FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Kwiecień 05, 2009, 16:32:37 pm
-
Panowie mam pytanie za pomocą czego zamocować nadkole do błotnika tak aby jak najmniej wiercić w nim otworów w dolnej krawędzi wokół koła,
widziałem że niektórzy walą na nity, inni wiercą otwór i na blachowkręta, mnie nie przekonuja oba sposoby a na pewno nie ten 2. może jakieś rady.
-
Ja nadkole mam przykręcone tylko do zderzaka, góra na taki " zatrzask", a od strony gdzie jest chlapacz jest mocowane na śrubie, na to podkładka powiększana szóstka i tak się trzyma bez problemu. Od przody na tym samym mocowaniu co jest zderzak (płaskownik co idzie do samego narożnika zderzaka) zamiast podkładki mam kawałek płaskownika z blachy 1mm i trzyma całą szerokość nadkola. Piszę o przednim. O dziwo z jednej strony tylko tak było, a z drugiej już blachowkręt w błotniku. Z tyłu mam śruby w błotniku.
-
Czy nadkola w Caro i Caro+ są takie same, czy pasują tu tu ??
To samo pytanie mam o chlapacze.
-
takie same, sa. MOntauje sie na srubkach tylko przy chlapaczu i do zderzaka, od gory sa zatrzaski.
-
czyli co pozostaje jednak wiercić otwory. :evil:
-
Nic nie trzeba wiercic - chyba ze w zderzaku. Nadkola sa zamienne.
-
Mariusz#1926, już pisałem, że z przodu otworów nie mam :P Ogólnie te nadkola tak są spasowane, że na 1 śrubce wkręconej gdziekolwiek ciężko jest je wyciągnąć.
Co do chlapaczy to są różne rodzaje na przód. Na szeroką i wąską listwę są inne i nie pasują zamiennie. Co do tylnich, to mają ciut inny kształt i Plusowe są dużo krótsze. Zamienności tylnich nie sprawdzałem. W Caro przednie miałem nawet z logiem FSO ale teraz nie mogę takich dostać :(
-
w caro były 2 rodzaje chlapaczy, w zależności od nakładek progowych :)
-
Jak wyjaśnić w sklepie jakie to są nakładki, bo muszę kupić kpl. Czy to są te szerokie ?? (http://img26.imageshack.us/img26/5883/dsc01660k.th.jpg) (http://img26.imageshack.us/my.php?image=dsc01660k.jpg)
-
W atu miałem "przyklejone" na silikon bezbarwny. Oczywiście oprócz fabrycznych śrub. Dodatkowym atutem jest to ze uszczelni przerwę miedzy nadkolem a błotnikiem i woda się tam nie zbiera = nie rdzewieje rant błotnika.
-
Jak wyjaśnić w sklepie jakie to są nakładki, bo muszę kupić kpl. Czy to są te szerokie ?? [url=http://img26.imageshack.us/img26/5883/dsc01660k.th.jpg]Obrazek (http://img26.imageshack.us/my.php?image=dsc01660k.jpg)[/URL]
To są "wąskie" typ "Plusowski". :)
-
Na jutro mają mi sprowadzić 4 chlapacze (17zł/szt.)
Mieli tylko lewą listwę progową, prawej nawet na zamówienie nie ma.
Nadkola kupione.
-
jak sie przekonałem wszystko kwestia towaru i rodzaju nadkoli. poprzednie co miałem niestety wymagały wiercenia w błotniku, teraz zakupiłem nadkola z POL-PARTS wyglądają jak rzemiecha ale może to tylko złudzenie w każdym razie posiadają one na obwodzie błotnika plastikowe łapki które się wkłada za blachę i nic nie trzeba wiercić tylko 2 nakrętki w miejsce oryginalnych mocowań i jazda. :wink: Dzięki za odpowiedz, w sumie sam nie wiedziałem jakie kupiłem dopiero jak rozpakowałem to się okazało :)
-
ja też będę zakładał plastylowe nadkola. a można je przekleić silikonem do krawędzi błotnika?
-
ja przykleiłem wcześniej też były przyklejone i jakoś to się spisywało
-
Warto przykleić, ponieważ piasek i brud nie włazi między nadkole a krawędź błotnika i nie powoduje później wyrastania kalafiorów.