FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Lukasz w Kwiecień 03, 2009, 13:05:13 pm

Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w Kwiecień 03, 2009, 13:05:13 pm
witam. od jakiegos czasu zauwazylem ze TO to juz nie jest TO co bylo :P silnik pomalu traci moc. wiadomo na zuzycie silnika nie ma rady. ale kiedys przyspieszenie bylo inne. jak wcisnąłem gaz to szła maszyna a teraz cos cienko jest.

sa jakies sposoby na przywrócenie dawnej mocy przynajmniej w jakims stopniu ??

wymiana filtra paliwa powietrza oleju i samego oleju napewno jakos pomoże ale cos jeszcze moge zrobic ?? jakies powazne grzebanie w silniku odpada.

prosił bym o rady :) silnik Rovera 1.4 przebieg 200 tys
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 03, 2009, 14:40:01 pm
Warto byłoby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa, bo przebieg 200 tys. to jeszcze za wcześnie na roverka by umierał :)
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w Kwiecień 03, 2009, 16:26:51 pm
mógłbyś mi napisac jak ro sprawdzic ??
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 03, 2009, 16:58:46 pm
Należy wpiąć manometr w przewód paliwowy przed listwą wtryskową.
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: krecik71 w Kwiecień 04, 2009, 10:06:06 am
Może sprzęgło się kończy.
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w Kwiecień 04, 2009, 22:46:46 pm
sprzeglo ma z 30 tys przejechane
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Kwiecień 04, 2009, 22:51:12 pm
proponował bym zmierzyć kompresje a potem szukać ewentualnych usterek . Jeśli kompresja słaba to bez rozbierania nie wiele zrobisz
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: akrupowicz w Kwiecień 09, 2009, 19:27:49 pm
A czy była już robiona uszczelka pod głowicą ?
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w Kwiecień 11, 2009, 21:33:44 pm
3 razy
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 11, 2009, 22:46:57 pm
Cytat: "Lukasz"
3 razy
mowisz serio czy zarty?? Bo jak serio i masz te 200tysi przelotu to ja wolalbym zainwestowac w wieksza pojemnosc K-serii albo kupic sprawne 1.4 z mniejszym przebiegiem  :roll:
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: Logan w Kwiecień 11, 2009, 22:53:58 pm
najlepiej zmienić silnik na inny niż polonezowskie ohv jak chcesz czuć moc albo założyć turbo 8) jak chcesz ograniczyć koszty rozbiesz silnik na części pierwsze i złóż od nowa śrubka po śrubce wymieniając każdą zużytą rzecz na nową. po odpaleniu dobrze ustawić i odpowiednio dotrzeć silnik zanim ujży wyższe obroty
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: akrupowicz w Kwiecień 12, 2009, 10:24:03 am
Jak dla mnie 3-krotne planowanie silnika jest przyczyną. Nie ukrywam, że podziwiam, że komuś udało się złożyć 3 razy ten silnik. Tam praktycznie nie ma zapasu na planowanie głowicy:(  

Najlepiej zajeździć ten silnik, apotem tylko kupić drugi.

Z ciekawości spytam przy jakich przebiegach robiłeś tą uszczelkę? I jaką zakładałeś?
Ja jestem po pierwszym planowaniu.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=385429#385429
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Kwiecień 22, 2009, 12:40:03 pm
A jaka powinna być kompresja w 1.4? Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok? I o jakim przebiegu taka kompresja świadczy? Silnik nie bierze oleju, osiągi przyzwoite.
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Kwiecień 22, 2009, 16:52:21 pm
Cytat: "graczol1"
Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok?


to bardzo dobry wynik
moj mial cos kolo tego, a ma 120 tys.
dolna granica w/g fabryki to  cos kolo 9-10 atm
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Kwiecień 23, 2009, 10:11:35 am
dzieki! to by znaczyło że poprzedni właściciel nie kłamał jeżeli o przebieg chodzi - trzeba być bardziej ufnym w stosunku do ludzi  :wink:
Tytuł: Rover - traci moc
Wiadomość wysłana przez: sebek1989 w Maj 15, 2009, 23:17:17 pm
W moim przypadku roverek stracił moc po przez poluzowanie śruby koła pasowego co świadczyło o wyrobieniu się małego koła rozrząd był dobrze ustawiony natomiast małe koło miało ok 10 stopni obrotu zanim zaczeło obracać wałem. Dziwne że jeszcze chciał pracować po 8 tyś km przejechanych na tych ustawieniach. Lepiej Panowie sprawdźcie małe koło bo to że na znakach to nie znaczy że jest w porządku wykręcić świece sprawdzić czy tłoki są w równej pozycji jak jest ustawiony na znakach i wtedy jest 100% pewność że wszystko gra.