FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 20:54:55 pm
-
jak dobrze pamietam walek powinien zesc razem z dzwonem. prawdopodobnie duzo roboty nie ma. ale moge sie mylic :wink:
-
mlodyolek#1934, ale rozumuje dobrze. wystarczy zmienić dzwon i wałek sprzęgłowy?
-
oczywiscie. ja tak bede teraz robil bo w roverkowej 2 i 3 bieg popsulem majac tylko 1.4 pod maska :oops:
-
Ja co prawda nie bawiłem się jeszcze na poważnie skrzynią biegów ale wałek nie wyjdzie po ściągnięciu tylko obudowy sprzęgła. Trzeba jeszcze odkręcić łożysko główne to wielkie i to będzie chyba tyle...
-
no wlasnie kurde nie pamietam czy trzeba cos jeszcze odkrecac. ostatnio raz rozbieralem skrzynie jakies 4 5 miesiecy temu albo jeszcze dalej. Moze Elwood bedzie wiedzial
-
Niestety nie wiem ponieważ nigdy nie rozkręcałem skrzyni - nie było takiej potrzeby :) Na pewno jednak trzeba odkręcić więcej niż tylko obudowę sprzęgła
-
Elwood#1887, a myslalem ze skoro napisales arta to cos kiedys grzebales w skrzyniach :wink:
-
Rozbierałem kilofem 4 z Df na złom ale to było dawno i nic to nie wnosi do tematu :P
-
przelozeniami w/g Morawskiego
-
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?
-
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.
-
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?
jezdzilem na takich oponach i przy licznikowym 100 na gpsie pokazywalo mi 90 , teraz na 185/70 r13 pokazuje 92
to takie normalne przeklamania jak w wiekszosci aut ,ale 90 po potraktowaniu mostem 3.9 zmieni sie w 99 ,wiec bardzo gites :mrgreen:
[ Dodano: 2009-04-01, 01:54 ]
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.
Morawski podaje przelozenia dla rowera i dla kombi - sa takie same,
roznica dla poprzednich wersji ohv to piczy wlos ,ale jak ci sie ten wlos wkreci w tryby to walki sie nie zakreca
-
W książce Pana Trzeciaka możemy przeczytać, że:
"W celu uzyskania cichszej pracy skrzynki biegów wprowadzono w roku 1993 koła zębate 3. i 5. biegu o module 1,75 zamiast 2,5." i "Skrzynie biegów z kołami zębatymi o module 1,75 otrzymały trwałe oznakowanie na nadlewie obudowy, na przykład 39 dla Poloneza 1.5 (przełożenie licznika kilometrów 7:16), 35 dla Poloneza 1.6 (przełożenie licznika kilometrów 7:15) lub 11 dla poloneza 1.9D (przełożenie licznika kilometrów 5:10)."
Więc wynika z tego, że możemy mieszać wnętrznościami skrzyń biegów pod warunkiem, że pochodzą one z jednego okresu czyli przed lub po zmianach. Skrzynie biegów w zależności od wersji silnikowej różnią się tylko wałkiem sprzęgłowym, obudową sprzęgła i przełożeniem licznika kilometrów. Czyli skrzynia od rovera czy diesla, caro czy trucka ma takie same przełożenia jeśli z jednego okresu produkcyjnego.
-
Właśnie jak już ktoś napisał powyżej wałek sprzęgłowy jest jedną z ostatnich rzeczy jakie da się wyjąć ze skrzyni biegów. Za to przełożenie prędkościomierza jedną z pierwszych :mrgreen: .
Druga sprawa to jak słusznie powiedział KGB warto sprawdzić wskazania prędkościomierza z GPSem przy nieseryjnych oponach.
PS. A może skrzynię od forda ?? Skończą się problemy zajeżdżaniem biegów i umieraniem krzyżaków raz na zawsze :mrgreen: .
-
pomyslimy o tej skrzyni przy silniku 1.8 :)