FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: strażak w Kwiecień 06, 2009, 21:21:50 pm
-
czy w dislach był obrotomierz? i czy podłacza sie go do czujnikia ktory jest miedzy silnikiem a skrzynia i ma kostke z 3 wejsciam? prosze o pomoc
-
Obrotomierz do diesla to model RS-93 (nazwa jest wypisana na tarczy), jego montaż do licznika bez obrotka polega na usunięciu zaślepki i wetknięcia zegara na miejsce. Po założeniu licznika z powrotem do auta od razu elegancko działa.
-
mam pytanie odnośnie obrotka, znalazłem dziś przewód do czujnika koła zamachowego i jest owa wtyczka na 3 piny, ale nie podłączona nigdzie. Jak ją połączyż z obrotkien z benzyny żeby działało(bo rozumie że zasada jest ta sama, tylko skala inna?) jutro sprawdze czy nie ma jakiegoś zabłąkanego kalba za licznikiem 8)
-
martinez, A czy mógłbyś podać linka gdzie to kupić bo szukam już od kilku godzin i nie mogę znaleźć. Byłbym wdzięczny za pomoc.
-
Hm... Ja kupiłem w zeszłym roku cały licznik na allegro, sprzedawał użytkownik "stasiu_87". Możesz mu puścić zapytanie czy ma tego więcej.
Inne pomysły które przychodzą mi do głowy:
1. Napisz do Cyca, miał kiedyś pomysł żeby założyć taki obrotek do swojego kombi i coś mi świta że pisał iż w jakimś sklepie w Wawie widział "całą szafę" takich obrotomierzy.
2. Napisz do adamdn, on umie załatwić każdą część
3. Poszukaj dobrze w necie, po hurtowniach mających w ofercie części do fso. Ładujesz cennik w pdf-ie i patrzysz "obrotomierz", "licznik"
4. Jak nie, to giełda/szrot.
Powodzenia w poszukiwaniach życzę :)
-
To jeszcze nikt nie napisał że lublin ma pasujące zegary wraz z obrotkiem ?
no pierwsza lepsza aukcja: http://allegro.pl/item703816623_licznik_liczniki_zegary_zegar_lublin.html
-
Kupiłem dzisiaj obrotomierz z Caro ale do benzyniaka, podłaczyłem i wskazówka ani nie drgneła, skąd trzeba podciągnać kabel? Chodzi o 1.9 GLD Citorena
-
Z silnika wychodzi pusty 3-pinowy kabel (do niczego nie podłączony). To jest czujnik położenia wału
-
Mógłbyś dokładnie powiedzieć gdzie to jest?
-
No z silnika musi wyłazić. Ja nie umiem opisać tego dokładnie słowami, a diesla już nie mam. Może ktoś inny dokladnie powie? U mnie ten kabel zwisal kolo sciany grodziowej przestrzeni silnika a przestrzeni pasazerskiej
-
Ściana grodziowa?
-
Nie znam fachowego okreslenia - jest to ten kawalek blachy (a raczej blach wraz ze wzmocnieniami) ktory oddziela przedzial silnikowy od przedzialu pasazerskiego
-
Po której stronie?
-
po stronie komory silnika
-
Na górze czy na dole silnika?
-
:shock: wystarczy poszukać. Ja przekopałem pół auta i tam go znalazłem. Nie pamiętam aż tak dokładnie gdzie. Podałem już dość dokładną lokalizację. Diesel nie ma miliona kabli przeciez, wystarczy przeanalizować wiązki.
-
Jest możliwość że czujnik poprostu padł? Ile mniej więcej by kosztowal nowy czujnik?
-
a znalazłeś go Damian?
ten czujnik to tzw czujnik Halla( cewka nawinięta na rdzeń, a na końcu magnes) dwa piny są podpiete do cewki a jeden do ekranu kabla;)
c.d.: zabłąkanego kabla nieznalazłem, wogóle to we wtyczce licznika brakuje dwuch pinów. podłączyłem na krótko ale nie zadziałało (musze sie dołożyć;)) czujnik musi mieć odp rezystancje (podam wkrótce)
-
Byłem specjalnie u elektryka i ogladnał alternator i powiedział że nie ma wyjścia. Sam już nie wiem co robić bo na płycie licznika z tyłu widać że jest podciągnienty ten kabel i że idzie do obrotomierz że jest podłaczony, ale sygnału brak.
-
Mam problem.
Kupiłem do ostatnio przeswapowanego diesla całe zegary z obrotomierzem.
Silnik posiada czujnik, z dawcy wyprute kable, wszystko podłaczone tak jak było w dawcy, chociaż nie było w nim obrotomierza, tylko sama instalacja.
podpiąłem zegary i nic.
Nie wiem, czy czujnik jest sprawny, ale zastanawiam się nad prawidłowością podłaczenia.
Może ktoś powiedzieć jak powinno to być?
Martinez pisał w tym temacie, że po prostu wsadził obrotek do dieslowski zegarów z zamiast zaślepki i banglało. ja jednak nie zauważyłem żadnej rónicy z zegarach z dawcy bez obrotka i benzyniaka.
W tych zegarach co kupiłem jest jeszcze dodatkowa płytka na zewnątrz (takie małe cuś przykręcone srubką trzymającą obrotomierz z tyłu) jest też przylutowanych parę przejśc ścieżek oraz 2 kabelki do tejże płytki.
Nie znam się na elektronice, proszę o wytłumaczenie jak to podłaczyć, by działało.
Domyślam się, że jeżeli ta płytka jest to ma być. Jednak, czy jej obecnośc wpływa na podłaczenie w wiązce?
Może ktoś ma takie cuś
Może spróbować podłaczyć ten obrotek w te zegary z zaslepką i bedzie trybił?
Jak sprawdzić czujnik czy działa prawidłowo?
Czy ten czujnik można kupić?
-
Jeśli nie możecie odnaleźć czujnika, to można zrobić magnesik na bieżni paska pompy VAC. A naprzeciw niego kontaktron. Sterować to +12V i już, nawet obrotek benzyny powinien podejść wtedy. Wystarczy skalibrować wskazania :) To mało profesjonalne, ale w ten sposób można zrobić obrotomierz praktycznie do wszystkiego, nie tylko do PN Diesla.
-
(http://images41.fotosik.pl/332/cf8d82f91e6c4dd7m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf8d82f91e6c4dd7)
oscylogram czujnika podpietego pod obrotek mojego autorstwa. On mowi wszystko o zasadzie działania czujnika. zrobilem go jak regulowałem obroty jalowego biegu
-
Juz to kiedys pisałem w jakims temacie. Czujnik ma 3 kable:
-ekran
-2 kable do cewki
ekran razem z jednym kablem podlaczony jest do masy
drugi kabel podlaczony jest do wejscia obrotomierza. obrotomierz podciaga go przez wewnetrzny pullup do jak widac 8.8V,,, zasady dzialania nie ma sensu opisywac