FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SPORTOWO => kjs'y deklaracje - relacje => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Kwiecień 13, 2009, 00:52:36 am
-
Wpisowe 140zł,
do 16 kwietnia do 16.00 - rejestracja,
trasy - Warszawa (m.in. Bemowo),
17 kwietnia - 17.00 odbiór administacyjny i BK do 21.00 (zapewne na towarowej).
18 kwietnia od 8.00 do 16.00 rajdowanko,
14 prób sprawnościowych,
łączna trasa ~100km
Kto się wybiera?
-
chyba my, nie jimo :P
-
tak i mnię się wydaje ;)
[ Dodano: 14 Kwiecień 2009, 13:37 ]
http://www.youtube.com/watch?v=8CMj1fVgDSI Wirtualna odprawa przed rajdem
-
http://www.youtube.com/watch?v=8CMj1fVgDSI Wirtualna odprawa przed rajdem
-
Widzę, że gadam sam ze sobą ;P
Są filmiki pokazujące trasy KJSu: http://www.youtube.com/user/ADHDonboard
-
Załoga numer 16 tym razem zoltanno/jimo jutro liczy na doping na trasach prób sprawnościowych pucharu wiosny AK-P :)
Liczymy na dużą frekwencję, dla grona ptk będą lizaki :P
-
Foty rajdówki przed BK :)
http://img12.imageshack.us/gal.php?g=20090417221.jpg
-
Ja mogę Was tylko dopingować duchem :roll: niestety, ale liczę że minimum dojedzie do mety bez przeszkód :)
P O W O D Z E N I A 8)
-
Dojechalimy!
KJS zaliczamy do bardzo udanych, jechało się dobrze, auto sprawowało się lepiej dużo lepiej, niż na 44MC. Ukończyliśmy wszystkie 13 prób, było to 6 różnych tras, notując na kolejnych przejazdach tej samej próby lepsze czasy.
Niestety pogoda porzyżowała plany od rana. Na pierwszej próbie umiejscowionej przy Ratuszu na W-wskim Bemowie przywitał nas deszcz i mokra nawierzchnia. Startowaliśmy z numerem 16, pierwsze trzy załogi pomyliły trasę zaliczając taryfę (150% czasu przejazdu najlepszego zawodnika z danej klasy) - widząc to "rajd" nie zaczynał się zachęcająco. Przejechaliśmy jednak odcinek bez większych błędów i zameldowaliśmy się na mecie. Dalej kolejne próby, z przejadu na przejazd było coraz fajniej. Trasy urozmaicone, szybkie.
Niestety potwierdza się to co zauważyliśmy podczas 44MC mianowicie, że zaspawany dyfer nie nadaje się za bardzo do KJSów. Trzeba będzie coś z tym zrobić :twisted:
Na ostatnim odcinku zaliczyliśmy taryfę.
Podsumowując impreza bardzo nam się podobała, jesteśmy zadowoleni i już kombinujemy jakiś KJSik w ~czerwca :).
Pozdro 600!!
-
GRATULACJE :D byle wiecej takich bezawaryjnych Rajdow :)
-
Szczęśliwie awari brak, ze strat to hmm.. skrzywione minimalnie mocowanie mostu do resora, a raczej kawałek tej blachy ktróra jest poniżej tulejki/śruby, oraz guz na oponie jak zdrowo przeryliśmy przez krawężnik :D Poza tym wsio gra i buczy ;] zaraz wrzucę kilka fotek jakie udało mi się strzelić komórką ;)
-
Oj pojeździłoby się ale żona by mnie z domu wypędziła :evil: .
-
http://rajdy.hoga.pl/big_fot_galeria.asp?gid=1485&i=192&f=http://i.hoga.pl/rajdy/galeria/2009/09_wiosna_oltuszyk&zdj=61
[ Dodano: 20 Kwiecień 2009, 14:14 ]
http://rajdy.hoga.pl/big_fot_galeria.asp?gid=1485&i=192&f=http://i.hoga.pl/rajdy/galeria/2009/09_wiosna_oltuszyk&zdj=92
-
Na pierwszej focie Zoltano ma fajną minę ;)...
-
http://img218.imageshack.us/img218/6858/5a94af65da9bbb32.jpg tak pracuje opona w zakręcie :D prawie a byśmy ją zdjeli z felgi ;) 185/65 jak dobrze pamiętam (albo 60)
-
za mało musi wiatra :)
-
strasznie wysoki profil, to się podwija :roll:
-
przód był ~2atm, albo cuś ~1,9 dopiero na fotkach zobaczyłem jak to hardcorowo wyglądało.
-
czyli za mało
powinniscie mieć co najmniej po 2,4 2,2 auto pięknie się obraca.
na suche 2,6 2,6 tyle z moich doświadczeń wycodzi do profilu 60-70
-
czyli za mało
powinniscie mieć co najmniej po 2,4 2,2 auto pięknie się obraca.
na suche 2,6 2,6 tyle z moich doświadczeń wycodzi do profilu 60-70
Dobra dobra wiemy ile powinno być, za mocno napompowane koła to też nie dobrze.
Chociaż w sumie to startowaliśmy z 2,2 a potem chyba na 2,0 spuściliśmy. Nie ważne. ogólnie profil wyższy/równy 65 nie nadaje się do jazdy w KJSach.
Co do driftu to obaliliśmy "teorię", że im wyższe ciśnienie tym lepiej, pięknie zamiata bokami przy ciśnieniu poniżej 2 atm (tył).
-
Łukasz842 znalazł jeden z naszych nawrotów :D http://www.youtube.com/watch?v=WgCpXtuIsIo jaaa ;D jesteśmy sławni :D
-
ogólnie profil wyższy/równy 65 nie nadaje się do jazdy w KJSach
Teraz mi to mówisz. A ja całą MC na 175/70R14 przejechał :evil: :lol: :lol:
-
Panowie, proponuję poszukać używanych opon rajdowych. Mają one wzmocnione ścianki i słabo się podwijają. Używki po jednym rajdzie kosztują kilkadziesiąt zł. sztuka i mogą wystarczyć na kilka KJSów. Inna sprawa że jak na ostatniej imprezie w Będzinie popatrzyłem sobie na zachowanie opon to nawet bardzo niskie profile się kładły.
Poza tym radziłbym robić raczej filmy niż zdjęcia bo więcej się z nich nauczyć można.
No i myślę że na tym nawrocie można by urwać trochę na ręcznym.
-
BXMaster, wiesz wszystko fajnie, ale opony "rajdowe" nawet te z najniższej półki to nadlewki markgumu (http://www.opony-sportowe.pl/index.php?d=katalog&k_id=1&PHPSESSID=def4a5c1e10be5c6b69054795aba3dcc) nówka sztunia zaczyna się od ~225zł. Używek hmm bez sensu kupować używki, w sąsiedztwie mam wulkanizację i przebieram w używanych oponach jak w ulęgałkach, btw do caro miesci się 16 sztuk opon 14" ;) takie opony mam za free, a często bieżnika jest jeszcze w miarę miarę, a i guma jest nawet 4-letnia. Gorzej dobrać już profil, aczkolwiek i to czasem się udaje.
Co do ręcznego, to jak masz sztywną oś trudniej jest zerwać przyczepność ręcznym, chyba że dysponujemy hydraulicznym.
-
No wiesz, jest taki gościu który do Lancera Evo V kupuje slicki używki po 80zł i wygrywa co się da w generalce. Mówi że takie slicki potrafią mu na kilka rallysprintów wystarczyć.
-
BXMaster, gdzie Ty takie slicki widzaiales ?? jakos nie spotkalem sie z taka cena :/ a 150zl za sztuke to ja wole na nowych jakis latac :P
-
Przed oczami mam nawet numer WRC w którym jest oferta używanych rajdowych 18tek dokładnie w tej cenie za sztukę. I nie jakiegoś dziadostwa tylko Michelin i BFGoodrich. (wiem że ten rozmiar odpada)
Co do Markgumu, moim zdaniem porażka. Oni to robią na seryjnych oponach ,a cały dowcip polega na tym żeby opona miała wzmocniony kord ścianek, bo dzięki temu dużo mniej się podwija.
Czopik mówi że rajdowe opony są dużo lepsze od seryjnych, a używane na KJS mogą być idealne bo lekko przetarty slick ma właśnie najlepszą przyczepność, a KJS nie jest na tyle długi żeby się skończyć zdążył.
Inna sprawa że np. na slicku będzie się ciężej kręcić i zrywać przyczepność. No i czysty asfalt musi być, więc przydałyby się też mediaty i deszczówki. :)
-
no w 18 i 17 to ja wiem ze sa ale w 15 brak :P
no i te slicki deszczowki i mediaty musza sie zmiescic na 6kolach bo tyle teraz mozna miec:P
-
[b.
Co do ręcznego, to jak masz sztywną oś trudniej jest zerwać przyczepność ręcznym, chyba że dysponujemy hydraulicznym.
a widziałeś co rudolf robi bez hydrołapy?
-
ale latanie cały czas driftem to co innego niż kjs, poza tym rudy nie rwie przyczepności ręcznym imho ;).
-
Wszystkim się da jak jest odpowiednio wyregulowane i ma się to przećwiczone. Technika wejścia w nawrót z rekontry może też być tu pomocna. :)
-
Powiedźcie mi w tym waszym poldku jaki silnik pracuję?
I most daje radę?
-
Gandziorz, o którego poldka pytasz?
-
O błękitnego pytam :)
-
1,4 k16 - czyli roverek (seria)
zaspawany most 4,3 (czyli seryjny)