne, a roznica w pojemnosci realizowana jest za pomoca wiekszej srednicy tloka, defacto takiego jak w 1.8 wiec to co chesz zrobic:

Cytuj (zaznaczone)
z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
to silnik 1.6

To jest wlasnie ta sytuacja.
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 02, 2009, 21:38:49 pm
nie no kurde
 
Cytat: "Bocian_s#313"
Capacity Bore Stroke Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm

 ja to rozumiem tak: skok tłoka w 1.4 i 1.6 jest identyczny tak samo i korbowody. w 1.8 korbowody sa krotsze o 6.8mm a skok tloka jest o 10mm wiekszy.  stosujak wal korb. o skoku 79mm i korbowody o wysokosci 133.1mm  i tłoki 80mm z 1.6/1.8 zwieksze pojemnosc komory spalania poprzez krotsze korbowody. czyli majac np. silnik 1.6 i zakladajac korby z 1.8 ale majac wal korbowy ktory to ma o 10mm mniejszy skok od 1.8 odpreze w ten sposob 1.6 bo skok tloka bedzie nadal taki samy ale tłok bedzie 6.8mm nizej niz w normalnym 1.6.  chyba ze moj tok rozumowania jest bledny  :roll:

[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:44 ]
Cytat: "mlodyolek#1934"
ale ja to chce zrobic z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
jak juz napisalem chce zrobic cos takiego
Capacity Bore Stroke Rod length
1588cc 80 mm 79 mm 133.1 mm
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 02, 2009, 21:44:18 pm
odprezysz jak cholera ,co ty chcesz go ladowac 2bary ?
przeciez to ci jezdzic nie bedzie chcialo ,bo stopien sprezania bedzie oscylowal wokol 6
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 02, 2009, 21:48:07 pm
KGB,  jest cos takiego jak doswiadczenie. to wlasnie chce zrobic
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 02, 2009, 22:45:21 pm
tylko ,zebys zawodu nie doswadczyl
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 03, 2009, 12:07:23 pm
Cytat: "KGB"
odprezysz jak cholera

odziwo zgodzę się z tym. Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą dało coś koło 9. łącznie głowica podniosła się o jakieś 3mm więc to co ty chcesz zrobić to kosmos.

A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 03, 2009, 13:49:38 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
hmm... przemysle jeszcze raz dokladnie sprawe. w kazdym razie na kompletnej serii nie chce nic skladac. cos musze pomodzic  :wink:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2009, 14:57:06 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą

podkladkami  :?:  chodzi o dwie uszczelki pod glowice ?
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 03, 2009, 15:13:32 pm
2 uszczelki i miedzianą przekładkę
w 1,6 zestaw taki wylatuje pow 1,2 bara :)
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2009, 15:47:27 pm
a jak to znosza panewki ? oplaca sie dmuchac ?
moze mlodyolek turbo szykuje :>
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 03, 2009, 18:09:08 pm
nie słyszałem o prolemach z panewkami w turbodoładowanych k series
300 konny na seryjnym dole ciągle wywala uszczelke :) no ale 300KM z 1,6 to juz hamownia fajnie pokazuje :D
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 03, 2009, 18:12:41 pm
Cytat: "KGB"
moze mlodyolek turbo szykuje :>
no to pozostaje mi obmyslec jakies male cos co bedzie wzbogacalo mieszanke :wink:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2009, 18:36:23 pm
300KM z tego silnika to wymaga raczej wiekszego doladowania niz 1.2bara - no chyba ze zrobili zmienne fazy rozrzadu i kreci wysoko ,
seryjny k16 ma e=10.5 ,tak ? to po podniesieniu glowicy o 3mm, stopien sprezania wyniesie 8 ,a nie 9  :P

w sumie krotsze korby w 1.8 przecza teorii ,ze ten silnik zostal wymyslony na predce z 1.6 ,bo w fazie projektu musieli zalozyc ,ze krotsze korby sie zmieszcza,
nieglupi pomysl ,zeby zalozyc krotsze do 1.6 ,ale trzeba miec w tym cel ,
bo tak ciachnac blok 6.8mm (mozna frezowac blok z gory),tylko po to ,zeby miec krotsze korby ,to troche szkoda roboty ,
no i nie wiem jak tam z srubami do bloku - czy starczy im gwintu ,czy moga przejsc na wylot ,czy trzeba je przycinac  :?:
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 03, 2009, 18:52:47 pm
Cytat: "KGB"
bo tak ciachnac blok 6.8mm
zakladajac krotsze korby o 6.8 to po co szlifowac blok?? to sie wiaze razem ze skracaniem mokrych tulei cylindrow ktore sa w kazdej K-serii
Tytuł: Rover - Korbowody i ich długości
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2009, 19:05:49 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "KGB"
bo tak ciachnac blok 6.8mm
zakladajac krotsze korby o 6.8 to po co szlifowac blok?? to sie wiaze razem ze skracaniem mokrych tulei cylindrow ktore sa w kazdej K-serii

wiem ,ze to nie sciecie kawalka aluminium ,dlatego napisalem ,ze szkoda roboty dla idei