FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: bartezxg w Kwiecień 06, 2009, 22:58:21 pm
-
Witam chciał bym sie poradzic ,zamierzam naprawic klamke w moim plusie.lecz aby to sie stało musze wymątowac całą klamke z zamkiem z dzrzwi ,nie bardzo wiem jak za do sie zabrac zeby czegos nie rozwalic :P
-
Może zacznij od zainstalowania Firefoxa ze sprawdzaniem pisowni co ?
Po drugie.. żeby wymontować klamke trzeba zdjąć boczek..
Nastepnie odpiąć cięgno.. wykrecić dwie nakrętki....
Nastepnie jesli juz bardzo cię pili wyjąć wkładkę... (jakiś cienki gwóźdź będzie potrzebny.)
Co się z klamką stało ?
-
zdejmij boczek
zobacz na stan zamka tzn te kowadełka w srodku
pewnie masz zardzewiałe i sie blokują
WD40 w łape- pryskasz/trzeba to rozruszac
potem bierzesz jakis srubokret i smar grafitowy i ładujesz w miejsca gdzie zamek pracuje i gdzie jest tarcie.Robilem ostatnio to kumplowi i po calej robocie drzwi sie zamykaly lepiej jak w mercedesie ;)
-
lesiok85, może być też tak, że sam zatrzask nadaje się do wyczyszczenia, albo zamek trzeba lekko podnieść. Wystarczy trzy śruby poluzować, lekko do góry i dociągnąć. Nie trzeba drzwi rozbierać, bo śruby są od zewnątrz. Wystarczy dosłownie milimetr ruszyć.
-
matucha#1931, zamek poprawiałem ale to nic nie dało. SeBa, postaram się tak zrobić. Dzięki panowie.
-
Nie wiem jak w plusach ale moze tak samo. Jak masz ciegno ktore idzie od zamka do klamki (tam w srodku) to jest z dwoch stron taki plastik. Moze zdejmij to ciegno i wkrec z jednej strony troche ten plastik (wtedy ciegno skroci sie) i bedzie dobrze. ale jak napisalem, nie jestem pewien.
-
W 100% zgadzam się z tym co powiedział SeBa trzeba wymontować zamek i go przeczyścić oraz przesmarować, wiem bo sam to ostatnio przerabiałem. Tylko z tym że mi do tego jeszcze doszła wymiana sprężyny gdyż pękła, może przez to że też strasznie ciężko chodziła mi klamka. Po wyjęciu przeczyszczeniu i przesmarowaniu całego zamka jak ręką odjął - zamek chodzi jak ta lala :D
30 min zabawy a rezultat super
-
Witam chciał bym się poradzić , czy będzie pasować klamka przednia na tył chodzi mi o popychacz. W tylnej klamce to pękło i nie mogę otworzyć drzwi z zewnątrz, może ktoś to próbował wymienić.
-
Nie będzie :P Zupełnie inaczej one działają. A nawet pomyśl logicznie, czy z tyłu w dzwiach można mieć klamkę z zamkiem na kluczyk ? <lol>
-
a ja mam pytanie w druga strone, nie chce nastepnego tematu zakladac. Jak zaadaptowac tylna klamke w miejsce przedniej? Widzialem ze sie da, ale moze jest jakis poradnik, albo ktos moglby takowy stworzyc? chodzi mi zeby tylna klamke wsadzic na przod dla pasazera i zeby tylko kierowca mial mozliwosc otwierania z kluczyka, i sterowania centralnym masterem
-
Ja też się podepnę... W czym jest problem w Atu+ 97r. jeśli zamknięte kluczykiem drzwi kierowcy można otworzyć bez kluczyka? Bierzesz za klamkę, stukasz i się otwierają...
-
tak ale z tego co patrzylem to tylna klamka tak jakby zupelnie inaczej dziala..
-
Ja też się podepnę... W czym jest problem w Atu+ 97r. jeśli zamknięte kluczykiem drzwi kierowcy można otworzyć bez kluczyka? Bierzesz za klamkę, stukasz i się otwierają...
Że zamek drzwi jest już styrany.
-
aha, to pytanie bylo.. slyszalem gdzies teorie ze pobity poldek potrafi tak sie zachowac, ale predzej zamek styrany, albo sprezynka Ci pekla od zamka (tak mialem w dawnym caro + 97r), ale czesciej wgl sie drzwi nie zatrzaskiwaly i trzeba bylo patentem zamykac.
-
Że styrany to ja się domyślam :-) tylko ciekawy jestem co mu się stało konkretnie.
-
najlatwiej by bylo rozebrac i zobaczyc czy wszystkie zapadki i sprezynki dzialaja ew. wymienic, a jak sie nie da to wymienic calosc