FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: maly20202 w Kwiecień 04, 2009, 17:11:26 pm
-
Zacznę od razu z grubej rury :D zabieram się za regeneracje układu hamulcowego w moim Poldku i wiem już wszystko ale mam 2 pytania na które natknąłem się czytając forum:
1. Czy jak wyeliminuje cały ten układ czy reduktor hamulca tylnego jak Poldek będzie zachowywał się w zimie czy tez na mokrej nawierzchni podczas hamowania nie będzie rzucać dupą ?
2. Czytałem tez o tym że ludzie wsadzają klocki hamulcowe z Lukasa na tarcze z przodu i na tył i w głowie mi siedzi jak oni to robią czy trzeba coś przerabiać czy są już takie oryginalne do starego typu hamulców ( 4 tarcze przód i tył )
to już chyba wszystko z góry THX za odpowiedź :D
-
a co z tymi klockami z lukasa ??
-
a po co ci akurat te klocki ? zaden wypas ,
sprawdzaj gdzie masz bicie ,moze na wale ,
a trzesienie na V przy mniej niz 2000rpm :shock: - cos nowego ,nigdy nie zauwazylem ,moze dlatego ,ze nikt normalny nie przeciaza tak silnika ,no chyba ,ze masz diesla ,to sory
-
a po co ci akurat te klocki ? zaden wypas ,
nie sgodze się. na lucasowskich była róznica no i klocki nie piszcały
co do tego trzęsienia to stawiam na podporę wału
-
Daj sobie spokoj z klockami to bez sensu. i może wreszcze przełamie tą tradycję mówienia, że lukasowskie klocki są super-g*** prawda. piszczą i są twarde- zamiast klocków zużywają się tarcze. pozatym jak KGB, napisał to TRW, a ja juz coś wiem o tej firmie i wszystkie jej produkty chętnie bym omijał szerokim łukiem
-
a trzesienie na V przy mniej niz 2000rpm :shock: - cos nowego ,nigdy nie zauwazylem ,moze dlatego ,ze nikt normalny nie przeciaza tak silnika
ja bym tego tak nie nazwal to normalna jazda chyba za masz polda wysoko obrotowego to na 2 tyś. go przeciążasz.
A jak sprawdzić czy tak podpora walu jest zepsuta i to od tego tak się dzieje ??
-
a trzesienie na V przy mniej niz 2000rpm :shock: - cos nowego ,nigdy nie zauwazylem ,moze dlatego ,ze nikt normalny nie przeciaza tak silnika
ja bym tego tak nie nazwal to normalna jazda chyba za masz polda wysoko obrotowego to na 2 tyś. go przeciążasz.
To nie jest normalna jazda. Przez taka "normalną" jazdę dziadków i tych co im się zdaje, że im mniej wtedy spali to wręcz normą jest, że po 100 000 km silnik do remontu bo panewek już nie ma...
A podporę to przede wszystkim trzeba sobie obejrzeć czyli wleźć pod auto.
-
NIE, tył zacznie hamować praktycznie a nie teoretycznie.
Potwierdzam w 100%, bo sam wywaliłem korektor. Tutaj masz temat założony przeze mnie wraz ze zdjęciem jak to wygląda:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16881
-
Korektor wywaliłem efekt przerażający teraz wiem ze mam hamulce.
A co do podpory to wygląda dobrze na mój gust nie wiem jak wygląda dobra a jak zajechana.
-
spróbuj poruszać wałem. jak bez problemu przy podporze będziesz nim ruszał to znaczy że masz gume w podporze wyrąbaną. przeważnie to słychać jak pojeździsz troche autem i sie zagrzeje, wtedy przy większych prędkościach słychać huczenie, jak wrzyucisz na luz to masz cisze
-
....wtedy przy większych prędkościach słychać huczenie, jak wrzyucisz na luz to masz cisze
A jeśli po wrzuceniu na luz nie chuczy to można most wykluczyć? Myślałem, że most też przestanie wyć. Pytam się bo może u mnie też podpora chuczy, a nie most.
-
matucha#1931, most to inne huczenie. ja go nie słysze jak zdejmę nogę z gazu. podpora jak jest wyrąbana to są odczówalne delikatne drgania na drążku zmiany biegów, co z czasem się nasili
-
Nasili, aż będzie czuć w podłodze pod nogami drgania :lol:
-
Wymieniam w sobotę :P
-
matucha#1931, tylko dobrze poskładaj. ja chciałem zmienić podporę i potem wał zaczął mi bić. to jest dziwne bo zaznaczone miałem wszystko jak to było poskładane. 2 wały tak zepsułem, w końcu kupiłem inny
-
Witam.Mam problemik chce wymienic tarcze hgamulcowe w swoim Atu+ 97 ale nie bardzo wiem na jakie??? :roll: .Szukalem w katalogu BREMBO ale tam jest tylko jeden kod 08.3636.14 o srednicy 240 mm.A ponoc Poldki na Lucasie maja inne tarcze.Moze ktos pomoze.Pozdro dla wszystkich.
-
DObre tarcze znalazłeś. 240mm.
-
Dzieki :D Pytalem bo w wielu sklepach sprzedawcy mowia ze Lucasy maja inne tarcze (inne wymiary) i standardowe tarcze nie pasuja do tego ukladu hamulcowego. :D
-
Daami78, http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17812 - są rysunki, wymiary i wszystko co potrzeba.
-
porównywałem tarcze z hebli i lucasów i jest niewielka (ale jest ) różnica w średnicy, nie wiem jak sprawa się ma do odsadzenia i grubości tarczy
-
witam! dostałem prawie nowe zaciski lucasa od wujka i mam pytanie, czy dało by je rade założyć zamiast tych ze starego układu bez zmieniania tarcz. czy to poprawi skutecznność hamowania czy lepiej je sprzedać i się nie męczyć :?:
-
nie zamontujesz ich. (tak po prostu)
Da się, ale nie opłaca się skórka za wyprawkę.
-
dzięki za konkretną odpowiedż! więc pojda do żyda i problem z głowy :)