FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: utek w Kwiecień 02, 2009, 19:55:37 pm
-
Sprawa wygląda następująco.
1.6 Bosch nie odpala na ciepłym silniku. Odpali jedynie po króciutkim, tyle co tankowanie, postoju. Jak postoi z 10 min nie ma możliwości odpalenia. Na zimnym odpala niby bez problemu.
-
sprawdz cis. paliwa,
ma gaz ?
-
Tak ma gaz.
Co do ciśnienia paliwa, to na zimnym odpala, na ciepłym daje rade jechać na benie.
-
sprawdz jak pali na gazie
-
Na gazie to nie mogłem go odpalić nigdy. Po pierwsze nie ma takiej funkcji, po drugie nawet jak otwierałem elektrozawory "na krótko" to i tak nie odpalał.
-
no to lipa ,
wez sobie stara swiece w kieszen i jak nie bedzie chcial zapalic ,to szukaj iskry ,
bedzie iskra ,to kup autostart i psiknij do puchy filtra i jak zakicha ,to pompa paliwa
-
,to pompa paliwa
Ale na ciepłym by tylko nie działała?
-
na zimnym wlacza sie ssanie i wtryskiwacz daje wiecej paliwa
-
Dobra, a jest sposób na ręczne uruchamianie ssania? Który czujnik za to odpowiada?
-
temperatury silnika,
JA bym na twoim miejscu popracowal nad uruchamianiem na gazie
-
Czyli ten wpięty przy termostacie?
Jak go oszukać?
Nie mam pomysłu na odpalanie na gazie. Elektrozawory otwierają się, ale nie pali.
-
wykrecic i wlozyc do szklanki zimnej wody :]
jak sie zbiore to zejde dzisiaj do auta i zmierze rezystancje na zimnym
[ Dodano: 2009-04-03, 21:54 ]
zimny ma ponad 2k Ohm
-
Być może szwankuje czujnik położenia wału korbowego. Niezależnie od marki, problem z uruchomieniem ciepłego silnika często wynika z uszkodzonego tego czujnika. Tak przynajmniej mówił mi znajomy elektryk (tronik) samochodowy.
-
witam, problem z odpalaniem na ciepłym silniku występuje u mnie w boschu od dawna i nieważne czy jest to na benzynie czy też na gazie, dziwne ze dopiero dziś to zauważyłem, ale jest to powiązane z tym ze sam sobie dodaje gazu tzn. pedał gazu robi się luźny a przepustnica sama się czasami otwiera. Problem z odpaleniem występuje właśnie wtedy gdy przepustnica przy odpalaniu jest otwarta. O ile się nie myle to serwomotor tam się znajduje w pobliżu, ale co sprawia że sam sobie dodaje gazu i dlaczego nagle po normalnej jeździe jakimś cudem jest uchylona przepustnica. Z tego wnioskuje nie o tyle winny jest ciepły silnik, a uchylona przepustnica która po dłuższym postoju wraca na swoją pozycje. Ma ktoś może jakiś pomysł? pozdro
-
sebaa,
czujnik temp. plynu ci pada ,albo wtyczka zle laczy