FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: waw_snow w Kwiecień 02, 2009, 21:03:04 pm

Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: waw_snow w Kwiecień 02, 2009, 21:03:04 pm
dzisiaj pojawił się problem. po wyciągnięciu kluczyka pali mi się kontrolka ładowania. jak przekręcę kluczyk na włączenie zasilania i odpalę silnik to gaśnie. dodam ze jakiś miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i aku. no i przez przypadek na chwile podłączyłem na odwrót bieguny bo na starym aku miałem po innej stronie + i - niż w nowym. zaraz po zdarzeniu nic się nie działo ale teraz, po miesięcy właśnie wyskoczyła ta kontrolka :x
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Kwiecień 02, 2009, 21:23:22 pm
diody w altku?
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 02, 2009, 21:32:31 pm
diody wzbudzenia ( jedna z nich ) padły/a
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: waw_snow w Kwiecień 02, 2009, 22:11:36 pm
no to nieźle... czyli potrzebuje kanał. regulator wymieniał mi znajomy i mówił ze altka trzeba wyjąć sposobem. niby ze musiał silnik podnosić... a będą jakieś trudności z rozebraniem altka?? bo jestem zielony w tej kwestii :(
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Kwiecień 02, 2009, 22:52:51 pm
nie diody wzbudzenia tylko plusowa dioda mocy .jedna z trzech . tylko one mają połączenie z zaciskiem B+
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: waw_snow w Kwiecień 02, 2009, 22:56:37 pm
ale ta dioda tez znajduje się na mostku prostowniczym?? laik ze mnie wiec nie miejcie mi za złe takich pytań
Tytuł: kontrolka ładowania - problem
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Kwiecień 03, 2009, 01:05:58 am
tak a raczej przedewszystkim tam się znajduje :) Bo masz 6 diod dużych 3 minusowe i 3 plusowe oraz obok 3 diody malutkie tzw wzbudzenia . Diody mocy wprasowane są w płyty aluminiowe . Jak rozbierzesz i odlutujesz mostek to z ciekawości możesz sprawdzić która przebiła robiąc sobie układ z baterii i żarówki (podkreślam baterii a nie akumulatora) . i sprawdzić która dioda przewodzi w obu kierunkach . tak czy tak trzeba zmienić całość . Hm możesz jeszczejedną rzecz sprawdzić odłącz przewód od alternatora (ten cienki)  i zobacz czy kontrolka zgaśnie .