FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 01, 2009, 08:47:39 am
-
Skok ma napewno większy ale dokładnych danych niestety nie posiadam.
Ewolucja K sieries wyglądała tak:
1,4->1,6 zwięskzenie średnicy tłoków z 75 na 80mm
1,6->1,8 zwiększenie skoku tłoka ale o ile nie pamiętam teraz. napewno jest to podane w internecie.
mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ?? :lol:
-
mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ??
_________________
tak :D ale ja to chce zrobic z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8. Jak kupowalem pierscienie do 1.6 to w hurtowni powiedzieli mi ze to sa pierscienie do 1.8 a do 1.6 nie mieli ani w komputerze ani w katalogach :) dziwna sprawa. Ale zakupilem pierscienie od 1.8 i pasuja jak ulał. :mrgreen:
[ Dodano: 01 Kwi 2009 10:31 ]
tylko wlasnie nigdzie nie moge znalesc wysokosci korbowodu i skoku tłoka w 1.8 bo nie wiem jak to bedzie wygladac z teoretycznej strony
-
Ot lenistwo szukać się nie chce :
Engine information
Capacity Bore Stroke Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm
Radzę się nauczyć tej strony na pamięć: http://kengine.dvapower.com/
-
Bocian_s#313, chodzi o to ze 3 godziny walkowalem internet i nic nie znalazlem. byly tylko srednice tłokow i grubosci pierscieni. nic wiecej nie znalazlem. Dzieki wielkie za info
[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:09 ]
teraz tylko udac sie na kurs angielskiego :roll:
-
mlodyolek#1934, to co chcesz zrobic to ewidentne to co masz w swoim 1.6 :roll:
-
jak to?? dajac wal korbowy z 1.4 ktory ma mniejszy skok niz 1.8 i korbowody z 1.8 ktore sa krotsze to wydaje mi sie ze w ten sposob go odpreze. I o to mi wlasnie chodzi
-
mlodyolek#1934, caly czas mowimy o silniku 1.6. Popatrz jeszcze raz na tabelke ktora napisal Bocian. Skok i dlugosci korbowodow w 1.4 i 1.6 sa identyczne, a roznica w pojemnosci realizowana jest za pomoca wiekszej srednicy tloka, defacto takiego jak w 1.8 wiec to co chesz zrobic:
z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
to silnik 1.6
To jest wlasnie ta sytuacja.
-
nie no kurde
Capacity Bore Stroke Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm
ja to rozumiem tak: skok tłoka w 1.4 i 1.6 jest identyczny tak samo i korbowody. w 1.8 korbowody sa krotsze o 6.8mm a skok tloka jest o 10mm wiekszy. stosujak wal korb. o skoku 79mm i korbowody o wysokosci 133.1mm i tłoki 80mm z 1.6/1.8 zwieksze pojemnosc komory spalania poprzez krotsze korbowody. czyli majac np. silnik 1.6 i zakladajac korby z 1.8 ale majac wal korbowy ktory to ma o 10mm mniejszy skok od 1.8 odpreze w ten sposob 1.6 bo skok tloka bedzie nadal taki samy ale tłok bedzie 6.8mm nizej niz w normalnym 1.6. chyba ze moj tok rozumowania jest bledny :roll:
[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:44 ]
ale ja to chce zrobic z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
jak juz napisalem chce zrobic cos takiego
Capacity Bore Stroke Rod length
1588cc 80 mm 79 mm 133.1 mm
-
odprezysz jak cholera ,co ty chcesz go ladowac 2bary ?
przeciez to ci jezdzic nie bedzie chcialo ,bo stopien sprezania bedzie oscylowal wokol 6
-
KGB, jest cos takiego jak doswiadczenie. to wlasnie chce zrobic
-
tylko ,zebys zawodu nie doswadczyl
-
odprezysz jak cholera
odziwo zgodzę się z tym. Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą dało coś koło 9. łącznie głowica podniosła się o jakieś 3mm więc to co ty chcesz zrobić to kosmos.
A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
-
A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
hmm... przemysle jeszcze raz dokladnie sprawe. w kazdym razie na kompletnej serii nie chce nic skladac. cos musze pomodzic :wink:
-
Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą
podkladkami :?: chodzi o dwie uszczelki pod glowice ?
-
2 uszczelki i miedzianą przekładkę
w 1,6 zestaw taki wylatuje pow 1,2 bara :)
-
a jak to znosza panewki ? oplaca sie dmuchac ?
moze mlodyolek turbo szykuje :>
-
nie słyszałem o prolemach z panewkami w turbodoładowanych k series
300 konny na seryjnym dole ciągle wywala uszczelke :) no ale 300KM z 1,6 to juz hamownia fajnie pokazuje :D
-
moze mlodyolek turbo szykuje :>
no to pozostaje mi obmyslec jakies male cos co bedzie wzbogacalo mieszanke :wink:
-
300KM z tego silnika to wymaga raczej wiekszego doladowania niz 1.2bara - no chyba ze zrobili zmienne fazy rozrzadu i kreci wysoko ,
seryjny k16 ma e=10.5 ,tak ? to po podniesieniu glowicy o 3mm, stopien sprezania wyniesie 8 ,a nie 9 :P
w sumie krotsze korby w 1.8 przecza teorii ,ze ten silnik zostal wymyslony na predce z 1.6 ,bo w fazie projektu musieli zalozyc ,ze krotsze korby sie zmieszcza,
nieglupi pomysl ,zeby zalozyc krotsze do 1.6 ,ale trzeba miec w tym cel ,
bo tak ciachnac blok 6.8mm (mozna frezowac blok z gory),tylko po to ,zeby miec krotsze korby ,to troche szkoda roboty ,
no i nie wiem jak tam z srubami do bloku - czy starczy im gwintu ,czy moga przejsc na wylot ,czy trzeba je przycinac :?:
-
bo tak ciachnac blok 6.8mm
zakladajac krotsze korby o 6.8 to po co szlifowac blok?? to sie wiaze razem ze skracaniem mokrych tulei cylindrow ktore sa w kazdej K-serii
-
bo tak ciachnac blok 6.8mm
zakladajac krotsze korby o 6.8 to po co szlifowac blok?? to sie wiaze razem ze skracaniem mokrych tulei cylindrow ktore sa w kazdej K-serii
wiem ,ze to nie sciecie kawalka aluminium ,dlatego napisalem ,ze szkoda roboty dla idei