FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: woytek1989 w Kwiecień 22, 2009, 10:00:52 am
-
jak w temacie płyn ok wszystko ok żadnych wycieków nie ma a kontrolka ta od ręcznego(wykrzyknik i p) się pali ręczny tez działa i nie wiem gdzie może być przyczyna palenia się tej kontrolki a trochę jest to denerwujące
Moje auto to polonez caro plus rok 98
czy ktoś może wie co i jak ?
-
A czujnik przy zbiorniczku sprawdzałeś ?
Wykrec i poruszaj nim i zobacz czy cos sie zmienia.
Czujnik przy dźwigni ręcznego działa ?
-
przy czujniku robiłem cuda nie dziwy i tez nic co do czujnika od hamulca ręcznego to głowy nie dam uciąć wykręciłem wd-40 przeczyściłem i skręciłem może gdzieś kabel być rąbnięty ale tez nie wiem gdzie on idzie nie mam już więcej pomysłów
sprawdzałem przed chwila czujnik przy ręcznym i gdy zwieram kabel z masa jest obieg wiec nie wiem czemu mi się to świeci :( czujka tez działa bez zarzutu
-
Oczywiście wiesz że kontrolka ta świeci się w dwóch przypadkach:
Nisko poziom płynu hamulcowego
Zaciągnięty ręczny. Innej możliwości nie ma.
Ktoryś przewód ma zwarcie do masy.
-
płyn jest ok i nic nie ubywa odkąd mam samochód a to 10 lat już hmm a możesz mi pomoc namierzyć gdzie to może uciekać? czy jest coś za zegarami ?? bo przy recznym co jest kabelek to jak nie ma masy to nie ma obwodu sprawdzilem sobie miernikiem jak stykne z masa to sie cos dzieje a czujnik jest ok przy recznym to pod maska mam szukac przyczyny ??
-
Wyglada na to że będziesz musiał lecieć po przewodach, inaczej nie znajdziesz.
-
Zawsze można się wpiąć w przewody przy zbiorniczku i sprawdzić czy tam czujnik nie ma zwarcia.
-
wytłumaczył byś mi tak trochę szerzej bo ja trochę zielony jestem w tych sprawach ... chodzi o to żeby odczepić od tego pływaka co jest w środku i połączyć jakimś kabelkiem ??
-
Ma na mysli , zeby odlaczyc kabelek od czujnika na zbiorniczku i sprawdzic czy dalej swieci ;P
-
a wiec tak tez swieci opcja byla najpierw przerabiana przy zaciaganiu recznego kontrolka nawet nie drygnie mrygni nic z tych rzeczy nie mam pojecia czemu sie pali kiedys na chwile zgasla jak szybko samochod odpalilem a potem podczas jazdy sie zapalila i sie swieci po dzis dzien ...
-
Ma na mysli , zeby odlaczyc kabelek od czujnika na zbiorniczku i sprawdzic czy dalej swieci ;P
A tutaj się zdziwiłem, bo ja nie mam na zbiorniczku żadnej wtyczki, tylko przewody idą do tego wieczka i jakby zalane są i nie da się ich wyciągnąć.
-
Nie jestem pewien teraz czy to moze miec zwiazek, ale sprawdz poziom oleju w silniku ;)
-
Nie może mieć związku.
Kolego wyciągnij korek zbiorniczka płynu hamulcowego, i naciśnij to co z niego wystaje od spodu. Jeśli kontrolka nie zgaśnie to przetnij przewód ( w najczarniejszym scenariuszu zaizolujesz z powrotem) jak nie zgaśnie.. to bedzie to wina ręcznego :)
Ja bym nie dał sobie spokoju dopóki bym tego nie zrobił :)
-
Nisko poziom oleju w silniku powoduje zapalenie się kontrolki wykrzyknik i STOP. Sprawdzone :/
-
Ale nie świeci się (P) wtedy.
Pozatym przy gdyby to była przyczyna (niski poziom oleju) to podpowiem tylko że przekaźniki pompy paliwa sterowane są kontrolką ciśnienia oleju (świeci się kontrolka = nie działa pompa)
-
No chyba, że jeździ na gazie ;)
[ Dodano: 23 Kwi 2009 16:56 ]
Ale nie bede sie klucil, (P) rzeczywiście nie powinno sie swiecic. Proponowalbym przeczyszczenie wszystkich stykow w zegarach...sam bog wie jaki syf tam sie zbiera
-
Dlatego skoro świeci się P to nalezy szukać zwarcia do masy przewodu albo od recznego albo od czujnika poziomu płynu hamulcowego innej opcji nie ma a na odleglosc nic nie zrobimy, trzeba leciec po nitce do kłebka.
-
Tyle, że autor ma GSI. W Plusach nie ma kontrolki STOP, a P się świeci zawsze razem z wykrzyknikiem. To tak do jasności odnośnie wcześniejszych postów.
-
Poziom oleju? ;)
-
Poziom oleju jest pomiędzy max a min na połowie czyżby było za mało ??
niedługo przetnę kabelek i zobaczmy co do ręcznego to przy czujniku rozebrałem i... gdy zwieram masę z tym kabelkiem co tam idzie do czujki to zamyka się obwód... nie wiem czy to dobrze czy źle czujnik działa wiec myślę ze z ręcznym wszystko ok.... jak przetnę kabel i nie będzie to, to co wtedy ??
-
To albo właśnie przewód od zbiorniczka, albo idący do ręcznego gdzieś się przetarł i styka z budą i przez to kontrolka świeci. Ja bym stawiał bardziej na ten od ręcznego.
-
co do tego ręcznego to jak kontrolka na chwile mi kiedyś zgasła i zaciągałem ręczny to wszystko dobrze reagowało a wie może ktoś jak namierzyć ten kabel od ręcznego ile trzeba rozebrać samochodu ??
-
Ja widzę że nawet nie próbowałeś.
Zdejmij obudowę ręcznego , kabelek będziesz miał zaraz pod guziczkiem. Albo to sam guziczek robi robotę i zwiera.
Sprawdzałeś wogóle ?
-
No pisalem kilka postow wyzej ze wyciagalem czujnik recznego i sprawdzalem ze jak stykalem kabel ktory idzie do czujki z buda to na mierniku zamykal mi sie obwod ....
Co do guziczka wsadzilem go tam gdzie tez sa czujniki od drzwi i tego swiatelka w samochodzie to normalnie prawidlowo dziala .... hmm dziwia mnie twoje wnioski ze nic nie robilem...
-
No w sensie że kabla nie sprawdziłes.
-
To rozumiem ze trzeba cala konsole srodkawa rozebrac?? i tam szukac tego kabla ??
-
on biegnie po stronie pasazera pod dywanikiem w okolicach mocowania gasnicy
-
ok dzieki jutro bede szukal :)
-
Jak masz miernik, to sprawdź czy ten przewód ma bez dotykania do karoserii przejście do masy.
-
tzn ? jak mam to zrobic bo ja troche zielony jestem .... prosze sie nie denerwowac ale nigdy podobne rzeczy mi sie nie zdarzyly tyle czasu juz nim jezdze i ehh dopiero teraz zaczyna glupa dostawac
-
Z jednej strony przewodu przyłóż miernik.
A druga koncowke miernika dotknij do masy.
Miernik ustaw oczywiście na diodkę. Jak zapiszczy.. to masz gdzies zwarcie do masy.
-
to jak ostatnio sprawdzalem to chyba tak mialem ... czyli trzeba rozbierac autko ... i szukac kabelka dzieki wielkie jutro dam znac co i jak ...