FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Lukasz w Kwiecień 03, 2009, 13:05:13 pm
-
witam. od jakiegos czasu zauwazylem ze TO to juz nie jest TO co bylo :P silnik pomalu traci moc. wiadomo na zuzycie silnika nie ma rady. ale kiedys przyspieszenie bylo inne. jak wcisnąłem gaz to szła maszyna a teraz cos cienko jest.
sa jakies sposoby na przywrócenie dawnej mocy przynajmniej w jakims stopniu ??
wymiana filtra paliwa powietrza oleju i samego oleju napewno jakos pomoże ale cos jeszcze moge zrobic ?? jakies powazne grzebanie w silniku odpada.
prosił bym o rady :) silnik Rovera 1.4 przebieg 200 tys
-
Warto byłoby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa, bo przebieg 200 tys. to jeszcze za wcześnie na roverka by umierał :)
-
mógłbyś mi napisac jak ro sprawdzic ??
-
Należy wpiąć manometr w przewód paliwowy przed listwą wtryskową.
-
Może sprzęgło się kończy.
-
sprzeglo ma z 30 tys przejechane
-
proponował bym zmierzyć kompresje a potem szukać ewentualnych usterek . Jeśli kompresja słaba to bez rozbierania nie wiele zrobisz
-
A czy była już robiona uszczelka pod głowicą ?
-
3 razy
-
3 razy
mowisz serio czy zarty?? Bo jak serio i masz te 200tysi przelotu to ja wolalbym zainwestowac w wieksza pojemnosc K-serii albo kupic sprawne 1.4 z mniejszym przebiegiem :roll:
-
najlepiej zmienić silnik na inny niż polonezowskie ohv jak chcesz czuć moc albo założyć turbo 8) jak chcesz ograniczyć koszty rozbiesz silnik na części pierwsze i złóż od nowa śrubka po śrubce wymieniając każdą zużytą rzecz na nową. po odpaleniu dobrze ustawić i odpowiednio dotrzeć silnik zanim ujży wyższe obroty
-
Jak dla mnie 3-krotne planowanie silnika jest przyczyną. Nie ukrywam, że podziwiam, że komuś udało się złożyć 3 razy ten silnik. Tam praktycznie nie ma zapasu na planowanie głowicy:(
Najlepiej zajeździć ten silnik, apotem tylko kupić drugi.
Z ciekawości spytam przy jakich przebiegach robiłeś tą uszczelkę? I jaką zakładałeś?
Ja jestem po pierwszym planowaniu.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=385429#385429
-
A jaka powinna być kompresja w 1.4? Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok? I o jakim przebiegu taka kompresja świadczy? Silnik nie bierze oleju, osiągi przyzwoite.
-
Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok?
to bardzo dobry wynik
moj mial cos kolo tego, a ma 120 tys.
dolna granica w/g fabryki to cos kolo 9-10 atm
-
dzieki! to by znaczyło że poprzedni właściciel nie kłamał jeżeli o przebieg chodzi - trzeba być bardziej ufnym w stosunku do ludzi :wink:
-
W moim przypadku roverek stracił moc po przez poluzowanie śruby koła pasowego co świadczyło o wyrobieniu się małego koła rozrząd był dobrze ustawiony natomiast małe koło miało ok 10 stopni obrotu zanim zaczeło obracać wałem. Dziwne że jeszcze chciał pracować po 8 tyś km przejechanych na tych ustawieniach. Lepiej Panowie sprawdźcie małe koło bo to że na znakach to nie znaczy że jest w porządku wykręcić świece sprawdzić czy tłoki są w równej pozycji jak jest ustawiony na znakach i wtedy jest 100% pewność że wszystko gra.