FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 20:54:55 pm

Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 20:54:55 pm
jak dobrze pamietam walek powinien zesc razem z dzwonem. prawdopodobnie duzo roboty nie ma. ale moge sie mylic  :wink:
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Marzec 31, 2009, 21:10:30 pm
mlodyolek#1934, ale rozumuje dobrze. wystarczy zmienić dzwon i wałek sprzęgłowy?
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 21:21:33 pm
oczywiscie. ja tak bede teraz robil bo w roverkowej 2 i 3 bieg popsulem majac tylko 1.4 pod maska  :oops:
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: DF w Marzec 31, 2009, 21:26:51 pm
Ja co prawda nie bawiłem się jeszcze na poważnie skrzynią biegów ale wałek nie wyjdzie po ściągnięciu tylko obudowy sprzęgła. Trzeba jeszcze odkręcić łożysko główne to wielkie i to będzie chyba tyle...
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 21:30:22 pm
no wlasnie kurde nie pamietam czy trzeba cos jeszcze odkrecac. ostatnio raz rozbieralem skrzynie jakies 4 5 miesiecy temu albo jeszcze dalej. Moze Elwood bedzie wiedzial
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 31, 2009, 22:25:38 pm
Niestety nie wiem ponieważ nigdy nie rozkręcałem skrzyni - nie było takiej potrzeby :)  Na pewno jednak trzeba odkręcić więcej niż tylko obudowę sprzęgła
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 31, 2009, 22:27:45 pm
Elwood#1887,  a myslalem ze skoro napisales arta to cos kiedys grzebales w skrzyniach  :wink:
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 31, 2009, 22:30:27 pm
Rozbierałem kilofem 4 z Df na złom ale to było dawno i nic to nie wnosi do tematu  :P
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 31, 2009, 23:41:08 pm
przelozeniami w/g Morawskiego
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 01, 2009, 00:56:36 am
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 01, 2009, 01:22:16 am
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2009, 01:51:53 am
Cytat: "Seba OBR"
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?

jezdzilem na takich oponach i przy licznikowym 100 na gpsie pokazywalo mi 90 , teraz na 185/70 r13 pokazuje 92
to takie normalne przeklamania jak w wiekszosci aut ,ale  90 po potraktowaniu mostem 3.9 zmieni sie w 99 ,wiec bardzo gites  :mrgreen:

[ Dodano: 2009-04-01, 01:54 ]
Cytat: "Stingerek"
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.

Morawski podaje przelozenia dla rowera i dla kombi - sa takie same,
roznica dla poprzednich wersji ohv to piczy wlos ,ale jak ci sie ten wlos wkreci w tryby to walki sie nie zakreca
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: DF w Kwiecień 01, 2009, 08:44:03 am
W książce Pana Trzeciaka możemy przeczytać, że:
"W celu uzyskania cichszej pracy skrzynki biegów wprowadzono w roku 1993 koła zębate 3. i 5. biegu o module 1,75 zamiast 2,5." i "Skrzynie biegów z kołami zębatymi o module 1,75 otrzymały trwałe oznakowanie na nadlewie obudowy, na przykład 39 dla Poloneza 1.5 (przełożenie licznika kilometrów 7:16), 35 dla Poloneza 1.6 (przełożenie licznika kilometrów 7:15) lub 11 dla poloneza 1.9D (przełożenie licznika kilometrów 5:10)."
Więc wynika z tego, że możemy mieszać wnętrznościami skrzyń biegów pod warunkiem, że pochodzą one z jednego okresu czyli przed lub po zmianach. Skrzynie biegów w zależności od wersji silnikowej różnią się tylko wałkiem sprzęgłowym, obudową sprzęgła i przełożeniem licznika kilometrów. Czyli skrzynia od rovera czy diesla, caro czy trucka  ma takie same przełożenia jeśli z jednego okresu produkcyjnego.
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 01, 2009, 08:57:34 am
Właśnie jak już ktoś napisał powyżej wałek sprzęgłowy jest jedną z ostatnich rzeczy jakie da się wyjąć ze skrzyni biegów. Za to przełożenie prędkościomierza jedną z pierwszych  :mrgreen: .

Druga sprawa to jak słusznie powiedział KGB warto sprawdzić wskazania prędkościomierza z GPSem przy nieseryjnych oponach.

PS. A może skrzynię od forda ?? Skończą się problemy zajeżdżaniem biegów i umieraniem krzyżaków raz na zawsze  :mrgreen: .
Tytuł: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 01, 2009, 09:34:54 am
pomyslimy o tej skrzyni przy silniku 1.8 :)